Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

MotoGP 2007 – 15 – Japonsko, Motegi, 23.9.2007 Talianska provokácia v Japonsku

 Zdieľať

Pridané: 29.09.2007 Autor: Brambo
Čitatelia: 3199 [Šport - MotoGP]

Casey Stoner je majstrom sveta MotoGP 2007! Na veľkej cene Japonska nezvíťazil v žiadnej kubatúre japonský motocykel, tasili sa harakiri nože...

 Twin-ring Motegi
Twin-ring Motegi

MotoGP

Kvalifikácia bola ešte japoncom naklonená, poleposition si vybojoval časom 1.45.864 Daniel Pedrosa na Repsol Honde. Z druhej pozície štartoval Valentino Rossi na Yamahe, z tretej Nicky Hayden na Honde. Dobrý kvalifikačný výsledok zaznamenala Kawasaki, Randy DePuniet stál na štvrtej pozícii. Casey Stoner na Ducati až na pozícii deväť.

Pretek osemstoviek sprevádzali ťažké poveternostné podmienky, bolo mokro a trať začínala pomerne rýchlo osychať. Čo teda obuť? Pretek sa odštartoval ako mokrý. Po štarte sa udržal na prvom mieste Dani Pedrosa, za neho sa dostal Toni Elias a tretí bol Nicky Hayden. A keďže bolo mokro, ku slovu sa hlásil Anthony West, už po prvom kole išiel na druhej priečke a po kole treťom bol už vo vedení. Na druhé miesto sa dostal Casey Stoner, tretí bol Pedrosa. Avšak veľkú smolu ukázala boxová tabuľa Westovi, ulial štart a musel prejsť boxami. Po jeho prejazde sa dostal do vedenia Marco Melandri jazdiaci pred Stonerom a Valentinom Rossim. To sa už ale začal v boxoch väčší ruch ako obvykle, ktorý nasvedčoval tomu, že dôjde k striedaniu motocyklov so suchým nastavením. Najskôr to boli jazdci na nižších priečkach, ktorí vymenili motocykle. Na čele ešte stále s mokrými pneumatikami jazdili Melandri, Stoner s Rossi. Valentino sa začal doťahovať na Stonera, ktorého neskôr aj predbehol. Z tohto poradia zišli Melandri spolu so Stonerom do boxov k výmene, Rossi ešte ostal jedno kolo na trati, potom tam zamieril aj on. Po výmene však Vale cítil, že nie je niečo v poriadku s motocyklom a tak zašiel opäť do boxov. A to bol rozhodujúci okamih. Na čelo sa dostal Loris Capirossi, za neho Randy DePuniet a Toni Elias. Valentino sa v snahe dohnať stratu dostal mimo trať. Svoj životný výsledok zaznamenal Sylvain Guintoli na motocykli Yamaha a pneumatikách Dunlop, keď sa dostal dokonca pred Eliasa na tretiu pozíciu. Do cieľa mu to však nevydržalo, veľká cena Japonska skončila v poradí Loris Capirossi, Randy DePuniet, Toni Elias a Sylvain Guintoli. Casey Stoner skončil šiesty a Valentino Rossi až štrnásty. Stoner vedel vďaka signalizácii z boxov o Rossiho pozícii a tak si prišiel v kľude po titul majstra sveta najsilnejšej kubatúry. Ducati tak mala dvojnásobnú radosť.

 Víťaz GP Loris Capirossi a majster sveta Casey Stoner
Víťaz GP Loris Capirossi a majster sveta Casey Stoner

Prvá päťka po pätnástych pretekoch bodovo:

 Čerstvý majster sveta kubatúry 800ccm – Casey Stoner
Čerstvý majster sveta kubatúry 800ccm – Casey Stoner

250ccm

V kvalifikácii dvestopäťdesiatok bol najrýchlejší domáci Shuhei Aoyama, časom 1.51.327. Prvú radu ešte doplnili Dovizioso, Lorenzo a Barbera. Karel Abrahám sa kvalifikoval na 19. mieste.

Po štarte viedol Aoyama, no po prvom kole bol už vo vedení Dovizioso, pred Aoyamom, tentoraz Hiroshim a Kalliom. Už v druhom kole predčasne a nedobrovoľne ukončil pretek pádom Karel Abrahám. Podozrivo sa začal prepadávať Lorenzo, v štvrtom kole bol na desiatom mieste. Na čele sa začali pozície miešať, v siedmom kole ešte viedol Dovizioso, no v deviatom už Yukio Takahashi, ktorý si začal vytvárať náskok. Dobehnúť sa ho snažili Barbera, Dovizioso a Kallio. No po polovičke preteku zrýchlil Mika Kallio, dostal sa do vedenia, druhý jazdil Dovizioso a tretí Barbera. Takahashi sa dostal mimo trať a Hiroshi Aoyama havaroval. Mika Kallio si prišiel v japonsku pre víťazstvo, o niečo menší pohár dostal Andrea Dovizioso a najmenší Hector Barbera.

 Mika Kallio na KTM
Mika Kallio na KTM

Prvá päťka po pätnástych pretekoch bodovo:

125ccm

Poleposition najslabšej kubatúry vybojoval „Poleman“ Mattia Pasini časom 1.57.301, druhý sa kvalifikoval Tomoyoshi Koyama, tretí Gábor Talmácsi a štvrtý Hector Faubel. Lukáš Pešek štartoval z ôsmej pozície.

Po štarte sa na čele vytvorilo poradie Pasini, Talmácsi a Faubel, Pešek musel v prvej zákrute ubrať a tak sa prepadol na dvanástu priečku z ktorej postupoval nahor. Na prvých troch miestach sa poradie nemenilo, no mokrá trať bola príčinou viacerých pádov, v ktorých figuroval aj Lukáš, keď sa dostal k zemi z piateho miesta. V preteku však pokračoval a opäť postupoval nahor, začal z miesta 19. Do prvej trojky sa dostal DiMeglio, dokonca až na druhé miesto, no jeho postup taktiež zastavil pád. Avšak mal až taký náskok, že sa po páde vrátil na štvrté miesto. Lukáš sa opäť ocitol na zemi, no aj tentoraz pokračoval ďalej. Poradie z úvodu sa nezmenilo ani v cieli, zvíťazil Pasini, druhý skončil Talmácsi a tretí Faubel. Lukáš Pešek dokončil nakoniec na dvanástom mieste.

 Mattia Pasini s Apriliou
Mattia Pasini s Apriliou

Prvá päťka po pätnástych pretekoch bodovo:

Ďalšou zastávkou bude 14. októbra austrálsky Phillip Island.

Pridané: 29.09.2007 Autor: Brambo Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 208780 | Včera: 237354