Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
- Ako vyrobit merac podtlaku na zosinchrovanie karburatora? |
Akú tekutinu si použil? Údajne je dobré na to použiť napr prevodový olej.. Nemám to vyskúšané, takže iba tlmočím skúsenosti druhých. |
Ja som to robil téglovou metódou, tak nehrozí žiadne nasatie tekutiny do motora, ani nemusíš riešiť obmedzovanie prietoku a blbosti. Najskôr bola použitá pracovná tekutina olej, potom keď bolo zosynchronizované, vylial som to a nalial petrolej a zas doladil. Na 100%, aby netiekol vôbec petrolej medzi téglami sa mi to nepodarilo, 1. valec má o kúsok nižší tlak, ostatné sú rovnako. Ale už aj najjemnejšie potočenie skrutky to už len viac rozhádže, takže pochybujem že sa to dá lepšie naladiť. |
Presne ako pises, treba obmedzit prietok,,, daj do hadiciek nijake stople z umelej hmoty a navrtaj dieru 1mm. Ked su velmi rozladene karburatory netreba nastartovat, staci pretocit parkrat starterom a tak nastavis nahrubo, potom nastartujes a doladis. |
- ok vyrobym to tak, mam tenke plastove kapilary roznich priemerou, kusok ucvaknem a zatavim to do T-cka s tavnou pistolou |
ste mi prave usetrili 50 evri |
hadice a tecka kupis v predajni GUMEX.SK |
Tak som sa s tym pohral: Upravené 1 krát. Naposledy upravil Toman (21.10.2014 15:00) |
to myslite važne? šitacky merac podtlakou stoji 50€ a ak to chcete robit mali by ste najprv kompletne nastavit karburator a td. co s tym dosiahnes ked nemas dobru hlainu v karbeci? nema srovnako nastavene trysky, nehajte to na toho kdo sa tomu rozumie. |
- netusim... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Toman (23.10.2014 21:00) |
Hned je jasne ze tomu rozumies. Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (23.10.2014 20:51) |
richard myslis profi podtlakomer s kyvajucimi sa rucickami a vyrobcom garantovanou toleranciou 20mmHg? |
richard - ak chcem zmerať veľkosť podtlaku , tak potrebujem merák to áno |
Niečo som si aj ja vyrábal, s jednou hadičkou, veď vždy meriam len 2 karburátory. Už nemám presné stránky, kde som to hladal. Ešte som to neskúšal. Upravené 1 krát. Naposledy upravil nevo (24.10.2014 10:52) |
kilix a co ti v tej "slavnej dielnicke "este ukazali? |
barlac sklamem ta, ale nedozvedel som sa o tomto systeme u karola. len som sa s nim o tom bavil, lebo som vedel, ze takto sa to zvykne robit. a nevravim ze jeho slova su pismo svate, ale ked sa vravi o technike, jeho slova maju vacsiu vahu nez slova 99% clenov tohto fora, ktori maju narozdiel od neho len googlom nadobudnute skusenosti. |
no napr. fabricky suzuki podtlakomer na synchronizaciu karburatorov su 4 "kalibrovane" trubicky s gulickami a nastavitelnym skrtenim (ktorym sa dorovnavaju nepresnosti tych "kalibrovanych" trubiciek), takze omoc vaznejsia raketova veda nez tuto kyblova metoda to nie je. |
Takze: |
A vie niekto poradiť, ktoré valce merať pri hadičke len s dvoma koncovkami? |
nevo, na bandite to mas po paroch, ze? |
zaujimavy system. Potom staci nastartovat a stelovat to na volnobehu, alebo treba trosku popridavat? |
to mate pravdu, treba stelovat podtlaky, ale ja mam utkvelu predstavu ze treba pozriet aj karburator, ved viete co uz dali mi na to vyucny list tak ma to tam naucili. samozrejme vy odbornici ste o level vysie. ospravedlnujem sa . a ako si pisal z carbotune pro, nastuduj si co dokaze a pochopis o com som vravel. a ano Karol nie je nic presnejsie ako hadicky, jednoducha fyzika, ale poviem Ti asi by si na mna nezaposobil ak by si mi s nimi chcel robit motorku. a poprosim este o info ked je vyrobcom predpisany podtlak ako na hadicke zistim koko to presne je? vypocitam priemer hadickym, objem tekutiny, vahu tekutiny a potom tlak aky je treba aby tu tekutinu vytiahlo do istej vysky a naznacim si to? neviem nerobil som to len sa pytam, a nemam predstavu ako docielim tu hodnotu podtlaku, |
treba si skrutkou zdvihnut volnobezne otacky kusa a potom ich vratit nazad. |
richard - skús čítať pozornejšie.... |
- nato co som chcel spravit s hadickackami som z vysledkom spokojny.... |
prave som pozeral manual k masine a na mojej sa to steluje sposobom 2 lave, potom 2 prave a nakoniec ich zostelovat stredne oproti sebe. Motor ma 3 stelovacie skrutky (L, P a stred). dalsia otazka znie, stelovat za tepla, alebo studena? |
Toman, mam rovnaku masinu. skusim sa s tym pohrat, uvidime co sa podari... |
samozrejme, ze za tepla. |
v podstate mi usla pointa, chlapci zrovnavaju podtlaky aby bol na vsetkych valcoch rovnaky, ale netusia na aku hodnotu sa maju dostat? pochopil som to spravne, alebo som mimo? ak si to myslim spravne netusim naco si japonci davaju taku robotu a pisu do servisnych manualov hodnoty podtlakou ked ich staci nastavit iba rovnako? |
Možno sa tam hladá aj nejaká hodnota, ale zdá sa mi /čo som mal rozobraté karburátori Bandita/, že podtlakmi nastavuješ otvorenie klapky v karbáčoch, aby boli všetky na válcoch rovnako otvorené a prepúšťali rovnaký prúd vzduchu a to na kvapaline v hadičkách určíš. Aj bez čísiel. Určite lepšie ako nič. Japonci sú ďaleko, treba si vedieť pomôcť aj doma a spraviť niečo, nech tie motorky vydržia ďalší rok a to ďalších 1500 km /no niekto najazdí aj 500 za rok na 20 ročnej motorke /. BTW, 1500 km dám na bicykli . |
ano s tym vzduchom mas pravdu, ale kolko toho vzduchu ma byt pri akych otackach to je presne ta hodnota ktora je v manualy - suhlasim lepsie ako nič, aj ked ja som za to ked niečo tak poriadne. |
synchronizacia karburatorov v ramci tejto temy = nastavenie uhla otvorenia jednotlivych skrtiacich klapiek na rovnaku uroven. |
richard74: Upravené 2 krát. Naposledy upravil Toman (27.10.2014 14:13) |
richard74: sorry, ale pichas do hovna, ktore nesmrdi... a zaroven to vyzera tak, ze o tom ako ten karburator funguje prd makovy vies. |
Preco si mu "zbural domcek"? |
bola rec o stvorvalci 750 ccm kawasaki ak sa nemilim - ak mi posles e mail adresu poslem ti screen shot manualu nastavenia aj z hodnotou podtlaku - pripadne aj navod na profi masinku ktora ti na zaklade podtlakou zmera aj tesnost sacich ventilov - apropo ventili nastavujete ako? tak ako prvy tak vsetky aby sedeli rovnako alebo podla manualu - |
e-mail mam v profile, nech sa paci ;) rad sa dovzdelam. |
"...ventili nastavujete ako? tak ako prvy tak vsetky aby sedeli rovnako..." |
Janoval janoval, hadam ich nastavis a pozries podla predpisanej tolerancii vole. citaj hore a pochopis - ale ty rad tu prispievas tak necitas , ide o to ze na hadickovom podtlakomery nevie aku hodnotu podtlaku mera a nastavi aby boli hladiny v hadicke rovnako. |
- ty jo.... keby som vedel aka tu bude s toho sranda...... |
richard ked s tym vyucnym listom pochopis, ze aj ked budes mat korektne a rovnako nastavene hladiny, a ostatne veci (rovnako nakalibrovane pruziny supatiek, tvoju slavnu tesnost ihlovych ventilov co so synchronizaciou nema nic spolocne... atd..) na vsetkych karburatoroch, ale nebudes ich mat zosynchronizovane, tak sa ti chod motora pacit urcite nebude. |
inak neda mi... cestou domou z roboty som stal v zapche a spomenul som si na tento ftip: |
richard mi proaktivne na maila poslal zmienovany sken z manualu k nejakej motorky. ten nim tolko omielany absolutny tlak, ktory treba merat je v skutocnosti maximalna pripustna hodnota rozdielu tlakov lubovolnych dvoch valcov (20mmHg resp. 2,7kPa). takze ziadna revolucia sa nekona. |
Takze tomu rozumie presne tak ako nacelnik policajtov vlakom..... |
20mmHg ma presne toleranciu aj ten CarbTune Pro. cize ked to nastavis uplne presne podla neho, tak aj tak si pravdepodobne na hornej hranici tolerancie. opat vyhravaju presnostou poondiate hadicky |
"Janoval janoval, hadam ich nastavis a pozries podla predpisanej tolerancii vole." |
veru chlapci, mate pravdu, a az teraz som prisiel na pointu. nie je dolezite čo a prečo to robim na moto hla´vne ze to robim- poradit chalanovi domace servis je super, myslel som ze ked sa v tom uz vrtam tak asi koli niečomu co sa mi nepaci a to suvisi zo zmesou a ze by to opravilo nastavenie podtlakou je aka pravdepodobnost? 30% neviem pomozte mi. a nie nezivym sa tym na co mam papier, som veduci logistiky. no čo už nemôze byt kazdy dokonaly, ale ako citam tu sa to naucim a nezomriem hlupy - |
som myslel, ze po tom, co si sa mi vyplakal do mailu ako tu radim k...y budes ticho ale ty do toho hovna co nesmrdi pichas dalej aspon si precitaj prvy prispevok. zistil by si, ze nez si tu zacal mutit vodu nikto sa na nic nepytal, ale riesili sme ako taku vec postavit. |
A VSAK SRANDA MUSI BIT... |
toman hentie lištové mierky si objednával z číny? veď to majú za 2E v každom autoservise. ale zima v garáži je fajn. ja zas zrepasujem karburátory. neni nad starú klasickú moto. |
presne tak, ventil y je dolezity - |
Kili: jo.... z ciny.... za 1.5E... inac unas som nasiel len "hrubsie"... 4+10E postovne, a tu sa mi predajne po celej BA obehavat skratka nechcelo |
na hlbkove cistenie karburatorov som mal spraveny Hungry Programmer's Ultrasonic Cleaner. Stolova bruska s ohnutou oskou, ktora krasne vibrovala celym stolom, prilozil som k nej hranatu plastovu kanistru od antifreezu s odrezanym vrchom. ta bola akurat tak vysoka, ze sa do nej vosli 2 karburatory. nalial som do toho benzin s haldou benzinoveho cistiaceho additiva VIF, karburatory odstrojil ako to slo a komplet cele s listou vrazil do kanistry. po hodine vybrat a otocit naopak aby boli ponorene tie 2, co sa predtym nevosli. |
Naco sa predavaju merace podtlakov ked slovak ma najlepsi patent na svete ako usetrit??? |
Kraso... to je inak uzasny napad... teraz aby som ich zacal predavat aspon za 50.... |
Ked pochopis princip synchronizacie tak zistis ze "merat" podtlak nepotrebujes, ale potrebujes porovnavat. |
daj si to hlavne patentovat , v tejto dobe vstrekovacich jednotiek je velky potencial predaja.... hlavne popredaj kamaratom, aspon po 70 nech ti to vyrobi naklady.... |
merace podtlaku sa asi vyrabaju na to, aby merali podtlak. maju to v nazve |
krasko: je vidiet, ze sa naozaj vyznas. |
no neviem rucickovy podtlakomer som videl iba home made a činan made inac vsetky su z trubicou, hlavne tie prifi? ci ako to je ventYL, ? spravne som to pochytil - |
www.aerostich.com/twinmax-synchronizer.html |
K: |
jasne, ale telatam nevysvetlis, ze budik sic ma peknu krasne ociachovanu a presnu stupnicu, tak sa na nom debilne odratava, ci ta rucicka kmita medzi druhou a tretou, alebo tretou a stvrtou alebo stvrtou a piatou ciarkou medzi cislami 0 a 2, zvlast ak to treba robit na 4och karburatoroch a kazdou zmenou sa vsetky rucicky posunu inam. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (02.11.2014 9:38) |
co zase riesite za ptakoviny... ja nastavujem rucickovym z Louisa... |
rad sa s tebou prvoplanovo pobavim osobne ventYl , tesim sa na Tvoj email. |
pokial clovek vie pouzivat pristroje,napr. tak, ako pise ddemo,tak nemusi riesit flasticky hadicky a podobne sracky. v slusnej dielni taketo sockarske pristroje nemaju co robit! |
Barlac: "sockárske" ale funguje na 100% netreba sa zato hanbiť Takých vecí je vela. |
pôvodná otázka bola ako vyrobiť jednoduchý merač podtlaku a klasicky sa to zvrhlo na debatu o ničom, kde niektorí, čo meraniu rozumejú ako hus pivu sa snažia vyvrátiť fyzikálne zákony a presviedčajú ostatných o svojej pravde, pri tom ale nevedia o čom je reč. Už dávnejšie som robil na meraní a regulácii (AMR)v Dusle Šaľa a tam sme na ciachovanie používali sklenené rúrky spojené do tvaru U pod ktorými bola stupnica, nič presnejšie na nízké tlaky a podtlaky ešte nevymysleli, každý ručičkový prístroj je zložený z niekoľkých mechanických častí, ktoré do merania zanášajú chybu, s tým sa ale nedá nič robiť, iba to brať na vedomie. Pokiaľ chcete merať presne a to podľa vašich vyjadrení chcete, tak prístroj o priemere ciferníka 60 mm je nič moc, mu sme používali ciachovací manometer s presnosťou 2% a ten mal priemer stupnice 600 mm. |
maguma mas pravdu akurat si myslim ked sa mlady chalan opyta ako si zostrojit hadickovy merak na podtlaky bolo by fajn zistit na co mu je. ak zistis ze sa mu nezda chod motora bolo by mu fajn vysvetlit ze by mal pozriet aj zakladne nastavenie a tesnost karburatoru- hladiny, ihlovy ventil ,tesnost klapiek atd. ak potom napise ze mu to skoro vcuclo tu kvapalinu do hadiciek a do karburatora/(preto su ine pristroje vymyslene) tak odbornici na hadickovy podtlakomer by ho podla ich skusenosti mali varovat a upozornit na nejake detaily spojene s takymto meranim. podla mna sa treba zamysliet prečo niekdo novy sa pyta čo sa pyta a či mu netreba rozsirit obzor otazky a nie len otrocky odpovedat na jeho dotaz. A co sa tyka fyziky - myslim si ze dnes je dost svet uzko specializovany a ked chces byt v niecom na spici nemas cas a priestor zaoberat sa nepribuznym oborom. a v pripade ak si fyziku pouzival naposledy pred 20 rokmi je dost mozne ze nepoznas uz vsetky detaily ako si poznal predym, hlavne ak si ju mal naposledy na zakladnej skole. a preto sa spolahnes na ludi co sa tomu venuju a ked vymyslia masinku carbotune pro tak jej veris a po jej pouziti vies aj v akom stave je tesnost sacich ventilov.- odborna praca = celok |
maguma-netvrdim ze sa nieco neda ,alebo da. ja som chcel poukazat na nieco ine. |
Takze k tomu mojmu nasatiu:..... |
Riso? Naco potrebujem na sinchronizaciu otackomer? Ved rozdiel podtlaku je pri naraste otacok je konstantny! |
toman čitaj servisne manualy a pochopis , presne si potvrdil to čo pisem. ale ako som napisal plati bod : nepripajam sa do takychto diskusii, som uz velky. |
Tak teda prikladam misteriozny urivok z dielenskej prirucky Kawasaky k mojmu motoru vydany v roku 2005. Napisal ho starobili rod japonskych ninjov - servisakou, ktory si po generacie uchovavali jeho temne tajomstvo, ktore sa teras dostalo na verejnost. S temnou mocou synchronizacie zaobchadzajte opatrne! v zlich rukach sposoby zanik sveta! Upravené 1 krát. Naposledy upravil Toman (02.11.2014 13:42) |
no dakujem za potvrdenie mojho nazoru - |
Toman si spokojny ze si si nastavil podtlaky, tak je vsetko OK. |
riso, sudiac podla manualu k mojej motorke, kde sa balancovanie popisuje, to s otackomerom az tak horuce nebude. sice sa popisuje zvysenie otacok pocas merania, ale externy otackomer ako pomocka k meraniu sa nepozaduje (skuska spravnosti: su v tom manuale postupy, kde sa externy otackomer pouziva). |
- nastavoval som to na 1300rpm, ked som to mal spravene vytocil som motor a na 6000 a ziadna citelna zmena, akurat sa viac rozkmitali , ale zostali v rovine |
ano Toman ma sa to robit pri inych otackach ako pri volnobehu. |
pri akych otackach to mam nastavit? |
ked si prečitas moj najdlhsi prispevok a prihliadnuc k tejto diskusii myslim si ze je tu dost majstrov ktory Ti to radi vysvetlia a objasnia. |
- no to si mi velmi nepomohol, o doporucenich otackach kedy mam merat tam nieje ani slovo.... |
Je to márne...márne...márne!!!! |
pre nemenovaného |
a najlepsi je mechanik s vyhlasenou dielno a prednesom o vyvazovacom hriadeli v prvom a druhom rade a potom o nedotiahnutom spojkovom dekly a mlake oleja pod moto |
Richard uz si dost stary na to aby si vedel ze iba ten kto nic nerobi, iba ten nemoze nic pokazit. Omyly sa stavaju aj tym najlepsim. |
prepač, ale tema pokial viem bola asi taka naco synchronizovat ked sa treba na to pozriet ako celok a aj v tvojom menovanom prispevku je to v podstate napisane. |
Neviem kde vidis ty aka bola tema ale si na velkom omyle a aj po mnohých vysvetleniach v nom s klapkami na ociach stale zotrvavas. Temu mas napisanu nad kazdym jednym prispevkom a je Ako vyrobit merac podtlaku na synchronizaciu karburatora? heuréka!!! |
baca: neviem presne o ake karburatory sa jedna, ale aj na meranie hladiny v komorach sa da pouzit hadicka, ak maju na spodku odkalovaciu skrutku richard teraz da nejaku perlu, nech sa este pobavime. |
da a na mojich je aj ryska pokial ma byt hladina v hadicke - citaj servisny manual dozvies sa. nemusis rozumiet staci citat a urobit či? - hi-hi-hi |
Nechapem. |
R: |
T |
- ale sak sa neondej a napis k tym podlozkam viac! |
pokial sa niekto rozhodne, pre daky krok ci uz nastavanie motora. tak by mal pouvazovat co dana vec vylepsi a co vlastne za akym ucelom sa vykonava. |
- to viem, uz som si jeden vyhliadol, planujem ho kupit |
mimo misu..ved este nenapadol snech toto tu byva ked je vonku nasrane biely hajzel |
Tak pridám sa aj ja so svojimi skusenosťami ohladne nastavovania karburátorov. |
Dakujem Barlac, dakujem julo MZ. |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 95833 | Včera: 112803