Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Diskusia Diskusia k článku (33)  [Verzia pre tlač] Tlač

Motocyklové motory - rôzne konštrukcie 3/3

 Zdieľať

Pridané: 11.02.2003 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 55760 [Technika - Motor]

Najrozšírenejšímí štvorvalcami sú radové štvorvalce s priečnou montážou. Vačšina super a hyperšportových motocyklov je poháňaná práve takýmito motormi. Dnes dosahujú otáčky prevyšujúce 14 000 ot./min a podávajú vysoké výkony.

 Radový štvorvalec s priečnou montážou (Honda CBR900RR)
Radový štvorvalec s priečnou montážou (Honda CBR900RR)

Honda VFR je poháňaná 90 stupňovým štvorvalcom do V. Skombinováním výhod štvorvalca a usporiadania do V vznikol takmer nezničiteľný motor ktorý je živý už od nízkych otáčok.

 90 stupňový štvorvalec do V (Honda VFR 800F)
90 stupňový štvorvalec do V (Honda VFR 800F)

Viacvalcové motory:

Viac ako štvorvalcové motory niesú u motorcyklov veľmi rozšírené. Dnes je hlavným predstaviťeľom gigantický turistický motocykel z dielne Hondy GL1800 GoldWing vybavený šesťvalcovým boxer motorom.
V minulosti vznikli aj radové šesťvalce s priečnou montážou (Honda CBX a Kawasaki Z1300).
Pre športové využitie vznikali aj osemvalcové motory (napr.: vidlicový osemvalec Moto Guzzi V8 500 Grand Prix z 50-tych rokov). Dnes ponúka vidlicový osemvalec napríklad austrálska firma Drysdale.
Hlavnou nevýhodou viacvalcových motorov je veľká hmotnosť, konštrukčné rozmery a vyžšie nároky na údržbu a servis.

 Šesťvalcový boxer motor (Honda GL1800 GoldWing)
Šesťvalcový boxer motor (Honda GL1800 GoldWing)

<

Pridané: 11.02.2003 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (33)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 104807 | Včera: 195910