Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
caute.chcem si dobit bateriu 12v8ah.kolko A mam zvolit pri nabijani?bude mi na to stacit stara autonabijacka? |
napijat by sa malo desatinovym prudom....v tvojom pripade 0,8A,ale ak nemas na nabijacke ampermeter tak to iba zakvac na 12h,baterka si potiahne tolko potrebuje.samozrejme dodrz 12V. |
Autonabíjačka Ti určite postačí je jedno či stará a či nová. Napríklad ja dobíjam takto: mám nabíjačku čo dobíja prúdom 1.5 ampéra a keď dobíjam autobateriu 45 AH tak: 45:1.5=30 hodín nabíjania, motobatériu 8Ah takto: 8:1,5=5.3 mo ja ju nechám 6 alebo 7 a už bola aj 10 hodín a nič sa jej nestalo. Možno ma elektrikári znesú pod čiernu zem ale mne to funguje už nejednu sezónu. Zdar!! ale najradšej dobíjam jazdením!!!!!!! |
Ako spomina dusifuk 001 mal by si nabijat max 1/10 kapacity oloveného akumulátora(ak by bol gelový tak este mensim prudom!) Ked zvacsis nabíjací prúd tak sa ti skráti zivotnost baterie(teda tak som to nasiel v roznych literaturach). Kedze to je "len" 8Ah bateria tak by ti mal stacit na nabíjanie ten klasický 12V/500mA adapter a teda cas nabíjania vyplýva 16h a nemal by si nic pokazit. |
najlepšie ak máš nabíjačku z automatickým nabíjaním- baterka si potiahne kolko potrebuje. |
Desatinový prúd podľa kapacity znamená (8 Ah : 10 = 0,8 A), že na dosiahnutie plného nabitia (kapacity) sa musí vybitá baterka nabíjať 10 hodín. |
no ja som si moc silným nabíjaním dodrbal baterku ešte ýe KLR-ky ju takmer vôbec nepotrebujú |
dusifuk001 to vystihol najjednoduhšie a najpresnejšie...žiadna veda... |
Najlepšie je použiť hustomer. Podľa hustoty elektrolytu su dá určiť stupeň nabiťia batérie. Vybitej batérii treba dodať 130% energie (pre 8Ah 13 hodín 0,8A). Batéria sa smie vybiť len na určitú hranicu: 10,5V merané pri prechode menovitého vybíjacieho prúdu (pre 8 Ah je to 0,4A). Vtedy má betéria bez záťaže 12V (plne nabitá 12,6V , gelová 12,8V). Nabíjať batériu prúdom 1/10 kapacity je surovosť - v konečnej fáze nabíjania sa dosť poškodzuje. Ideálne je nabíjanie zdrojom konštantného napätia, pričom počiatočný nabíjací prúd môže byť až 3/10 kapacity. Pri konšt. napätí 13,6 - 13,8V môžeš mať baterku pripojenú aj celú zimu a na jar bude vo forme. Kto sa drží hesla "žiadna veda", nech si radšej kúpi každú jar novú baterku. |
JOSI ...a kto sa drží hesla pri konšt. napätí 13,6 - 13,8V môžeš mať baterku pripojenú aj celú zimu,nieje tiež celkom vo forme... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Albion (11.11.2006 13:40) |
www.motoride.sk/?P=phorum&tema=poradna&ID=110330 |
Vo VT 600 Je gelový akumulátor. 9Ah. Prosím podeľ sa s nami o svoju skúsenosť, ako si v ňom meral hustotu elektrolytu. A aj o tom, ako prebiehal jeho ďalší život po dobíjaní klasickou autonabíjačkou. |
mirisko: díkes, človek sa stále učí, aj ked zatiaľ nemám, no čo nebolo može byť |
mirisko - a ako to vysvetlím alternátoru v motorke??? |
Albion: alternatoru v motore to vysvetli elektronika v motorke |
Albion, asi sa budeš diviť, ale naozaj urobíš baterke najlepšie, keď ju budeš držať v zime na nabíjačke. Ak nie, uskladni ju na chladnom mieste a raz za tri mesiace ju nabi. Na gelovej baterke sa samozrejme hustota elektrolytu nemeria - stupeň nabitia sa zisťuje podľa napätia naprázdno. Na gelové baterky nemusí byť pulzná nabíjačka, len musí mať charakteristiku, ktorá jej nedovolí baterku prebiť. Zatiaľ najlepšia nabíjačka pre motorkárov, ktorú som stretol je 12NB5 od S-Poweru. A pre zaujímavosť - 90% gelových bateriek nie sú gelové - je to technológia AGM. Ale to je vlastne jedno. |
kekso: impulzna nabijacka stoji skoro2X tolko ako samotna baterka... takze je to viac-menej zbytocna investicia pre "smrtelnika" |
josi - ale nezmienil si sa predtým,že musí to byť pulzná nabíjačka,ktorá iba dopĺňa púd strácaný samovybíjaním akumulátora... a rýpať s kúpou new aku.si začal ty. |
FaDe: Do VT600 Patrí YTX9-BS a to je gelový akumulátor. Prepáč mi to, ale ďalej o tom polemizovať nebudem. |
Ty brdo, tak potom aj ja mam v Marauderi "Gelovy" akumulator... YTX12-BS Polemizovat o tom nemusis, ale akumulatory YTXhocico-BS su bezudrzbove akumulatory plnene kyselinou a ziadne gelove Dokonca to nie su ani akumulatory s kvapalinou viazanou vo vlaknach, su to obycajne uzavrete kyselinove akumulatory... |
je to bezudrzbova,kyselinova bateria a broste chcem ju mat na jar v pohode.teraz neviem ktoru radu si zobrat k srdcu |
Že ja sa vždy nechám vtiahnuť do týchto pseudovedeckých debát... Upravené 5 krát. Naposledy upravil Vadim (13.11.2006 2:56) |
tak tak, ja som si povodnu YTX12-BS odpalil prave nabijanim beznou autonabijackou... |
MaAT: Ja som bol vždy presvedčený o tom, že vy viete nájsť najoptimálnejšie riešenie! |
Vadim: zaujimave ze odbornik ako ty pouziva "lidove zvane" oznaceni "gelove" na kyselinove bezudrzbove akumulatry. Akumulator s kyselinovou naplnou viazanou vo vlaknach NIE JE a nikdy NEBUDE GELOVY bude to furt kyselinovy a bezudrzbovy akumulator nech si ho oznacuju hociaky "odbornici" a hociaky "odborni predajcovia" ako chcu... |
FaDe: Ty si iný vedec... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (17.11.2006 17:41) |
Mily FaDe vidim ze sa brutalne snazis vysvetlit problem slovakom aj anglicanom.Ale jednoznacne rozumiem lepsie Vadimovi ako Tebe. |
dalsi priklad v nam vsetkym znamom louisi: |
Pre všetkých : Absolútne nechápem, načo sa tu zavzdušňujete. |
FaDe - máš absolútnu pravdu, niektorí to vedia. Furt mi však nie je jasné, prečo za to bojovať. Pre motorkára nie je okrem ceny žiadny rozdiel medzi gelovou technológiou a AGM. Tie isté rozmery, tie isté parametre. A životnosť? Dobrý motorkár nechá za jednu zimu odísť akúkoľvek batériu. |
Z princípu by som nikdy nenechal celú zimu nabíjačku na batérii. Veci sa kazia, entropia rastie iba jedným smerom, Murphyho zákony fungujú, náhoda je blbec, chcete ešte iné vekmi overené dôvody? |
FaDe: Mám taký neodbytný pocit, že kopeš do otvorených dverí, preto som ti skopíroval môj starší príspevok a slová, ktoré si asi prehliadol som ti zvýraznil: |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 168959 | Včera: 159789