Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Oilmaster - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuOilmaster - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
29.04.2019 14:24

Oilmaster

Tibor86
 Turista 

Caute, dala by sa -dorobit- pripojka pre olej na karburator Naraku 30mm ? Ze navrtat dierku tak, ako ma karburator, ktory toto uz ma od vyroby a do tej dierky nastrcit nejaku pripojku na hadicku. Ja myslim, zeby to aj mohlo fungovat. A je pak nutne ked davam vecsi karbec pridat aj olej, teda davkovanie ? Ci to netreba ?
Hmmm co myslite ?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Tibor86 (29.04.2019 14:24)


29.04.2019 18:55

Re: Oilmaster

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Pripojenie mazania, resp. vstup pre olej od cerpadla oleja/oilmaster/ sa da dat do kolena gumoveho, alebo podobneho miesta, napriklad priruby a pod. za karburator.
Niektore karburatory maju olivku /hadicnik/ na toto pripojenie, niektore nie.
Oilmaster sa nastavuje.
Ak sa nemeni objem motora, nastavenie sa menit nemusi.
Ak sa meni objem motora /tuning/ zvysenie objemu tuningovym kitom, olimaster sa musi nastavit na zvysenu hltnost motora a zvyseny prietok zmesi.

Meria a nastavuje sa to priblizne asi takto..

Do vatsej striekacky /janette 150ml/ sa namiesa zmes oleja a benzinu, napriklad 1:50 a ta sa pripoji, bez piestu v striekacke, ako byreta, na karburator. Vzinkne akasi infuzia. Staci prigumickovat vedla moto na metlu, opretu o moto.
Da sa pouzit aj infuzna alebo odberova sada jednorazova, toto je take heavy riesenie.
Ale da sa odcitat spotrebovany benzin, ako na odmernom valci,/byrete/
Na vystup hadicky oilmasteru, sa nasadi mala striekacka, napr. 2ml bez piestu, ako mala byretka.
Moto, alebo skuter nastartujes, nechas trocha zohriat a olej zacne oilmaster tlacit do tej malej striekacky.
Pouzivaju sa bud stredne alebo vyssie stredne otacky motora.
Motor bezi na predmiesanu zmes a bud si najdes tabulky, alebo nastavovacie tabulky oilmasteru, kde si kuknes kolko casu pri akych otackach, ma v mililitroch vytlacit to olejove cerpadlo, alebo skratka v strednych otackach, si kuknes kolko predmixu spotrebovalo z tej velkej byrety a kolko oleja vytlacilo do malej striekacky.
Problem je, ze oilmaster, tlaci olej akosi nelinearne a funkcia je zavisla aj na pridani plynu, takze je velmi ziaduce mat tabulky, lebo pri volnobehu, nesmie davat ani malo ani vela, tak akorat a pri strednych a maximalnycj otackach musi miesat optimalny pomer, podla typu motora, alebo predpokladanej zataze.
Niekedy ten pomer je az 1:100, lebo to motoru staci. Najma vodou chladene 2t z nikasilom, nepotrebuju tolko oleja, ako stare liatinove zazraky..
Pri zvyseni objemu motora, nakitovanim, upravami, a aj vymenou karburatra, teda zmenou prisunu zmesi, sa musi pridat viac oleja, 1:80 a niekdy az ku 1:50, inak sa motor moze zadret.
A to vsetko aby sa dalo nastavit, predpoklada, ze je spravne nastaveny karburator, zmes je optimalna v celom rozsahu otacok, nikdy nieje moc chudobna, ani zbytocne bohata.

Preto sa u tuningovych skutrov, moto, castokrat odstavuje oilmaster a miesa sa olej priamo do benzinu, lebo je to menej pracne, ako nastavovanie toho oilmasteru a pravdepodobnost znicenia motora je mensia, ak si lama nenatankuje raz cisty benzin.
Oilmaster je ale super vec, pretoze cely 2t motor, menej dymi, menej sa zasiera vyfukove potrubie sajrajtom, najma ladene crevo- rezonator, privera netrpi, tlmic koncovy, netreba cistit a menit stale vatu.
Musi byt ale spravne nastaveny ten oilmaster.
A to dnes, co ja viem, asi nikto uz nerobi, okrem servisov ako napr. scootland a pod.
Doma je to trocha matematiky a trocha zabavy, ale treba vediet ako na to.
Staci ale ak sa poserie remienok hnaci na oilmasteri a je po motore.



29.04.2019 20:58

Re: Oilmaster

joscu
 Kávičkár 

Re: Merlin00: myslim si ze posledny odsek je dostacujuci aby to nerobil :-D


30.04.2019 6:57

Re: Oilmaster

Anton Horváth - Bjorni
 Kávičkár 

Re: joscu: ano, posledny odsek hovori preco nie, ale veta " ak si lama nenatankuje raz cisty benzin." vravi o opaku.

Raz striko mal motorovu pilu (dve nadrzky - benzin a druha na mazanie retaze). Pozical ju znamemu a ten ju priniesol, ze nejako nejde. Bola zadreta, tak prva otazka znela: "A dal si tam olej?"

Na co bola hned jasna odpoved: "Ano, plnu nadrzku" takze asi tak.

Dôvod úpravy: preklep

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Bjorni (30.04.2019 7:04)


30.04.2019 8:54

Re: Oilmaster

Tibor86
 Turista 

Hmmmm, dakujem moc za odp. A to som dlho rozmyslal, ze naco tam mam na prirube tu pripojku pre -nieco- a to tam sa da pripojit oilmaster :D A ja premyslam nad kkttinami ako vrtat dieru do karburatora pre pripojenie oilmasteru :D

No na nadrz si budem musiet napisat daky stitok, aby som tam nenacapoval cisty benzin...

Ale pripojit ten oilmaster by nebolo odveci, len kto to nastavi. Skusat nastavovat ho isto nebudem, lebo to rozladim a any Pan Boh to uz nenaladi a mozno to bude davat do povodneho stavu koli spotrebe :D

A jako sa nastavuje davkovanie oilmasteru pre volnobeh ? Lebo som odmontoval povodne plynove lanko, bola tam taka rozbocka do ktorej slo ako vstup lanko od plynu - rukovetky a z tej rozbodky slo jedno lanko do oilmasteru a druhe do karbecu a na rukovetke bola taka srubka na vyspanovanie, ktoru som musel odsrobovat. No snad to nebolo nou nastavene pre volnobeh ten olimaster bo ma porazi, to uz ani svaty nenaladi.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Tibor86 (30.04.2019 8:58)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Suzuki Testovacie dni

Adamoto KTM

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2019 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 109489 | Včera: 113976