Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 21.11.2006 Autor: gilbert
Čitatelia: 9917 [História]
V prvej časti o podujatiach pod pezinskou Babou som naznačil, že nadšenci starých, ale aj nových retromodelov motocyklov a áut sa pravidelne stretávajú na svojich veteránskych akciách. Tieto akcie sú spojené samozrejme aj s meraním si síl na vrchárskej trati pod Babou.
Najčastejšie sa účastnící stretávajú v starom kameňolome, kde podebatujú a predstavia svojich miláčikov na promenáde. Samozrejme, skoro každý účastník sa zaregistruje, čím sa zviditeľní. Tak ako na klasických motorkárskych zrazoch tak aj na týchto zletoch sú súťažné akcie. Hlavnou a zároveň prvoradou akciou je samotný pretek. Je to veľmi svojský pretek, pretože nikdy nevyhráva ten, kto najrýchlešie dosiahne vrchol, ako je to u pretekoch áut, alebo na tajných pretekoch motorkárov, ktorí terorizujú ostatných účastníkov cestnej premávky a nedodržujú predpísanú 40-ku a nedodržujú klasickú jazdu na pravej časti cesty ako ostatní.
Počas jazdy pretekárov je komunikácia uzavretá. Policajné zátarasy sú dole na strane od Pezinka a samozrejme hore na strane od Perneka. Časomerači merajú čas odštartovania a čas príjazdu do cieľa. Jazdci sú odštartovávaní v intervaloch tak, aby sa podľa možnosti nepredbiehali, no aj tak sa to stáva. Motocykle sú rozdelené do kategórií podľa roku výroby. Obyčajne sú to stroje predvojnové do roku 1930, povojnové od 1930 do 1946, mladšie stroje od 1946 do 1965, ďalej sú to mladice od 1965 do 1974. Najatraktívnejšou je kategória špeciálnych motocyklov, ktoré sa nepoužívali v bežnej cestnej premávke. Sú to stroje pretekové, či už cestné alebo terénne, stroje robené na zakázku a ak sa ukážu rikše, invalidné trojkolky, či štvorkolky, tak majú tiež svoju kategóriu. Po dorazení posledného pretekára sa všetci vrátia do kameňolomu a cesta sa otvorí pre uponáhľaných vodičov presúvajúcich sa na druhú stranu Malých Karpát alebo opačným smerom. Po posilnení sa pretek pokračuje druhou jazdou.
Medzi týmito jazdami prebieha súťaž o najkrajšie zreštaurovaný motocykel, o najkrajší retromodel, o model s najmenším počtom neoriginálnych dielcov. Po absolvovaní druhej jazdy organizátori a časomerači spracujú podklady pre vyhlásenie víťazov. Víťazi sú tí v každej karegórii, ktorí mali najmenší rozdiel v časoch z obidvoch jázd. Ak teda mopedista výjde na vrchol za 20 minút v obidvoch jazdách, tak je prvý, narozdiel od pretekového veteránistu napríklad na nadupanej šesťvalcovej Honde s objemom cez jeden liter, ktorý má medzi dvoma jazdami rozdiel napríklad dve, či tri stotiny sekundy. Je to systém takzvanej jazdy pravidelnosti, ktorý je oveľa zaujímavejší ako to čo prezentujú tajní pretekári, z ktorých už viacerí odpočívajú na cintorínoch.
ČZ Metalex |
Vyhodnotenie sa deje po tomto spracovaní. Každý účastník dostane účastnícky list so svojou fotografiou zo štartu. Ocenení sú traja prví z každej kategórie, ocenený je majiteľ najkrajšieho veterána, retromodelu a samozrejme ten, ktorého miláčik vyzerá presne tak ako v roku v ktorom zbehol z výrobného pásu a dostal svoju prvú ŠPZ. Ocenení sú účastníci najvzdilenejší, ktorí prišli po vlastnej osi a účastníci vekovo najstarší.
Jawa Janeček |
Absolútnym víťazom jazdy pravidelnosti bol tohto roku Mudr. Vlastimil Mareš na stroji OGAR (môj kolega z práce a čestný predseda Asociácie historických vozidiel). Naprázdno neodišli ani zahraničné kluby z Rakúska, Maďarska, či Česka. V minulých ročníkoch to boli aj účastníci z Belgicka, Nemecka či Poľska. Tento rok bol záver celého podujatia mimoriadne v Pezinku v zámockej reštaurácii pri mestskom parku, niekdajšom sídle Pálfyovcov. O tom aká bola pohoda v roku 2005, vám pripomenú fotky z galérie Bazala.
Kawasaki Egli |
Pridané: 21.11.2006 Autor: gilbert Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 140517 | Včera: 183958