Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Prosím radu ohľadne opravy alternátora na JAWA350. |
Ja ti môžem poradiť tak, že ak ti motorka na baterku ide a ak si na nej ochotný prísť ku mne, tak ti to dám do chodu, kontakt na mňa je v profile z trenčína to nemáš ďaleko Upravené 1 krát. Naposledy upravil maguma (05.06.2013 13:29) |
Ahoj Jack, pekna motorecka |
Regler alebo usmernovac, aj ked je divne, ze to robi aj po ich vymene. Potom bude chyba asi vo vedeni. V akom rozsahu to napatie "pulzuje a skace"? Merane je to na baterke? |
Hneď sa mi uľavilo, že nie som na to sám! |
Kameňom úrazu všetkých klasických Jawiek je primitívna elektrika, či už dynamo-alternátor, regulácia ale hlavne kontaktné zapalovanie... |
papiboy - silno o tom uvažujem, aj keď by som rád opravil túto "haraburdu", lebo - veď TO fungovalo! |
mne v prvom rade nie je jasné , či máš alternátor (632,638,639,640) , alebo dynamo (354-634)?? |
karol1 - mám alternátor - a ďakujem, že si sa ozval |
Nejaký som z toho odrušený. nikdy som tento problém nemal na jawe 634,632. Ako si to odrušil?lebo niekde som sa prerušil |
Odrušenie zapaľovania na moto možno urobiť dvoma spôsobmi: |
Ahaaa už mi je to jasné. Ja som mal vždy tie hnedé bakelitové fajky a N15C, alebo N17C a všetko v pohode. |
Mne sa to celé okolo odrušenia - neodrušenia nezdá. |
Bopsík - tiež som si myslel, že to musí baterka "odfiltrovať". Ale najlepšie je odrušenie vidno na elektronickom prerušovači smeroviek, ktorý bol rušený a teraz pracuje normálne -nič som s ním nerobil. |
tiež mi to s tým odrušením nesedí, ešte som sa tým nestretol. Upravené 1 krát. Naposledy upravil karol1 (10.06.2013 19:52) |
karol1 - alternátor je z JAWA ale aký typ to neviem - kúpil som cez známeho ako ND zo zadretého motora -je dopasovaný na moju kývačku cez medzikus; má krúžky a uhlíky na rotore, doska s ramienkami je v podstate identická, ako na starých jawách; usmerňovač to už nemalo, tak som kúpil 3f 25A -taká čierna kocka. |
karol1 - áno, to je on; čítam, že je zo 638-ky -už budem vedieť. |
papiboy: nemozem z tebov suhlasit ze alternator na jave ako taky, spolu z elektronickym regulatorom je nespolahlivy zdroj energie. to same sa pouziva aj v autach, a je to spolahlive. ked to nejde, tak je to vec udrzby, alebo zubu casu. tento system vyroby energie je spolahlivy dost. v podstate z upravami to takto pracuje v kazdej elektrarni, len je to ovela, zlozitejsie, a neusmernuje sa. co sa tyka zapalovania, tak tam uz ti odporovat nebudem. |
jeden detailík - ako dynamo , tak aj alternátor majú problém pokiaľ nebežia presne v ose , už či z dôvodu rozcentrovanej kľukovky , alebo poškodeného kužeľa. Rotor 638 má väčší kužeľ ako 360 , takže si asi použil nejaké redukčné kužeľové púzdro . Kedysi v minulom tisícročí som to riešil výrobou extra kužeľa na zapaľovanie , práve aby som sa vyhol púzdrovaniu a jeden taký kužeľ mi ešte straší na poličke... |
ARPAD, nemusíš súhlasiť, aj tak trvám na tom, že systém, ako je, je komplet zastaralý, samozrejme ani nie tak alternátor, ako to zapalovanie. |
ARPAD - zhorel mi malý plošáčik pod prístrojovkou -kontrola poklesu napätia pod 6,5V s IO. Nebolo však isté, či skrat vznikol na ňom, alebo ho zničilo nejaké prepätie. Teraz sa domnievam, že skrat vznikol na ňom. |
Poznámka k prerušovaču: |
Bopsík - súhlas! Upravené 1 krát. Naposledy upravil Jack (12.06.2013 14:03) |
Keď som zapol smerovku, najprv bola pomlčka, bimetal bol vyskratovaný na kostru, aby sa poriadne zohrial. Po sekunde sa rozsvietili smerovky, potom znova na kostru, a tak dookola. Najväčší odber to malo v tej pomlčke, nie keď svietili smerovky. Odber bol isto viac ako 42W. Možno až 10x viac - nemeral som. |
Bopsik, ty si mal nejaký čudný bimetal... |
kontrola napetia 6,5V. a alternator nemali nahodov len 12V javy ? pytam sa lebo to neviem. |
ARPAD - áno, všetky majú 12V. |
no to som teda nevedel o tvojej uprave, ale v podstate je to celkom zaujimava uprava ako dostat z alternatora mensie napetie, a zaroven vyriesit dostatocne budenie magnetickych obvodov, aby zdroj nezmekol. sikovne, ale teda ako regulujes budenie? pokial viem, tak vsetky regulatory boli na 12V jedine ze mas neaky vlastny 6V regulator. tak tam ti uz neporadi nikto, a teda podla konstrukcie to moze robit cokolvek, a reagovat aj na rusenie od zapalovania. ja by som v tvojom pripade pouzil klasicky regulator, zo skody 120. z tym ze do svorky D+ by som priviedol napetie napr zo zdvojovaca. takze alternator by vyrabal 6V, ale regulator by to sledoval, a reguloval ako 12V zdroj. |
Tiez som bol z toho svojho prerusovaca magor, aj som spekuloval ze ako to vlastne funguje, mozno bol vadny, alebo z ineho 'stroja'. Neviem. Nakoniec som ho vyhodil a dal tam elektronicky. |
ARPAD - Spravil som presne ako píšeš: Zobral som reglér z Felície a prepočítal som odpory na 6V. Všetko fungovalo. |
regler vyriešiš aj klasickým skrinkovým 6V - B, D ostáva , akurát na M pripojš kontakt zo zberača rotora , čo je pôvodne ukostrený a druhý kontakt , čo je pôvodne regulovaný pripojíš priamo na napätie. |
alebo este jedna moznost tu je, a ta by mala fumgovat perfektne, ale neviem kolko miesta v statore mas. ide oto, ze doplnis stator este o jedno pomocne vinutie staci podstatne tensi drvot,ale minimalne priemeru drotu aky je na rotore, a staci len 1 faza, kedze je to viacpolovy stroj, tak tie prechody nulov nebudu az take citelne pre regulator. bolo by vhodne ak by napetie oproti vykonovemu 3F vinutiu bolo dvojnasobne cize 12V. napetie z danej cievky usmernis, a pekne nim napajas regulator 12V. kedze v regulatore je medzi svorkov D+, a svorkov 54 dioda, tak by to vobec nevadilo ze pri behu motora by bol na svorkach taky rozdiel. no a tiez by 6V privedenych na svorku 54 malo pri starte stacit na prebudenie alternatora k cinnosti.rotor by potom krasne pracoval na 12V generovanich v pomocnom vinuti, a stator by daval tvrde napetie 6V. vies ja vidim problem v tom ze ten rotor nekrmi dostatocne magneticke obvodystatora .no a zdroj je potom mekky. cize by som regulaciu isto riesil na 12V, a ak nie, tak previnut rotor. |
vážení, prečo tu rozvíjate teórie ktoré sú úplne zbytočné, stačilo vymeniť 6V žiarovky za 12 voltové, nechať tam reglér na 12 V a je po probléme. S elektrikou sa dá robiť všeličo, ale mne to tu pripadá ako keby som doma chcel použiť spotrebiče na 120 voltov hoci v sieti je raz toľko a musel by som vymýšľať rôzne regulátory a vlastne úplne zbytočne, stačí si namiesto 6 voltovej žiarovky pýtať 12 voltovú. HOWGH |
žeby bol JACK cuztomizér? tak asi pre to. JE to horšia, ale zato dlhšia cesta. Ale každý spraví podľa svojho gusta a v tomto má Jack u mňa palec hore. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 77223 | Včera: 139699