Pridané: 25.09.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4556 [Novinky - Čo nového v tlači]
Tak a máte to tu! Už pri predstavení minulého čísla, sme vám sľubovali mega veľké prekvapenie, mesiac ubehol a prekvapko je tu.
Slovenský Motohouse má od dnešného dňa 148 strán !!!
Užite si to.
Titulka
Elektrická moto
AGNI MOTORS ELECTRONIC GSX-R
Na našom testovacom letisku som sa už rozbiehal asi miliónkrát, ale rozhodne nikdy nie na elektre. Cítim sa pritom tak nejako divne – rovnako, ako divne vyzerá tá motorka. Na normálnej motorke stlačíte štartér a otočíte si plynom – otáčky vyletia, výfuk zreve. A to, že pošlete spojkou výkon smerom k prevodovke, je pre rozjazd tak trochu samozrejmá vec.
No a teraz sedím v úplnom tichu a jediným rušivým lomozom je spev vtákov v neďalekom parku. Človek, ktorý túto motorku postavil, mi ukáže vztýčený palec a môžem vyraziť. Lenže, čo mám vlastne robiť? Kde hľadať tú spojku?
Takú porovnávačku sme si, isto iste, nemohli nechať ujsť – ono, superšporty sú síce zábavná vec (to sa nikomu vyhovárať nehodlám), ale stále to znamená minúť kvôli rovnakej zábave na cestách oveľa viac peňazí, než je nevyhnutné a to mi pripadá trochu zbytočné. Kúpou naháčov nič nepokazíte a ešte všetkým ukážete, že rýchly môže byť jazdec aj na motorkách, ktoré sa nezdajú.
Naháče 600
O snoch plavovalásky
Honda VTR250 Yamaha YBR250
Sú malé, ľahké, obratné a hlavne – lacné. VTR a YBR sú typickými zástupcami destopäťdesiatkovej kategórie, ktorá zažíva aj u nás nebývalý boom (čo je, mimochodom, podľa nášho názoru neskutočne fajn). Dokáže však novinka od Hondy zašliapať do zeme dobre sa predávajúcu Yamahu? Ťažká otázka...
Asi vám tiež napadlo, či vôbec môžu redaktori Motohousu, ktorí trávia skoro celé leto na 180-koňových superšportoch, nájsť drobné sympatie aj voči takýmto trochu obyčajnejším motorkám.
Megatest 2009
BMW K1300S Ducati Monster 1100S Harley-Davidson V-Rod Kawasaki ER-6f Kawasaki ZX-6R KTM 990 SM T Suzuki Gladius Suzuki GSX-R1000 Triumph Street Triple R Yamaha R1
Vitajte pri báječnej možnosti porovnať všetky novinky roku 2009 tvárou v tvár, pekne naraz.
Tím profesionálnych testovacích jazdcov Biku má za sebou tento rok dohromady 56 000 míľ (aspoň to o sebe tvrdia) a pod sebou stále tie najhorúcejšie novinky. Vrchol tohtoročného megatestu prevedieme na najťažšej cestnej trase v UK, tzv. Bike 440 – čakajú nás teda cesty 1. a 2. triedy, diaľnice, stúpania, slepé zákruty a ovce... A, samozrejme, nezabudneme ani na obedík v Hawes!
Best of 2009
Nepochopená
Suzuki Intruder M1500
Motorkárske predsudky sú pekelná vec a mnohokrát dokážu zamurovať aj mašiny, ktoré sa nakoniec ukážu ako dokonale božské!
Nie, bohužiaľ to tak máme všetci... Máme nejaké predsudky, nejaké neprekročiteľné hranice. Ja teraz stojím vedľa Somika a absolútne nechápem to, čo mu strieka z huby: „Ja na túto motorku hádžem riadnu šabľu, samé plasty, umelý chróm a ešte zmrzačený motor z veľkého M1800R!!! Aby to urobili čo najviac na efekt, zošmodrchali z toho verziu pre sociálne slabých čumilov. Hnus.
Kto sa bojí, nesmie do lesa!
2009 KTM 690 Enduro R
A aj keď som o existencii tejto motorky vedel, nejako som jej nevenoval pozornosť... Ak mám byť úprimný, nie som práve priaznivcom „erkových“ verzií čohokoľvek. Vždy mám totiž pocit, že vychcaný manažér v továrni rozhodne, že táto motorka by predsa len mohla byť ešte o kúsok drahšia ako tá, ktorú práve predávame. Nastrojí sa to a potom sa čaká na čmeliakov, ktorí skočia na voňavé vábenie – a takýto prístup mi nevonia. Chcem si myslieť, že motorka, ktorú som si za svoje peniaze kúpil, je taká dobrá, ako to len šlo.
Pre tých, čo už vedia
Moto Guzzi 1200 Sport 4V
Svet motoriek sa mení. Dvojkolesové stroje sa čoraz viac stávajú športovým náradím alebo obyčajným dopravným prostriedkom a „srdcárčina“ ide do hája. S týmto trendom zaplavujú výrobcovia trh množstvom tuctových mašín, ktoré jednoducho kúpite len preto, aby ste mali motorku, ktorá „nejako“ funguje. Našťastie však poznám ešte pár fabrík, ktoré stavajú motorky podľa starého spôsobu – pre srdce.
Motoguzzi
ŠPORT
Česi štvrtí na Bol d´Or
Továrenský tím BMW, špičkový stroj S1000RR, dvaja českí jazdci v sedle najstaršej vytrvalostnej záležitosti pre motocykle. To bol 73. ročník Bol d´Or, pretekov svetového šampionátu Endurance, ktorý je absolútnym vrcholom vytrvalostného pretekania na tejto planéte. A my sme boli znova priamo pri tom...
Superbike
Ben Spies (25 rokov, americký šampión)
Má šťastie, alebo je taký šikovný? Ťažko povedať, ale je pravda, že pri pohľade na jeho štýl jazdy všetci teoretici motocyklového športu upadajú do úplného zúfalstva a podľa príručiek pre pretekárov by mal tento chlapec sotva na to, aby došiel dvakrát, alebo maximálne trikrát za sezónu posledný...
Jonathan Rea (22 rokov, vicemajster v supersportoch)
Aj on je veľký šťastlivec tohtoročnej sezóny. Podarilo sa mu (kuknite na ten vek) dostať do továrenského tímu a nielen udržať sa v ňom, ale aj zažiariť. Má vynikajúci jazdecký štýl, ide čisto, hravo
Posledné zastavenie Crazy bike series
Majstrom „dakšnov“ je Jirka Klejch, pre ktorého to bolo piate víťazstvo z tohtoročných šiestich pretekov. Suma sumarum je to titul a my môžeme len povedať, že úplne zaslúžený. Veď jediný, kto ho tento rok porazil, bol človiečik, čo vyrobil sviečku do jeho motora, ktorej sa v Panónii odpálil kontakt.
Veľké preteky histórie
Opäť sme z humna vytiahli zaprášený stroj času a vydali sa tentokrát ešte ďalej v priestore i čase. A to až k protinožcom do Austrálie. Píše sa rok 1997 a na okruhu Phillip Island, zasľúbenom motocyklom, začína jubilejný 10. ročník MS SBK. Hlavnou udalosťou pretekov bol úspešný vstup továrenského tímu Honda do sezóny, prekvapivo kvalitné výkony stajne Kawasaki a dramatické súboje v oboch jazdách.
North West 2009
Ako je známe, Írsko je krajina zasľúbená cestným motocyklovým pretekom. Nie na nových motodrómoch, ale nefalšovane na verejných cestách. Predovšetkým v Ulsteri, teda v Severnom Írsku, je takých pretekov ako maku.
Popud k tomu, že sa v tejto krajine zrodilo toľko pretekov, možno historicky vidieť v anglických zákonoch, ktoré pri nástupe motorizmu neboli príliš naklonené organizovaniu motoristických pretekov. Mohlo sa pretekať len na súkromných pozemkoch (mimochodom tento zákon snáď platí v Anglicku stále), a tak sa hľadali iné možnosti – a tie sa s ohľadom na rôzne lokálne ostrovné zákony podarilo nájsť napríklad na Isle of Man alebo práve v Írsku. A keďže ostrovania sú „konzervy“ (v dobrom zmysle slova), konajú sa mnohé preteky až dodnes. Vďaka im za to.
Prababička superšport
Jazdenka CBR 600 F
Nijako inak sa táto motorka snáď ani nazvať nedá. V čase hliníkových rámov vyrobených tlakovým liatím, radiálnych bŕzd a kontroly trakcie pôsobí stará CBR 600 F predsa len trochu archaicky, ale to o nej povie len ten, kto na nej nikdy nešiel...
Toto je klasický prípad, ako vyzerala šesťstovková trieda v 90. rokoch, kedy boli šestky vnímané ako nízkonákladová trieda začiatočníkov. Honda nebola výnimkou, postavila motorku podľa svojich predstáv o tom, čo by jazdci asi tak potrebovali, ale tých jazdcov sa na to nikdy neopýtala (trošku mi to pripomína našu politickú scénu). Vytvorila motorku so sexappealom a vášňou asi...asi ako starý Ford Mondeo...
Zakop vojnovú sekeru
ACCESS TOMAHAWK 400 Limited
Stojím pred predajňou Accessu v Žebráku a trochu sa mi klepú kolená. Táto mrcha vyzerá športovo a chlapi určite budú mať potrebu trápiť ma na motokrosovej trati. Zverujem sa so svojím strachom Oldovi, šéfovi českého dovozcu, ktorý ma upokojuje: „Hoď sa do pohody, toto nie je žiadny ostrý športovec a na trati v žiadnom prípade nejazdí. Je to civilný quad a ja chcem, aby si ho vyskúšal pri normálnom jazdení.“ To sa mi uľavilo.
Zakop vojnovú sekeru
TUNING FOR NORMAL PEOPLE
Suzuki SFV650 Gladius
Dá sa urobiť zo Suzuki SFV650 Gladius ešte krajší kus?
Poznáte túto motorku? Prišla tento rok a úplne bez servítky sa usadila na špici kategórie „mestských prevážačov“, teda strojčekov, ktoré majú za úlohu skrášľovať parkovisko pred domom, a potom na požiadanie previesť svojho majiteľa z bodu A do bodu B na ďalší pracovný obed alebo poradu. Ak sa prejdete centrom ktoréhokoľvek európskeho mesta, zaregistrujete takmer celú armádu Gladiákov – u nás ich zatiaľ jazdí len málo. Zmení sa to? Pozná niekto odpoveď na túto otázku?
Dlhodobý test
Yamaha R1 po 10 000 kilometroch
Klamal by som, keby som vám teraz napísal o mojej viere zo začiatku sezóny, že tento rok na našej R1 tých 10 000 kilometrov dám... No ale aj napriek záplave testovačiek sa to podarilo a som tomu naozaj rád. Aké tie kilometre boli? Poviem to jednoducho – neľutujem ani jedinú korunu, ktorú som na benzíne prelial nádržou tejto modrej krásky! Tu máte nejaké doplňujúce informácie, snáď vám na niečo budú.
Suza Alpy so SUZAMOTOM
O čom to bolo - 4 dni - bezmála 2000 km - 3 tohtoročné novinky od Suzuki
Nie je celkom obvyklé, aby prezentáciu pre novinárov usporiadal niekto z dealerov. No a chlapci z pražského SUZAMOTA si povedali, že keď už skúšať novinky, tak poriadne, teda v Alpách.>
ADVENTURA od Peťa (Pilgrim) Kováča
Púť do Compostely, alebo cesta príbehov 1/2
Pozorný pútnik putujúci staručkou Európou si skôr či neskôr všimne jemné vlásočnice ciest a hradských označených bielymi mušľami hrebenatky. Potom je už len otázkou času, kedy sa po jednej z nich vyberie naprieč kontinentom. Aj môj čas sa naplnil. V slnečné májové ráno.
Vyrážame trocha neisto, ja a môj verný spoločník skúter Honda Dylan, ktorému v hrudi bije malé, ale o to statočnejšie 125-kubíkové srdce. Ako prvá prekážka sa nám do cesty postavia Alpy. V zime tam bolo málo snehu, ale tri týždne pred štartom ich postihla snehová kalamita. V deň odchodu na internete ešte pri niektorých priesmykoch svietil červený nápis: Closed. Púť často mení itinerár na zdrap papiera. Uvidíme...
Adventura
MINIADVENTURA od Jána (raptor) Grácza
Je v našom SK house úplne nová dvojstrana, na ktorej sa vám budú zajavovať príbehy z ciest nás Slovákov. Ak sa chcete s nami podeliť o krátky výcuc z dovolenky, pošlite nám ho.
RoMo 2009
Pôvodne sme boli štyria. Prvý odpadol z dôvodov, ktoré pozná asi len on sám. Druhý – Milan sa asi 6 týždňov pred odchodom v malej rýchlosti vytrel na svojom Zlatom Krídle, ale zato s diagnózou troch zlomených rebier, vyskočenej kľučky a dvoch narazených prstov. Ostali sme dvaja. Božský Kája a ja. Pred odchodom sa k nám na poslednú chvíľu pridal ešte krásavec Mad21, kvôli svojmu pestovanému zovňajšku nazývaný aj Paris Hilton.
Rozhovor z ulice
Dnešný rozhovor nebudem viesť s jedným človekom, ale odchytil som pre vás jeden zaujímavý párik.
Na námestí je teraz akosi nezvyčajne rušno, takže hľadám miesto, kde by sme sa aspoň trochu počuli. Lavička je voľná, okolo poskakuje pár detí, ktoré sa tešia, že môžu šprtať do fontány. Vedľa mňa si sadajú Lubor, prezývaný Lure, a jeho družka Evka. Bicykle opreté o múrik vedľa prezrádzajú, že motorky nie sú jediná dvojkolesová vec, v ktorej si našli záľubu.
Kráska a zvierač
Ural Sportsman
Čaká nás týždeň, počas ktorého sa čas stane len čisto informatívnou veličinou, sedem pomalých dní, jeden po druhom zhášajúcich v oranžových farbách zapadajúceho slnka. Ťažko môže byť niečo krajšie. Ba vlastne áno. Prežiť to celé s nejakou babou, ktorá sa ani pol slovkom nezmieni o nedostatku pohodlia. Vitajte na palube Uralu.
Kráska a zvierač
PREDPLATNÉ
Motohouse za 3.80 eur, ročné predplatné 29 eur
Ročné predplatné slovenskej verzie Motohouse je len 29 eur a teraz k nemu zdarma tričko Motohouse.
Predplatné zaisťuje: Mediaprint-Kappa Pressegrosso, a.s.
Oddelenie inej formy predaja
Vajnorská 137
830 00 Bratislava
tel: 02/44 44 27 73
e-mail: predplatne@abompkapa.sk
Českú mutáciu časopisu je možné si objednať na adrese:
SEND Predplatné, P.O.Box 141, 140 21 Praha 4
tel: +420 225 985 225
e-mail: send@send.cz, www.send.cz
Stalo sa už zvykom, že na niektoré akcie sa nachomietneme aj s kamerou, nebolo inak ani tento mesiac a tu vám pridávame kráte diela.
Askof Cassovia Cup