Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 27.02.2009 Autor: Mikinesko
Čitatelia: 24443 [Vaše stroje - Moja motorka]
Tak toto je moja motorečka: Yamaha YZF-R125 je spoľahlivý a nádherný stroj.
Vždy som sníval o nejakej peknej motorke a nakoniec som si vybral Yamahu YZF-R125 No ale YZF-ke predchádzal moped Manet Korado. Tak na tejto „motorke“ som sa učil akože jazdiť. S kamarátom Števom (Piťo) sme mali obaja Korada, na ktorých sme najazdili kopec km na to, že sú to 50 ccm kubatúry. Mali sme na nich cez 5000 km za 2 roky. Nie je to bohvie čo, ale na takých 13 ročných „grázlov“ je to podľa mňa dosť. Prečo „grázlov“? Lebo takto sme vyzerali v očiach starších babičiek s našej dedinky.
No a teraz k podstate – Yamahe R125. Už dlhší čas sme chceli od rodičov „vydrankať“ niečo väčšie ako je Korado, no rodičia sa o nás báli. Najprv sme chceli Aprilie no to nám nevyšlo a dali sme si na čas pokoj. Tak začalo to tým že vyššie spomínaný Piťo bol so svojím otcom u našich susedov bratov Čechov. Obzrieť si YZF-ku. Zapáčila sa mu a už aj išli po peniažky na Slovensko, keď doma našiel na internete v Bratislavskej predajni jednu krásnu bielo-červenú. No a už bola aj v jeho garáži.
Tak tu su obe krásky |
Ja som sa za tento čas presťahoval z rodinných príčin do Michaloviec – vďaka „láske“ môjho „otca“. No a tak sme v Michalovciach aj s mamou. To jest 30 km od dedinky Lekárovce kde som vyrastal a kde žije doteraz Piťo. A tak som začal od mamy aj ja prosíkať motorku. Ja som najprv chcel Hondu CBR-125, no ako sme si ju boli s mamou a starou mamou obzrieť, tak som aj prestal na ňu mať chuť. Nie že by to nebola nádherná motorka, ale keď už som videl ako vyzerá Piťova YZF-ka, tak sa mi zdala podstatne menšia. A tak sme v Košickom Homede zavítali vedľa do predajne Yamaha a tam som si objednal Yamahu R125 . Pôvodne mala byť modrá, no po týždni mi zavolali že modrá nie je, že vraj už je len čierna a ak by som chcel modrú, musel by som dlho čakať. Nakoniec mi prišla teda moja čierna kráska presne posledný školský deň. To bolo pre mňa to najkrajšie ukončenie školského roka. Bolo to v piatok a samozrejme som hneď navštívil Lekárovce a Piťa. Ale to som ešte nemal VP a ani on, no hneď v utorok nato sme mali skúšky a samozrejme, obaja sme ich úspešne spravili. Hneď v piatok potom nám ich aj vydali. Samozrejme prvé jazdy bolo niečo neopísateľné, bol to pre mňa ako ten najkrajší sen.
Tak moje prvé km smerovali z Michaloviec do Lekároviec. Ako som už spomínal je to 30 km. V Lekárovciach ma už čakali kamaráti pred miestnym pohostinstvom a ako som tam dorazil, hneď sme sa šli previezť po okolí. Obaja sme mali ešte zábeh, no Piťo mal už cez 700 km a ja len nejakých 40. Počas zábehu sme si dávali pozor na otáčky a ešte sme poriadne nevedeli čo je to za „mini-potvorka“. Ako som už spomínal, VP som dostal presne o týždeň nato, ako som dostal motorku a dovtedy som už mal aj ja nejakých 750 km. A keď prišlo tých „magických 1000 km, už som sa aj hrnul na prvú „preventívnu prehliadku“. Celý netrpezlivý som čakal na koniec prehliadky a štartoval mašinu.
Tak takto neako sme sa čakali |
No a tu je moja kráska |
Moje menšie výlety s mojou láskou YZF a mojou ozajstnou Láskou Karinkou boli vždy to najkrajšie, čo mohlo byť. Spolu sme zatiaľ všetci traja navštívili iba krásny východ Slovenska. Spoločne sme boli na Sninských rybníkoch kde je nádherná príroda, pekná scenéria a krásne zákruty. Spolu sme taktiež navštívili aj Vínne jazero a Morské oko, kde je taktiež veľmi pekná príroda a na niektorých úsekoch je potiahnutý nový koberec na ceste. Takže sú to nádherne trasy na ktoré len odporúčam ísť. Motorka zvládne aj spolujazdca, no už je to trocha cítiť že to už nie je to pravé. Ale aj tak ide slušne a na pokochanie sa krajiny to stačí. V pohode som na nej zvládol aj trasu Lekárovce – Michalovce – Košice – Michalovce – Snina – Michalovce – Lekárovce. Vtedy som síce šiel sám, ale žiadne problémy s motorkou, ani s tým, že by som dostával kŕče do rúk, nepocítil a ani chrbát večer nebolel. Síce mám výšku niečo cez 178 cm, nie som nejako zvlášť vysoký, ale na moju výšku, si myslím, je to strašne dobrá motorka. YZF by som odporúčal každému začiatočníkovi. Je spoľahlivá vcelku rýchla obratná a hlavne pekná.
Tak zo servisom som strašne spokojný, lebo ma vždy ochotne príjmu a sú tam veľmi dobrý team. Prvá prehliadka netrvala dlho – asi tak 30-40 min. No tá druhá po 6 000 km bola už podstatne dlhšia, trvala cca. 4 hodinky. Poruchy som na nej nemal žiadne, ktoré by sa na nej stali jazdou alebo veľkou trasou. Stále som na nej v pohode spravil denne niekedy aj okolo 500 km a nič. No jedného dňa sa mi stala dopravná nehoda to bola jediná porucha, no tej sa nedalo vyhnúť. To keď sa zrazíte zo Škodou 105, ktorá je celá kovová. Vtedy som si troška „poranil“ moju čiernu YZF. Stalo sa mi to týždeň pred Motozrazom na Šírave. Škoda, musel som si ju dať do opravy no a to bola dosť veľká prestávka, lebo to už nebolo také rýchle, ako so servisom. Na opravu motorky som čakal asi 2 mesiace, lebo pri náraze som ohol teleskop a na ten sa dlho čakalo. Neviem prečo to trvalo tak dlho, ale nakoniec je všetko v poriadku, motorka je celá a ja môžem na nej jazdiť ďalej. Myslel som si, že po náraze už to nebude ono, že bude trocha hádzať na ceste, no nebolo to tak. Motorka stále krásne drží stopu, dokonca aj keď pustím riadidla.
Motor: Spoľahlivý, výkonný.
Brzdy: Spoľahlivé, hlavne účinné.
Podvozok: Bezchybný a nie je mu čo vytknúť, ako aj celej motorke. Nerobí mu problém prudké brzdenie či podradenie.
Kto si túto motorku kúpi určite neoľutuje.
Motor, Brzdy, Podvozok, Vzhľad, | Ták mínusy asi nie sú, možno tak zvuk pri nízkych otáčkach. Podotýkam pri nízkych. |
Pridané: 27.02.2009 Autor: Mikinesko Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yamaha |
Model: | YZF-R125 |
Rok: | 2008 |
Kategória: | Superšport |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 124.02 ccm |
Max. výkon: | 14.96 k (11.00 kW) / 9000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 12.24 Nm / 8000 ot. |
Kompresný pomer: | 11.2:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 52.0 x 58.6 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 130 mm |
Zdvih vzadu: | 125 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 292 mm |
Pneu vpredu: | 100/80-17 M/C |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 230 mm |
Pneu vzadu: | 130/70-17 M/C |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 126.5 kg |
Výška sedla: | 818 mm |
Rázvor: | 1355 mm |
Dĺžka: | 2015 mm |
Šírka: | 660 mm |
Výška: | 970 mm |
Svetlá výška: | 155 mm |
Objem nádrže: | 13.8 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 125 km/h |
Spotreba paliva: | 3.3 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 313 km |
Poznámka: | |
Cena: 119 900 Sk (27.5.2008) |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 28475 | Včera: 223379