Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (20)  [Verzia pre tlač] Tlač

Test vyhrievacích vložiek do topánok CALESCO

 Zdieľať

Pridané: 09.02.2010 Autor: MartineR
Čitatelia: 32675 [Testy a predstavenia - Oblečenie]

V týchto chladných dňoch sa do našich rúk dostala zaujímavá vecička - vyhrievacie vložky do topánok, či motocyklových čižiem.

Predstavenie :

Sada obsahuje jeden pár vyhrievacích ohybných vložiek (do ľavej a pravej topánky).

Každá vyhrievacia vložka je napájaná dvomi AA bateriami (najvhodnejšie sú nabíjateľné batérie , nie sú však súčasťou dodávky).

Batérie sú uložené v púzdre s prepínačom, ktorý  je prepojený s vyhrievacou fóliou vo vyhrievacej vložke.Púzdro pre batérie je na pevno spojené s nastaviteľným pružným pásom so suchým zipsom, ktorý sa pripevňuje priamo na topánku alebo čižmu ( alebo na lýtko pod kolenom).Povrchová teplota vyhrievacích vložiek je cca 30°C. Batéria vydrží pri plnom výkone cca 4 hodiny , podľa typu a kvality batérií (akumulátorov), pri regulácii vypínačom cca 6-8 hodín , podľa potrebného tepla.Regulácia je možná vypínačom , ktorý je umiestnený na prístupnom mieste na vonkajšom  obale batérií.Teplo sa v topánke kumuluje, pri pocite zvýšeného tepla , je možnosť vypínač vypnúť a pri pocite chladu znovu zapnúť.

Veľkosť vložky je univerzálna 37-45. Je tvarovaná iba pod prednou polovinou chodidla a prstami, nie pod pätou.Vyhrievacie vložky je možné striedať v rôznych pároch topánok , alebo pre trvalé používanie je potrebné z fólie odstrániť silikónový papier a prilepiť  ich do vybraného páru. Vhodné do všetkých druhov topánok , vrátane lyžiarskych, či motocyklových.

Vyrobené vo Švédsku.

Technické údaje
napätie =3 V
príkon 2+2 W

Užitočné informácie:

Pri správnej funkcii ohrievača dosahuje povrchová teplota vyhrievacich fólii 30 st. C. Vzhľadom na to, že teplota ľudského tela je cca 37 st. C, je dosť obtiažne v normálnom teplom prostredí ohmatom zistiť, či vyhrievacie fólie hrejú. Taktiež neočakávajte, že chodidlo s navlieknutou ponožkou bude pocitovo registrovať vyššiu teplotu. Vyhrievacia vložka slúži na temperovanie vnútra topánky v chladnom prostredí a tým vytváraniu primeranej tepelnej pohody. O užitočnosti vyhrievacej vložky Vás naozaj presvedčí až jej reálne nasadenie v naozaj chladnom prostredí. (oficiálny text distribútora)

Náš jednoduchý test spočíval v tom, že sme spomínané vložky do čižiem vzali na malý výlet na Elefantentreffen 2010, najväčší Európsky zimný zraz.

Je piatok niečo po štvrtej hodine ráno, teplomer vonku ukazuje asi -10 stupňov Celzia. Ideálne počasie na motorkovanie. Teplo sa obliekam a do čižiem pridávam vyhrievacie vložky. Nemám pocit žiadneho extra tepla a s počiatočnou nedôverou sadám na motorku. Prvé kilometre ma na ceste víta sneh a ľad, celú dobu stojím v stupačkách a snažím sa nespadnúť.

Zisťujem, že cítim príjemné teplo na prstoch len keď mám na stupačkách pritlačenú prednú časť čižmy, keď stojím v stupačkách strednou časťou a prednú využívam skôr na radenie a brzdenie, príjemný pocit ustupuje, no nie je mi zima – vložky stále temperujú. Teplomer na motorke hlási „príjemných“ -6 C

Prechádzam na relatívne čistý asfalt a mám čas experimentovať – predo mnou je cca 540 km smer Passau (TN). Vypínam vyhrievanie a čakám čo príde. Prešlo len pár desiatok sekúnd a je to tu. Zima, zima a ešte raz zima. Čo som čakal, jahody ? Opäť zapínam vyhrievanie a počiatočná nedôvera okamžite mizne keď začínam mať v čižmách príjemné teplo. Nie také, ako keď si dáte skrehnuté prsty na horúci radiátor, ale príjemný pomalý nábeh a pocit v čižmách, akoby bola „normálna“ teplota.

Cestou mením batérie, mnou použité nabíjateľné články s kapacitou 2700 mAh vydržali niečo cez 4 hodiny, kým začal opäť nastupovať nepríjemný pocit chladu. Cesta ubieha pomaly, no bez väčších problémov. Sme na mieste, opäť mením batérie, ktoré sa mi medzičasom stihli nabiť.

Celý zraz absolvujem s vložkami striedavo v čižmách a turistických topánkach a necítim chlad (teda aspoň na nohy nie ; )

Názor Romana Valoviča (Woozie), ako druhého testovacieho panáčika :

Výhrevné vložky do topánok som mal, tak ako Martin, možnosť otestovať snáď v tých najdrsnejších podmienkách - cesta na zimný motorkársky zraz Elefantentreffen pri nemeckom meste Passau.

Vložky výborne zapadli do motorkárskych čižiem a nebyť príjemného hrejivého pocitu na prstoch, ani o nich neviem. Nebolo to síce "peklo v topánkach" ale rozhodne som necítil skrehnuté či omrznuté prsty.

Vložky som používal aj v noci a teploty okolo -10° C ma nijak zvlášť netrápili. Ak naviac vložky používate pri chôdzi, verte, že ich budete chvíľami vypínať pretože chodidlá budú tou najteplejšou časťou vásho tela.

 (takto nejak mu bolo teplo – pozn. autora)
(takto nejak mu bolo teplo – pozn. autora)

Záver:

Spomenuté sady vyhrievacích vložiek do topánok zn. CALESCO nám na test poskytla spoločnosť GEMMA z Hurbanova (www.gemmatherm.sk), ktorá ako tvrdí vo svojom slogane, naozaj prinesie teplo ku Vašim nohám. Cena tejto sady (a teda tepla pre Vaše nohy) je 27€. Týmto p. Ing. Igorovi Kürthymu ďakujem za promptné vybavenie mojej objednávky (v piatok objednávka, v pondelok dodávka) a prajem mu veľa spokojných zákazníkov.

Pridané: 09.02.2010 Autor: MartineR Zdieľať

Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (20)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 119913 | Včera: 249469