Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (14)  [Verzia pre tlač] Tlač

Thelma, čierna kráska, ktorou sa plnia sny - Triumph America Bonneville

 Zdieľať

Pridané: 15.04.2008 Autor: ctulu8
Čitatelia: 11945 [Vaše stroje - Moja motorka]

Tieto riadky sú prvým predstavením Thelmy a jej osedlávača na motoride.sk. Obaja sme tu zelenáčmi, buďte zhovievaví k chybám krásy vo formáte tohoto článku.

Moja motorkárska kariéra začala v roku 2004 na podnet môjho otca, bývalého pretekára a dlhoročného fanúšika jednej stopy. Ten podnet vyzeral tak, že sa rozhodol predať Bertu, našu BMW F650 narodenú v roku 1996. Mala vtedy za sebou starostlivo prevádzkovaných 17 000 km a ja som jednoducho nemohol dopustiť, aby sme ju nechali adoptovať. Otec si na 60ku doprial Hondu Deauville a Berta tak pripadla mne. Bol to pre začiatočníka úžasný stroj, zhodou okolností s takmer rovnakým Rotax motorom, ako mala prekrásna Jawa 650, ktorú som trápil v autoškole.

S Bertou sme spolu strávili na cestách nádherných 17 000 km a doteraz má čestné miesto v našej garáži. Avšak mojím dávnym snom bol tátoš tak trochu iného štýlu a po pár rokoch som začal pokukovať po motorkách Triumph. Otec kedysi osedlával Matchless, jazdieval aj na Nortone a o anglických značkách rozprával vždy s rešpektom. Aj kvôli tomu som sa rozhodol, že to bude práve Triumph America Bonneville, ktorý bude mojou voľbou. Dva mesiace som brázdil nemecké stránky s predajom motoriek, kým som narazil na Thelmu. Bola to láska na prvý pohľad a o týždeň na to som aj s priateľom Igorom vyrazil na dlhú cestu do nemeckého Siegenu. Cesta tam ubehla rýchlo, ale späť to bolo peklo. V Nemecku som kúpil aj Forestera a tak som sa Thelme díval celou cestou na jej sexi zadok, pevne zakotvený vo vozíku za Igorovým autom. Bál som sa nehody, bál som sa krúpov, bál som sa, že mi s ňou Igor zdrhne.


Nakoniec však všetko dopadlo OK a Thelma teraz dostala svoje čestné miesto vedľa Berty a obaja spoločne netrpezlivo čakáme na svoje prvé spoločné kilometre. Pre Thelmu to bude skutočne prvá ozajstná jazda, na tachometri má totiž len 14 km. Dúfam, že si spolu sadneme a čaká nás niekoľko desiatok tisíc kilometrov, vrátane cesty do jej rodnej továrne v Hinckley a tiež Coventry, mesta, v ktorom značka Triumph pôvodne vznikla.

Mrzí ma, že vám nemôžem sprostredkovať prvé dojmy z jazdy, ale tých sa určite dočkáte v mojom ďalšom článku. Prikladám aspoň technické údaje mojej čiernej krásky a niekoľko fotografií.

Pridané: 15.04.2008 Autor: ctulu8 Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Triumph America 2008:

Foto:
Triumph America 2008
Všeobecné informácie:
Výrobca:Triumph
Model:America
Rok:2008
Kategória:Klasika
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)
Objem:865 ccm
Max. výkon:61.6 k (45.3 kW) / ot.
Max. krútiaci moment:74 Nm / 3300 ot.
Kompresný pomer:9.2:1
Vŕtanie x Zdvih:90.0 x 68.0 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC
Chladenie:vzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:130 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm
Pneu vpredu:110/90-18
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:285 mm
Pneu vzadu:170/80-15
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:226 kg
Výška sedla:720 mm
Rázvor:1655 mm
Dĺžka:2420 mm
Šírka:960 mm
Výška:1170 mm
Objem nádrže:19.3 l
Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (14)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 140795 | Včera: 195551