Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 12.04.2009 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 8292 [Bleskovky - Predstavujeme]
Október roku pána 2005, na Tokyjskej výstave Honda predstavuje štúdiu DN-01. Málokto vtedy veril, že sa dostane do sériovej výroby.
Neprešli však ani tri roky a Honda ukázala minulú jeseň v Miláne sériovú podobu Dé eN jednotky a dnes ju už máme v rukách v redakčnom teste.
Motorka púta pozornosť kdekoľvek sa s ňou ukážeme. Mám za sebou už viac ako 500 km na ceste z Bratislavy na ďaleký východ. Pochopiteľne najviac pozornosti (jazdca) priťahuje prevodovka HFT (Human-Friendly Transmission) - pozor, netreba si ju mýliť s klasickou automatikou zo skútrov, táto má hydraulickú spojku (ale páčku pri rukoväti nehľadaj). Radenie prevodovky je extrémne jemné a preraďovanie stupňov v režime D (Drive) je naozaj ťažké rozonať. Netreba sa ale obávať, k dispozícii je aj športový režim alebo úplný manuál.
DN u nás pobudne ešte celý týždeň, kompletný redakčný test prinesieme potom. Teraz len poviem, že toľko kritizovaná vyššia hmotnosť nečiní absolútne žiadny problém a motorka sa vďaka nízkemu ťažisku a posedu ala cruiser ovláda hračkársky ľahko. Motor známy napríklad z turistu Deauville má dostatočný výkon a v spolupráci s bleskovo rýchlou prevodovkou šprintuje tento futuristický stroj naozaj ukážkovo. Pre zarytých čoprákov DN-01 asi nebude to pravé orechové, ale ja dávam Honde palec hore zato, že mala odvahu niečo takéto priviesť do sériovej podoby! Nech je ten náš motorkársky svet rozmanitejší.
P.S.: Už sa ani nedivím, že si chcel campa svoje spolužitie s týmto netradičným strojom predĺžiť. :-)
Pridané: 12.04.2009 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | DN-01 |
Rok: | 2008 |
Kategória: | Cestovná |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 680 ccm |
Max. výkon: | 61.2 k (45.0 kW) / 7500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 64 Nm / 6000 ot. |
Kompresný pomer: | 10 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 81 x 66mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | HFT (Plynule premenlivý pomer - CVT) |
Sekundárny pohon: | kardan |
Zdvih vpredu: | 106 mm |
Zdvih vzadu: | 120 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová (ABS) |
Priemer bŕzd vpredu: | 296 mm |
Pneu vpredu: | 130/70 ZR17M/C (62W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 276 mm |
Pneu vzadu: | 190/50 ZR17M/C (73W) |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 270 kg |
Výška sedla: | 690 mm |
Rázvor: | 1605 mm |
Dĺžka: | 2315 mm |
Šírka: | 820 mm |
Výška: | 1115 mm |
Svetlá výška: | 135 mm |
Objem nádrže: | 15.1 l |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 317794 | Včera: 136962