Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Zdravím všetkých motorkárov!Potreboval by som poradiť ohľadne môjho skútra Gilera Runner SP50.Menovaný skúter som nedávno kúpil z druhej ruky a keďže mal najazdené 13000km,hneď som vymenil súčiastky,ktoré boli už opotrebované,teda nový variáror Malossi,remeň tej istej značky,spojka Poliny,remienok čerpadla oleja.Skútrik jazdil až do nedávna v pohode,chytal pekne na brnk,akurát som mu znížil voľnobežné otáčky a vymenil sviečku za novú NGK-BR10ES.No ale teraz k veci.Skúter stále chytí studený na prvý krát,i jazda je plynulá a v pohode vytiahne 80km/hod..Avšak teraz začal "štrajkovať",kedy po jazde (zhruba 14km),po zastavení a vypnutí zapaľovania už nenaštartuje!Štartér normál točí,včera som pozrel či dáva iskru,to sa zdá byť v pohode.Už keď bola sviečka vonku,pozrel som ako je vypálená a je taká bledosivá,no vyzerá určite lepšie ako NGK-BR9ES,ktorá tam bola predtým a tá zasa bola tmavosivá až čierna.Ešte spomeniem,že predtým než toto začal robiť,som dolial olej do samostatnej nádržky(samostatné mazanie oleja s benzínom),konkrétne olej Castrol Super 2T,ktorý mal však prešlú záruku spotreby do septembra 2015.Neviem či to na to môže mať vplyv...Poznámka záverom,keď skúter nechám trocha vychladnúť (cca 30min),normálne pekne chytí na prvý šup,s miernym pridaním plynu,ako sa štartuje teplý motor.Potom po jazde sa situácia opakuje,no prekvapuje ma,že som pred pár dňami dal väčší Trip do Čičmian a bez problémov prešiel 130km.Budem Vám vďačný za každú radu!Dík. |
Re: Rocky671: skus dat naspat br9es, ked nepomoze, tak vrat aj ten volnobeh. |
Skus kuknut karburator, ci ti neostava visiet automaticky sytic. |
Re: Merlin00: Chlapi ďakujem za odpovede!...Merlin,jasné,že poznám aut.sýtič a aj ten som včera pri rozoberaní skútra skontroloval.Zdal sa mi viacej vysunutý,než je treba a táto "potvora" mi spôsobila vrásky už i na predchádzajúcom skútri (Peugeot TKR),kde pomohla až jeho výmena.Vychádzam i so stránky "scootland.cz",kde som objednával už veľa vecí a je tam i článok o menovanom sytiči.Apropo,sytič som hneď po Tvojej rade i objednal,avšak teraz sa obávam,že to bolo zbytočne vyhodených 64 éčiek,nakoľko zhruba pred hodinou som išiel na tej mojej Gilere dolu dedinou,reku vyskúšam či sa neumúdril a chcel som zájsť do mesta,vzdialeného oných 14km.Ďaleko som sa však nedostal a na konci dediny začal skúter z ničoho nič vynechávať a strácať výkon,tak som zašiel ku krajnici a v tom horku čo je vonku,som vymenil sviečku za pôvodnú NGK-BR9ES.Skúter potom síce naskočil,no mal vysoké otáčky a po pridaní plynu a pokuse vrátiť sa domov,znova išiel prerušovane a zdochýňal!Už ma len napadlo znížiť na karbeci voľnobežné otáčky,čo nakoniec pomohlo a akosi s biedou som došiel naspäť domov...P.S.:Ja som mal už niekoľko skútrov,asi 3 Peugeoty,aj úplne novú Yamahu X-Max-Iron Max 125ccm,ktorá bola samozrejme úplne o niečom inom,no nakoľko som býval v bytovke a parkoval ju pred barákom,kde na ňu pršalo,prišlo mi jej ľúto a predal som ju....Ale to som odbočil,chcel som len,že nie som úplný laik,na skútri som si bežne menil valec-piest,variátor a ostatné "bežné veci",avšak tu pri tejto nešťastnej Gilere som v koncoch!A pritom ma už vyšla pekne draho,kúpená za 1300€,vrazené do nej dalších cca 300€,za vario a ostatné veci,čo už som spomínal...Tak už vážne neviem!V Dolnej Maríkovej máme i kvalitného servisáka Mira Kompaníka,no ten má pred garážou plno veľkých mašín,ktoré čakajú na servis a na mňa by možno prišiel rad tak o mesiac...A to som chlapi čakal,kedy bude konečne pekné počasie a keď už je, "Talianka" štrajkuje!Poprosím ešte dáke odporúčania.Díky ešte raz! |
Vidis vidis.. |
Re: Rocky671: Mohol by si ešte skontrolovať prívod paliva, to vynechávanie a strata výkonu vyzerá na slabý prietok cez sitko v nádrži, alebo ak máš prídavný čistič paliva. Môže byť špina aj nad ihlovým ventilom v plavákovke. Výmena sviečky nemusela byť dôvodom, že to chytilo, možno len viac dotiekol benzín. Tiež by som vyskúšal iné sviečky, napr. Brisk N15, tá tepelná hodnota 9,10 u NGK sa mi zdá na 4,4 koňový vodou chladený motorík veľa. |
Mne toto robila felicia ked sa zohriala zdochla. Trosku vychladla a zase isla kym sa nezohriala. Bol to snimac na zotrvacniku. A aj pežot so mnou takto vy ebal. Tiez snimac na zotrvacniku. |
Ahojte!Dlhšie som sa neozval,no to neznamená,že som sa vozil,skôr sa neustále vŕtal v tom nešťastnom skútri.Pokúsim sa stručne opísať nové poznatky a tiež odpovedať na Vaše rady,za ktoré samozrejme ďakujem!Takže,začiatkom týždňa som vymontoval sytič a podarilo sa mi ho opatrne rozobrať a premazať piestik v ňom.Hneď po tejto akcii som ho išiel vyskúšať po dedine,či nastala dáka zmena.Dal som zopár km a viacej krát zastavil,vypol zapaľovanie a skúšal znova naštartovať.Na moje veľké prekvapenie to fungovalo!Bol som presvedčený,že som chybu odstránil a tak som ešte skontroloval sviečku,ako ju vypaľuje...Trafil som sa na prvý pokus (aspoň podľa môjho úsudku),nakoľko je vypálená jemne do tehlovej farby.Inak ešte k tým sviečkam...Tá NGK-BR9ES,je odporúčaná všeobecne čo som googlil,ako náhrada za predpísanú "CHAMPION RN1C",inde zasa i NGK-BR10ES.Rozdiel je len v tepelnej hodnote,no i tak sa mi zdá,že skútrik lepšie ide z tou teplejšou,teda BR-9ES!No i tak som pre istototu zohnal originál,teda tú vyššie uvedenú Championku...Mysliac si,že už je všetko OK,som sa odvážil ísť na Gilerke na benzín do mesta.To bolo na druhý deň,po "oprave" sytiča.No a hádajte!Po natankovaní skúter už nenaskočil a od rampy som ho odtlačil ku fúkaciemu stojanu kolies,kde som čakal až vychládne.Po cca 15 minútach,chytil,tak som rýchlo nasadil prilbu na hlavu a ako som zapínal remienok pod bradou,skúter zdochol...Situácia sa opakovala a potom som dáko došiel ku matke na chalupu a namontoval tú spomínanú Championku,ktorú predpisuje výrobca.Motorka chytila na prvý šup a ja som sa dostal späť na dedinu,kde momentálne bývam.Dva dni som jazdil kratučko po dedine a zasa sa zdalo,že už je všetko allright,až do včerajšieho dňa!Išiel som na krátky trip a už po pár stovkách metrov,začal skúter vynechávať a ledva išiel.Zastavil som teda pri rybníku,spravil zopár fotiek mobilom a našťastie sa na ňom vrátil domov ku chalupe.Nedalo mi to a začal som sa v tom vŕtať znova.Sviečka nešla von (ohol sa mi šrobovák),tak reku sundám dole kryt zotrvačníka a nasadím káble vychádzajúce z neho tak ako majú byť,lebo viseli divne mimo ten plastový kryt...A to som asi nemal robiť,lebo ten spoj káblov,nie a nie schovať za ten kryt a tá gumová manžeta,čo ich utesňuje,sa samozrejme rozsypala...To by až tak nevadilo vravím si,dám to naspäť,ako to bolo a tak som spojil tie dva "banániky" do hromady a skúsil naštartovať...A skúter si odvtedy ani neškrtne!Už neštartuje vôbec!Takže na záver:Zistil som,že mi preteká podtlakový ventil (benzín tečie i pri vypnutom motore),idem to teda objednať i s novým sytičom,no ak je zrada dakde v elektrike,tam už končia moje schopnosti,nakoľko nemám žiadne "meráky" napätia ani podobné fičury a tak som zrejme dojazdil!A Jakub Vallo,čo mi jeho mechanik v Yamahe montoval nové komponenty do variátora,mi nedvíha telefón.Som v koncoch chlapi!Skúste ešte poradiť.Dík a pekný deň prajem![img][/img] |
Apropo,nevie niekto ako do príspevku vložiť obrázok?Dáko mi to nefunguje... |
Re: Rocky671: Zdravím vospolok!Škoda,že už nikto nereaguje na môj príspevok.Však nenadarmo aj Meky Žbirka spieva pesničku:"Vtedy jednu radu Ti dám-poraď si sám!".A tak sa aj stalo...Štartovanie som už opravil-vysúval sa káblik v konektore od zapaľovania a to,že skúter občas zdochol a už sa nerozbehol,bolo úplnou banalitou-ucpaté viečko nádrže,v ktorej vznikal podtlak a do karbeca nešiel benzín!Takže tak. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 73563 | Včera: 145147