Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Výmena krúžkov Bandit 600 - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuVýmena krúžkov Bandit 600 - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
22.02.2018 23:00

Výmena krúžkov Bandit 600

Medicinman
 Edvenčr 

Zdravím vás,

Chcel by som sa opýtať či si z Vás niekto trúfol vymeniť krúžky na Suzuki bandite 600 vke. Potreboval by som to spraviť, ale bohužiaľ servis je príliš drahý. Demontáž motora z rámu, prípadne otvorenie nevidím problém. Jediný problém čo by som mal, by bolo ako rozobrať prevodovú reťaz, ktorá je neviem ako spojená, a potom ju trafiť tak, aby sa ventily nestretli s piestami.

Robili ste niekto podobný zásah? Ako je táto práca komplikovaná?


23.02.2018 1:16

Re: Výmena krúžkov Bandit 600

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Praca to nieje komplikovana.
Problem je, ze vymenit kruzky, neznamena vyriesit problem.
Ak sa retaz rozvodova, predava bez spojky, tak musis rozobrat prakticky cely motor.
Lebo ta retaz sa pri takejto oprave oplati vymenit a oplati sa skontrolovat aj primarnu retaz..
Rozobrat motor nieje komplikovane, ak mas kde, mas naradie a cas.
Horsie je, ze niekedy sa nevyhnes pripravkom. Napriklad stahovaku magneta a pod.
Nevyhnes sa ani vymenam tesneni, minimalne pod hlavou urcite nie.
A ked uz budes mat motor na drobno, oplati sa pozret aj ventily, zabrusit ich..
Vymenit aj gufera ventilov..
Rovnako aj skontrolovat loziska, gufera a ostatne.
A potom to aj treba poskladat.
A ked sa to nepodari, tak sa oplati kupit si druhy motor, alebo cely vrak moto.

Alebo to dat do servisu.
Pretoze je pravdepodobne, ze za cas, co stravis rozborkou a zborkou motora, behanim po suciastky, zarobis na ten servisny ukon v servise.
Nemusis sa orientovat na servis suzuki, podla mna, najdes viacero servisov, kde ti to spravia za ludovu cenu.
Nejedna sa o nejaky poklad, alebo o jedinecnu moto, je to spotrebny tovar, co si schopny si pokurvit doma na kolene, takze horsie ako bolo, to nebude aj v nejakom servise v garazi.

Zaujimalo by ma, co ta vedie k domnienke, ze treba menit kruzky?
Strata kompresie, alebo dymenie, vatsinou neznamena, ze treba menit kruzky, ale skor podpalene ventily, koli nejakemu holorurovemu vyfuku, vyzihane gufera ventilov a pod. bez toho, ze by sa po vymene koncovky, niekto pokusal nastavit motor a karburatory.
alebo len taka hovadina, ako ze sa niekto nenamahal nastavit vole ventilov po predpisanom najazde km a ventily sa podpalili.
Tie kruzky totiz vydrzia strasne veci a ak sa nezacali tavit piesty, alebo sa to nepridrelo z dovodu chybajuceho oleja, pripadne vody, tak nieje dovod kruzky menit.
A ak uz sa podobne tomu motoru prihodilo, tak to len vymena kruzkov asi nevyriesi.


23.02.2018 10:19

Re: Výmena krúžkov Bandit 600

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Neviem, čo za krúžky chceš meniť /na valcoch/? Tu si stiahni Haynes manuál a pozri, čo chceš robiť a koľko bude s tým roboty.

www.suzukibandit.cz/download.php?sekce=2


24.02.2018 11:00

Re: Výmena krúžkov Bandit 600

Medicinman
 Edvenčr 

Meniť krúžky z dôvodu, že mi v servise zmerali kompresiu a na jednom valci mám 8 atm. a má byť tuším 10+. Preto mi bolo oznámené, že by som si mal dať vymeniť krúžky, a len za robotu si pýtali cca 300-400 €.


24.02.2018 11:20

Re: Výmena krúžkov Bandit 600

zdeno255
 Kávičkár 

Ikona

Ale to že je nízka kompresia môže znamenať podpálené ventily a nie zlé krúžky. Tak ako Merlin00 píše ;-). Takže dole hlava a najskôr daj skontrolovať tú. Väčšinou je problém tam. Niekedy stačí zmerať a nastaviť vôlu ventilov.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil zdeno255 (24.02.2018 11:21)


24.02.2018 11:52

Re: Výmena krúžkov Bandit 600

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Tak to budú krúžky na valcoch. Ale na to sa nevyberá motor z rámu, ani ho netreba poliť.
Dá sa to spraviť aj doma, podľa toho manuálu. Kúp si ale dobrú tesniacu sadu na motor, nie Čínu /ak si chceš moto nechať/, ale Athena alebo Vesrah. Popri tom si spravíš aj nastavenie ventilov /návod nájdeš na suzukibandit.cz/, prípadne tam možno aj diskusiu ohľadom tvojej starosti.
Aha: www.suzukibandit.cz/openforum/viewtopic.php...
A vymeň si aj rozvodovku.

Ak nerátaš robotu, tak za tych 300e si to spravíš doma.


24.02.2018 11:52

Re: Výmena krúžkov Bandit 600

barlac
 Jogurťák 

>:-) >:-) >:-)
hned v uvode ti napise,kasli na to.jazdi jazdi jazdi. [ciel]
pokial by si chcel taky motor rozoberat a kontrolovat co ti chalan peknymi slovami napisal,tak
si doloz a kup novu motorku.
pokial taky motor co ma asi uprimnych 150 000 ci dokonca aj viac rozoberies.tak co cakas?
merlinko ti napisal- ze oplati sa skontrolovat to a tamto a tu je cely problem. lebo kontrola ta najskor sklame a co ty ,ako laik chces kontrolovat?
samozrejme ze by si mal kontrolovat opotrebenie,podla servis.manualu. na to nemas meradla,pripravky a kopec serepeticiek ,ktore su samozrejme dost drahe.
rozobrat a zlozit motor na slovensku,aj ked sa to zda velmi jednoduche, vie velmi malo osob(odbornikov).
nedokaze to kde aky posuk aj ked si bude namyslat po spusteni motora ze to zvladol.
rozvodovu retaz dokonca rozpajat nemusis. a do stareho vyjazdeneho valca nove kruzky? :-D byt tebou,tak ako prve si skontrolujem volu ventilov. je dost mozne ze sa dlho kaslalo na to. [ciel]


24.02.2018 12:29

Re: Výmena krúžkov Bandit 600

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

V podstate má barlac pravdu. Keď som mal bandit, tak som kompresiu nikdy neriešil a jazdil som.
Rozvodovku, ventily, karbce, synchro karburátorov som si porobil a hotovka.


24.02.2018 13:45

Re: Výmena krúžkov Bandit 600

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Ked sa namera nizsi tlak na jednom valci treba urobit dalsie meranie s tym ze sa do kazdeho valca pred meranim vstrekne 1-2 ccm oleja.Tym sa zalepia,utesnia kruzky,a ak naslednym meranim nezvysi tlak tak je problem v netesnosti ventilov. Merali to takto,ked diagnostikovali kruzky?


24.02.2018 15:56

Re: Výmena krúžkov Bandit 600

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ak sa meria kompresia pomocou ozajstneho kompresiometra, da sa zistit velmi lahko, ci su to ventily, alebo kruzky.
Stare kompresiometre zo zapisovacom, alebo dnes moderne tenzometre z vstupom do PC /dnes aj USB/ Tam je vidno, ako sa javi narast tlaku a ako veselo tlak klesa.
Ale to treba poznat pristroj a motor.
Ako pise RS955i, ked nieje ine, staci streknut trosku oleja pred meranim a opat sa da odhalit co je v prdeli.
Ale myslim si, ze kruzky to nebudu.

Ked uz by boli kruzky zodrate prirodzenym opotrebenim tak, ze by stracali kompresiu, tak je dovod skor menit motor, alebo zhanat nejaky vygulany vrak.
Lebo sa nevyhnes vymenam valcov, piestov, kluky, hlavy a dalsieho.
Pretoze ak je opotrebenie kruzkov motohodinami, kilometrami, nepojde uz zabrusit ani ventily, lebo budu oporebene sedla, opotrebena vacka alebo dvihatka a dalsie veci. Napriklad byva na kluke opotrebene hnacie ozubenie rozvodovej retaze, primarnej retaze, ktore sa neda menit.
To je planovana zivotnost a nie subor kurvitok.
Ked si vezmes cenu dielov na jawu, kde po 25.000 km, mozno viac, musis robit celu GO motora a kolko stoja diely dnes, tak bandita mas lacnu moto, ktorej mozes robit lacny servis, za par drobnych, po velkom najazde km.


24.02.2018 16:19

Re: Výmena krúžkov Bandit 600

Toman
 Skútrista 

Ikona

- 8 Atmosfer na starom motore nieje as taka tragedia (da sa povedat ze je to normalne)
- pokial to startuje a jazdi, tak by som to neriesil....
- poctiva GO ta vyde na 2/3 hodnoty motorky co je ekonomicky nezmisel....


Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Toman (24.02.2018 16:33)


24.02.2018 17:10

Re: Výmena krúžkov Bandit 600

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Keby mali vsetky valce 8atm, tak je to opotrebeny motor.. mozno..
Ale ked jeden valec ma 8atm a ostatne viac, treba skusit aspon nastavit ventily.
na to netreba nic, len kusok odvahy, dat dole dekel ventilov, na studenom motore nastelovat vole, podla tabulky a potom sa uvidi.
Ak je chudobna zmes z jedneho karburatora, tak mohlo podpalit ventil.

jednoduchy postup mas tuna..
www.zroutik.wz.cz/serizeni_ventilu.html

pripravky nahradne..

Ak nemas listkove mierky, mozes to spravit na "ko.. cota" /Merlina/
Skocis do Lidlu, kupis si pivo Argus, ktore je v ocelovej plechovke a z tej ocelovej plechovky, si nastrihas pasiky.
Pasik ocelovy ma hrubku u tej plechovky 0,12mm
Sacie ventily nastavujes na volu jedneho pasika a vyfukove ventily na dva pasiky.
Jedine co potrebujes na vytvorenie tych pasikov, je ostry lamaci skalpel, kde najprv odrezes vrch a spodok z plechovky a potom pomocou pravitka len skrabnes 10mm pasiky, ktore nalames na slize.
Nestrihaj to noznicami, lebo okraj bude zvlneny.

To mas robotu na dve hodky.
To nieje ziaden desmodromicky zazrak, ale spotrebny motor, klasickej konstrukcie.
Ak si to este nerobil, tak do vecera to mas hotove.
potom zmeraj kompresiu, co sa zmenilo.
Ak vola ventilov na tom valci, co ma 8atm. nebola /bola mensia ako jeden pasik/, alebo ten ventil drhne, tak bude asi podpaleny, najskor niektory vyfukovy.

To tiez nieje ziadna tragedia, staci dat dole hlavu, vybrat ventily, kuknut sedla, uvidis tam v sedlach, take cesticky, ako by ich zral svrab.
To sa musi zabrusit pomocou pasty na vetily, najprv na hrubo, potom na jemno, nepomiesat ventily, ocistit, vymenit gufera ventilov sa oplati preventivne, ale nemusis, ak si si isty, ze tade nesere olej a mas pol GO motora hotovu.
Pri tejto rozborke, sa oplati skontrolovat vysunutie sponovaka retaze rozvdodovej a pripadne vymenit aj tuto retaz a voditka, ak su moc zjete, vylajbane.
Ked uz to budes mat rozhodene, tak si mozes kuken aj tie kruzky a stav valcov.




25.02.2018 17:16

Re: Výmena krúžkov Bandit 600

barlac
 Jogurťák 

uz si dostal rad viac,ako dost >:-)
hlavu ak das dole,tak rataj nove tesnenie a podobne. mozno bude prehnuta. ak nebude tak ventil a pasta je, ako ked ti v kostole farar vodu naleje a ty sa mas tvarit ze pijes vino.
je to kktina. sedla sa musia specialne zabrusit na urcity uhol.(je na to specialna bruska a frezy)
ventil bude mat vyklepany zlab.to znamena ze jeho dosadacia plocha bude dost siroka.
tato oprava nieje jednoducha a vobec nie lacna!. kktiny, ako nastrihaj pasky ,priloz pohariky,daj vodu do kosa su zo stredoveku. pokial by som ostal v afrike,tak mozno :-D .
ale kvalitne mierky co su uz od 2stovak su zakladom kvalitneho nastavenia ventilou na motorke. [ciel]


25.02.2018 20:03

Re: Výmena krúžkov Bandit 600

RS955i
 Skútrista 

Ikona

ked sme pritom na meranie kompres tlaku je jedno aka vola,len aby nejaka bola...


26.02.2018 2:13

Re: Výmena krúžkov Bandit 600

yoshimura
 Turista 

Ikona

Moj nazor je ze daj nastavit ventily a pokial ta motorka normalne startuje ma normalny vykon (teda ak nepocitujes nejaky vyrazny ubytok ) ak nezerie vyrazne olej (tak liter na 1000km) ak ma motor normalny zvuk nic tam nesramoce ...tak sa voz a neries to mozno este ten motor najazdi 20tis km akurat budes mat o 5koni menej...aj tak vacsina starsich motoriek ma rozhasene ventily a vylagrovane motory co zeru olej a este mnoho sezon budu striedat stastnych majitelov a jazdit ;-)


06.03.2018 16:11

Re: Výmena krúžkov Bandit 600

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Keď to robí len jeden válec tak mne to vychádza že ti netesní sedlo niektorého ventilu a uniká ti kompresia.
Nezháňaj krúžky , ale daj dole hlavu motora . Otoč ju hore dnom a do kompresných komôr nalej benzín .Uvidíš kde sa ti stratí benzín tam je netesnosť , môžeš pozrieť aj na driek ventilu ktorý je mokrý ten netesní . Ten treba zabrúsiť pastou .
Pri spätnej montáži hlavy nezabudni dať nové tesnenie pod hlavu motora.


06.03.2018 16:49

Re: Výmena krúžkov Bandit 600

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

čítal som iba príspevky od Medicinmana, tak pardon ak to už niekto napísal, no ak by tento problém mali spôsobiť krúžky, tak stieracie by boli už dávno po smrti a žralo by to viac oleju ako dvojtakt.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 111706 | Včera: 186574