Hodnotenie: (34 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (40)  [Verzia pre tlač] Tlač

Simson tour 2007

Pridané: 20.09.2007 Autor: sparks05
Čitatelia: 10310 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

Pôvodne sme plánovali vyraziť 20. 8., lenže nám počasie neprialo. O čo vlastne ide? Výlet po celom Slovensku na našich mašinách – Simsonoch. Čo je Simson asi netreba písať, ale aspoň ozrejmím, že sa jedná o dvojtakt s objemom 49 ccm (sparks) a 60 ccm (lukipuki).

Kto ide? sparks05 a lukipuki.

Deň 1., 23. 8. 2007, Malacky - Dolná Strehová, 283 km

8:00, Malacky – Jurki, na pumpe nás už čaká Rado48. Po krátkom rozhovore nám tankuje plné nádrže, že sa už nezmestil olej na domiešanie benzínu. Vďaka Rado! Potom sa vraciame do garáže ešte na malé občerstvenie, pretože nám začalo pršať. Konečne po dlhom rozhovore s rodičmi vyrážame smer Pezinská Baba. Na Babu prichádzame premoknutí, a s vidinou teplej kávy a pagáčikov zastavujeme pri známom bufete. Dúfali sme, že nás bufetár trocha zahreje, ale bolo bohužiaľ zatvorené. No čo už, pokračujeme smer Pezinok, ďalej Senec, Trnava, Nitra. Tam máme našu prvú dlhšiu prestávku u sparksovej sestrenice... Tá nás ponúkla tortou a po asi hodinke sedíme zasa na motorkách. Z Nitry vyrážame smer Levice, Vráble, Veľký Krtíš. Prvý deň zakončujeme v Dolnej Strehovej, parádny areál s termálnym kúpaliskom, občerstvením, kempom. Postavíme stan, zhodnotíme prvý deň, najeme sa a keďže nám nestačilo, ideme pojazdiť ešte po okolí. Neskôr s očami plnými mušiek zaľahujeme do spacákov a zaspávame ako zarezaní. 1. deň odhadujem tak na 5,5 hodiny čistého času na motorkách!

menšie foto pri dialnici

Deň 2., 24. 8. 2007, Dolná Strehová – Trebišov, 300 km

Ráno o 9:00 odchod z kempu na smer Lučenec. V Rimavskej Sobote nás čaká na Shellke HORNETBIKE. Veľmi dobre sme pokecali, prispel nám na benzín, priniesol občerstvenie, za čo sme vďační. Po 2-hodinovej pauze ideme ďalej na Tornaľu, Rožňavu a ďalej smer Košice. O tretej si dávame krátku pauzičku na Soroške. Je tu super, dobrá kofča a ešte lepší výhľad na hrad Halíč. Počasie je až neznesiteľné. Od cesty sála 39 stupňov!!! O správaní sa kamionistov na cestách pomlčím. Veď to poznáte. Pri Košicách si dávame kofču a Feri Zubal - zeON nám oznamuje, že môžeme u neho prespať. Tak večer kotvíme u zeON-a v Trebišove. Máme za sebou namáhavý deň, ale aj tak sa ešte ideme povoziť. Z nočnej jazdy sme sa ale rýchlo vrátili, potrebovali sme oddych. ZeON, díky za zaujímave ubytko, vedľa svojej motorky som ešte nespal. Celá „južná“ trasa bola celkom nudná a nezaujímavá, až na pár drobností. Na moto sme strávili vyše 6 hodín...

mauzóleum pri Krásnej Hôrke

Deň 3., 25. 8. 2007, Trebišov – Liptovský Hrádok, 350 km

O 8:00 odchod z TV smer starý kameňolom. Vyjsť až hore nám dalo riadne zabrať, naše nabalené simáky sme museli cez spojku tlačiť hore stupákom, ale ten výhľad za to stál. Pokračujeme na Zemplínsku Šíravu. Teplo stále pretrváva a my sa paríme ďalej. Šírava je nádherná, ale celá zelená od siníc a to kazí celkový dojem. ZeON nás naviguje celú cestu až do Prešova. O dvanástej sme v Prešove, tu sa lúčime zo zeONom a ideme ďalej po ceste „smrti“ na Levoču. Cesta katastrofálna, plná kamiónov v kolónach a nervóznych šoférov, asi najnebezpečnejší úsek cesty. Konečne máme na dosah Tatry. Vchádzame do Popradu a ďalej ideme na Svit. Zo Svitu ideme rovno do Tatier. Zastavujeme na Štrbskom Plese. Áno počujete dobre. Tam sme stretli našich druhov Záhorakov zo Zohoru. Trocha pokecáme a ideme ďalej. Tatry už ale nie sú čo boli. Tá veterná smršť ich pekne zničila. Ale má to aj jednu maličkú výhodu, a tou je parádny výhľad na mestá pod Tatrami... Tento zatiaľ najťažší deň zakončujeme v Liptovskom Hrádku. Roman Jurščák nám zohnal super privát, takže sa konečne vyspíme. Keďže kamarát bol blízko na dovolenke, tak sme sa boli opäť previezť. Večer sme pokecali s Charom na pifku a konečne sprcha a spánok. V tento deň sme dorazili 1000 km ;-) Bol to zatiaľ najnamáhavejší deň, nejakých sedem hodín čistého času na motorkách...

Štrbské Pleso

Deň 4., 26. 8. 2007, Liptovsky Hrádok – Trenčín, 350 km

Už tradične 8:00 odchod smer Liptovský Mikuláš. Ešte v Hrádku sa mi podarilo vynulovať tachometer, a nemal som zo sebou ani rozmery kolesa, takže odtiaľto sú prejdené kiláky iba približné... Ale viacmenej presné. Prichádzame do Tatralandie, odtiaľ obchádzame celú Liptovskú Maru. Zastavujeme sa v dedinke Lúčky, kde sú nádherne vodopády, pofotíme a ideme ďalej Dolný Kubín, Tvrdošín. V Dolnom Kubíne ma zaujalo, koľko tam majú mostov... Tuším osem som napočítal. Prechádzame okolo Oravského hradu a na Oravskej priehrade si dávame ďalšiu pauzičku. Fotíme a obdivujeme túto krásu Slovenska. V Námestove tankujeme, pokračujeme smer Zákamenné, Oravská Lesná. Takúto cestu som ešte nezažil. V podstate sme išli na slepo, lebo na mape nebola zaznačená žiadna cesta, ale bolo nám divné, že by sa taký kúsok musel obchádzať cez Žilinu alebo Poľsko. Cesta z O. Lesnej do Novej Bystrice bola zaujímavá. Hodinu sme išli cez hory a nevedeli sme kde sme. Zrazu sme sa ocitli v Krásnom nad Kysucou a ďalej ideme Čadca až do Skalitého. Pauzička u kamarátky Dominiky, ktorá tam dovolenkovala a opäť cesta späť. Čadca, Kysucké n. Mesto, Žilina. V Žiline bol uzavretý hlavný ťah smerom na Trenčín a obchádzka nebola dobre označená, takže sme trošku pobehali Žilinu a nakoniec sme išli smer Bytča, PB, Ilava, Trenčín. Už nás to ani nebavilo, ale vidina kuriatka, čo sa pre nás už pieklo v trúbe nás hnala ďalej. V TN sme sa pekne napapkali u lukiho babky a išli sme sa vyspať k dedovi do TN Stankoviec. Dnes sme strávili minimálne 8 hodín na motorke... Zdržali nás Kysuce a uzavretá Žilina.

Orava

Deň 5., 27. 8. 2007, Trenčín – Malacky, cca 150 km

Klasika, ráno budíček, raňajky a vyrážame popozerať okolie TN (Beckov). Povozili sme sa hlavne po Stankovských horách, je tam super. Okolo dvanástej vyrážame domov. Cesta je už nudná v porovnaní s tým čo sme zažili. Pauzička na Babe. Popozeráme motorkárov, bolo ich tam hojne (šak nedela), pokecáme a konečne domov, s plnou hlavou zážitkov, plnou kartou fotiek, ale prázdnym žalúdkom a nádržou. Dnes to bola pohodička, také tri hodinky jazdy.

Beckov

Celkovo sme najazdili okolo 1500 km. Výlet bol fantastický, nezabudnuteľný a nabudúce dáme ešte niečo väčšie. Ešte raz obrovská vďaka Radovi, Hornetbikeovi, Chárovi a všetkým, čo nám držali palce. Vďaka, vidíme sa na cestách...