Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Yamaha demo TOUR 2024

Hodnotenie: (25 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (37)  [Verzia pre tlač] Tlač

Ako motoamatéri došli k 15-im 2000+m alpským pasom ako slepé kura k zrnu 1/3

 Zdieľať

Pridané: 14.08.2008 Autor: dido14
Čitatelia: 11492 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Kto by nemal chuť zviezť sa na motorke v atraktívnom prostredí. Keďže Alpy máme radi už zo zimných lyžovačiek myšlienka nepoužívať motorku iba na chodenie na kávu ale povoziť sa aj vo vyšších nadmorských výškach nedala na seba dlho čakať.

A kedže zhodou okolností tohto roku na jar každý z nás navštívil moto predajcu a dali sme si zabaliť po novej motorke (2x VT 750 C Shadow-Jano, Juro, + 1x naked CB 1300-Milan), kontúry výletu začali byť oveľa realistickejšie. Že chceme do kopcov to sme vedeli, čo presne by to však malo byť to nám pomohol rozlúštiť až priateľ jednoho z nás – pražák Gusto žijúci od roku 1968 vo Švajčiarsku (v danom roku prechádzal československú hranicu v opačnom smere ako iné motorizované zariadenia oveľa väčších rozmerov). Keďže Gusto si užíva zaslúžený dôchodok ako bývalý plastický chirurg ktorého bavilo jazdiť aj po alpských kopcoch nebolo pre neho problém sadnúť si k mape, nakresliť do nej cestu a poslať nám ju poštou (Gusto má 65 rokov a výdobytkami modernej elektroniky je nepoškvrnený) s komentárom:“ Kluci tohle bude dobrý, 3 dni jezdení, to Vám bude stacit” Takže trasa by bola – švajčiarsko-talianska časť Álp, už sa tam len dostať a začať jazdiť. Treba rovno priznať že vplyv chodenia motorkou na kávu je veľmi silný (hlavne u mňa), takže dvaja z nás – tí technicky jednoznačne zdatnejší (chlapci na Shadowkách) uspôsobili 1 príves na vozenie 4 motoriek (pôvodne sme mali ísť štyria, ale z kandidátov na 4. flek musel jeden robiť uzávierky a druhý nestihol kúpiť mašinu včas), príves sme zapriahli za vynikajúce džípoidné vozidlo juhokórejskej proveniencie (pri našej geniálnej technickej konštrukcii spotreba lízala 20 l hranicu na 100 km), a cesta smer motorkovanie v Alpách sa mohla začať.

Deň prvý: Piešťany – Biel (Magglingen, CH), 1 000 km, autom

Na tomto dni je prakticky pozoruhodných iba zopár detailov: na to že bola polka Júla po 30 stupňových teplotách bolo v to ráno 12 stupňov a husto pršalo. Na benzínke v Bratislave sme stretli skutočného motorkára ktorý mi povedal že ide z Hlohovca sám do Portugalska, ale vzhľadom na počasie asi trochu skráti dnešnú etapu. Zapriali sme mu veľa šťastia, sadli sme do vykúreneho auta, zapli sme aj vykurovanie sedačiek a pohli sme sa smer Alpy. Večer sme sa zvítali s Gustom, presunuli sme sa do penziónu kde sme na celý čas zaparkovali auto s prívesom, dali sme si večeru, nejaké to víno, Gusto nám ukázal na mape kde budeme po ceste spať, tešili sme sa na krásne, nenáročné 250 km-ové etapy a šli sme spať.

Deň druhý: Magglingen (CH) – Cannobio (I), 440 km, motorkou

To že Gusto nie je žiaden lumen v počítani kilometrov to sme časom zistili, ale odmenou nám bol neuveriteľne krásny výlet. Takže – nádherné počasie (21-30 st v závislosti od nadmorskej výšky), motorky dole z prívesu (Shadowky mali po 400 km, CB-čka 1500 km - stihla nejaké tie guláš párty po Slovensku vrátane Chopokpass), smer Interlaken,

 Interlaken – pozeráme sa z dola na cieľ našej cesty - kopce
Interlaken – pozeráme sa z dola na cieľ našej cesty - kopce

vzápätí Sustenpass (2224 m),

 Čiže už sme na kopci, nejaké ľadovce ešte zostali
Čiže už sme na kopci, nejaké ľadovce ešte zostali

potom cez Andermatt na St. Gotthard pass (2108 m) ale starou cestou (mačacie hlavy, za dažďa doporucujem skôr novú cestu kde je asfaltka),

 St. Gotthard – stará cesta z mačacích hláv
St. Gotthard – stará cesta z mačacích hláv

vzápätí Nufenenpass (2478 m), potom smer Brig, ďalej Simplonpass (2005 m), prechod do Talianska (kývajúci, a nič nekontrolujúci colníci - na kopcoch medzi CH a EU všade), smer Domodossola a odtiaľ cestou širokou cca 3 m, plnou zátačiek a s rovinkami nepresahujúcimi 20 m, dĺžka 18 km v hustom lese. Celý čas sme sa modlili aby v protismere nešiel nejaký náš rodák používajúci auto spôsobom ako sme ho naučení niekedy používať aj my. Nestalo sa, a večer o 21,00 po 12 hodinách na cestách sme zaparkovali pred našim hotelom v Cannobiu na brehu Lago Maggiore.

 Tu sme ešte netušili, že nás čaká tá milá úzka cesta
Tu sme ešte netušili, že nás čaká tá milá úzka cesta

Nasledovala večera na brehu jazera ktoré je neskutočne krásne a určite tam treba ísť aj na dovolenku namiesto pobytu pri mori, obligátna lahvinka vína a spať.

Deň tretí: Cannobio (I) – Sta. Maria (CH), 380 km, samozrejme motorkou

Počasie zo včera ako cez kopirák, Gustovo počítanie kilometrov detto, takže vyrazili sme okolo jazera na sever opať do Švajčiarska smer Locarno, Lugano, potom opať do Talianska smer Como, Chiavena, a poďme hore na Solugenpass (2113 m), opäť prechod do CH smer Thusis, Tiefencastel na Julierpass (2284 m),

 Juro sa vozí
Juro sa vozí

>

Pridané: 14.08.2008 Autor: dido14 Zdieľať

Hodnotenie: (25 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (37)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 153421 | Včera: 143824