Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Tempomat na Honda CTX 1300 - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuTempomat na Honda CTX 1300 - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
08.02.2021 15:46

Tempomat na Honda CTX 1300

simy
 Turista 

Ikona

Caute, nemáte niekto dobrú radu, ako a aký tempomat namontovať na moju motorku?
KAOKO ani rôzne placky na plyn za tempomat nepovažujem.
Do auta ma domontovanie tempomatu stálo 150EUR, na motorku nejak mič podobné nájsť neviem. A zase 800-1200USD a podobné sumy, čo som našiel, sú mimo môj rozpočet. Vďaka za každú rozumnú radu.


08.02.2021 18:23

Re: Tempomat na Honda CTX 1300

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Existuju a existovali, pridavne tempomaty, avsak tie na moto neboli moc vhodne.
Neboli vhodne preto, ze potrebovali zdroj podtlaku, alebo vakua.
Je to z dovodu toho, ze aktuator na pdtlak, je taky jednoduchsi
Videl som aj drahsie zo elektrickym servomotorom/ aktuatorom elektrickym, ale nemali homologaciu.
Princip toho tempomatu vzdy spocival v tom, ze musel mat snimanie rychlosti, bud z tachometra, sonda (jazyckove rele, alebo hall senzor) alebo vyvod z ABS, vyvod z otackomera, alebo od zapalovania, pripojenie na kontakty brzdovych spinacov, spojkoveho spinaca.
Pre moto, bolo treba vyriesit "Y" prepojenie bowdenu.

Ale pre domace zbastlenie, to nieje uplne idelane.
Neviem ci tvoja moto, nema uz nahodou gas by wire, tam je to jednoduchsie a zlozitejsie, doma si stym asi neporadis.
V podstate to musis upravit, prisposobit ku riadiacej jednotke.

U tempomatu na moto, najma pri vatsich kubaturach, je problem v tom, ze ak je to len sroub aretujuci plynovy sulec, tak ked tuknes do spojky, mozu vyletiet otacky motora, po pusteni spojky, ta to moze rozhodit a na dialnici, je to vzdy velmi vesele, rovnako, pri brzdeni, ak je to len jednoducha aretacia, motor bude stale tahat, ako besny..

Klasicky tempomat, pri stlaceni spojky, brzdy, alebo pri zmene zataze, napr. v stupani do kopca, jednoducho vypne, presnejsie uvolni plyn, po stlaceni tlacitka, zas sa bude snazit nastavit pred tym nastavenu rychlost.
Tam uz je treba nejaka ta elektronika a v autach, aby to bolo spolahlive, sa ako vykonova cast, pouzivalo povatsinou vakuovy aktuator, teda membrana zo sadou regulacnych ventilov a drobnosti. Z toho zazraku, siel bowden, na plynovy pedal, ktory pritiahol plyn. V pripade pridavania noznym pedalom, si zapamatal polohu, rychlost, az do najblizsej zmeny.
Vakuovy
www.ebay.com/itm/Command-Vacuum-Actuator-Universal-Crui...
elektricky
www.ebay.com/itm/Rostra-Accessories-Universal-Global-Ad...

Kedysi tie domontovavacie sady do starsich aut, boli ozaj lacne, ja si pamatam, ze z Ciny, sa dali zohnat zastavbove sady z podtlakovymi aktuatormi, za menej, ako 80USD.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 195941 | Včera: 207769