Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (14 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (25)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moja Jawa 350-634

 Zdieľať

Pridané: 14.03.2007 Autor: vittorio
Čitatelia: 26454 [Vaše stroje - Moja motorka]

Zdravím všetkých, ktorým učarovali jednostopé stroje komplikovanejšie ako bicykel.

Po niekoľkých vystriedaných strojoch, samozrejme so začiatkom na legendárnej a nestarnúcej (vždy starej) Jawe Pionier 20, ktorej jazda mi učarovala natoľko, že asi za dva roky som ešte dokonca v predstihu robil vodičák na poldecáky. Samozrejme v rodine nepochopený motorkár (hlavne u matky) až po roku po značnej podpore otca som sa dostal k vysnívanému Simsonu. To vám bol stroj! Nikdy som spoľahlivejšiu motorku nemal ako toho Simsona. Súčasne s ním som si zaobstaral ČZ 175/487, to bola prvá veľká motorka, ktorá sa mi dostala do rúk. Žiaľ bez papierov, takže to ostalo v medziach dediny a poľných ciest. Ale niekedy som ju vytiahol aj tam, kde sa nesmelo, ale to nikomu nehovorte. V mojich 21 rokoch som si v roku 2006 v januári priniesol svoju vysnívanú Jawu 350/634.

 Prvý deň doma
Prvý deň doma

Bol to pre mňa jediný veľký cenovo dostupný motocykel (bohužiaľ). Keďže trpím "retro syndrómom", som zvolil typ 634, poznáte to, chrómové blatníky, okrúhly zadný blatník, dva budíky, dva valce (síce v rade ale budiš), proste jedna báseň pre mňa. Na prvej fotke je vidieť, no posúďte je to otras, ale bola lacná.

Nasledovalo rozoberanie a zháňanie nových dielov. Ani nie nových, skôr druhých, v lepšom stave. Moc to nebudem obkecávať, rozobral som a poopravoval čo sa dalo a zložil. Som síce vyznávač originálneho vzhľadu, ale nedalo mi nevykonať niektoré úpravy. Trošku je prihnutý rám v podsedlovej časti, ale dá sa povedať, že som skôr zmenšil uhol ohnutia, ako je vidieť na prvej fotke, tam je to akoby nakopnuté do zadku.

A najdôležitejšia je výmena riadidiel za ČZ 175/487. Dôvod? Jawa mala objímky páčok privarené k rajdom čo spôsobilo, že pri predsunutí riadidiel sa páčky dostali na spodok a tlačiť spojku a brzdu zospodu, no neviem, a to nehovorím kde boli zrkadlá.

ČZ mala výhodu plne nastaviteľných objímok, ale po výmene nastal problém. Zohnať diely na ČZ je prakticky už nemožné. Nejaké sa mi teda podarilo zohnať. Na poslednej foto je terajší stav, ešte to nie je ono, tie rajdy čakajú na doladenie, ale bohužiaľ nemám čas. Všetky úpravy a opravy boli prevedené tzv. na kolene, takmer bez akejkoľvek "elektriny". Tak to by bolo všetko, čo som vám chcel povedať a dúfam, že najbližší článok bude už o nejakej nadupanejšej motorke. Keby mal niekto nejaké dotazy, mám mail v profile.

Pridané: 14.03.2007 Autor: vittorio Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Jawa 350 typ 634 1983:

Foto:
Jawa 350 typ 634 1983
Všeobecné informácie:
Výrobca:Jawa
Model:350 typ 634
Rok:1983
Kategória:Klasika
Motor:
Typ motora:dvojvalec (2T)
Objem:343 ccm
Max. výkon:24.35 k (17.90 kW) / 5250 ot.
Kompresný pomer:9.2:1
Vŕtanie x Zdvih:58.0 x 65.0 mm
Chladenie:vzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 4-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:bubnová
Pneu vpredu:3.25-18
Brzdy vzadu:bubnová
Pneu vzadu:3.50-18
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:175 kg
Objem nádrže:17 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:125 km/h
Hodnotenie: (14 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (25)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 8526 | Včera: 243491