Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 11.02.2003 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 55760 [Technika - Motor]
Najrozšírenejšímí štvorvalcami sú radové štvorvalce s priečnou montážou. Vačšina super a hyperšportových motocyklov je poháňaná práve takýmito motormi. Dnes dosahujú otáčky prevyšujúce 14 000 ot./min a podávajú vysoké výkony.
Radový štvorvalec s priečnou montážou (Honda CBR900RR) |
Honda VFR je poháňaná 90 stupňovým štvorvalcom do V. Skombinováním výhod štvorvalca a usporiadania do V vznikol takmer nezničiteľný motor ktorý je živý už od nízkych otáčok.
90 stupňový štvorvalec do V (Honda VFR 800F) |
Viac ako štvorvalcové motory niesú u motorcyklov veľmi rozšírené. Dnes je hlavným predstaviťeľom gigantický turistický motocykel z dielne Hondy GL1800 GoldWing vybavený šesťvalcovým boxer motorom.
V minulosti vznikli aj radové šesťvalce s priečnou montážou (Honda CBX a Kawasaki Z1300).
Pre športové využitie vznikali aj osemvalcové motory (napr.: vidlicový osemvalec Moto Guzzi V8 500 Grand Prix z 50-tych rokov). Dnes ponúka vidlicový osemvalec napríklad austrálska firma Drysdale.
Hlavnou nevýhodou viacvalcových motorov je veľká hmotnosť, konštrukčné rozmery a vyžšie nároky na údržbu a servis.
Šesťvalcový boxer motor (Honda GL1800 GoldWing) |
Pridané: 11.02.2003 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 104807 | Včera: 195910