Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 23.05.2008 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 7643 [Testy a predstavenia - Test]
Ochutnať športové novinky 2008 značky Suzuki na Hungaroringu je ponuka, ktorá sa neodmieta. Napriek tomu, že paddock tohto okruhu je v prestavbe, akcia pre novinárov bola dobre pripravená. Pristavené boli GSX-R 600 a 750, vynovená Hayabusa, kráľovský svalovec B-King a tiež nová GSX 650F.
Pripravené Suzuki |
Keďže časť novinárov zostala trčať v Budapešti v zápche, dostávame bonusové kolo na zohriatie mimo poradia. Uchmatol som si GSX-R 600. Zima bola dlhá, spomienky na posledné okruhové kilometre sú ďaleko, a tak začínam zľahka. Naviac v sedle GSX-R je to moja premiéra. Posed klasika, všetko na svojom mieste, hneď som ako doma, zoznamovanie nemuselo byť teda dlhé. Okruh poznám, motor tiež už zohriaty, a tak treba len nakopnúť jazdca. Treba sa dostať do tempa a hlavne zistiť kde ako radiť. Šesťstovica potrebuje vytočiť, inak na výjazde s vyšším kvaltom strácaš. Chytám sa partie domácich novinárov a „opisujem“. Hneď je to o poznanie lepšie, kým ich mám na dostrel. Stupačky sú proklatě vysoko a zostávajú tabu. Zato slidre na kolenách idú v mojich obľúbených zákrutách dole a to mi pripomína, že je to iba zahrievacie kolo. Resumé: ľahučký bike, s ktorým by som tu mohol krúžiť celý deň a aj tak by som z neho nevyžmýkal asi všetko čo v ňom je. Škoda, že R6 a 600RR som sedlal pred viac ako pol rokom...
Ako druhý v poradí sa mi do pazúrov dostáva rešpekt vzbudzujúci B-King, alias nahatá Hayabusa. Extrémne široká nádrž a zadná časť budia dojem svalovca. Všetko je tu tak trochu prerastené, ale napriek tomu sadá hneď do ruky. Ešte pred odchodom dostávam varovanie na opatrné zaobchádzanie s pravačkou. Preladený motor ma slušný spodok, a tak sa stáva, že stádo koníkov hnané newtonmetrami pretáča zadné koleso rýchlejšie ako by si chcel. Alebo inak povedané rýchlejšie ako stačí zadná dvestovka guma preniesť na vozovku. Napriek počiatočným obavám musím ale bez mučenia priznať, že to bolo povozeníčko. Mám pocit, že B-King by dal celý okruh na trojke. Resumé: dizajnovo mi nepasuje, zato jazdecky ma presvedčil, bude skvelý na kľukaté horské cestičky, no nestratí sa ani na okruhu. Proste B-King.
Awia na B-Kingu |
Do tretice sadám na opustenú GSX 650 F. Tak trochu na okraji záujmu, pri dvojici oslintaných B-Kingov. Športový turista, hovorím si, to bude pohodička. Na palubke blikačka, signalizujúca vysoké otáčky a nutnosť preradenia hore. Len je nepochopiteľne v spodnej časti palubky tak trochu mimo zorného poľa. Naviac svieti od 5000 ot. a trvalo. Tu ale kritika končí. Prekvapenie dňa. Motor má asi väčšie stádo ako som od neho čakal, k tomu skvelé ovládanie, hladký chod, žiadne cukanie. Prevodovka hladko zaskauje a počujem už len vietor prúdiaci okolo helmy. Ide to akosi samo, proste nízky let na okruhom s minimálnou námahou. Sem tam ma síce z idylky vyruší obmedzovač, ale inak to bola jazda ako lusk. Žiaľ ukončujú ju kvapky dažďa neľútostne padajúce na trať. Resumé: veľa som od nej nečakal, zato padla do ruky ako uliata.
Awia na GSX 650 F |
Nasledujúca búrka ukončuje celé okruhové popoludnie. Nám neostáva nič iné, len sa tešiť na ďalšie podobné akcie.
Po zimnej pauze od okruhového jazdenia mám začať práve na tejto motorke – jednej z najsilnejších na planéte. Počasie je nemastné-neslané, dážď visí vo vzduchu, fúka studený vietor, slnka nikde... Pár kôl si na seba zvykáme, až v druhej polovici dvadsaťminútovky si dovolím byť ostrejší. Busa má raketový výjazd z každej zákruty, do ktorých sa inak klopí podozrivo ľahko aj napriek veľkému rázvoru, šírke a mohutnosti. Dokázala by prejsť celý okruh na dvojke! Radiálne uchytené brzdy sú tak účinné, že kolegovia za chrbtom brzdia aj očami, len aby to do mňa nepráskli. Napriek tomu všetkému tvrdím, že určite sa bude oveľa lepšie cítiť pri turistike, hltať kilometre dokáže neuveriteľne rýchlo. Pochvaľujem veľmi prehľadnú prístrojovku, ktorá ponúka fakt nadpriemerne veľa informácií a navyše dobre vyzerá.
Herghott na Hayabuse |
Heh, po Buzne mám ísť na B-Kinga... Nahý derivát Hayabusi, aj keď ťažší, s ešte dlhším rázvorom a vpredu možno ešte objemnejší. Chýba tu však plexištít, v zornom poli jazdca pri športovej streľbe v podstate nič nie je, a tak psychika asi vyhodnocuje tento stroj nakoniec ako ľahší a lepšie ovládateľný.
Z motora sa skôr než 183 koní derie von neskutočných 146 Nm krútiaku. Tie dokážu pri výjazde zo zákruty s celou motorkou pekne zacvičiť, keď aj zahriata pneumatika (dvestovka!) na teplom asfalte po pridaní plynu prešmykuje a pekne cvičí s celou motorkou... Tak to je teda nečakané. Chlapcovi sa na okruhu asi veľmi nepáči. Hádam si nemyslí, že tam, kde môžem dávať plný kotol, si budem dávať pozor na pravú ruku! B-King je skôr imidžový doplnok s prekvapujúco dobrým posedom. Je to nástroj prežraný steroidmi, určený na korzovanie po meste a výlety okolo komína. Toho krútiaku by mohol rozdať aj trom motorkám.
Táto šesťstopajda je v podstate oplastovanejší a športovejší brat známeho Bandita. Nový model má značne športovejší vzhľad, očividne berúci základ v rade GSX-R. Hmotnostne, výkonovo a rozmerovo je to oproti dvom predošlým fešákom úplne iná trieda. Myslím si, že práve tento stroj by bol vhodný na rozcvičenie po tej zimnej okruhovej pauze...
Športové ambície cítiť z každého detailu tohto stroja – celá prístrojovka je z radu GSX-R, teda výsostne športových strojov. Otáčkomer má biele pozadie, rýchlomer je digitálny a svoje miesto tu majú aj digitálny ukazovateľ zaradeného prevodového stupňa a nastaviteľné výstražné svetlo preradenia. Toto svetlo je inak na všetkých športových modeloch Suzuki umiestnené dosť nízko, vpravo dole pri otáčkomeri, kam oči jazdca pri streľbe určite nepadnú, veď aj ručička otáčkomera je v tejto situácii úplne inde.
GSX 650 F je síce najslabšia z poskytnutých modelov, ale ťaží z nízkej hmotnosti a dobrej ovládateľnosti. Hungaroring je dosť technický okruh, takže kolegov v zákrutách dobieham, ale na rovinkách mi samozrejme unikajú. Do červeného poľa otáčkomera (za 12 500) sa dá dostať pomerne ľahko, motor totiž treba držať naozaj na krátko, vtedy zo seba dáva to najlepšie (medzi 10 – 12 tisíc). Efka však okruh nepovažuje za svoj domov. Má aj turistické ambície – po nahodení troch kufrov je z nej vhodná spoločníčka na dlhšie cesty. A trebárs aj pre menej skúsených jazdcov.
K záveru dňa ma čakali dve takmer identické krásavice – GSX-R 600 a 750. Na týchto modeloch je všetko podriadené okruhovej streľbe, takže po predošlej jazde som o dosť zrýchlil a znova začal riadne pracovať telom. Šesťstovka má neuveriteľne živý motor (červené pole začína pri 16 000 točkách) a ovládanie ako z učebnice. Musím pochváliť kvalitný plne nastaviteľný podvozok, zo série asi nastavený rovno na okruh, teda na tvrdo. Na civilné jazdenie ho odporúčam nastaviť na mäkšie. Rovnako ako Hayabusa alebo B-King, aj tento model má systém voliteľného mapovania motora (S-DMS – Suzuki Drive Mode Selector), teda priebehu výkonu aj krútiaku, a to v troch stupňoch.
Nevítaný dážď sa spustil práve vtedy, keď som sa s géesixerkou dobre zoznámil. To znamenalo okamžitý odchod do boxov a nemožnosť ďalšej jazdy na GSX-R 750. To ma pekne štvalo, lebo som si chcel porovnať rozdiely v týchto modeloch bezprostredne po sebe. Nie je ich veľa, vzhľadovo ich vie rozlíšiť iba človek, ktorý ich pozná. Aké sú technické rozdiely, to zistím, žiaľ, až inokedy – a dúfam, že v lepšom počasí.
Herghott na GSX-R 600 |
Pridané: 23.05.2008 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 308469 | Včera: 169196