Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 22.08.2007 Autor: mirecLC
Čitatelia: 37993 [Vaše stroje - Moja motorka]
Motocykel Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic je klasický cruiser, ktorého dizajn je inšpirovaný motocyklami z konca 30. rokov minulého storočia.
Ako každý z nás, aj ja mám nejaký ten príbeh ako som sa dopracoval ku svojej láske. Odmalička sa mi páčili motorky, ale cesta ku nim nebola ľahká. Moja prvá motorka bol Simson ktorý mi kúpili rodičia, za čo som im vďačný. Ten som neskôr predal aby som presedlal na niečo väčšie čo v mojom prípade bola MZ 150. S tou som zažil aj radostí ale aj starostí. A potom sa mi dostalo do rúk číslo jedného nemenovaného českého motocyklového mesačníka a tam bola ona - zlatožltá Yamaha XVS 1100 Dragstar. Bola to láska na prvý pohľad a ďalší veľký sen ktorý sa pri pohľade na cenu rozplýval ako ranná rosa keď zasvieti slniečko. To vydanie mám doma dodnes. Ale potom prišiel čas keď som predal aj MZ-etu. Ostala prázdna garáž. Akosi mi to nechýbalo. Mal som stále menej času. Pracoval som od rána do večera a po práci som chodil na večerné štúdium angličtiny. Celé dva roky. Keď som ukončil štúdium dal som v práci výpoveď a odišiel som do zahraničia. Tam sa mi v priebehu týždňa podarilo nájsť si prácu. Aj tu som síce pracoval od rána do večera, často šesť dní v týždni, ale za iné peniaze.
Chcelo to poriadnu dávku sebazaprenia, odriekania a trpezlivosti ale vydržal som. A potom jedného dňa koncom júna 2005 nadišiel ten čas, keď sa môj dávny sen zmenil v skutočnosť. Ťažko je slovami opísať ten pocit, keď od predajcu preberáte kľúče od novučičkého motocykla. Treba zažiť, srdečne to prajem každému z vás.
Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic je motocykel pri pohľade na ktorý začne srdce biť o niečo rýchlejšie. Tep srdca sa ešte zintenzívni po otočení kľúčika v zapaľovaní ktoré je umiestnené na pravej strane hlavy riadenia. Otočiť palivovým kohútom, povytiahnuť sýtič, jemné zabzučanie palivového čerpadla a už nič nebráni v naštartovaní motora. Štartovanie ako studeného tak aj zohriateho motora je bezproblémové či v horúcom alebo sychravom počasí. Štartujem motor a nechávam ho zahriať. Táto procedúra netrvá dlho a po chvíľke som ja aj moja Yamaha pripravený vyraziť. Sadám do sedla ktoré je pohodlné ako na začiatku, tak aj na konci výletu, hoci aj dlhého. Sedlo je umiestnené nízko nad zemou čo pomáha cítiť sa na motocykli bezpečne aj jazdcom nižšieho vzrastu. Radím jednotku a vyrážam.
Vzadu je potom kotúč s jednopiestikovým strmeňom. Ako dobre to vyzerá tak dobre to aj brzdí. Pri pohodovej jazde sa priemerná spotreba paliva pohybuje od 5 do 6.5 l/100km, dojazd pri 17litrovej nádrži je teda okolo 300 km.
Ale aby som len nechválil a bol objektívny treba aj nejakú kritiku. Ťažko mi je nájsť na tomto motocykli niečo čo by mi vyslovene vadilo alebo prekážalo. Trošku mi vadí hmotnosť stroja (272 kg) pri manévrovaní na mieste, a tiež že nemá dostatok odkladacieho priestoru ani len na motolekárničku. Inak je to cruiser ktorý vrele odporúčam všetkým ktorým sa 600 - 800 ccm zdá málo a nemajú na 1,5 - 2-litrové mastodonty.
Pridané: 22.08.2007 Autor: mirecLC Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yamaha |
Model: | XVS 1100 A DragStar Classic |
Rok: | 2004 |
Kategória: | Chopper/Cruiser |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1063 ccm |
Max. výkon: | 62.6 k (46.0 kW) / 5750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 85 Nm / 2500 ot. |
Kompresný pomer: | 8.3:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 95.0 x 75.0 mm |
Palivový system: | karburátor(y) |
Rozvod: | OHC |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Zdvih vpredu: | 140 mm |
Zdvih vzadu: | 113 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 298 mm |
Pneu vpredu: | 130/90-16 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 282 mm |
Pneu vzadu: | 170/80-15 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 272 kg |
Výška sedla: | 710 mm |
Šírka: | 945 mm |
Svetlá výška: | 145 mm |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 196853 | Včera: 141290