Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

Kymco Agility 50

 Zdieľať

Pridané: 18.11.2008 Autor: Pepone
Čitatelia: 15824 [Vaše stroje - Moja motorka]

Skúsenosti s týmto malým poldecovým skútrikom.

MOTOR:

4-taktný vzduchom chladený o objeme 49,5 ccm s výkonom 2,28 kW. Krútiaci moment 3,5 Nm pri 7000 otáčok/min. Samozrejmosťou je aj automatická prevodovka. Príprava zmesi – karburátor. Štartovanie elektrické + nožným štartérom.

Pri kúpe má tento skúter blokovaný motor, čiže z neho vymačkáte maximálku okolo tých 55 km/h. Prvých 1000 km je motor v zábehu a podľa výrobcu by sa nemala prekračovať rýchlosť 30km/h. Inde je zasa písaná rýchlosť 40 km/h (ja som zabiehal pri 40 km/h). Podľa mňa je zábeh dôležitý – motor netreba zbytočne trápiť a hnať ho na maximum. Vždy pred jazdou je dobré ho nechať dobre zahriať, pretože prvých pár sto km motor nereaguje na plyn (čo sa mi stalo na križovatke – za mnou autá, ja plný plyn a motor ani nebzúkol). Keď sa zahreje, má dobrý odpich, reaguje lepšie a pri vychádzaní z križovatky si toho môžete dovoliť viac.

Po prekročení prvých 1000 km je servisná prehliadka, pri ktorej je možnosť odblokovať motor. Síce to niečo stojí, ale po odblokovaní je maximálka 70 km/h po rovine, ak práve nie je silný vietor. Ďalšia servisná prehliadka nasleduje po 5000 km a ďalej po 10 000 km. Z mojich skúseností si myslím, že motor plne reaguje hneď po naštartovaní po tých 5000 km a viac. Je svižný, netrhá a má lepšiu akceleráciu. Na druhej strane, po zabehnutí motor bez plynu nenaštartujete, preto je dobre pootočiť rukoväť plynu tak o 1/8 otáčky a naštartovať.

Podľa výrobcu je spotreba okolo 2 l na 100 km, ale po odblokovaní spotreba skočí vyššie. Niekedy, keď robím dlhší výlet (niečo cez 100 km) prevažne pri maximálnej rýchlosti, sa spotreba vyšplhá celkom hore – možno aj na 2,5 litra. Nádrž má objem 5 l.

Ani dlhšie výlety tomuto skútriku nevadia – moje maximum bolo 250 km a motor stále bežal ako má.

BRZDY: bez ABS

Vpredu kotúč, vzadu bubon.

PNEUMATIKY:

Vpredu 120/70-12, vzadu 130/70-12.

HMOTNOSŤ:

suchá: 97 kg

JAZDNÉ VLASTNOSTI:

Predná brzda síce brzdí účinne, ale keď je studená alebo sa len jemne dobrzďuje, zle sa odráža od kotúča. Potom to vŕzga (čo je vraj normálne) a pri brzdení cítiť ako má miestami väčší a raz menší účinok, čo je dosť nebezpečné za mokra v spojení s „veľmi kvalitnými“ pneumatikami. Stačí, keď spadne pár kvapiek alebo je len vlhká cesta a motorka sa správa horšie ako na ľade. Predná brzda s kombináciu s pneumatikami a dažďom spôsobí, že aj pri jemnom brzdení sa motorka dostane do šmyku a keď sa potom zvrtnú riadidlá do strany, nie je to veľmi sranda. Pár krát sa mi to stalo ale našťastie som to ustál. Na daždi je motorka celkovo nestabilná, dokonca aj po rovine za dažďa pri rýchlosti okolo 70 km/h, keď je na ceste nejaká nerovnosť cítiť, ako predné koleso podšmykuje. Za dažďa sa teda neoplatí motor hnať do maximálky, keď je pred vami nejaká plechovka, ktorá sa rozhodne prudko brzdiť. Pri väčšom klopení mi zvyklo hádzať zadné koleso. Raz som sa ocitol na zemi ani neviem ako, ale mohol byť na ceste nejaký štrk. Bolo to ale v nízkej rýchlosti, takže sa nič také nestalo. Ale všetko je zvyk a keď ju dobre poznáte a viete čo si môžete dovoliť, je to v pohode.
Jazdu po prednom kolese som ešte neskúšal, ale počul som že sa predná vidlica zvykla ohnúť.

ÚDRŽBA:

Keďže sa jedná o 4 taktný motor, nemusíte sa babrať s dolievaním oleja. Motorový olej, brzdovú kvapalinu a ostatné náplne vám vymenia pri servisnej prehliadke. Batéria je bezúdržbová, takže o tú sa starať tiež nemusíte. Odporúčam častejšie kontrolovať tlak v už spomínaných menej kvalitných pneumatikách, nakoľko zvyknú púšťať. Každých 500 km je dobré meniť vzduchový filter, poprípade keď nejazdíte v moc prašnom prostredí ho aspoň umyť. (Mám už 10 000 km a jazdím stále s tým istým filtrom, bol iba raz vystriekaný, pretože kým sem dôjde nový filter, chvíľu to trvá.) Je dobré skontrolovať tiež hladinu motorového oleja, aby sa vám nezadrel motor a nezostali ste niekde stáť. Plasty umývajte v mydlovom roztoku, zbytočne nestriekajte prúd vody na ložiská a iné miesta kde je mazivo.

PORUCHY:

Nemal som žiadne vážne poruchy. Akurát na zadné koleso, ktoré malo osmičku. Posúdili to tak, že to bol chybný odliatok kolesa a v rámci reklamácie poslali a namontovali nové. Ďalšia závada: odtrhol sa mi zadný blatník a teraz je z polovice spálený, pretože neodletel, ale zasekol sa v kolese a obrúsila sa aj pneumatika.

Ďalším mínusom je asi ukazovateľ paliva. Keď je nádrž spolovice prázdna, ručička ukazuje stále plnú a potom klesne úplne dole až nakoniec ste bez benzínu.

Z BEŽNÉHO ŽIVOTA:

Tento skúter má jednu perličku a tou je sedadlo spolujazdca. Okrem toho, že je pohodlné, môže jazdcovi slúžiť ako opierka, čo je dobré hlavne pri dlhšej jazde. (Ja osobne to nepoužívam, ale za cesty sa dá oprieť a je to good.) Obe sedlá sú dobre vymyslené pretože nie sú vcelku a jazdec aj spolujazdec sa môže normálne usadiť bez toho, aby si búchal prdel o plasty a o držiak na prídavný kufor. Motor nemá problém utiahnuť dvoch pasažierov s hmotnosťou každého do 70kg a v pohode dá maximálku. Taktiež odkladací priestor pod sedadlom je dostatočne veľký a dá sa tam narvať obyčajná helma (integrála). V cene však nie je prídavný kufor, dá sa ale dokúpiť.

 sedadlo jazdca + spolujazdca
sedadlo jazdca + spolujazdca

 sedadlo spolujazdca slúžiace ako opierka
sedadlo spolujazdca slúžiace ako opierka

 veľkosť odkladacieho priestoru pod sedadlom
veľkosť odkladacieho priestoru pod sedadlom

PLUSY, MÍNUSY:

+ môže byť pre niekoho 4-taktný motor, pohodlné sedenie pre jazdca aj spolujazdca, kvalitné dielenské spracovanie, dostatočný odkladací priestor aj pre helmu, pri jazde v meste dobré jazdné vlastnosti, pomer kvalita/cena

- môže byť pre niekoho 4-taktný motor, pretože je to zložitejší systém a na rozdiel od 2 taktov nie je toľko dielov určených na zvyšovanie výkonu, takže ladené výfuky a podobné tuningové srandy tomu moc nepomôžu, predná brzda, pneumatiky, jazdné vlastnosti za mokra (pri ostrejšej jazde)

ZÁVER:

Pre začiatočníkov alebo tých, ktorí si práve dokončili vodičák na malú moto a trasú sa na nový skútrik, podľa mňa, škoda peňazí. 1.) Vodičák na malú moto je zbytočne drahý a zo skútrom sa tak nevybláznite. Je to automat, nič moc to neťahá a na skútre sa baby nebalia. V bežnej prevádzke ste stále vytláčaní na krajnicu cesty, čo je po tých hrboľoch, kameňoch, mačacích hlavách a ježkoch fakt zábava. Lenže nejakému frajerovi v X5-ke je to u prdele, pretože sa sústredí na bloncku, čo sedí vedľa neho. Vy sa potom preletíte pár metrov vo vzduchu a on si nanajvýš ohne predný podbeh. Preto je lepšie jazdiť niekde mimo normálnych ciest na nejakej starej mašine, čo-to sa naučiť, počkať do 16, spraviť vodičák radšej na 125ccm a investovať niečo viac do normálnej motorky. Skúter je v podstate novodobá ošatená babetta a keď už, tak čo som pozeral pred pár rokmi, za cenu 50-ky si teraz kúpite aj kvalitnú 125-ku, pretože skútre sú na Slovensku už rozšírenejšie ako kedysi.

Ale ako premiestňovadlo a na jazdu po meste ideálne. ;) viac info

Pridané: 18.11.2008 Autor: Pepone Zdieľať

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 221091 | Včera: 155665