Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 18.03.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5270 [Novinky - Čo nového v tlači]
Konečne jarné číslo, ktoré nám odklepne aj kalendár, a celé sa to začne znovu. Opäť sme pripravili kopu testov, okrem iného Yamahy R1 na tento rok. Pre všetkých, ktorí čítajú slovenskú verziu, je pripravená súťaž o hodnotné ceny.
Titulka |
Keď som prvýkrát počul natočenú novú R1 na rozpálenej uličke v boxoch, mal som vážne skoro pocit, že niekde tam stojí Majstrova M1, nekecám... Už len preto, že nás česká Yamaha odviezla cez pol sveta (či skôr cez celý) až na austrálsky okruh Eastern Creek, mi bolo hneď jasné, že toto nebude len také obyčajné predstavenie novej motorky. O novej R1 a jej revolučnom motore sme toho počuli už dosť, ale mať privilégium byť pri tom ako prví, je niečo, na čo jednoducho musíme „byť pyšní“.
Yamaha YZF R1 |
Je ďalší deň a ja mám stále pocit, že veľké GS je tou najlepšou motorkou na svete. Dnes sa ale proti nej postaví ďalšia ťažká váha, protivník pochádzajúci z Mandella del Lario, novinka Moto Guzzi Stelvio. Dorazím k Carlosovi a parkujem GS vedľa Stelvia. Na prvý pohľad sa zdá, že sú to takmer identické motorky. Majú, samozrejme, iné tvary – BMW sa tvári čisto funkcionalisticky, kým na Guzzi si všimnete hŕbu krásnych kriviek a vidíte cit pre detail, ale mohutnosť a veľký vzducháč s valcami do strán sú z rovnakého sveta.
Porovnávačka cestovných endúr |
Aby som povedal pravdu, keď som ho videl prvýkrát, miešali sa vo mne dosť rozporuplné pocity a nevedel som, čo si mám myslieť. Ale keďže už som takéto situácie niekoľkokrát zažil, vedel som, že tomu musím dať nejaký čas. Ono to s tými Talianmi obvykle takto býva. Všetci sme zvyknutí na to, že sa na nich dizajnový facelift alebo veľké zmeny nerobia zďaleka tak často, ako je to v prípade východnej konkurencie. Je to predovšetkým z toho dôvodu, že v Taliansku sa dizajn rieši o dosť inak ako v Japonsku a trúfam si povedať, že sa na ňom pracuje s väčšou dôležitosťou a pripisuje sa mu väčšia váha. Berie sa viac ako vizitka, ktorá by mala byť jasnou identifikáciou stroja na dlhú dobu.
Ducati 696 |
Niektoré veci je jednoducho lepšie nechať tak, ako sú. Možno nie je Triumph Daytona 675 úplne nedostihnuteľný, ale prepracovávať ho preto, aby bol schopný konkurovať neúprosnému vývoju rivalov, je skoro risk. Tento hardcore triple bol totiž ohromným úspechom značky Triumph a predviedol, ako sa môže pomerne malý hráč postaviť Japoncom dokonca v takej tvrdej triede, ako sú superšporty, a zároveň sa ešte niečím líšiť. Je rýchly, presný, a napriek tomu prispôsobivý, nechýba mu osobnosť.
Triumph Daytona |
Volám sa Karlík a možno sa vám to bude zdať divné, ako môže mladý chalan, ktorý miluje športové motorky, byť nadšený z veľkého, ťažkého kusa prazvláštnej hmoty, ktorá sa chce nazývať motorkou. Nuž, svet sa mení a my sa meníme tiež. Nič už nebude také, ako bývalo. Pomaly starnem. A navyše teraz okolo mňa prechádza osemnástka Intruder a má toľko pary, že by som musel byť vážne slepec alebo úplne na bedňu, keby to so mnou nepohlo. Po chrbte mi prebehol mráz, a tak môžete so mnou otvoriť moju „trinástu komnatu“.
Suzuki C1800R |
Ročné predplatné slovenskej verzie Motohouse je len 550 Sk. Ušetríš 140 Sk a zaradíš sa do rodiny jedného z najpopulárnejších motočasákov posledných rokov.
Predplatné zaisťuje: Mediaprint-Kappa Pressegrosso, a.s.
Oddelenie inej formy predaja
Vajnorská 137
830 00 Bratislava
tel: 02/44 44 27 73
e-mail: predplatné@abompkapa.sk
Českú mutáciu časopisu je možné si objednať na adrese:
SEND Predplatné, P.O.Box 141, 140 21 Praha 4
tel: +420 225 985 225
e-mail: send@send.cz, www.send.cz
Pridané: 18.03.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 91451 | Včera: 137517