Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 17.01.2010 Autor: ulba
Čitatelia: 15127 [Vaše stroje - Moja motorka]
Rozhodol som niečo pridať pre tých ktorí majú záujem čítať a nie súdiť moju gramatiku
V prvom rade chcem pozdraviť všetkých čitateľov registrovaných aj neregistrovaných na fóre motoride. Aj keď poniektorí úplne nesúhlasíte s mojimi názormi, ale nevadí. Veď každý mame svoje myšlienkové pochody, no o niektoré moje sa chcem s vami podeliť.
K motorkám som sa dostal vo veľmi malom veku, mal som asi 2 roky, keď môj foter mal motorky. Nebudem ich tu opisovať, ale na jawu 90 cross nezabudnem. Stále mi prebehne v hlave svetlo, tacháčik a nádrž.
Dodnes neviem, prečo, bola proste pekná, ale na mňa veľmi veľká. Mal som asi 8 rokov, keď som sám jazdil na požičanom pionieri. Myslím úplne sám. Pocity nezabudnuteľné dodnes, keď som zaradil 2-ku tak som bol v oblakoch.
Prvá moja moto bola CZ 150 v ráme Jawa 90 cross za 500Sk, čo mi kúpil brat. Bola úžasná (smiech) nikdy mi nešla viac ako 5km. Stále sme ju maľovali, opravovali, robilo to všetko čo mohli, len nikdy nešla tak jak som chcel. Raz sa rozladilo zapaľovanie, raz odišli krúžky, raz koleso, raz sa zlomili tlmiče pri skoku, ktorý mi predvádzal môj pripečený brat.
Jeho pád som videl na vlastne oči, neprajem nikomu. Ja sám, s nim v lese, moto mu padla rovno na chrbát, samozrejme helma nebola, proste úžas. Neprajem nikomu.
Diely na to nik nemal, takže bol to stroj zo stredoveku. Ale prešiel určitý čas a ja som chcel motorku, nie vrak. Tak som všetko nechal tak. Nebudem tu popisovať celú moju históriu, to by bolo nadlho, ale chcel by som sa vrátiť k stroju, ktorý ma strašne upútal farbou, výzorom, silou, obľúbenosťou a myslím že aj kvalitou.
To je ONA |
Je to Suzuki GSX R1000. To R ZNAMENÁ ako RAKETA. ROČNÍK 2005 - prečo to píšem? No preto, lebo som našiel menej ako som ČAKAL a verím, že je viac takých, ktorí by chceli čo-to si o tom prečítať, ale neboli spokojní.
Už v roku 2000 ma upútal práve ten stroj. Keď som zbadal foto v časopise Svet motocyklov, tak som padol na riť a vravím, toto musím mať. Ale cena okolo 500.000,- ma zložila k zemi. Ale trocha vody pretieklo, troška peňazí som prerobil na všelijakých iných strojoch. Kúpa, predaj, kúpa, predaj, na moto sa zarobiť proste nedá a dopracoval som s k mojej mašinke. Síce už to nebol rok 2000, lebo čas je neúprosný. Tak som kúpil 2005. Aj keď strašne som pokukoval po modeli 2003. Ale prišla kríza, ceny padli, tak som si povyskočil (hehe).
No k samotnej mašinke vám môžem povedať toto. Prišiel som k predávajúcemu, obzrel si ju - bola taká malá a taká krásna, že som až neveril, že to je 1000-ka. Ale vedel som, že je to ona. Moja vysnívaná.
Konečne doma |
Zapnem kľúčik do polohy, ručička prebehne otáčkomerom tam späť, imobilizer blikne, rezerva tiež, prepnem prepínač prstom a už ťahá palivo. Bzzzzzt tlačím štart a... Nič sa nedeje, len píše check in – „musíš stlačiť spojku miláčik“, vraví mi.
Stlačím spojku a štart. Nabehla okamžite. Teplota stúpa na 60°, dávam ruku na plyn. Pootočím a ona zareve a to riadne. Fúha, to som nečakal. Mal som pred tým inú skvelú moto, ale toto! Čo to je? Veď som ani neotočil plynom. Prebehol mi mraz po chrbte, až ma striaslo!
Ja dávam 1-ku, pohýnam, koleso hneď podbehuje, ale ja už neuberám. Guma je ešte studená a nedrží grip. Idem po anglickom vidieku, zvuk relatívne pokojný, ale pri 4000 otáčkach mení zvuk. Robí hrubší hluk "hrruuu", vravím to sa mi bude páčiť. Radím pri 5000, keďže nepoznám stroj. 2, 3, 4, 5, 6- pozerám na otáčkomer. Pri 5000 otáčkach 120 km/h, no nevadí. Podraďujem dole - 5, 4, 3, prevodovka úžasne zaskakuje bez žiadneho šramotu a nekľudných zvukov. Však motor ma najazdených 6300 mil.
Tak si vravím, ukáž mi tie tvoje kone čo tak ospevujú. Začnem sa trocha blázniť. 3-ka, pootočím plynom a otáčky letia hore! Neidú, letia hore! Úžasným tempom. Ja tajím dych a čakám dokedy?!
Ticho pred búrkou... |
Už mám obavy pozerať na budíky, keďže oproti ide auto a ja tam mám 3-ku. Asi 10 tisíc otáčok, zhruba 120mph a rýchlo premýšľam: "obehujem či dobrzďujem"? Cesta úzka a ja vravím: Idem? Ťahám?! A ona ešte zrýchľuje! Ja už neviem ako sa volám, nedýcham, srdce buši, že cítim tep v hlave a... šuch ho! Som vpredu.
Radím 4-ku s ubratím plynu a vravím si: Do šľaka, tak toto veru ide! Mal som naložené v gatiach a to ma nezaskočí len tak hocičo, proste normálne ma posunulo na sedačke a sklo v prilbe mi pribilo na nos. Vravím si, to tak nejak ide Jambo!? Tak to je ozaj raketa! 1-ku a 2-ku som nevytáčal asi mesiac, mal som riadne obavy, ktoré boli opodstatnené.
Spolu |
Bol som troška preľaknutý, tak vravím idem pomaly späť. Prišli také zatáčky, motorka sa sprava veľmi suverénne. Sama padá do náklonov, sedadlo je úzke, nádrž presne sadá okolo kolien, predklon nieje taký prudký ako u R1. Aj keď by som klamal, že nieje cítiť ramena, troška váhy na rukách, treba držať. Aj keď pri vyššej rýchlosti, vám pomôže nápor vetra. Je treba trocha cviku, lebo vás to unaví, ale kto chce výdrži. Proste ide pekne, netrasie, nekmitá, nič len drží smer kam pozerá jazdec a to aj vo vyššej rýchlosti. Tak idem zaplatiť, idem domov. Som unesený a vravím si: ozaj ide lepšie ako píšu.
Brzdy sa mi zdajú slabšie ako u Hondy aj keď ma to radiálny brzdový valček. Zdajú sa mi mäkšie. Možno to robia platničky. Výmena za mäkšie by možno pomohla.
Ma to tlmič riadenia od výroby, ale mal som obavy, ktoré sa potvrdili. Keďže moja hmotnosť je asi 70kg,tak pri 2-ke a 3-ke cítim, jak jej dobre začnem nakladať, jak mi dvíha koleso do vzduchu. Samozrejme predne a to za plyn ťahám dosť pomaly, nie ako na slabších strojoch. Že otočím a čakám, kedy príde pán výkon. Tu je hneď! Ako džin na zavolanie. Každá chyba sa tu platí veľmi tvrdo. Možno aj cenou najvyššou - životom!
Snažím sa jazdiť dosť predpisovo. V mestách a dedinách obzvlášť. Nikdy nevieš, čo/kto vybehne a pretne ti cestu.
Má to antihopingovu spojku a je ju cítiť aj pri pohýnaní z miesta.Pri vyššom plyne a púšťaní spojky to urobí trrr, tak sa nezľaknite. Podraďuje sa spokojne, veď ten antihoping to pohlti bez problému.
Nebudem tu popisovať technické údaje, to si každý nájde, ak ho to veľmi zaujíma. Ale poviem to tak, že očividne, keď zatiahneš za plyn, ostatní zastanú vzadu. Tomu ver!
Spotreba mi vychádza pri výjazdoch na 5,5l, v meste asi 8l. Na okruhu neviem, nebol som. Problémy zatiaľ žiadne. Najazdil som asi 8000km. Kúpil som pneu BT015 a som spokojný. Držia veľmi pekne. Sú dvojzložkové, uvidíme koľko kilometrov ešte zvládnu.
Vysedím na nej 500km bez oddychu, stačí len naliať. Po 250km je nádrž prázdna a bliká rezerva. Manželka ako ľadvinka vzadu hreší tak, že prekričí motor. Takže to je k posedu vzadu ale? Keď sa chce voziť, tak nech sedí. A neostáva nič iné len hrešiť a nadávať.
Neviem, čo ukáže budúcnosť, ale chcel by som ostať verný značke keďže modrá a biela mi učarovala a drží ma to dlhu dobu. Proste je to moja RAKETA a zatiaľ som spokojný.
Ale absolútne ju nedoporučujem začínajúcim, slabším alebo poplašeným a psychicky nevyrovnaným bikerom. Je to strašne silná a rýchla motorka. Naozaj!
Pohľad len cez plot |
Na záver par mojich rad, za ktoré som ja tvrdo platil.
Keď si idete kúpiť motorku, choďte osobne s priateľmi – dvomi, tromi ktorí sa rozumejú veci. Keď prídete k vašej vysnívanej, nezačnite sa triasť ako osiky. Hlavne nesadať! A nechoďte hneď jazdiť! Treba sadnúť vedľa a pozerať: "ona dá dole šaty a ukáže sa v plnej krase!“ Jazvy, tuky, všetko čo sa vám nepáči, na všetko sa treba pýtať! Lebo doma je už neskoro. To, že vy mate zmluvu, nič nezmení. Prachy sú v prdeli a bývalý majiteľ ich už vložil do niečoho iného. Takže !?
Jednať zásadne iba s majiteľom, skontrolovať adresu pobytu a vlastníka napísaného v technickom preukaze. Nekupovať moto bez kompletných papierov. Skontrolovať štítky, čí nie sú prerazené čísla. Treba popozerať kolesá a vôle v tlmičoch. Toto veľa napovie. Plasty sa dajú vymeniť za par šupiek.
Skúšobná jazda je posledná vec. Je dobre, keď ťa povozí majiteľ, pretože má lepšie skúsenosti. Sadať za niekoho nieje veľmi rozumné, alebo keď sadne majiteľ za teba. Čo neverím.
Takže, vyplatíš peniaze, svedkov tam máš viac než dosť. Z jednej aj druhej strany. Ideš samozrejme padneš, tak si kúpil, takže nepadať, je to na jazdenie.
Pohľad z druhej strany - samozrejme majiteľ by ťa mal oboznámiť so závadami aj keď verme, že to tak nefunguje. Takže hľadať všetko a pýtať sa, prečo je to tak, lebo keď raz dáš prachy, kšeft skončil a záruka na Slovensku nefunguje ani v novej predajni. Ver, musíš sa sám rozhodnúť či to chceš!
A posledné pravidlo: musí byť pekná na prvý pohľad. Keď ti niečo na nej bude vadiť, už ju nechci. Bude ti to na nej vadiť až do konca, dokiaľ ju nepredáš. Verte mi...
S pozdravom, BARTO.
Priateľ malých i veľkých, bohatých aj chudobných, zdravých aj chorých.
Taký som ja!
Táto bude už navždy |
Dúfam, že to tu dobre sadne. Lebo nikdy som také nepísal. Ozaj sa ospravedlňujem za gramatiku.
Pridané: 17.01.2010 Autor: ulba Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Suzuki |
Model: | GSX-R 1000 |
Rok: | 2005 |
Kategória: | Superšport |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 998 ccm |
Kompresný pomer: | 12.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 73.4 x 59.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Pneu vzadu: | 190/50-ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 166 kg |
Výška sedla: | 810 mm |
Šírka: | 710 mm |
Svetlá výška: | 130 mm |
Objem nádrže: | 18 l |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 69224 | Včera: 248486