Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Horúca motorka (Chladiaca kvapalina) - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuHorúca motorka (Chladiaca kvapalina) - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Problém.

28.04.2015 0:41

Horúca motorka (Chladiaca kvapalina)

Fanter
 Bahniak 

Ikona

Zdravím Vás,
Mám Husqvarnu TC250 (2014) model a keď som ju preštartoval na koniec zimy a chcel som sa previesť, chladič aj motor bol veľmi horúci. Neviem či som to doteraz nespozoroval, lebo čo sa týka technickej časti, tak som lajk, ale už bez vozenia (naštartovaná na voľnobehu) som sa reálne popálil. (to bolo vonku mínus) ... Keď som sa pozrel do chladiča, tak rátam že to bolo na 80% plné. Tak som sa rozhodol to vypustiť a mám nejaké 2-3 otázky...
Prvá znie, čo to môže byť ? keď išlo o voľnobeh pri mínusovej teplote a bola extremne horúca.
Na obidvoch stranách sú chladiče, kvapalinu keď naplním do jedného, prejde to automaticky do druhého ? či to má nejaký špecialny spôsob ? A ešte ma zaujímalo, keď som ju vypúštal, bola modrej farby... Asi skrz nejakú konzistenciu, bolo mi odporučené dolievať kvapalinu rovnakej farby... Akú by ste mi doporučili ? V podstate tiež neviem do akej miery to riediť s destilkou, pokiaľ v zime nejazdím a je garážovaná, takže mi ide v podstate o leto a čo najlepšie teploty bez pozerania na cenu.

Ďakujem za všetky tipy. Prajem pekný deň ! [dobre]


28.04.2015 7:59

Re: Horúca motorka (Chladiaca kvapalina)

dudo25
 Turista 

Neznamena , ze ked je vonku zima a moto ide na volnobeh,ze sa nedokaze aj prehriat. Musis si uvedomit,ze chladenie je "naporove" cize vyuziva napor vzduchu pocas jazdy. Nikde si nepisal,asi ako dlho bezala. Aj ja mam HSQ, a vzdy si po nastartovani kontrolujem,ci tlaci teplu vodu do oboch chladivov. Pred kazdou jazdou je treba kontrolovat naplnenie chladica kvapalinou, musi byt plny az skoto po sedlo nalievacieho hrdla.
Pri nalievani kvapaliny naklonim moto mierne na stranu kde nemam nalievacie hrdlo,aby sa chladic bez hdrla dokazal lepsie naplnit, potom moto nastartujem s otvorenym vickom na chladici, necham cca 0,5minuty pobrnkat a troska popridavam. Voda klesne a pocas chodu motora dolejem doplna.
Pravdepodobne tam mas nemznucu kvapalinu G11(modra). Ja pouzivam G12 (ruzova). Ak ides nalievat novu kvapalinu daj G12 ak budes dolievat tak pouzi teda G11. Hlavne aby bolo na nej napisane pouzitie pre motory s hlinikovymi blokmi a jeho zliatiny.


28.04.2015 9:18

Re: Horúca motorka (Chladiaca kvapalina)

Fanter
 Bahniak 

Ikona

Re: dudo25: Bežala práveže možno 3-5 minút max, aj to som ju radšej vypol, lebo som sa či na motore alebo na chladiči popálil... Ako skontrolujem či tlačí vodu do oboch ? + Keď budem nalievať novú kvapalinu, ako zistím že je aj v druhom chladiči je kvapalina ? Lebo neviem či sa cez ten uplny vrch (tým velmi tenkým spojením) dostane, alebo to prejde cez obeh až tam...
Ktorú by si / ste mi poradili na fóre, keď píšem ešte raz že vôbec nebrať ohľad na bod mrazu, lebo jazdím len Jar,Leto,Jeseň - ale niečo overené bez ohladu na cenu, čo odvádza dobre teplo.

+Ešte otázka, keď zostalo trochu modrej ešte v obehu, ako ju uplne vypustím - aj čo nebolo v chladiči ale aj v obehu, prípadne nebude vadiť keď sa trochu zmieša napr ruzova a modra ? (lebo to som niekde cital ze maju ine konzistencie a nieje to dobré)
Ďakujem
:reff Ja už som ju úplne vypustil preto potrebujem riešiť nové niečo.
Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Fanter (28.04.2015 9:22)


28.04.2015 12:27

Re: Horúca motorka (Chladiaca kvapalina)

dudo25
 Turista 

To ze tlaci voda do oboch chladicov zistis tak,ze sa ti zacnu oba rovnako zahrievat. NBesmie byt jeden studeny a druhy teply.
Chladice sa naplnia na max kapacitu po nastartovani motorky,pomoze im vodna pumpa.
Nemrzku tam dat musis,ma anitkorozne a teplovodive vlastnosti,ale ried ju na pomer,ktory zodpoveda pripadnemu najnizsiemu bodu teploty ktoru moze dosiahnut okolie kde mas uskladnenu moto cez zimu. Ja ju mam v nevyhrievanej garazi mimo domu a dal som na -15. Keby aj utalo viacej,tak system nezamrzne uplne ,ale zmrzne len ako "dren" co predavaju cez leto kade-tade. Nebezpecne je to len vtedy,keby si sa siel vozit.
Ja som dal G12. Ak si nejaky samovrah,palic,kamikaze mozes siahnut po nejakej specialnej urcenej pre zavodne stroje. Inak podla mna plne postacuje klasicka do auta.
Ked ches byt pedant pri vymene,tak system najskor preplachni destilkou bez pridania nemrzky (prestartuj, povoz sa po dvore) potom to vypusti a daj tam novu s nemrzkou.


29.04.2015 21:40

Re: Horúca motorka (Chladiaca kvapalina)

TOYO
 Bahniak 

Ikona

Mal som podobný problém s tým zohrievanim u KTM EXC 525 stačilo pár minút a všetko horúce.Použil som chladiacu od Motulu do bodu varu tuśím 130°C 6,50€ liter.No problém bol inde , tam kde som aj myslel , chudobná zmes ! Nešlo mi do hlavy prečo sa tie ktm tak hrejú cez leto mi to vždy vyvrelo , je to predsa motorka stvorená na enduro to nemôže len tak vyvrieť.Takže u mňa to bola chudobná zmes čiže vysoká teplota spaľovania ... pridal som si aj 2x ventilatory z pc a pomáha to , ale od vtedy čo sa nastavila zmes žiaden problém :-)


30.04.2015 21:05

Re: Horúca motorka (Chladiaca kvapalina)

dudo25
 Turista 

To Toyo: Priznam sa,aj na to som myslel,ale to by mal hadam zas problem zo startovanim,pripadne strielanie do vyfuku, farba sviecky a pod......


01.05.2015 18:13

Re: Horúca motorka (Chladiaca kvapalina)

TOYO
 Bahniak 

Ikona

No ja som zo štartovaním problém nemal , aj výkon bol normálny.farba sviečky bola do biela po dlhšej dobre trošku do hneda.Strielanie do výfuku samozrejmosť teda u 4T.


01.05.2015 22:05

Re: Horúca motorka (Chladiaca kvapalina)

trucktor
 Turista 

Ikona

FANTER ak nemas predpisane mnozstvo vody nečudo ze sa rychlo zohreje, a az moc, pri 10L chybajuci liter nieje vela, ale pri 1L uz chybajuce 1deci problemom je. pomer riedenia je napisany na flaši dla stupnov,

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil trucktor (01.05.2015 22:07)


02.05.2015 12:20

Re: Horúca motorka (Chladiaca kvapalina)

dudo25
 Turista 

Noo s tym strielanim to az take samozrejme nieje. Mam doma HSQ610 4T. Sice to nieje to iste ako Tvoja moto,ale jazdil som na bohatu zmes. Isla ako ohen,po ubrati palyb do byfuku,ako pises. Nastavil som chudobnejsiu zmes podla manualu (hadam je dobre nastavena) uz tak nestriela,len obcas uprdne, az mi to chyba :'( .
Pri tej bohatej zmesi som mal lenjediny problem,nesmel som ju po nastartovani este studenu vypnut,inak som ju uz nenastartoval,pripadne odpalil sviecku. A aj bohata smes moze viac hriat motorku.


04.05.2015 8:30

Re: Horúca motorka (Chladiaca kvapalina)

Fanter
 Bahniak 

Ikona

Chladiaci systém som prepláchol destilovanou vodou, teraz je rad na tom, akú kvapalinu kúpiť. Nakoľko hovorím že jazdím aj pri teplotách 30°C aj dlhšie trasy, chcel by som niečo naozaj spolahlivé.
Dakujem



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 246267 | Včera: 186857