Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 26.02.2009 Autor: ToM46
Čitatelia: 18486 [Vaše stroje - Moja motorka]
Je to "čína". To je vyhadzovanie penazí. Ako často je to v oprave? Na "moprdoch" nejazdím. No len sa choď keevať. Keď vlastníte Keeway určite ste niečo z toho počuli aj na vlastnú adresu. Poďme sa presvedčiť o ich tvrdeniach...
Takže si to pozrieme pekne poporade zvonka do vnútra. Jeden z nedostatkov, ktorým vám budú chcieť odhovoriť, je velkosť. Ja osobne mám 197cm a nepripadá mi malá a pri celkovej dĺžke 230 cm nepatrí medzi najmenšie. Celkový výzor je robustný. Prispievajú k tomu brašne, plexi a predné svetlo. Ďalej tu máme výhrady ohľadom objemu motora. Je pravda, že to je 250-tka, ale vďaka širokému rebrovaniu budú vety ako "štvrťliter vyzerá na 500-vku celkom časté."
Ale presuňme sa teraz k hlavej téme - hlásenie o škodách. Za chvíľu bude mať Katika 20 000 km a nebolo to bez komplikácii. Začneme o vizuálnych škodách. Najprv odpadlo lemovanie na sedadle. To však nie je závadou a nijako to neovplyvnilo celkovú vizáž ani sedadlo. Ďalej sa rozpadli pútka na brašniach. Keďže je to koženka, dalo sa to čakať. Tak isto sa rozpadne gumená úchytka na prednom blatníku, ktorá drží lanko tachometra. A keď už sme tu, blatník je trocha prasknutý pri úchytoch. To je už ale minulosť, pretože som to napratal do auta a vyrobil som si nový. Ako ďalšiu škodu tu máme ohrkaný spodný kryt výfuku. Keďže je svetlá výška motorky 15cm a ja som nejazdil len po ceste, dostal na bendžo. Ale super je, že to nie je vidieť a trubka je neporušená. Pravdu povediac, tento tepelný štít je na spodnom výfuku úplne zbytočný, čo sa týka ochrany pred teplom. Keďže som sa nevyhol pádom, pomerne dosť to odniesli stupačky. Ale vďaka nim je motorka bez škrabanca. Sú dostatočne robustné nato, aby zniesli váhu motorky a zachránili vám nohu. Tak isto spätné zrkadlá sú robené v tomto duchu. Keď sa prepletáte v zápche, občas sa stane, že sem tam zavadíte. Ale okrem malých škrabancov im nič nie je. Tak čo sa týka vonkajška, by to bolo asi všetko.
Ako hneď prvé som si všimol akési hrkotanie vo výfuku. Vysvitlo, že to bola odlomená vnútorná trubka. A dostali sme sa k zatiaľ najvážnejšej poruche. Odišla spojka, presnejšie, zlomila sa súčiastka v tvare náustku na flautu. Súčiastka bola z pomerne mäkkej ocele, takže sa dala zvariť a pokračujem ďalej. Ďalšia vážnejšia porucha sa mi stala nedávno. Pri návrate z Motosnow 2009 som pociťoval úbytok výkonu a akési kašľanie z výfuku. Bol to výsledok viacerých nešťastných náhod. Po prvé - snežilo a navlhla mi cievka. Po druhé - mi došiel benzín a prepol som na rezervu. Po tretie - špina v nádrži sa dostala do celého systému a už som znova nenaštartoval. Keď cievka vyschla a vyčistil som nádrž a hadičky, skúmal som poškodenie motora. Kompresia vo válci mi poklesla o 3 atmosféry. Ďalej mi ešte stále prská z výfuku sadze a nechcite vidieť spodný tlmič, od tej teploty úplne zliezol chróm. Ešte že vtedy bolo -7, inač by mi motor zhorel. Ale pokračujme: zlomený úchyt nádrže, zlomený silentblok pod sedačkou (takže vŕzga). A nakoniec strata skrutiek v počte 4 kusy. Najdesivejšie bolo keď som zistil, že mi chýba matica, ktorá drží zadné kyvné rameno a oska bola do polovice vytiahnutá.
Na záver by som vás chcel ukľudniť, že to čo sa stalo mne sa nemusí stať aj vám. Nezabúdajte, ak je to vaša prvá motorka, že každá sa pokazí a s každou budú nejaké komplikácie. A keď niekto vyhlasuje, že sa mu nič nepokazilo tak buď klame alebo ani nevie, že ju má pokazenú. Na úplný záver snáď len dodám, že som si s ňou užil veľa zábavy a ešte užijem.
Pridané: 26.02.2009 Autor: ToM46 Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 246147 | Včera: 154059