Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

CZ 175/487 vybrus na 190ccm ÁNO alebo NIE? - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuCZ 175/487 vybrus na 190ccm ÁNO alebo NIE? - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Motor.

24.06.2018 11:29

CZ 175/487 vybrus na 190ccm ÁNO alebo NIE?

Leader03
 Bahniak 

Ahojte, zvažujem vybrus valca na mojej CZ 175/487 na 190ccm mate s tym niekto skusenost? Ďakujem.


24.06.2018 18:59

Re: CZ 175/487 vybrus na 190ccm ÁNO alebo NIE?

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Co vybrus, ten sa spravit da..
Ale mas aj piest?
A ten piest, ak aj mas, bude mat aspon priblizne rovnaku hmotnost, ako piest povodny?
Ma rovnaku dlzku?
Nebude mat inu kompresiu, ako povodny??
A co dalsi vybrus, budes zhanat cely dasi valec?

lebo ak nie, okrem znizenia zivotnosti kluky, lozisiek, ojnice, tomu male pridanie cm3 neprida moc na vykone a budes musiet aj tryskovat karburator, alebo dat karburator vatsi.

Co pridavalo na 477, 487 vykon, bolo prebrusenie vyfukoveho kanala, na vatsi, uprava sacieho kanala na vatsi (zmena casovania sania), vymena karburatora za BING z vatsim difuzorom a odlahcenie rotora, na miesto dynama, ktore stalo za prd, uz vtedy, sa davalo zapalovanie previnute z babetty, co dnes je hlupost, ak existuje VAPE.
Dalej uprava vyfuku a ine drobnostky, urobili z toho motora taky veselsi, rychlejsi.
Ale to bolo v dobe, ked tie motory sa valali v kazdom kute garaze, kazdom kovosrote sa dalo najst spusta suciastok.
Dnes je to skor uz veteran, ale nie stale nejaka rarita, avsak zvysenim vykonu, tomu vzdy uberes zivotnost.
Tie motory boli uskrtene koli zivotnosti a koli materialom, z ktorych boli vyrobene.
Ked tomu pridas vykon a odblokujes ten motor pre vyssie otacky, rapidne klesa zivotnost.
Vyhodou zasahu, do casovania sania a vyfuku, je je mozny navrat ku povodnemu valcu a piestu.
Ale ani ta prevodovka, ako bola urobena, nebola ziadna slava.
Tam bolo po zvyseni vykonu nutne upravovat rozetu, alebo primarne kolecko, inak si ten motor utahal na vysokych otackach.
Problem bol, ze ta prevodovka mala divny priebeh, kde jednotka, akoby nenavazovala na dvojku, trojka pri zvyseni vykonu sa tocila zas do nemoty a 4 akoby ani nebola.
Najma pri jazde vo dvojici, mi prve dva stupne, pripadali, ako na "Stadione" lebo po odblokovani motora, sa sice dvihol vykon a krutak, ale pri vyssich strednych otackach, no pri rozbehu, prave 1 a 2 rychlostny stupen, boli uplne tragicke.

Druhy problem je, ze po zvyseni vykonu, fyziku neojebes, bude to zrat, ako nikdy pred tym.
Povodna spotreba, dobre zabehnuteho oilmastra, bola okolo 2,9-3,5 l na 100km.
Po uprvavach, strop nebol ani pri 9l.
Ale vykonova spicka, sa posunula ku vyssim otackam.
Potom to chodilo po zadnom. Chvilu.. tak 10mth, 8.000km.. potom nasledovala GO.

tu to mas zhrnute v kocke, ako postupovat..
www.manet90.estranky.cz/clanky/ostatni/zavodni-upravy-m...
dalsie..
www.veteranweb.cz/poradna/uprava-motocyklu-pro-souteze-...
tdox.sweb.cz/350/cas.html

Podobne upravy sa robili pred vela rokmi, lebo nebolo ineho, ako to co tu bolo.
Dnes to nema velky vyznam, skor sa len dokurvi, co este funguje.


24.06.2018 19:13

Re: CZ 175/487 vybrus na 190ccm ÁNO alebo NIE?

Biri
 Veteránista 

Ikona

Re: Leader03:
Skúsim ti zhrnúť Merlinovu odpoveď : NIE
A aj keby to tak nerozvinul, tiež by som bol proti.
Samozrejme ak je nutný výbrus obyčajný, nepoviem. Vymeň, oprav si čo treba a jazdi.


24.06.2018 19:35

Re: CZ 175/487 vybrus na 190ccm ÁNO alebo NIE?

Anton Horváth - Bjorni
 Kávičkár 

Tiez sme tuto motorku mali, bola super (ked u nas v svojom case predstavovala celkom dobru volbu vzhladom na moznosti). Dnes sa jedna o typ moto, na ktorej sa ides v nedelu povozit a pomaly budu po tebe ludia pozerat, ale urcite sa to nesnazit posunut do sfery, v ktorej je vela inych motoriek. Dalej sme mali aj CZ 250/471.

Tu zobral jeden znamy a si ju nevie vynachcalit. Stale ju udrzuje v povodnom stave a vsade kde sa objavi je rarita. Takze tieto stroje netreba honit za vecsim vykonom, ale nech ich ma niekto, ktor ich chce mat take ake boli, ale to je moj nazor a nikomu ho nevnucujem


24.06.2018 20:23

Re: CZ 175/487 vybrus na 190ccm ÁNO alebo NIE?

minomonster
 Kávičkár 

Ikona

ja suhlasim s Merlinom, neni nad krasny pôvodny stav a na šantenie šikovneho japonca, aj ked to bude gs500))))


24.06.2018 20:37

Re: CZ 175/487 vybrus na 190ccm ÁNO alebo NIE?

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ono je to take vseliake..
Upravami, miernymi upravami, ako je predlzenie casovania sania, drobna uprava kanalov, uprava vyfukoveho kanalu, uprava hlavy, teda kompresie a nasledne vymena, uprava karburatora, za powerjet, vymena zapalovania, za VAPE, sa stoho stane ovela lepsia moto, ubudnu vybracie, zlepsi sa startovatelnost, zvysi sa spolahlivost elektrickeho systemu, vykon svetla, da sa pouzit silna ziarovka symetricka 45/45W netreba ani bateriu, pre funkciu zapalovania a tak pod.

Ale tieto upravy a prerabky, mali zmysel v dobe, ked to tu, uz bolo odpad a na nove nebolo, lebo sa nedalo prihlast a bolo to este na nase vacky drahe.
Teda ja som sa hral asi do r.93-98.
Vtedy mi stacilo prejst raz za mesiac, dva srotaky a mal som za plnu karu vrakov podobnych motoriek, alebo ich zvyskov. Velke mesto, vela odpadu..
Ale ako siel cas, od 89, tak sa tu objavovalo spusta lepsich zahranicnych strojov, este vylietanejsich a dogabanejsich, ako nase JAWA-CZtove dedicstvo.

Dnes upravy v podobe, ktore som pachal, su ucinene barbarstvo.
Kvalitu vozenia to nezlepsi, presnejsie jazdne vlastnosti, ten ram a vobec cela konstrukcia moto, ma prilis vela nedostatkov, aby ako celok sa dali vychytat, stale to bude stara hjatra, co bola v dobe svojho predaja zastarala konstrukcne. Cena chytania much, bude prevysovat cenu nejakej bazarovej peknej moto.
To, ze to posobi znacne nostalgicky, moze len pre nezasvetenych, lebo cena prevadzky schopneho stavu dnes, prevysuje MNOHONASOBNE naklady na kupenie ovela lepsieho, konstrukcne modernejsieho motocykla z lepsimi jazdnymi a uzitkovymi vlastnostami.
A to sa pohybujeme v cenach komercnych strojov, ktore maju konstrukcny vyvoj na sebe v rozpati 30-60 rokov.
Ked uz nejaky lacny motocykel dnes, hoci europsky, tak nejaky stabilak, trebars R45 od BMW.
to sa da mimo sezony v roznom stave zohnat aj od 1300eur, takze plus cesta, u nas samozrejme prihlasenie, nezanedbatelna polozka.
Ale vyjde to nakoniec na rovnako, ako prerabka CZ, vrtanie valca, GO motora, VAPE a spusta casu okolo toho. Navyse sa na tom BMW, da jazdit aj mimo komina, nie sice nejak superkomfortne, ale da.
Stale to vyzera dobre a cena dielov je aka je.

Samozrejme sa objavia hlasy, ktore budu tvrdit, ze cena oprav starsieho BMW, bude vysoka, ale to len vtedy, ak to niekto nebude robit na kolene.
Udrzba, domaservis, tej modrej vrtule, (nie upravy), sa nelisi od narocnosti uprav na motore CZ, JAWA, lebo ak si je niekto isty, tym co robi a vie co robi, tak nema problem.
lama CZ dokurvi a jazdit nebude, rovnako ako si nenasteluje ani ventily na tom konstrukcne zastaralom OHV motore a rovnako nebude vediet vymedzit vole na uhlovom prevode.


24.06.2018 20:43

Re: CZ 175/487 vybrus na 190ccm ÁNO alebo NIE?

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Pouzi piest z J250-559 panelka
Dostaneš sa na 220ccm.Ložisko piestneho capu co je tusim 18mm musi byt bronzove puzdro.
A tiez hrubsie tesnenie p hlavu.Ale mozno sa to poriesi 98okt benzinom,ale nakomunisticky special co bol 90-91okt to klepalo.
A uz si nepamatam ci karb bol 24 alebo 26 a trisky už vôbec nepamatam.
Ale bolo to kurva dobre zvezenie...


25.06.2018 13:36

Re: CZ 175/487 vybrus na 190ccm ÁNO alebo NIE?

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Inak sice pravidlo, ze objem nicim nenahradis, plati stale, ale..
Na CZ 175, na upravy brutalne, boli vynikajuce motory /hlava valec/ 476 125ccm, ktore nemali az take problemy z vysokymi otackami, lepsie sa dokazali po upravach uchladit.
Tam sa dalo realne ist, na vzduchovom chladeni az na 22kW, pri cca 10.000.ot-min.
Ale to bolo vlastne komplet prekopanie motora, sanie z klapkou priamo do kluky, vyfuk crevo, elektronicke zapalovanie (babetta).
Ale to je robota, pre niekoho, co stym ma skusenosti a najma vybavenie dielenske.


27.06.2018 9:03

Re: CZ 175/487 vybrus na 190ccm ÁNO alebo NIE?

karol1
 Bahniak 

Ikona

Síce som v minulom tisícročí behal 4 roky so stosedempäťkou prevŕtanou na 213ccm , vŕtanie 64 , piest vyrábaný kusovo, ale ako vidím v diskusii je to stále rovnaké . Teoretizovanie je nad skúsenosti.


27.06.2018 11:54

Re: CZ 175/487 vybrus na 190ccm ÁNO alebo NIE?

hycomat
 Geriatrik 

Re: karol1: Ale veď Merlin aj RS955 píšu o konkrétnych skúsenostiach. A pridám sa aj ja: Piest sa nemusel vyrábať kusovo, len sa na sústruhu upravil piest z panelky, aby sedeli rozmery od ojničného oka. S tryskami som laboroval zalievaním cínom a následným vŕtaním metódou pokus-omyl. Jazdilo to a jazdilo to (na tú doby) veľmi dobre!


28.06.2018 7:38

Re: CZ 175/487 vybrus na 190ccm ÁNO alebo NIE?

karol1
 Bahniak 

Ikona

Re: hycomat: Až na to , že upravený piest z panelky je o 40 gramov ťažší ako 175-kový , a po chvíli mal vytrepanú vrchnú drážku pre krúžok , vrchný krúžok zodratý a sem tam aj odtrhnutý spodok valca ....


28.06.2018 11:24

Re: CZ 175/487 vybrus na 190ccm ÁNO alebo NIE?

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Re: karol1: možno záleží ako to kto zfusoval ale hycomat to pouzival bez zavad.A ten spodok valca fakt vyzeral titerne ale ako vravím bez závad...


10.03.2019 21:59

Re: CZ 175/487 vybrus na 190ccm ÁNO alebo NIE?

miob
 Veteránista 

Čau Leader03, tak ako s tvojou CZ? Prevŕtal si to?



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 254471 | Včera: 124909