Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 15.04.2008 Autor: ctulu8
Čitatelia: 11922 [Vaše stroje - Moja motorka]
Tieto riadky sú prvým predstavením Thelmy a jej osedlávača na motoride.sk. Obaja sme tu zelenáčmi, buďte zhovievaví k chybám krásy vo formáte tohoto článku.
Moja motorkárska kariéra začala v roku 2004 na podnet môjho otca, bývalého pretekára a dlhoročného fanúšika jednej stopy. Ten podnet vyzeral tak, že sa rozhodol predať Bertu, našu BMW F650 narodenú v roku 1996. Mala vtedy za sebou starostlivo prevádzkovaných 17 000 km a ja som jednoducho nemohol dopustiť, aby sme ju nechali adoptovať. Otec si na 60ku doprial Hondu Deauville a Berta tak pripadla mne. Bol to pre začiatočníka úžasný stroj, zhodou okolností s takmer rovnakým Rotax motorom, ako mala prekrásna Jawa 650, ktorú som trápil v autoškole.
S Bertou sme spolu strávili na cestách nádherných 17 000 km a doteraz má čestné miesto v našej garáži. Avšak mojím dávnym snom bol tátoš tak trochu iného štýlu a po pár rokoch som začal pokukovať po motorkách Triumph. Otec kedysi osedlával Matchless, jazdieval aj na Nortone a o anglických značkách rozprával vždy s rešpektom. Aj kvôli tomu som sa rozhodol, že to bude práve Triumph America Bonneville, ktorý bude mojou voľbou. Dva mesiace som brázdil nemecké stránky s predajom motoriek, kým som narazil na Thelmu. Bola to láska na prvý pohľad a o týždeň na to som aj s priateľom Igorom vyrazil na dlhú cestu do nemeckého Siegenu. Cesta tam ubehla rýchlo, ale späť to bolo peklo. V Nemecku som kúpil aj Forestera a tak som sa Thelme díval celou cestou na jej sexi zadok, pevne zakotvený vo vozíku za Igorovým autom. Bál som sa nehody, bál som sa krúpov, bál som sa, že mi s ňou Igor zdrhne.
Nakoniec však všetko dopadlo OK a Thelma teraz dostala svoje čestné miesto vedľa Berty a obaja spoločne netrpezlivo čakáme na svoje prvé spoločné kilometre. Pre Thelmu to bude skutočne prvá ozajstná jazda, na tachometri má totiž len 14 km. Dúfam, že si spolu sadneme a čaká nás niekoľko desiatok tisíc kilometrov, vrátane cesty do jej rodnej továrne v Hinckley a tiež Coventry, mesta, v ktorom značka Triumph pôvodne vznikla.
Mrzí ma, že vám nemôžem sprostredkovať prvé dojmy z jazdy, ale tých sa určite dočkáte v mojom ďalšom článku. Prikladám aspoň technické údaje mojej čiernej krásky a niekoľko fotografií.
Pridané: 15.04.2008 Autor: ctulu8 Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Triumph |
Model: | America |
Rok: | 2008 |
Kategória: | Klasika |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalec (4T) |
Objem: | 865 ccm |
Max. výkon: | 61.6 k (45.3 kW) / ot. |
Max. krútiaci moment: | 74 Nm / 3300 ot. |
Kompresný pomer: | 9.2:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 90.0 x 68.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 130 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm |
Pneu vpredu: | 110/90-18 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 285 mm |
Pneu vzadu: | 170/80-15 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 226 kg |
Výška sedla: | 720 mm |
Rázvor: | 1655 mm |
Dĺžka: | 2420 mm |
Šírka: | 960 mm |
Výška: | 1170 mm |
Objem nádrže: | 19.3 l |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 141962 | Včera: 244092