Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Diskusia Diskusia k článku (21)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moja prvá dvojkolesová frajerka - Honda VFR 750, r. v. 1991

 Zdieľať

Pridané: 04.05.2006 Autor: Leno
Čitatelia: 9683 [Vaše stroje - Moja motorka]

Po dlhých mesiacoch a nekonečných slovných súbojoch s frajerkou a príbuznými, ktorí sa všetkými možnými silami snažili, aby ma od „nezmyslu“ zvaného motorka odhovorili, som nakoniec nad nimi zvíťazil. Spôsobom nie zrovna férovým - jedného dňa som sa vybral, nikomu nič nepovedal, motorku som omrkol a na druhý deň už stála v garáži.

Keďže sa jednalo o moju prvú, rozhodovanie bolo dlhé, trvalo viac ako rok. Prečítal som desiatky recenzií, a som presvedčený, že som si vybral dobre. Primárne som si chcel kúpiť motorku na cestovanie, t. z. nie na to, aby som sa naháňal, ale na to, aby som sa dostal tam kde potrebujem a vychutnal si popri tom jazdu. Vyselektoval som teda tieto kritéria: spoľahlivý, pohodlný cestovný motocykel, na ktorom sa pohodlne sedí dvojici, má prednú kapotáž, aby ma neodfúklo a nemá príliš veľkú spotrebu. Spočiatku sa mi strašne páčili naháče. Vedľa som bol najmä zo SUZUKI SV 650 S, Bandita S, Horneta a Fazera, ale nebránil som sa ani choppríku, ani hociktorej inej motorke, ktorá by mala niečo do seba. Vedel som len naisto, že nechcem jogurta. V podstate som čakal na ten pravý inzerát.

 Láska na prvý pohľad
Láska na prvý pohľad

Zoznámenie s Hondou VFR 750 bolo náhle a od prvého momentu sa jej nedalo odolať. Je to síce staršia dáma, na pomery motoriek by som povedal, že zaslúžilá seniorka r. v. 1991 pôvodom zo Švajčiarska, dovezená na SR v roku 2005. Tachometer ukazoval údaj niečo menej ako 40 000 najazdených km. Či je tento údaj reálnym vyjadrením jej nabehaných kilometríkov naozaj netuším a nikdy sa to už nedozviem, ale niečo mi hovorí, že by to tak aj mohlo byť. No na prvý pohľad vyzerá skvelo a na druhý ešte lepšie. Aspoň mne ako čerstvo zamilovanému to tak pripadá. Od prvého momentu, kedy som na ňu sadol, sa na nej cítim akoby sme k sebe patrili a zvykol som si na jej ovládanie naozaj rýchlo. Hovorím samozrejme o prvých pocitoch a prvých pár metroch naozaj ju budem poznať možno za pár rôčkov. No za prvých 500 odjazdených km ma nesklamala a bez najmenšieho problému sa s nimi popasovala.

 Príťažlivá priateľka
Príťažlivá priateľka

Motor je veľmi pružný, zrýchlenie od 2000 otáčok bez problémov, veď véčkový štvorvalec sa nezaprie. Mám pred jeho výkonom neutíchajúci rešpekt a uznávam že na prvú moto som si tých 106 koníkov naložil viac, než by bolo zdravé. Maximálnu rýchlosť má papierovú 235 km/h, ja som však išiel najviac 130 po diaľnici a túto rýchlosť som ochotný prekročiť len keď to bude nevyhnutné pri bezpečnom predbiehaní alebo... No vlastne žiadny iný rozumný dôvod nepoznám. Plechovkárov ktorí mi chcú dokázať, že ich favorit je zaručene rýchlejší ako ja, spoľahlivo ignorujem a púšťam pred seba. Na klasickej ceste jazdím 90 -100, v dedine jazdím 60 s nohou aj rukou na brzde. Predbieham len na rovinkách, a to max. dve autá naraz. V zákrute ma obehne aj štvorročný chlapec na trojkolke. Štrku sa bojím ako čert kríža a ak niekoho veziem, idem ešte o 10 % pomalšie. Nerád by som sa zaradil do klubu DDO aj keď ma už všetci známi touto nelichotivou prezývkou stihli počastovať. Som odhodlaný všetkým dokázať, že to tak nemusí byť a nebude, a že nie každý kto miluje jednu stopu musí byť nutne sebevrah alebo masochista.

 Tak čo na ňu hovoríte?
Tak čo na ňu hovoríte?

Nenazval by som sa zatiaľ motorkár, ale mám ambície sa ním stať, zatiaľ však som len vlastníkom motorky a to ešte nejakých pár 1000 km budem, v mojej hrudi však bije srdce motorkára. A jednoducho povedané, milujem ten pocit z jazdy na dvoch kolesách, je to neopakovateľné a neodolateľné. Od prvej chvíľky, kedy som sa po prvý raz viezol ako spolujazdec, som vedel a sníval o tom, že jedného dňa budem aj ja môcť mať svoju vlastnú mašinku a konečne sa to podarilo, som neuveriteľne šťastný!

Pridané: 04.05.2006 Autor: Leno Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Honda VFR 750 R (RC 30) 1991:

Foto:
Obrázok nije k dispozícii
Pridaj obrázok
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:VFR 750 R (RC 30)
Rok:1991
Kategória:Športovo cestovná
Motor:
Typ motora:vidlicový štvorvalec (4T)
Objem:748 ccm
Max. výkon:113.6 k (83.6 kW) / 11000 ot.
Kompresný pomer:11.0:1
Vŕtanie x Zdvih:70.0 x 48.6 mm
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Pneu vpredu:120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Pneu vzadu:170/60-18
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:210 kg
Objem nádrže:18 l

Súvisiace články:

Diskusia Diskusia k článku (21)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 163197 | Včera: 240870