Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 21.06.2008 Autor: borto
Čitatelia: 14939 [Vaše stroje - Moja motorka]
V septembri 2007 som sa vrátil z letného študentského programu - Work & Travel v USA, kde som si konečne zarobil nejaké tie peniažky na moju prvú veľkú mašinu.
Narazil som v inzerátoch na prijateľnú ponuku Hondy CBR 600 F, r. v. 1992. Motorka bola po ľahšej havárii, kde to odniesol ľavý bok - plasty a „drobnosti”. Nemohol som už dlhšie čakať a motorka sa ešte v ten deň ocitla v garáži. Plný adrenalínu mi až doma pomaly začalo zapínať, koľko vecí je nutné vymeniť...
Stará pani po kúpe |
Na jar som sa pustil do inovácie tejto starej panie. Dovtedy som nemal šajnu o servise, fungovaní motorky, ale už od detstva som sa rád špáral v technike a rozoberal čo sa dalo :) Motor šlapal bez problémov, ale pre istotu som prečistil karburátory, rozobral, vyčistil, dotiahol, čo bolo možné. Kúpil som nové sport-touringové pneu (oboje o 10 čísel vyšší profil, tzn namiesto 60tky 70tku), irídiové sviečky, páčky, kvapaliny a podobne. Vymenil som zadné stupačky. Zadné veľké smerovky išli dole a nahradil som ich menšími príťažlivejšími LEDkami.
nové smerovky |
Ošarpané pogumované zrkadlá som nahradil športovejšími späťákmi s LED blinkrami a pridal množstvo ďalších drobností. Neskutočne ma tešila každá prkotina, ktorá opticky alebo technicky vylepšila moju mašinu. Za pár korún som si sám nainštaloval aj diódové podsvietenie :)) No bohužiaľ modré, keďže to bolo ešte v dobe, kedy som nevedel ako budú smerovať moje ďalšie kroky.
Naskytla sa príležitosť kúpiť celý set nových aftermarket kapotáži cez Ebay za rozumnú cenu. Problém bol v tom, že boli na ročník 98. Na internete som nenašiel nikoho, kto by robil takúto prestavbu, len plno dohadov (drvivá vačšina si myslela, že konštrukcia je totožná). Realita však bola iná. Prišli prvé väčšie problémy. Začal som prednou maskou. Musel som získať novšie ostrejšie predné svetlo, sedlo, plexi, vyrobené od roku 98 a nasledovalo nekonečné formovanie, ohýbanie prednej konštrukcie. Úchyt blatníku bol až o 5 cm posunutý vyššie, a tak bolo treba si pomôcť po domácky vyrobenou konštrukciou. Uchá z prednej konštrukcie na spätné zrkadlá boli o 10 cm kratšie než na plastoch. Bočné plasty a úchyty boli našťastie podobné. Nakoniec sa mi to podarilo napasovať a osadiť smerovky. Všetko som to dokončil pár dní pred stretnutím v Hriňovej.
Prvý veľký výjazd - Hriňová 2008 |
S modrým podsvietením sa ani v noci nestratila:)) |
Posledná vec, ktorou zakončím inováciu, bude napasovanie zadných plastov. Ešte treba poriešiť koniec zadnej konštrukcie, nové svetlo a držiak. Prelakovať nádrž, alebo jednoducho potiahnuť čiernou fóliou, prípadne kúpiť čierny 1/2 chránič nádrže. Bude mi to ešte chvíľku trvať, ale snáď výsledok bude stáť za to ;). Za toľko peňazí a času čo som vložil do mojej mašiny by som snáď mal už aj Hayabusu :))) No neľutujem to, pretože mi táto motorka prirástla k srdcu :)
Hotel Poľana |
Pridané: 21.06.2008 Autor: borto Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | CBR 600 F |
Rok: | 1991 |
Kategória: | Superšport |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 600 ccm |
Max. výkon: | 101.5 k (74.6 kW) / 12000 ot. |
Kompresný pomer: | 11.6:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 65.0 x 45.2 mm |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Pneu vpredu: | 120/60-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Pneu vzadu: | 160/60-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 208 kg |
Objem nádrže: | 16 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 230 km/h |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 140782 | Včera: 195551