Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (23)  [Verzia pre tlač] Tlač

Motohouse 11/2009

 Zdieľať

Pridané: 03.11.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5003 [Novinky - Čo nového v tlači]

Je tu kopec motoriek, o ktorých sa nám môže akurát tak snívať! Napríkla test úchvatnej Ducati Desmosedici, ktorá sa po prvý raz dostane do priameho súboju s bežnou Yamahou R1. Ďalej tu nájdete testy superšportov, jazdených superbikov, ale i klasiky Norton vs. Enfield. Položili sme si tiež niekoľko zaujímavých otázok, vrátane tej, či zabrzdí skôr auto alebo motorka.

 Titulka
Titulka

Slovenské aktuality a šport

aktuality
Šport SR
Tentoraz sa pozrieme na nové produkty slovenských predajcov ako aj nám už známe no s cenovým zvýhodnením. Najpotešujúcejšia aktualita (aspoň pre Maja) je získanie motocykla Tokens TXR 450 do dlhodobého testu. Postupne počas roku budeme zisťovať, koľko toho táto zatiaľ neznáma značka znesie.
V športe sa vrátime do piesku vojenských priestorov v Kuchyni, kde končila tohoročná crosscountry sezóna. Druhým článkom zabehneme do Portugalska na šesťdňovú.


TEST Pravda o Desmosedici

Desmosedici vs. R1

Ducati Desmosedici býva ospevovaná ako žiadna iná motorka v histórii. No je skutočne natoľko dobrá, aby si zaslúžila toľko publicity? Postavili sme ju teda proti Yamahe R1, aby sme zistili, ako sa veci naozaj majú. Aby začala Desmosedici RR naozaj dávať zmysel, potrebujete zatáčku na koleno, tak zhruba v 160 km/h. V plnom náklone visieť na plyne a čakať, kým sa zadná 16“ Bridgestonka zahryzne do asfaltu ako krovinorez. Nič iné od nej nečakajte, nič iné proste nevie.

 Desmosedici vs. R1
Desmosedici vs. R1

TEST High Society Club

Ducati Streetfighter

Ducati Streetfighter
Streetfighter bol od samého začiatku zahalený tajomstvom. Informácie, že Ducati podobnú motorku chystá, presakovali už dlho. Potom sa dokonca objavili aj nejaké špionážne fotky, ale Ducati hneď všetko poprela a my sme boli zase ako na ihlách. „Sakra, toto by musel byť neskutočný masaker,“ rozprával mi vtedy Carlos a ja som vedel, že ak niekedy bude (a keď bude testovačka), tak ju predo mnou neschová...však sa pozrite, taká nádhera! Krátko potom predstavila Ducati túto „pouličnú bojovníčku“ v Miláne a ja som šmahom prehral obrovský redakčný súboj o to, kto ju pôjde do Talianska ako prvý kuknúť.

TEST Superbike Zone - Legendy 90. rokov

1997 YAMAHA YZF750R
2002 KAWASAKI ZX-7R
1997 SUZUKI GSX-R750 Srad
2009 SUZUKI GSX-R750 - meradlo pre náš test

Jazdená GSX-R
Chcete zistiť, ako si vedú tieto „staré plechy“ tvárou v tvár najmodernejšej technike? Je len jeden spôsob, ako to zistiť. Nasadiť priľnavé pneumatiky BT-016 a poriadne ich zjazdiť až do krajov. Zmerať si časy a poslať do hája všetkých tých mudrlantov, ktorí nám vyplachujú mozgy „nezadržateľným“ vývojom. Áno, sme nýmandi, ktorí majú slabosť pre sedemstopäťdesiatky z 90. rokov




TEST Pre tých, ktorí začínajú dýchať pri desiatich tisícoch...

Honda CBR 600 RR
Kawasaki ZX-6 R
Yamaha YZF-R6

Máte tú česť s najmodernejšími sportbikami súčasnosti. S motorkami, ktoré stoja na pomyselnom vrchole súčasného technického umu sériovej produkcie. Sú výkonné, ľahké, príjemné a pritom diabolsky účinné. Pri každom vytočení na maximum sa vám zježia chlpy na celom tele a pomyslenie na ne je vzrušujúce ako prvé rande s najkrajšou spolužiačkou zo strednej.

 Šestky
Šestky

JAZDENKA Radšej nahá, ako oblečená?

Ako kúpiť jazdenku
Možno ti, čitateľ, napadne: „Ježiš, čo robia tieto vykopávky v tomto vyvoňanom časáku?!“ Odpoviem ti, kamarát: „Je to stále kus!“ Taliansky charakter, ladné krivky, schopný motor, ktorý ti aj v dnešnej štvorvalcovej dobe dokáže ponúknuť slušnú porciu zábavy. Ako bonus dostaneš neokukaný dizajn a istotu, že podobnú na každej pumpe nestretneš. Apropo...riešil si niekedy, či radšej raďák, alebo V2? Mne táto otázka nedala spať... Nie, nezačínal som na pinčli a ani triapola nebola moja prvá veľká motorka. Všetko to začalo na Babe. Hneď ďalšia motka bola CBR600, tomu sa hovorí slušný kariérny postup.






ROZHOVOR Kto sa hrá, nezlostí

Rozhovor
Už ste na trhu postrehli tie krásne modely legendárnych motocyklov značky Jawa? Parádna záležitosť, ktorá už nejaký ten piatok krášli aj našu redakciu. Keď sme premýšľali, s kým urobiť rozhovor do tohto čísla, napadlo nám, prečo o tomto počine, ktorý musí učarovať všetkým motocyklovým fanúšikom, nezistiť niečo viac. Takže sme nelenili a zašli do spoločnosti Abrex vyskúmať, čo za tým všetkým je. A už stojíme v malej podzemnej galérii, kde je desiatka modelov produkovaných touto firmou, a iba kukáme. Neskutočné! Aspoň pre každého, kto bol niekedy modelár, alebo ho čo len trochu zaujíma česká automobilová či motocyklová história. Jednateľ firmy Radek Bukovský sa na našom úžase evidentne baví a je pripravený odpovedať.



TEST Stretnutie s minulosťou ... na vlastnej koži

Royal Enfiled Bullet Electra EFI
Norton Commando 750 (r. v. 1971)

Ležím na tráve niekde uprostred Lužických hôr, užívam si jeden z posledných teplých víkendov, nahrievam si telo na slnku ako had a civilizáciu nechávam niekde ďaleko pod sebou – výnimočne ani nie som hladný. Viťas si medzitým užíva už tretí deň jazdenie na Enfielde, takže len čakám, že sa niekde v batohu rozdrnčí telefón a ten cvok ma vytiahne niekam na fotenie. Frasa, človek nemá chvíľku voľna...

 Stretnutie s minulosťou
Stretnutie s minulosťou

PRESTAVBA Speed Shop Design Special #6

Prestavba
Dielňa Speed Shop Design, to je Chris Flechtner. Chris nezačínal pri motorkách, korene mal pôvodne úplne inde. Najskôr získal základnú zručnosť na RC modeloch, neskôr sa zaoberal stavbou rámov bicyklov, a potom sa venoval prestavbe vlastnej Hondy CB350. Ďalšie znalosti získal na Cranbrook Academy of Art a potom už prišla skúsenosť z najväčších. Chris mal možnosť učiť sa u japonského majstra menom Tatsuhiko Konno, ktorý sa zaoberá reštaurovaním vzácnych samurajských mečov a brnení. Neexistuje lepší spôsob, ako sa naučiť práci s kovom a hlavne toľkej trpezlivosti.

DUMKA Koniec Dolce vita alebo Orli sa hnevajú

História
Šéf skupiny Piaggio, kam spadá i Moto Guzzi, uvažuje o razantných zmenách. V hre je dokonca zatvorenie rodnej továrne tejto najstaršej nepretržite existujúcej európskej motocyklovej značky. Hlavnou príčinou je, ako inak, ekonomická kríza. Tá ťaživo dolieha na všetkých, ale tých malých to bolí najviac. Ročná produkcia Guzzi presiahla v silnom roku 2005 „rekordných“ 10 000 strojov, vlaňajšia výroba dosiahla 8500. Na globálne pomery je to motocyklový drobec, veď v posledných desaťročiach sa vo vlastníctve značky striedali silnejší partneri.

TEST The Legend Rolls On

Harley-Davidson FLSTF Fat Boy

Píše sa rok 1989. Amerika má za sebou dve desaťročia vojen, potom ekonomickú krízu a teraz sa optimisticky dvíha hore. Vláda Ronalda Regana bola plná víťazstiev a prináša so sebou vlnu kovbojskej národnej hrdosti. Obdobie márnosti je preč, ale tamojší motocyklový trh zaplavujú japonské výrobky! HD začína biť na poplach – čísla predaja momentálne jediného domáceho výrobcu sa síce z roka na rok dvíhajú, ale stále nezodpovedajú intervalom z obdobia dávno zašlej slávy. Továrni dosť pomáha osamostatnenie sa od spoločnosti AMF a nástup nového vedenia, ktoré konečne po desiatkach rokov prestáva ignorovať desperádsku časť svojich zákazníkov a pomaly mení tvár značky.

 Harley-Davidson FLSTF Fat Boy
Harley-Davidson FLSTF Fat Boy

ŠPORT

Šport MotoGP
WSBK
MotoGP team 2010 Rozloženie síl v kráľovskej triede na nasledujúcu sezónu je už prakticky jasné, urobme si teda malú rekapituláciu.

SuperbikeBen Spies predviedol tento rok niečo neuveriteľné. Z trinástich kvalifikácií vyhral 10 x pole position (a to i na tratiach, ktoré vôbec nepoznal). A z dvadsiatich šiestich pretekov si pri rovnej polovici, teda 13 x, došiel pre zlato! Podľa všetkého mu však ani to na titul...nebude stačiť.


Rozhovor Smrž
História
Rozhovor s Jakubom Smržom a Prďáci... Motocyklová Grand Prix nebola vždy táborom adolescentných skautíkov, ako je to dnes! Nemôžem si pomôcť, každú nedeľu sa pri GíPíčku kukám na toho tridsaťročného týpka z Talianska a nejako tomu prestávam rozumieť. Sakra, veď to mal byť už dospelý chlap a trochu podľa toho by mal i vystupovať. Lenže on sa iba dookola vyškiera, kedykoľvek zahliadne nejaký objektív, maľuje si na motorku psíčkov a na topánkach má vyšívané slniečka! Dá sa vôbec povedať, že je to v tomto veku ešte normálne?



Auto vs. motorka alebo Rozhovor o brzdách

Je to už nejaký ten piatok, ako som sa stavil s Pepom Sršňom, kto bude lepší na brzdách. On bol úplne presvedčený, že dokáže na motorke zastaviť skôr než akékoľvek auto (z akejkoľvek rýchlosti), a to o poriadny kus. Ja som tvrdil, že to bude asi vyrovnané, alebo že budú mať navrch štyri kolesá. Slovo dalo slovo, a preto sme dnes na hoškovickom letisku.

 Auto vs. motorka alebo Rozhovor o brzdách
Auto vs. motorka alebo Rozhovor o brzdách

ADVENTURA Cesta príbehov 2/2

Adventura
Slnko dotýkajúce sa západného obzoru dodalo opusteným múrom hradu Montségur nezvyčajnú plastickosť a červenkastý odtieň. Horiace zore tu večer čo večer pripomínajú plamene hranice, na ktorej našlo smrť vyše dvesto posledných katarských „dokonalých“. Len ako sa sem dostali oni a ako som sa sem dostal ja?






MINIADVENTURA RoMo 2009

Miniadventura
Ráno vstávam o piatej so slnkom. Bodaj by nie, keď mi tá guľa ohnivá, bláznivá bezcitne pečie rovno do ksichtu. Posuniem sa do tieňa motorky snažiac sa získať nejaké extra voňavé minúty spánku, keď na mňa začne štekať čosi, čo sa po zaostrení premení na malé čierne rozkošné šteniatko. Tak som ho zavolal k sebe, že budeme spať spolu, a to som nemal robiť.




Plagáty

Plagát 1
Plagát 2








PREDPLATNÉ

Motohouse za 3.80 eur, ročné predplatné 29 eur

Ročné predplatné slovenskej verzie Motohouse je len 29 eur a teraz k nemu zdarma tričko Motohouse.

Predplatné zaisťuje: Mediaprint-Kappa Pressegrosso, a.s.

Oddelenie inej formy predaja
Vajnorská 137
830 00 Bratislava
tel: 02/44 44 27 73
e-mail: predplatne@abompkapa.sk

Českú mutáciu časopisu je možné si objednať na adrese:
SEND Predplatné, P.O.Box 141, 140 21 Praha 4
tel: +420 225 985 225
e-mail: send@send.cz, www.send.cz

WWW.MOTOHOUSE.CZ

WWW.MOTOHOUSE.TV



Pridané: 03.11.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (23)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 163411 | Včera: 229456