Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 3 4 | Nasledujúce
Zaujíma ma, koľko z vás radí pri preraďovaní do vyššieho prevodového stupňa bez vymačknutia spojky a aké s tým máte skúsenosti, čo sa týka opotrebovania prevodovky. |
No ja na 99,99 % radim rychlosti hore len bez spojky. Len ked jazdim uplne pohodovu jazdu tak medzi 1 a 2 pouzivam spojku. No a podradovanie len so spojkou. |
Na motokrosovych masinach sa radi bez spojky. Aj na cestakoch. Mne az usi trha ked nejaky blbec to chce ukazat ako vie valit a radi so spojkou/vid nejaky na FZR 750 v TN/. Podla mna je to lepsie a setrnejsie pre motor a hlavne pre spojku radit bez spojky. Uberes plyn a cvak a pridas skratka pohodicka/niekedy ani neuberes/. A masina tak blbo nesteka. Ja podradujem so spojkou ale ked som v uzkych a potrebujem vykon hned zo zatacky tak to tak dam aj bez spojky masina to zere a zatial sa mi ziadna prevodovka kvoli tomu nerozpadla. prevodovku v motorkach teda najma sportovych su na taketo radenie stavane. Ale podradovat doporucujem so spojkou hlavne ked ides vela prevodov dole. No ale ad si precotam aj iny nazor. |
inak neviete plati to aj pre dvojtakty alebo ako to je....ja mam cagivku ....neznici sa mi nejak prevodovka.....??? |
MOKUSH Neregistrovaný |
Len valim ocima spojka tam je na huja???? Kua kolky z vas vedia na co tam je???? tak len dalej behajte bez nej |
MOKUSH : Co ti hovori napriklad Jawa (poloautomat) |
Tiberian: Exploit ma pravdu, myslím, že všetky Jawy okrem pioniera majú mechanizmus vypinania spojky pri radeni, takze kludne mozes bez. Aj pohnut sa da, len zaradis jednotku a pomalicky pustaj radiacu do stredovej polohy. |
Všetky Jawy poloautomat nemajú(napr. moja nemá) a ešte myslim prvé 634-ky. |
Samozrejme ze zalezi na akej motorke sa vozime. Co sa tyka Jawiciek tak pokial ma poloautomat samozrejme poriadne nastaveny je to uplne to iste ako radit so spojkou rucne a este aj lepsie ako ked ju rukou vypinas. Ked mas poriadne nastaveny automat tak ti spojku vypne celkom ale ked jazdis a chces co najrychlesie preradit napr. v kopci tak si ani neuvedomujes a v tej rychlosti to tam das aj cez polovypnutu spojku. Tak co je potom setrnejsie? A ked chce clovek zistit ci moze radit bez spojky tak nech to vyskusa ja som mal aj Jawu 90 nema to poloautomat a nedalo sa tam radit bez spojky skusal som preradit ale zvuky ma presvedcili ze nie. Na strojoch co mam teraz to tam bez spojky ide ako po masle odlahcis zaber ubratim plynu a cvak, uplne lahucko to tam vbehne. Prevodovka ja na to stavana nema synchrony a je skonstruovana tak ze hriadele maju priblizne stale rovnake otacky voci sebe preto sa aj lahko radi. Pretoze sychronizacia prevodov u prevodovky znamena vyrovnanie otacok hriadelov alebo koliesok co maju ist do zaberu. Tiez som v zaciatkoch nechapal ako to tam moze ist tak "natvrdo" pokial som sa nepresvedcil na vlastnej kozi. |
da sa radit smerom hore bez spojky??? fuuha a to na vsetkych moto? aj na choppri?? ne ze to skusim.. a sa vytrem na ceste |
a ako je to s Jawou 350/640, da sa aj tam radit bez spojky? |
MOKUSH Neregistrovaný |
EXPLOIT ja sa nebavim o poloautomatoch alebo dokonca o automatoch (STUDUJ TY, ja som toho napocital az az) |
no mokush ma prafdu.. spojka nie je len tak zo spasu na motorkach.. nieco sa mi mari ze sportove masiny radia bez spojky ale ruku do ohna by som nedal.. zrejma to je kvoli tomu aby nebola velka strata rychlosti alebo co.. kazdopadne my vacsina jazdime pre potesenie a nepretekame takze mozeme kludne ostat pri stlacani spojky.. no nie?? |
mal by si asi kazdy precitat navod na pouzitie svojho motocykla...potom by kazdy vedel, ako sa maju radit rychlosti. |
dyg ja Neregistrovaný |
cafte...ja mam taku istu cagivu ako Maato, teda 125mito....mam problem s radenim do neutralu...Bez wacsix problemow to tam wiem kopnut iba pri wypnutom motore a aj to furt len z 2ky...Ked stojim na cerwenu na krizowatke musim furt drzat spojku takze si wiete predstawit, ze je to na howno...a ked tam xcem dat neutral taq to tam skusam a uzaj zelena naskoci ... rozmyslam ci netreba wymenit spojkowu lamelu...asi mate wiac skusenosti...taq cakam na radu |
dyg ja: taky podobny problem som ja riesil doladenim ticky co ide od pasky radenia na prevod a potom mi radenie islo super. |
zaujimave.. bez spojky som to skusal na simsone a islo to v pohode..ale ked som to bez spojky hodil na neutral tak to pekne zaskripalo |
Takze, ja som to dnes skusal a islo to uplne super lahucko a omnoho rychlejsie ako so spojkou. A to mam JAWU 350 |
Tiberian: konecne niekto pochopil uz som si myslel ze to nikto ani nevyskusa sak ked je tam automaticke vypinanie spojky pri preradeni tak naco to budem mackat |
na ajwach to jej jasne tam je poloautomat, tam ked zaradujes rychlost tak ti automaticky pri pohybe radiacej packy vypne spojku. No a ja na mojej masinke radim aj aj. Ale pri sportovej jazde a v terene bez spojky. Nemam s tym problem ide to uplne lahucko, ta prevodovka je na to predsa stavana. Pri podradovani ale pouzivam niekedy spojku ked sa mi xce |
Tiez radim bez spojky,hlavne na kroske, ale mechanik z KTM mi to radil obmedzit na minimum.Vraj to vnutri potom nevyzera moc pekne.Tak teraz babo rad! |
Ked sa nechcete vysypat niekde na ceste pri radeni bez spojky, tak to najprv vyskusajte doma.Postavte moto na stojan, alebo nadvihnite zadne koleso heverom a skusajte |
dyg ja: inak ja mam tiez problem s radenim neutralu z jednotky ho nedam ale dam do dvojky a potom pohoda...to je len zvyk...cagiva ma velmi sportove kratke radenie...ale to som si zvykol....a casom si zvykne ss aj ty.... |
MOKUSH Neregistrovaný |
No uz OZ KOLIES je brutalne pri tomto sposobe radenia a to nehovorim o razoch kt. su obvzlast nebezpecné. Chlapci ked tam mate taku packu ze spojka sa to vola, tak to mackajte |
na velkych masinach sa radit bez spojky da. |
forum.motorkari.cz/read.php?f=6&i=62432&t=62432 |
Ahojte, |
No keď vravíte, že Vám to ide ako po masle, OK. Ale tú spojočku si aj tak budem stláčať. Však na Jawách prevodovka pri radení zaštrkoce aj pri stlačenej spojke. Tá spojka nevypne úplne, nikdy. |
Pokial mas sluch a citis ten motor,tak spojku nemusis pouzivat vobec iba pri rozbiehani ja dokonca nepouzivam spojku ani pri podradovani,proste moja spojka je plyn. |
No, klobúk dole. Takže pri podraďovaní: neutrál, zvýšiš otáčky zaradíš a ideš? Ale ak netrafíš otáčky úplne presne, tak predsa len namáhaš vidličky a kolieska väčšou silou a rázmi, čím znižuješ ich životnosť. |
MOKUSH Neregistrovaný |
BIKER urcite s tym nerataju |
Herghott by mal do tej kupno-pred zmluvy este pridat kolonku : |
Mám strašne rád ľudí, čo v živote nešli na poriadnej motorke a v garáži majú akurát tak polozadretý pekáč, ale na internete majú kecov, ako keby vlastnili aspoň 10 moto všetkých tried a značiek a ich konštrukciu mali v malíčku. |
IP:62.65.180.2 > ked nieco pises slusnost kaze napisat komu to je adresovane |
Ja som behal na ČZ 175 pol sezóny bez spojky a v pohode to fungovalo. |
Ifko: Ty sa tu nerozčuľuj, radšej mi to vysvetli, rád sa dačo naučím. Takže otázka: majú prevodovky na moto synchróny? |
ja som radil na jogurte tiez hore bez spojky,ked vies kedy preradit tak to ide super, neviem ci sa previdovka viac opotrebuje ale motorka nemala ani naznak ze by sa jej to nepacilo. a na aute bezne radim neutral bez spojky |
Biker: Samozrejme aj prevodovky na motorkach maju synchrony. |
CAT Neregistrovaný |
Ak dovolíte pridám sa, ja radím vždy so spojkou, tiež som o tom dumal a zdá sa mi , že ak sú ozubenia v zábere, pri ubraní plynu sú tiež ale v opačnom, a pod týmto zaťažením ich vysúvame a zuby sa dostávajú až na svoj okraj a stále sú zaťažené ako zasunuté,tak vtedy sa určite viac opotrebujú ako keď stlačením spojky eliminuješ toto zaťaženie a koliesko sa zasunie bez zaťaženia. Možno nemám pravdu ale na endure som sa musel naučiť jazdiť s prstom na spojke vždy a všade, spojkovať kedy sa len dá.Rovnako jazdím teraz aj na cesťáku. Určite spojkou šetríte motor , všetky nárazy ktoré vyrobíme v motore, v rozvodoch, na ložiskách, v prevodovke, preradením alebo ťahaním za plyn, sa tak zmenšia a šetríme Aj na MS jazdia s prstom na spojke, asi niečo na tom bude. |
CAT: suhlas |
Cat: Takisto suhlasim. Ale pravda je keď uberieš plyn tak, že motor nie je ani v zábere, ani nebrzdí, tak to je presne to isté ako keď stlačíš spojku. |
Iljic - vsak si to s tymi synchronmi nemyslel vazne...?? |
Synchron na moto , to by bola sranda |
A na Jawe, ked som dobre nastavil poloautomat, v pohode som vedel jazdit (aj rozbeh) bez stlacania spojky... Ked som roztrhol lanko, tyzden som behal bez neho |
biker: to ako sa da , "keď uberieš plyn tak, že motor nie je ani v zábere" to by som chcel vysvetlit. Ked uberies plyn si v spomalenii. |
ZZR11: biker ma pravdu, na tomto principe funguje aj zariadenie, ktore radi rychlosti stlacanim dvoch tlacitok na rajdach. stlacis tlacitko, elektronika ti na par stotin sekundy zatvori privod paliva do valcov (da sa pouzit len pri elektronickom vstrekovani paliva), odlahci ti motor, aby nebol v zabere, a piestik namontovany namiesto rychlostnej packy ti preradi rychlost... |
Priklanam sa k Lukymu, pokial nie si hluchy a citis ten motor nemas mu co zle radenim bez spojky spravit. Ja som sa ucil radit bez spojky, chce to len cit a trpezlivost. |
No zaujimavo sa to tu zamotava ale ja radsej so spojkou aj ked sa da aj bez nej cital som tu nieco o synchronoch ale o tom by som u motoriek silne pochyboval aj ked som ich este az tak vela rozobratych nevidel synchron tam nebol ziadny A s tym ci je motor v zabere alebo nie ked uberies... treba ubrat len tolko aby nebol ... cize necitis ani zrychlovanie ani spomalovanie Jawy su vybavene poloautomatom a ten jeden stratenec co ho vraj na Jawe nema tak ma na motore napisane ČZ to len tak na okraj |
ZZR11: tu je o tom nieco popisane... |
freeman: ked uberes tak akurat, tak ani nebrzdi, ani netaha, ale ide synchronne s moto |
Zdar, |
freeman, zzr11: to,to,to presne ako vravi fuli, ja som tam zabudol to slovíčko ubrať tak akurát, nie zavrieť úplne, presne tak aby motor ani neťahal ani nebrzdil, vtedy je celá prevodovka odľahčená. |
na varadere som radil hore bez spojky, chce to ozaj len cit, ubrat plyn a rychlost tam vzdy hladko a plynulo zapadla...dole som radil len zo spojkou ale rovnako som pocul ze aj dole sa da radit bez spojky ale radsej som neskusal.... |
CAT Neregistrovaný |
Biker: možno aj ostatní, ktorí píšu, že treba ubrať toľko, že motor nesmie byť ani v zábere ani brzdiť. Myslím si, že keď uberieš tak motor ostane neutrálny možno iba ten čas , kedy sa mu neprehodia všetky vôle v motore , prevodovke a nasekundárnej reťazy. Stále máš spojené koleso s motorom aj keď uberieš akurát, buď brzdíš alebo pridávaš. Stlačíš spojku a je všetko vyriešené. Myslím, že nikto nebude preto pomalší na ceste a aspoň si tú spojku precvičíte a v krízovej situáciiju mačkáš automaticky. Na CBR 600 som sa snažil jazdiť na zadnom a ako som švácal z vytočenej jednotky dvojku a to so spojkou, dvojkové kolečko odišlo a to práve s tých nárazov. |
fuli: a co som sa mal ako dozvediet? |
podradovania neni to iste ako radenie hore ,ked radis hore bez spojky -motor sa ti len troska spomaly ,na vhodne otacky . |
Dnes som to skusal na Renault Megane r.v.2003, funguje to zatial len smerom hore, dole skusat nebudem |
skuste potom uvadzat tento sposob radenia aj v inzeratoch, ked budete moto predavat... aby som sa takej kupe vyhol skrytej zavade... |
vidi vobec neviem co luky robil s TDM ale -MYSLIM- ze prevodovka ti neodide ak radis bez spojky smerom hore a s citom a uberes plyn... |
Raptor, aj ja som to uz skusal a skutocne to tam zapadlo uplne hladko aj bez spojky... ja nie som odbornik na motory, ale ta spojka tam snad na nieco bude a tu ma napadla len jedna suvislost, na ktoru sa samozrejme len nevinne pytam... |
Vidicon: spojka je predsa na rozbeh |
tomxx>Na plechovke to ide ľahko, máš tam synchróny. Pri preraďovaní nahor (Felda-1,6) mierne zatlačím na radiacu páku a po ubratí plynu to tam skočí samo a celkom "ladne" keď sa vyrovnajú otáčky. Potom hneď možeš opäť pridat. Pri radení nadol to chce viac cviku a plyn naopak, pridať. |
Vidím, že sa tu na túto tému rozbehla celkom ostrá diskusia, ale myslím si taktiež, že pri radení hore, keď človek dokáže počúvať motor, by nemalo byť radenie bez spojky problémom. Ide o to, že práve v situáciách, keď niekomu odíde lanko a v tom momente to nemá ako vymeniť, je tá možnosť ako cez poloautomat radiť a na takéto situácie sú určite aj motorky pripravené a preto by to nemal byť problém. A práve aj v súvislosti so športovou jazdou som počul názor, že hore je lepšie radiť bez spojky aj kvôli tomu, aby okamžitý výkon pri preraďovaní nekolísal, ale držal sa stále čo najviac hore. Je pravda, že aj ja som radenie hore skúšal od 2 nahor a nerobilo to motoru žiadny problém a rýchlosti tam krásne hladko zapadli. |
Radenie bez spojky hore : |
Este doplnim radenie dolu - preco je to nasilu: |
konecne to normalne a odborne niekto vysvetlil |
ifko - sekol si sa . takuto spojku malo málo paneliek a kvôli poruchovosti sa to dávalo preč. |
Milan3232 - takto to urcite funguje na aute. ...ale co ten poloautomat na motorke? Nejako som nenasiel jeho funkciu v tom Tvojom opise. |
Vcera som sa na to pytal Silarda: ak radis so spojkou, nikdy tym nic nepokazis. Ak radis bez spojky, musis radit tak, aby to tam lahko vliezlo (postup bol uz popisany). Dolezite je to prve posolstvo: spojkou nikdy nic nepokazis!!! |
Vidi Ty si sa nam tusim zalubil!!! Frajirka uz o tom vie? |
ked to vies tak nic nepokazys, ked to nevies tak to neskusaj |
Heheheh, Ty humorista. A Ty si to vedel uz po narodeni? |
Karol1 - ty radis smerom hore cez neutral rovnako rychlo ako ostatne rychlosti? A bez sprievodnych pazvukov? Ok, ked to zvladas, preraduj ako uznas sam za vhodne. Na koeficienty by som sa moc nespoliehal, ono totiz aj vyssie namahanie ako je normalne viacej skodi... a nikdy nevies, ci material nema chybu a ako s tym kto jazdil pred tebou. |
milan3232 - praveze princip rovnaky nie je. Na motorke zuby neporatam, kamo. Akurat ked pomaly radim jednotku (cez spojku!) alebo ked vo vysokych otackach radim z jednotky dvojku (tiez cez spojku - ale to je uz pure yamaha). |
No tak som to skusal... Verte ze motor Maraudra mam uz riadne "v uchu" a vibracie "medzi nohami" ale kto na Maraudri preradi trebars z 3 do 4 bez toho aby utrhol saltpaku je macher... |
Fa-De Verim tomu, urcite je rozdiel medzi vysokootackovym motorom a medzi pomalobeznym. Svoju rolu urcite zohrava aj objem a krutiaci a brzdny moment motora, pohon retazou, kardanom, remenom... |
Isteze radim jednotku a dvojku so spojkou vzdy. Zbytok sa da radit celkom fajn. Dokonca na mojej 600vke to s radenim bez spojky ide omnoho plynulejsie a trhne menej, ako so spojkou - ale to prikladam k mojim kratkym skusenostiam s touto motorkou (tusim necelych 3 tis. km). Akurat treba trochu viac sily na preradenie... |
pokial nemate pioniera mozete radit bez spojky tak ze vytocite plny kotol jemne!! uberete a hned zaroven tam cvaknete rychlost..na dol radim len so spojkou..da sa to..mal som enduro teraz cross a v pohode na oboch...su na to stavane.. |
V tom linku, co sem pastol kiko som sa docital taky fajnovy postup... a ked som ho v praxi vyskusal, tak to ide krasne a omnoho jemnejsie ako so spojkou (mozno som si ho trochu zjednodusil): |
jasne,ked to skusas tlacis na pedal a cakas kedy to tam skoci - potom sa to naucis a rves to tam jedna radost |
duggo, Ty madar. Hovorim, ze to tam skoci same, ked uberies plyn. Vyskusaj si to na ten Tvojej jednomiestnej pile. |
ty madar sak co som pisal ,ze to tam neskoci ? som to robil uz na sipaku , teraz radcej mackam spojku |
No musim sa aj ja opravit. Ide to aj na Maraudri, ale presne podla postupu co napisal milan3232 Samozrejme ide saltovat iba hore a nie cez neutral (to som teda neskusal a ani nebudem). |
Heheheheheh! Ved ja sa na tej hnusnej Yamahe naucim radit v otackach 1-2 (spo spojkou) aj bez toho, aby som tam najprv zaradil neutral. |
Chce to hlavne rychlost v nohe. ...alebo iny napis na nadrz. |
Zdar, |
Ahojte bikeri,bez spojky som skusal jazdit,islo to,je to i pohodlnejsie.Vedel by som si na to zvyknut,no moj kamos co opravuje motory bol dost zhrozeny ked som mu povedal ako radim,skoro ma zozral.On jazdi tiez po zrazoch a taktiez ho velmi bavia motorky.No jazdim znova pri spojke a nevadi mi to.Toto leto vam vsetkym prajem vela najazdenych km bez nehody. Rider TT. |
Braniss Neregistrovaný |
mám Yamahu 660 , je to ATV-čko, štryrkol, chcem sa opýtať.... či je aj tam možné radiť bez spojky, bo to není ani cross ani žiletka.. daka moc.... |
Radenie na "HOR" pri športovej jazde:Vytocite plny kotol jemne!! uberete a hned zaroven tam cvaknete rychlost..Radenie na "DOL" radim len so spojkou. A ked jazdím pomalšie používam spojku aj na HOR a doteraz som nemal problem so spojkami ani prevodovkami PS.Nech si každý radí ako chce a ako mu je lepšie mne to takto sedí a v mojom okolí som nie sám čo takto radím prevody a nik nemá problem |
Radim vzdy len so spojkou a nemienim experimentovat. |
Predchádzajúce | 1 2 3 4 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 78832 | Včera: 244681