Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (14)  [Verzia pre tlač] Tlač

Yamaha XTZ660 - cestné endurko, ktoré poteší...

 Zdieľať

Pridané: 05.12.2006 Autor: lievik11
Čitatelia: 16241 [Vaše stroje - Moja motorka]

Chcem sa podeliť o moje pocity po skončení úspešnej sezóny.

Prvé v duchu vyslovene slová po otvorení garážových dvier u predávajúceho boli „beriem“, no samozrejme som ešte hral neprístupného a milimeter po milimetri som obchádzal motorku orlím zrakom a vypytoval sa čo, prečo, ako... V duchu mi tie slová lahodili ako medík na chlebe. Skúšobná jazda po uličkách BB bola ako prvý let lietadlom. Všetko to vyvrcholilo, keď som znenazdajky povedal „beriem“... Po všetkých tých papierovačkách, ktoré boli utrpením ako výstup na Kriváň, bola oficiálne moja. Kto ten sladký pocit vlastníctva nezažil, vrelo odporúčam, aj za cenu práce nadčas a odopierania si všetkého možného...

 Ténéré
Ténéré

Teraz mám nabehaných 5000 km, sezóna na konci a som veľmi spokojný. Je to krásne pradúci jednovalček s objemom 660cm3, 5 ventil, vodou chladený s elektrickým štartérom. Zažili sme spolu časy aj nečasy, dni aj noci a motor stále pradie. Zo začiatku mi trvalo, kým som sa naučil zosynchronizovať sýtič, štartér a plyn. Po prelúsknutí tohto orieška motorka v okamihu ožije a dá to patrične najavo prostredníctvom krásneho symfónia z výfuku. Takmer okamžite po zvrčaní motoru môžete sýtič stiahnuť tak do polovičky, kým sa motor neohreje. V mnohých článkoch sa píše, že vibrácie jednovalca sú nepríjemné, nie je tomu až tak. Na porovnanie môžem potvrdiť, že na Jawe boli určite väčšie. Prevodovka je 5-stupňová, úplne vyhovuje jazde do 130 km, potom už treba motor vytáčať na 6 - 7 tis., niekedy na diaľnici som hľadal aj šestku, čo by sa tam veru aj hodila. No diaľnica je pre mňa aj tak iba nutné zlo. Radšej mám kľukaté cestičky medzi mestom. Predná vidlica je olejová, no škoda, že sa nedá nastavovať, ale zato jej tlmiaci účinok je príjemne mäkkučký. Zadná je plne nastaviteľná a zdoláva všetko od skál po asfalt. Brzdy kotúčové vpredu aj vzadu. Brzdia výborne v porovnaní s predchádzajúcou Jawou. Po osedlaní jazdec sedí vzpriamene a pohodlne. Potrebu zastaviť a popreťahovať sa mávam tak po 3 hodinách jazdy. Spolujazdec, moje dievča, nemá žiadne výhrady na vytvorené pohodlie.

 Ténéré
Ténéré

Spotreba mi vyšla od 4,5 do 5,5. Pri maximálke 165 km/h si stroj zapýta 6,3 l/100km. Pri kúpe som k nej dostal tankvak, bočné tašky a kufor. Práve na kufor som ešte nainštaloval brzdové svetlo, ktoré slúži pre bezpečnosť podľa vety „vidieť a byť videný“. Do budúcna uvažujem o prerušovači, ktorý by prídavné brzdové svetlo prerušovane rozblikal, aby sa naň ešte viac upútalo.

 Ténéré
Ténéré

Rozhodol som sa napísať kúsok histórie o výrobe a časových intervaloch:
Píše sa rok 1983 prvá Ténérka posunula hranicu o ďalší krôčik k dokonalosti. Mala 595cm3, 4 ventily, výkon 44 koníkov, s 30 litrovou nádržou, vzduchom chladená a bez štartéra. Neskôr sa ukázalo, že zdvihnutý predný blatník bráni v prúdení vzduchu a motorka sa prehrieva. V roku 1990 dostala ten istý motor, dva okrúhle svetlomety, blatník klesol na niekoľko cm nad koleso, aj nádrž sa zmenšila na 23 litrov. Hneď po roku, čiže v roku 1991, dostala nový, kvapalinou chladený motor s objemom 660cm3, s 5 ventilmi, 48 koňmi, 20 litrovou nádržou a nie celkom dobre premysleným krokom späť - iba jedeným obdĺžnikovým reflektorom, ktorý nie až tak dobre osvieti cestu ako iné motorky. Tento model mám aj ja, takto sa to vyrábalo až do roku 1995, keď na scénu prišla dvojreflektorová, s elektronickým otáčkomerom a pevnejším výpletom zadného kolesa. Takto sa vyrábala do roku 2000.

 Ténéré
Ténéré

Na záver by som chcel vyzvať Ténérákov, ak majú čas a chuť, nech mi pošlú kontakt na seba, alebo si vytvorme diskusiu či miestnosť, pretože je to predsa len stroj a raz za čas môže vypovedať službu. No a kto pomôže a poradí najlepšie?? Ten kto to už takú skúsenosť má. A možno tým prispejeme k tomu, aby nás bolo stále viac...

 Ténéré
Ténéré

Pridané: 05.12.2006 Autor: lievik11 Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1991:

Foto:
Yamaha XTZ 660 Ténéré 1991
Všeobecné informácie:
Výrobca:Yamaha
Model:XTZ 660 Ténéré
Rok:1991
Kategória:Enduro
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:659 ccm
Max. výkon:48.7 k (35.8 kW) / 6250 ot.
Kompresný pomer:9.2:1
Vŕtanie x Zdvih:100.0 x 84.0 mm
Rozvod:OHC (5V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Pneu vpredu:90/90-21
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Pneu vzadu:120/90-17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:202 kg
Objem nádrže:20 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:158 km/h

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (14)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 26407 | Včera: 202310