Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Zdravim vsetkych,mam VFR 800 Vtec, 2005, kupil som ju ked mala najazdenych 11 tis., bola ako nova. Jazdim na nej treti rok, teraz ma 28 tis. Pravidelne menim olej, KN vzduchovy aj olejovy, tento rok som kupil ladaky, staram sa o nu, nevytacam ju priliz casto do vysokych otaciek... Pred casom som ale zacal pocuvat divny zvuk ked som ju nastartoval ale aj pri jazde na 1 alebo 2 pri nizkych otackach. Isiel som k servisakovy a povedal mi ze bude treba vymenit asi rozvody. Zice 2x rozvody, kladky, sponovaky, plus podlozky pod ventili. Ale nie ze si nie je isty...Preto by som sa vas chcel pre istotu spytat, ci to su alebo mozu byt fakt tie rozvody, lebo lacna zalezitost to nie je... |
vyber šponováky rozvodovej reťaze, preklepni kolík v hlavičke, prešponuj silnejšie predpätie a máš po probléme.. 20min. roboty |
Moc mi to nepride ze na rozvody . A ak to ma ozaj 28 tis. km tak nie je to este cas na rozvody. |
je to napínač rozvodovej reťaze.. milión percent. jednoducho, keď si ju kúpil, tak nemala 11000km. Mne to začalo robiť tesne pred 60000km |
Presne ako pise Gixxer, sponovaky, znama slabina u VFR. Mne to tiez klepalo, ked som mal VFR. |
Ako tak čítam príspevky o napinákoch rozvodovej reťaze, ale aj o hydraulickom vymedzovaní vôle ventilov, tak je zrejmé, že to až tak na 100% nefunguje. Stačí si prečítať napr. članky od Mireka Rollingera. |
Na VFR vymontuješ zadný aj na ceste, kedykoľvek a predný s krátkym gynekologickým kurzom po zdvihnutí nádrže a odmontovaní airboxu. |
WhiteRider, tak so šrobovákom na uchu otestuj, že kde ti to šramotí a daj vedieť ako si dopadol. |
Je to šponovák rozvodovej reťaze na motorkari.cz som ti aj poslal návod ako si ho vymeníš sám. Zadný je jednoduché vymeniť , predný je trochu náročnejší(musí sa toho viac rozobrať) |
a hlavne tie šponováky nemeň!! V honde chcú za jeden okolo 100€ a pritom sa na nich namá čo pokaziť.. vybrať, vyčistiť, nakrútiť väčšie predpätie na pružine, roztiahnuť kolík v hlave a hotovo. |
Je to na 100% napinak. Moja to zacala robit po 34000 km. |
Pri VFR tie kilometre nehrajú veľkú rolu, tá motorka je nezničiteľná , dokazuje to aj tento test po 100 tisíc kedy sa na motorke menili len bežné veci + choroby akými trpia hondy všeobecne (napínaky,regulátor,alternátor)www.hondavfr.cz/index.php/honda-vfr/35/190-a |
V tomto boli staršie VFR lepšie , aj ten jačavý zvuk ozubeného prevodu sa stratil |
Diky za rady! Praveze novy napinak stoji okolo 100€, su tam dva, potom dve retaze, klapky a pod, celkovo len diely by ma vysli cca 850€, plus robota... |
Ridgeback |
850 € to je šialenstvo. Ja som menil len zadný napínak a ten ma stál v honde 100 € keď bola jarná akcia normálne stojí 130 €. Rozhodne nemusíš meniť všetko najskôr by som vymenil ten zadný napínak. Mimochodom v USA stojí ten napínak 55 € + 30 € poštovne + clo a dph stále to bude výrazne menej ako u nás. Zadný si vymeníš aj sám je to jednoduchá vec. Treba ísť na to systémom pokus - omyl a vyskúšať najskôr ten zadný, lebo ten odchádza častejšie kvôli tomu že je umiestnený blízko výfukového potrubia a pôsobí na neho väčšia teplota a je aj otočený smerom dole takže je viac namáhaný ako predný. Je to overené skúsenosťami s fór po celom svete že ten zadný odchádza častejšie. Ale môže to byť aj predný. Väčšinou sa to robí tak že keď sa štelujú ventily čo je na Vtecu dosť časovo náročná vec a keďže je motorka dosť rozobratá tak sa vymieňa preventívne predný napínak (kvôli jeho zlej prístupnosti) a ten predný napínak sa odloží a potom sa dojazdí na zadných valcoch keď odíde zadný. |
Hlavne v kľude.. podľa videa je to zadný napínak, odmontuj stupačku, ten plech za ňou, vyber napínak, pošli mi ho, ja ti ho zrepasujem a budeš ho mať ako z hondy. Keď si ho chceš zrepasovať sám, tak si vyrob také T-čko z plechu, ktorým zaaretuješ tú hornú šrúbu v napínaku, pretože sa musí montovať úplne zatiahnutý a až po namontovaní sa vyberie skrutka a napínak sa uvoľní toľko aby sa dotkol reťaze. Pri dobrom zrepasovaní máš zase na 20000km pokoj. Mne pri prvom pokuse začal hrkotať zase po 2000km, potom po dôkladnejšej práci sa do predaja (cca 10000km neozval) |
GixxerPP: mohol by si dať nejaký návod na repas napínaku? Ale tak podrobnejšie ako rozobrať a čo opraviť. Mám jeden pokazený doma tak by som to možno vyskúšal čo to urobí. |
deltoro5784: už som to písal vyššie. |
Mate niekto kontakt na GixxerPP ??? Ako vidim, ucet uz ma zruseny no potreboval by som mu napisat... Dakujem |
Ja som na Vfr 800 mal rozvod ozubenym sukolesim tak len cumim ze ma toto retaz. To malo taky svojsky zvuk |
Všetky VFR od roku 2002 (model s V-Tecom) a výfukmi pod sedačkou majú reťaz. Čo je škoda, stará FI bola nezničiteľná. |
WhiteRider: Čítam vyššie, tie spomenuté jazdené km. Poznám chalanov, čo nič nenajazdia a dajú ročne tak 4000 km /ináč načo im je motorka, keby na nej dali 300 km ročne? môžu predať/. Čiže nečakaj, že niekto najazdil za 5 rokov 11000 km, mohlo byť, ak bola rozbitá a 2 roky ju skladal, alebo bola 3 roky v nejakom bazere na predaj. |
WhiteRider- ak si ho este nenasiel, tak tu www.motobox.sk/forum.html |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 82277 | Včera: 138642