Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Jawa 632 - problém s motorom - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuJawa 632 - problém s motorom - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém.

20.03.2017 19:50

Jawa 632 - problém s motorom

siso
 Edvenčr 

Ikona

mám problém...dávnejšie som kúpil motor od chlapíka čo mi tvrdil že je po GO-motor Jawa 632 po zahriatí začne ísť ťažšie-kladie plynulý odpor,po vychladnutí ide zasa normálne-zohriaty sa dá len ťažko prekopnúť,žiadny rachot ani iné zvuky sa neozývajú...zatial som dal dole valce -je tam originál piest takže bez výbrusu...vybral som krúžok vložil do valca mierka0,50tam vôjde ťažko...myslím že by to malo byť OK...má niekto nápad čo ďalej?


20.03.2017 20:36

Re: Jawa 632 - problém s motorom

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

neviem ako 632, ale staršie typy motorov mali vpredu na úchytom motoru skrutku čo držala uloženie stredného ložiska kľuky. Po GO môže byť suché to stredné ložisko. Mne pomohlo pri podobnej diagnóze vykrútiť tú skrutku a cvrknúť tam striekačku oleja.


20.03.2017 21:03

Re: Jawa 632 - problém s motorom

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Skus identifikovat problem inak.
Ak si si nie isty, ci to je, alebo nieje v spalovacom priestore, skus takuto fintu.
Zhod dole karter, kde je spojkovy kos a primarna retaz, vylej olej.
Motor nastartuj, /budes musiet roztlacit/ neboj sa, nic sa nestane, tie mastne suciastky, sa chvilu udrzia mastne a nezadru sa, nieje to motorovy olej, ale prevodovka. Ak chces byt dokonaly, mozes pocas behu a zahrievania, ten vyliaty olej nafrkavat na primarnu retaz.
Potom ked sa motor zohreje, zacne tuhnut chod, motor vypni, rozpoj bud primarnu retaz, alebo vysyp spojku a skus, aky odpor kladie motorova cast a cast prevodovky.
Moze to byt aj problem loziska, alebo ineho balastu v prevdovke, kde po zohriati sa nieco zacne krizit, alebo pridierat.
Stavalo sa to najma u motorov, ktore boli poskladane z viacerych kartrov, alebo roznych motorov /zosypane garazove jawa-pyre/.
Ak tento problem nebude v prevodovke, tak este moze byt problem loziska medzi sunkami na klukovke.
Toto lozisko je na blbom mieste a ak sa naleje benal z malo olejom, alebo blbym olejom, tak toto lozisko sa odfajci prve skor, ako sa motor pridre na piestoch.
Po prvom pridreti toho loziska, sa stav postupne a pomaly zhorsuje, ale obvykle je to aj pocut, ale niako vyrazne.
Niekedy sa stane taka galiba, ze lozisko sa zadre a toci sa v deliacom bloku a ked sa moto zohreje, tak sa to zacne kusat a driet.
Niekedy sa to prejavi, az po velmi dlhej dobe. Ak sa chodi len na pol plynu a moc sa motor nevytaca, vdrzi tento stav, relativne dlho.
Ked mas nahodou stetoskop, alebo vies cez dlhsi skrutkovak pocuvat zvuky motora, tak po zohriati, to zacne nenapadne suchotat, ak prilozis ten "nacuvaci pripravok" na predne prsia toho motora.
Pozri obrázok
V takomto nejakom comsi, je to lozisko, medzi klukami.
Castokrat sa na to lozisko zabuda a aj pri vybruse sa nan serie, vydrzi velmi vela, ale nie vecne.
Mozno iny maji nejaku dalsiu skusenost, ja si pamatam tieto problemy, sam som skladal motor z viacerych a oba prblemy ma celkom vyucili. Ale je to uz davno, velmi davno.
Lozisko gulickove, medzi dvoma klukami, sa neda vymenit uplne jednoducho, starsie stroje mali bronzove puzdra delene v tom stredovom ulozeni.
Mozu to byt aj ihlickove loziska na ojniciach, ale tie by bolo viac pocut, vyrazne hrkotavy a neprijemny zvuk.

Ak mas ten motor uz rozobraty tak, ze mas dole valce, piesty este nahodene, tak sa tento problem da zistit tak, ze das dole karter, kde je primarna retaz, rozpojis retaz, alebo vysypes spojkove lamely a zoberes teplovzdusnu pistol elektricku, nahrejes kluku, fukanim do kluky, na cca 100-150°C a skusis pootacat, klukou, vtedy by sa mal prejavit odpor niektoreho loziska, ak je to na kluke.

Ale mozno ma niekto lepsi sposob, vyckaj chvilku, niekto moze mat iny grif na podobne problemy.


21.03.2017 0:01

Re: Jawa 632 - problém s motorom

siso
 Edvenčr 

Ikona

ďakujem za rady...motor bol už vybratý z rámu tak skúšať sa už moc nedá ale nevydržal som tak som začal postupne rozoberať...v prevodovke to nieje tá sa točí lahúčko,ale ako som točil s klukou tak v jednej polohe ide ťažšie tak to bude pravdepodobne ložisko v blokoch pretože kluka bola robená sú tam vyrazené čísla 1234 ako si to niekto značil a osadenie rotora vyzerá ako nové...len dúfam že to nebude to stredové že by išlo nasucho?alebo korozia pretože bol dlhšie poskladaný bez oleja...ale po zložení ešte nebol jazdený tak ak bola kluka dobre spravená malo by byť stredové ložisko nové a namazané od výroby pozajtra rozpolím bloky a budem vedieť na čom som...len ešte zvažujem či mám dať urobiť výbrus keď je to rozobraté ale su tam ešte originál české piesty tak neviem či meniť ...vie niekto aká je po výbruse medzera v zámku na krúžku a kedy je potrebné vlastne urobiť výbrus?


21.03.2017 1:38

Re: Jawa 632 - problém s motorom

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

To z vybrusom netusim, ja som to obvykle odhadol tak, ze ako klesal vykon motora, tak ked som zhodil hlavy, bol rozdiel obvykle badatelny na rozdiele pracovnej plochy, kde chodia kruzky a tam, kde kruzky nebehaju.
Potom som spravil vybrus,
Pri podrobnejsom skumani, nejakeho zdochnuteho, ale stale zijuceho motora, som obvykle zhodil valce, vybral kruzky a piestami zahrkal vo valci a bolo hned jasne, ci vola je velka, alebo mala.
Na novych kruzkoch v zamoch, stacila vola okolo 0,25-0,30 v pracovnej casti.
Pri nasadeni kruzka obohrateho, do valca boli vole rozne.
Ten kruzok ale vo valci sa neopotrebovava uplne rovnomerne, mal by sa nasadit do valca, pri merani vole tak, ako je v zamku na pieste.
Castokrat pri velkom opotrebeni, je kruzok najvac opotrebeny na tej strane, kde je vyfukovy kanal. Kruzok-kruzky, nemusia mat uplne idealny tvar kruhu, ony si sadaju na plochu zabehom a prisposobia sa ploche valca.
Ked maju mensiu volu nove kruzky po vybruse valca, ako 0,20mm v zamku, tak hrozi, ze sa pri zohriati roztiahnu v zamku spoja a nasledne sa motor pridre.
Aspon tak s to nejak pamatam u liatinoveho valca.
U nikasilu to je obvykle zase inak, najma u vatsej kubatury. Kruzky maju na sebe tiez vrstvu nikasilu a zamok maju odlisny.
Loziska vedia byt zradne, ale ak by to bolo lozisko vystupe kluky ku alternatoru, alebo smerom ku primarnej retazi, bolo by ich aj pocut a nedrhli by ohrevom, skorej by sa viac rozhrkotali, zvuk z nich by bol taky chrumavy a neprijemny.
To schovane lozisko v strede kluky, je na tom najhorsie, pretoze ak sa pridre, ma tendenciu sa otacat a klzat z obcasnym pridieranim v tom pomocnom bloku.
Drzim palce.


21.03.2017 16:09

Re: Jawa 632 - problém s motorom

siso
 Edvenčr 

Ikona

[dobre]


21.03.2017 19:52

Re: Jawa 632 - problém s motorom

richard74
 Turista 

siso mne to tiez robila, bolo to tym ze valec a piest nemali dostatocne tolerancie a piest ked sa rozriahol tak sa v uvodzovkach pridrela. po asi 500-1000 km to preslo. treba si dat cigaretku a pockat v ziadnom pripade nie na silu startovat alebo roztlacat.


21.03.2017 20:14

Re: Jawa 632 - problém s motorom

siso
 Edvenčr 

Ikona

ano aj ja som myslel,že by to mohlo byť v mojom prípade tak,ale keď som dal dolu valce som zistil že ešte nebol robeny výbrus,sú tam povodné piesty a medzera v zámku krúžka je 0,50 namiesto 0,30...zajtra pozriem tie ložiská...


22.03.2017 22:07

Re: Jawa 632 - problém s motorom

siso
 Edvenčr 

Ikona

tak som to rozobral a potvrdila sa tá horšia predtucha...vyosená klukovka-zotrvačník šúchal o blok motora...takže...motor po Go... :-~ no dám spraviť klukovku a aj výbrus...nové ložiská...


22.03.2017 22:14

Re: Jawa 632 - problém s motorom

zdeno255
 Kávičkár 

Ikona

To ako keď som chcel kúpiť byt a predávajúci že byt je po čiastočnej rekonštrukcii. A boli iba vybrúsené prakety :-D . Niekto robil GO tak že dofúkal gumy.


22.03.2017 23:30

Re: Jawa 632 - problém s motorom

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Faajn..
Tak to mas teda naozaj smolu.
Ale na strane druhej, zasa stastie, lebo si spravis ten motor poriadne, teda vymenis loziska vsetky, co su na kluke, aj gufera a mas pokoj. Pokoj asi na veky, pokial nepojdes okolo sveta.
Vyosenu kluku som nikdy nevidel. Zazil som to stredove lozisko, ulomeny kuzel z rotora dynama, alebo alternatoru, zapecenu ojnicu, ohnutu a zlomenu ojnicu, ale kluku po "GO" krivu este nikdy.
Mozno ze som mal stastie. Ale poslednu jawu350, som mal pred mnohymi rokmi, potom dlho nic. Neskor zas len chvilku CZ, dokym sa neutopila v garazi.
Tam som musel robit neskor celu GO, vymenu lozisiek, lebo bola pod vodou, aj z rajdami.

Nezabudni na ihlickove loziska v ojniciach.
Ked chces byt velmi precizny, tak si nove piesty po vybruse daj na vahu a v pripade, ze budu mat rozdielnu vahu, tak z toho tazssieho piestu na vhodnom mieste vnutri opatrne odbrus, alebo odvrtaj trocha hmoty.Su tam naliatky, kde je to mozne spravit, obvykle dnes su vnutri otrepy a naliatky, ktore staci opatrne povylamovat a takto dovazit tie piesty na rovnaku vahu
Dost to pomaha proti vybraciam. Dnes tie piesty uz niesu to, co byvalo kedysi.
Ak to chces mat na veky v poho, pozhanaj si poriadne "cervene" gufera, alebo teplotne odolne typy. Aj pri extremnom zatazeni v teple nestvrdnu a pri velkom prehriati sa nespustia.

Kedysi ma znamy naucil a ja som to okukal..
Motor na jawe, sa da "overlocknut" alebo odbrzdit, pomocou blbej finty, ze na strane piestu, kde dolnou castou uzatvara sanie, sa vypiluje kus hrany piestu v tvare sacieho kanala, kedy sa asi ubere 2-3mm a tym sa precasuje, resp. predlzi doba sania, takze ked sa natryskuje znova karbuartor, dost to prida na vykone, ale najma umozni ovela vyssie otacky.
Da sa zvatsit aj saci kanal, ale to je uz narocna robota.
Potom terba obvykle znova natryskovat karburator a pri zabehu davat pozor, lebo to toci ako besne. Castym uzazom, po takomto "odblokovani" bolo, ze sa pocas maximalneho vykonu motora, omylom koplo do prevodovej paky a na chvilu sa otvorila spojka. Potom obvykle vyleteli otacky na kratku chvilku tak, ze po opatovnom chyteni spojky, dynamo prestrihalo droty v rotore, lebo sa tie plechy pretocili na hriadeli. Alebo strihlo cap na kuzeli u alternatora.
Ale ten motor ozil touto upravou neskutocne. Povatsinou sa ta uprava robila az po zabehu.
V case najvatsej mojej jawamanie, ked som zacinal motorkovat, tak som to mal spravene tak, ze som jeden motor jazdil a jeden motor som mal poskladany, zabehnuty a upraveny, pripraveny na prehodenie v pripade potreby a debnu z rozobratymi dielmi. Niektore roky som utahal za sezonu aj dva motory, takze v zime som generalkoval hned dva, alebo aj tri do foroty.
632 motory sa vyznacovali tym, ze na rozdiel od 638 a vyssie, mali liatinove valce, ktore si nechali lubit strasne veci, ale na rozdiel od starsich jawa motorov, uz mali alternator a nie dynamo, takze to bolo po elektrickej stranke bezproblemove. az na kladivka. Nebolo este vape, ale robilo sa bezkontaktne zapalko doma na kolene.
Vlastne to boli motory ako do californana, ale z 12V altikom.
Dnes sa blbo zhanaju, lebo kazdy chce stavat kalifu a tie valce a suciastky, sa vytratili.
638 a podobne motory, ktore mali hlinikove chaldiace rebra a liatinovu vlozku vo valcoch, sa vedeli pri velkom pretazeni a dlhej jazde nad 110, ak bolo teplo, krasne pridriet. Tam bol problem ten, ze ta liatinova vlozka sa v tom hlinikovom rebrovani skrucala to sa mi nepacilo. Sice sa dali robit upravy v sacich kanaloch a vseliake somariny, ale v konecnom efekte, vyhraval vzdy ten celoliatinovy valec.
632 motor po overlocku, vystriekal casti piestov do vyfuku, alebo sa zapiekli ojnicne loziska, ale tahal odblokovany pri single jazde, aj okolo 150 maximalku.
Najcastejsie este pred tym, ako sa zacali utavovat piesty, sa spalili gufera a bud stratil vykon, na valec od alternatora, alebo vytiahlo olej z prevodovky. Ak sa ale osadili cervene gufera, odolne teplu, tak koncilo odtavovanim piestov. Dan za zvyseny vykon.. Valec ale nepraskol nikdy.
Vydrzal ten motor strasne veci, pri podobnych akciach, bolo treba neuberat plyn, ale vypnut zapalovanie a pri otvorenom plyne chladit zmesou.
No ak ten motor nebudes upravovat, vydrzi ti na vozenie sem tam, celkom isto roky, ak to neodflaknes, ako niekto pred tebou. Dnes by uz asi bolo skoda "otvarat vykonovo" takyto motor, rychlych a vykonnejsich motoriek, alebo polovrakov za malu cenu, je mozne zohnat mraky, ale tie jawy, uz su takmer veterany.
Stupaju na cene a stale rastie ich cena.



23.03.2017 7:56

Re: Jawa 632 - problém s motorom

siso
 Edvenčr 

Ikona

noo kluka bola bud zle vycentrovana alebo ju násilím zohol na hriadeli pri skladaní?tiež som to ešte nevidel...nejde mi o to aby som s toho dostal maximalny výkon hlavne kvoli životnosti motora,ale už som čítal,že je dobré dopasovať kanále aby presne licovali to zn.aby tam nebola prekážka pri nasávaní ..tak sa zrejme aj dosiahne rovnaké dávkovanie paliva do oboch valcov...to znamena aj výfukové zjednotiť ...?zatial iba teoreticky ,mohlo by to vylepšiť chod motora...o tom uberaní s piestu si mal na mysli...
slecinky.eu/images/63185306023537380087.jpg[img][/img]

túto čast co som zafarbil na žlto?
sací kanál zvačšovat nebudem ale všimol som si že je vyleštaný...tak aspom niečo...

Dôvod úpravy: dokončenie textu

Upravené 1 krát. Naposledy upravil siso (23.03.2017 8:08)


23.03.2017 21:04

Re: Jawa 632 - problém s motorom

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

No myslel som tu hornu cast presne oproti tej zltej linke.
Keby si chcel zbrusovat tu dolnu stranu, ktoru mas oznacenu, musel by si vybrusovat aj spodnu cast sacieho kanala. Neviem, ako by sa to prejavilo v konecnom dosledku na pevnosti toho piestu.
Kdezto pri tej hornej casti sa len precasuje, presnejsie len o malo predlzi doba, kedy motor saje zmes a netreba upravovat kanaly. Zmena je ale taka polemicka, motor sa bez zataze, vie roztocit na velmi vysoke otacky.
Jawa nieje skuter, kde je stale priradene vario a vykon sa prenasa neprerusovane, pocas narastu prace a vykonu motora.
Vsetko dobre, je vyvazene nejakym ale...
Pri castom pouzivani na plny knedlik, po tej uprave, ten motor sa rychlo opotrebuje.


23.03.2017 21:22

Re: Jawa 632 - problém s motorom

siso
 Edvenčr 

Ikona

nemam v umysle ist do extrémov...len ak by nelícovali kanále a dopasujem ich aby som vedel kde a čo od toho môžem očakávať...ešte by ma zaujimalo na ktoru stranu má byť nasmerované zaslepenie čapu piesta...ked som to rozobral bol smerom von od strdedu a ja som myslel že má ísť smerom ku stredu...



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 275612 | Včera: 202085