Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Yamaha-03-2020-std

Hodnotenie: (20 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (31)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moja Yamaha Super Tenere, r. v. 91

pošli na vybrali.sme.sk

Pridané: 16.10.2007 Autor: marek750
Čitatelia: 13891 [Vaše stroje - Moja motorka]

Všestranný stroj na dlhý čas...

Moju XTZ 750, ročník 91, som kúpil v roku 1999 v dosť zanedbanom stave, ale s len 30 000 km na počítadle. Opravil som na nej brzdy a vylepšil elektriku. Slabý reglér som vymenil za lepší z XTZ 660, typ SH650, a už 7 rokov funguje bez problémov. Výhodou je tiež cena (3500 Sk) proti Ignitechu (cena až 5000 Sk).

Pri 40 000 km som nastavil ventily a pri 60 000 km vymenil rozvodovú reťaz. Urobil som si padací rám a druhý nosič na batožinu. XTZ má suchú hmotnosť 195 kg, čo je o 11 kg menej ako Africa a výkon necelých 70 koní, zas o 10 k viac proti Honde. Motor má ťah z 2000 otáčok a na 5. stupni môžem ísť 40 až 200 km/h. Jazda je úplne pohodová. Nemusím stále radiť hore dole v každej dedine, stačí len pridávať či uberať plyn, motorka je vždy pripravená vyraziť vpred a je jedno, aké mám otáčky.

Údržba päťventilového radového dvojvalca je jednoduchá, k sviečkam sa dostanem asi za 4 minúty. Jazdím väčšinou 80 až 120 km/h a priemernú spotrebu mám 5,4 l/100 km. Pri 73 000 km je spotreba oleja nemerateľná a podľa testov XTZ by mala bez problémov odjazdiť 100 000 km. Bol som na nej dvakrát v Chorvátsku a raz v Taliansku. Naložený konzervami a kempingom pre dvoch, ťahala na diaľnici do kopca aj 160 keď bolo treba. Pričom v Alpách som mal menšiu spotrebu ako na diaľnici, kde bola stále pod plynom. Tiež rád jazdím do prírody. Nie je to 100-kilová kroska, ale rely enduro a podľa toho si vyberať terén. Jazdiť 90 km/h v ďateline je väčší adrenalín ako 190 na asfalte. Mal som obuté Mitasy E-08, ktoré boli dosť tvrdé a zadok mi na ceste prešmykoval aj na 5. stupni, ale zas mi vydržali 20000 km. Teraz mám vpredu E-07 a v zadu trailmax.

Mám aj silnejšie 15-zubové sekundárne koliesko, ale používam ho málo, lebo motorka je dosť citlivá na plyn a mám z nej dosť vyťahané ruky. V teréne super, ale na ceste je motor dosť v otáčkach. V 90. rokoch vyhrala XTZ 7-krát rely Paríž Dakar, čo sa asi znova podarí len KTM. Má už 16 rokov, ale stále ma baví svojím výkonom, na naše cesty je to perfektná motorka a je aj pekná.

Pridané: 16.10.2007 Autor: marek750 pošli na vybrali.sme.sk

Technické parametre z Moto DB:

Yamaha XTZ 750 Super Ténéré 1991:

Foto:
Yamaha XTZ 750 Super Ténéré 1991
Všeobecné informácie:
Výrobca:Yamaha
Model:XTZ 750 Super Ténéré
Rok:1991
Kategória:Klasika
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)
Objem:749 ccm
Max. výkon:70.0 k (51.5 kW) / 7500 ot.
Kompresný pomer:9.5:1
Vŕtanie x Zdvih:87.0 x 63.0 mm
Rozvod:DOHC (5V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Pneu vpredu:90/90-21
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Pneu vzadu:140/80-17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:234 kg
Objem nádrže:26 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:177 km/h

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (20 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (31)  [Verzia pre tlač] Tlač

Suzuki V-strom 1050 2020

Adamoto Flash

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2020 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 314528 | Včera: 168031