Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (11)  [Verzia pre tlač] Tlač

Yamaha T-Max 500

 Zdieľať

Pridané: 13.04.2007 Autor: Heno
Čitatelia: 17937 [Vaše stroje - Moja motorka]

Nie je skúter ako skúter!

Vždy som listoval v katalógoch výrobcov motoriek iba kvôli štvorkolkám. Ale keď príde na vec, tak človek pozerá na perspektívnejšie vyhliadajúcu možnosť, však? Nikdy predtým som na motorke nesedel a ak som vôbec aj niekedy nejakú videl, tak to bolo len na chate, keď sa drsní hoši chystali na zrazy. Tak to sme s partiou stáli pri ceste a mávali o 106.

 Kto by povedal, že to nie je motorka?
Kto by povedal, že to nie je motorka?

Keď som videl T-Max prvýkrát, tak by som nebol v živote povedal, že je to skúter. A tento názor sa vôbec nezmenil. Je to motorka „sevšímvšudy“. Je veľká, je rýchla, je pohodlná. Má švih. Cestuje rada, do zákrut ide ako divá a s dobrým jazdcom až na koleno. Veď prečo nie? So zadnou 16cm gumou drží s kľudom Angličana. S každým jediným pootočením plynovej rukoväte ma zatláča hlbšie a hlbšie do sedla, hoci za vysokým turistickým štítom je relatívne ticho a pohoda. Výkonu má motorka akurát. 45koníkov je celkom slušné číslo. Ani neviem o žiadnom skútri tohto zdvihového objemu (500 ccm), ktorý by sa dostal na túto hranicu. Na zelenú vyrážam zásadne prvý a je veľmi pekný pocit pozerať, ako vodiči plechoviek len otvárajú ústa. Niektorí vedia hneď, že to bude strela, lebo ten dunivý zvuk, ktorý T-max produkuje už so sériovou koncovkou výfuku vopred veľa napovie.

 Turisťák telom aj dušou:)
Turisťák telom aj dušou:)

Cestovanie s ním je veľká pohoda a široké sedlo ako jazdca, tak aj tandemistu je nadmieru príjemné. Maximálka v jazde sólo je okolo 180 km/h a s parťákom mierne pod hranicu 170 km/h. Táto hodnota jasne udáva, že po odstránení zbytočností ako kufor a tašky sa idú brúsiť zákruty. A to v kľude v tesnom závese štvorvalca rovnakého zdvihového objemu. A keď už príde na vec, tak predná dvojkotúčová brzda poskytuje svoje služby ozaj prvotriedne.

 T-Max a ja na okraji sveta.
T-Max a ja na okraji sveta.

A preto nie je skúter ako skúter!

Pridané: 13.04.2007 Autor: Heno Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Yamaha T-Max 500 2002:

Foto:
Yamaha T-Max 500 2002
Všeobecné informácie:
Výrobca:Yamaha
Model:T-Max 500
Rok:2002
Kategória:Skúter
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)
Objem:499 ccm
Max. výkon:40.6 k (29.8 kW) / 7000 ot.
Max. krútiaci moment:45.8 Nm / 5500 ot.
Kompresný pomer:10.1:1
Vŕtanie x Zdvih:66.0 x 73.0 mm
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Zdvih vpredu:120 mm
Zdvih vzadu:120 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:282 mm
Pneu vpredu:120/70-14 M/C 55S
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:267 mm
Pneu vzadu:150/70-14 M/C 66S
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:197 kg
Výška sedla:795 mm
Šírka:775 mm
Svetlá výška:140 mm

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (11)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 97695 | Včera: 209021