Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 08.04.2009 Autor: vmax
Čitatelia: 13113 [Vaše stroje - Moja úprava]
Zastavili sme sa na obed a poriadne napráskali, potom sme si sadli na motorky a Juro hlási do vysielačky: „Peťo, ideš s diaľkovými alebo ste sa tak nažrali?“ Cez slzy od rehotu nevidím a otváram plexi na mojej Schubertke.
Minulú sezónu som začal jazdiť z chalanmi, cestovné endurká, pohoďáci, cestovná rýchlosť okolo 100-vky, taká správna tlupa motorkárov. Chalani mali inštalované StarCom-y a celú cestu kecali medzi sebou cez PMR vysielačky. Celkom sa mi to pozdávalo, ale tá cena sa mi zdala dosť vysoká a tak som brúzdal na internete a našiel som sadu TOPCOM so slúchadlami do prilby a PTT na riadidlá. Nebolo to zlé, už som si mohol s chalanmi pokecať, ale chýbal mi ten komfort ako pridávanie hlasitosti, keď už som mal slúchadlá, chcel som aj telefón a MP3-jku, pokecať aj s prípadnou ladvinkou. Tak som sa rozhodol, že Ježiško donesie aj mne StarCom. Na Ježiška však z toho nič nebolo. Potom prišla táto ako sa hovorí "kríza", Libra padla a cena sa umravnila, čo už vzhľadom na komfort, ktorý táto sada poskytuje, sa mi nezdal až taký nekresťanský peniaz a išiel som do toho. Čo to teda ten Starcom je?
StarCom Advance |
Veľmi to tu nebudem rozpisovať, proste to má všetko okrem pripojenia na plazmu, čo motorkár potrebuje aj nepotrebuje. V súčasnosti sú v predaji dva paralelné modely StarCom Advanced a StarCom Digital. Ja som mal možnosť skúsiť oba a Advance sa mi zdal jednoduchší. Digital mal kvalitnejší výstup na slúchadlá ale trvalo mi pomerne dlho kým som na to prišiel. Testoval som to prepínaním medzi oboma prístrojmi a počúvaním tej istej skladby dookola. Nakoniec rozhodol v prospech Advance aj fakt, že Digital mal síce hlbšie basy pri prehrávaní hudby, ale nedal sa prebudiť do slúchadiel ako Advance. Navyše Volume control (na obrázku 7-čka) mal skokovú zmenu zvuku a nedala sa pekne plynulo regulovať hlasitosť ako na Advance. Pre porovnanie uvádzam aj možnosti Digital-u.
StarCom Digital |
Digital má možnosti pripojenia dvoch MP3-jek zvlášť pre spolujazdca a dvoch modulov Bluetooth pre pripojenie mobilného telefónu pre spolujazdca. Na krabičke je ovládanie pomocou tlačidiel, ktoré sú ale aj tak skryté niekde v útrobách motocykla. Preto sa dá pripojiť tzv. remote panel, ktorým viete StarCom ovládať. Zdalo sa mi to pretechnizované a príliš komplikované. Isto sa nájdu ľudia, ktorým imponuje viac Digital, ale to nechám na zváženie každému záujemcovi. Cenový rozdiel je cca 70€.
Takže po návšteve predajcu Jura Kalmana z Trhovej Hradskej, ktorý mimochodm jazdí na Varadere a má aj Labradorku (veľmi podstatný údaj, lebo aj ja mám Labradorku a Varaderko), si nesiem domov plnú tašku "harampádí" káblov, zásuviek a čo ja viem ešte čoho. Doma muselo auto z garáže von a rozložil som sa tam ja. Motorku som odstrojil od kapotáže, nádrž išla dolu a isto to poznáte Varaderisti, odpúšťam z nádrže pár litrov benzínu na betón. To aby bola v garáži lepšia aróma. Horko tažko zanadávam a hovorím si, že už nabudúce si tam fakt dám záslepky. To si ale hovorím stále. Tomu, kto navrhoval tie benzínové ventily by som odťal katanou malíček. Začínam si vduchu nadávať, že ušetriť tých pár eur za montáž, neboli až tak dobre ušetrené peniaze, ale hrdosť mi už nedovolí cúvnuť. Navyše som kua nejaký technik, nie? Prilbu ale naozaj zverujem radšej Jurovi. Jednak je šikovnejší a má na to aj nervy. Už pri montáži vyhrievaných rukovätí som si vyrobil prípojku cez spínacie relé, ktorá je pod šťavou iba keď je kľúčik v polohe "ON". To aby som nevykuroval garáž keď je moto na stojane. Predsa len radiátor je lepší spôsob. Pre elektro-neznalých uvádzam príklad ako to funguje.
Treba si v manuáli pozrieť, ktorý káblik ide od spínacej skrinky, multimetrom si odmeriaš či po zopnutí kľúčika je na tom kábliku 12V voči kostre. Zapojenie je jednoduché, na svorky relé A1 pripojíš +12V (tie spätné zo spínačky) a A2 ide na mínus. Na silové spínacie kontakty 13-14 privedieš cez poistku +12V priamo z batérie. Krásne som Vám to nakreslil nie?
Napájanie |
Relátko (rozumej spínacie relé) som vylovil z Lady 2105 - našej babičky. Volala sa Mášenka, nech sú jej šrotovacie kliešte milostivé. Použil som nasúvacie izolované svorky. Taktiež poistku som dal klasickú do auta, to aby v prípade, že mi to prdne na ceste, som mohol kedykoľvek tieto jednoducho vymeniť. Poriadne som to zaizoloval nech sa to niekde nedotkne kostry, alebo tam nezatečie voda pri umývaní. StarCom má 2A poistku, tú som tam nechal. Z 13-tky si potom môžete pripojiť GPS, MP3-jku, alebo čokoľvek na čo má motorkár chuť. Okrem plazmy.
Napájanie na Varaderku |
Ku prístroju je umelohmotný, veľmi pevný suchý zips. Umelú hmotu kam sa má nalepiť, treba poriadne odmastiť. Daj pozor nech ti nekvapne čistiaci prostriedok (technický benzín, riedidlo) niekam na viditeľné miesto, lebo dopadneš ako ja, s veľkým, škaredým bielym ale odmasteným poľom pod PROOILEROM. Taktiež Bluetooth modul sa napája na +12V. Ja som ich dal spolu aj so StarCom-om do jedného poistkového domčeka. Ušetril som jednu poistku a pár káblov, no aj tak to po inštalácii vyzerá ako v Mochovciach.
Takto to vyzerá upratané pod sedadlom. Tá čierna krabička je automatický mazač a tie biele hadičky sú do olejového čerpadielka automatického primazávania, to ku StarCom-u nepatrí.
StarCom na Varaderku |
Inštalácia zásuviek, ovládania hlasitosti a PTT-čka (stlač a hovor, slúži na ovládanie vysielačky)
Kde dám tú plazmu |
Ako to funguje. Mobilný telefón je cez Bluetooth modul spárovaný so StarCOM-om. Ak prichádza hovor tak tefón automaticky zodvihne a stíši hudbu na minimum. Po dotelefonovaní sa automaticky po 3 sekundách hudba obnoví. Ak zatlačím PTT vysielačka vypne MP3ku a po skončení hovoru zasa po 3 sekundách opäť zvýši MP3ku. GPSka v mojom prípade funguje aj ako MP3 prehrávač. Ak by som mal Zumo550 tku tak je dokonca možné, si telefón spárovať zo Zumom a Zumo sprárovať z StarCom-om. V tom prípade môžete vidieť, kto Vám volá a v rámci možností aj vytočiť hovor, zrušiť manželku etc … . Dík DaliXT za zapožičanie Zuma. Zo Zuma ale nejde prehrávanie MP3 ky cez BT je to totálny GRC čo sa týka kvality. Je teda nutné zapojiť zumo na stereo vstup MP3 káblikom 3,5 jack. Tam si môžete pripojiť kľudne aj stolový CD prehrávač, prípadne telefón. Mne sa osvedčilo BLACKBERRY BOLD 9000, ktoré ma totálne úžasný zvukový výstup z ekvalizérom.
Napájanie GPS, mobilu a PDA cez miniUSB konektory.
USB Hub na miniUSB konektory |
Kvalita posluchu hudby je do 120-130-tky úplne v pohode, potom sa začína hluk v prilbe (používam Schubert C2 základné plexi na Varadere na ktorom mám deflektor) dosť zvyšovať a zanikajú basy. Hlasitosť je ale dosť vysoká na to, aby sa dalo počúvať napríklad pokyny z GPS, telefonický hovor alebo PMR vysielačku. Keď dám hlasitosť na maximum, neviem vydržať v prilbe. Telefonovanie je do 120-ky úplne v pohode, ale je nutné si dať pozor, kde máte mikrofón aby nebol v prúdení vzduchu do prilby, inak človek na druhom konci počuje hukot. Zo skúseností až po pár minútach hovoru volajúci hodí otázku "a kde si, niečo tam počujem ?!". Samozrejme moja priemerná cestovná rýchlosť je okolo 100-vky. Komunikácia cez PRM ide do vzdialenosti 500 metrov, teda cca viditeľnosti na ceste. Potom je už hovor trhaný a veľmi ťažko zrozumiteľný. StarCom má VOX so spolujazdcom, ktorého úroveň sa dá naladiť potenciometrom. Funguje to perfektne, zrozumiteľne a absolútne bez výhrad. Pri začatí rozprávania sa VOX okamžite aktivuje. Hranice StarCom-u nachádzam ja niekde pri 150-tke, kde hudba už je dosť potlačená vonkajším akustickým hlukom. Ale ja aj tak nikdy tak rýchlo nejazdím Pauli.
Je ale niekoľko maličkostí, čo by som StarCom-u vytkol. V prvom rade sú to PS2 konektory, ktoré sa mi zdajú dosť labilné a náchylné na manipuláciu s rukavicami. Výhodou ale je, že kábel od prilby je predlžovací kábel PS2, ktorý sa dá kúpiť za pár centíkov niekde v obchode s PC. Inak sú konektory dosť kvalitné a pripojenie audio vstupov je na klasický 3,5mm jack. Ďalšou vecou je tiché rušenie, ktoré dostávam cez GPS. Toto rušenie sa ale dá eliminovať externou MP3-jkou. Keď som hudbu napojil z telefónu rušenie sa neprejavilo.
Obrovskou výhodou voči Bluetooth headsetom vidím v tom, že sa nemusím starať či mám headset nabitý, že signál vypadáva a nemusím šmátrať po prilbe rukavicou. Tu sa skrátka pripichnem a idem. Ten kábel od prilby si po 3-tej jazde úplne prestanete všímať, navyše vám nepíska pri uchu guča, ktorá vytvára nepríjemný hluk. Hlasitosť je vynikajúca a jazda s počúvaním fasa muzičky, rozprávaním sa s kamošmi nadobúda úplne iný rozmer. Navyše ako bezpečnostný prvok môžem považovať to, že keď ideme v kolóne môžeme si hlásiť pri predbiehaní poď, pozri aká nádherná krajinka, pozri aká pekná cica (ale my šťastne ženatí sa pozeráme iba na cestu láska).
Niekto múdry raz povedal, že nie som taký bohatý aby som si kupoval lacné veci. Ja som taký múdry nebol. Začalo to komunikátorom z Lidla, potom TOPCOM, z ktorého som naštasie mohol využiť aspoň vysielačku. Bastlil som kadejaké káble dovtedy až ma to prestalo baviť. StarCom nie je lacná záležitosť, jeho cena sa pohybuje v závislosti od výbavy niekde na úrovni chladničky alebo práčky. Ponúka však oveľa viac, ako je chladené pivo alebo čisté ponožky a poslúži viac ako napríklad ladené výfuky.
Konečne ale môžem povedať, že som s komunikátorom spokojný a ľudia ktorí ma poznajú vedia, že tento úkaz sa nestáva veľmi často :-)
kvalitné prevedenie, široká podpora komponentov, vynikajúca hlasitosť, ovládanie na rukoväti, vodotesné zásuvky, | použitie PS2 konektorov na prilbu |
Obrázky StarCom Advance a StarCom Digital som použil zo stránky www.starcom1.sk , Pán Boh zaplať.
Pridané: 08.04.2009 Autor: vmax Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | XL 1000V Varadero |
Rok: | 2000 |
Kategória: | Enduro |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 996 ccm |
Max. výkon: | 95.4 k (70.1 kW) / 8000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 99 Nm / 6000 ot. |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 220 kg |
Výška sedla: | 845 mm |
Objem nádrže: | 25 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 210 km/h |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 45254 | Včera: 121123