Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
mam dotaz: chcem sa spytat či je vôla na prednych kotúčoch v norme, alebo to ma byt napevno |
kotúče sú buď pevne alebo plávajúco uchytené. Pokiaľ sú pevne uchytené, vôľa nesmie byť, u plávajúcich vôľa musí byť. |
super a teraz mi vysvetli čo su to plavajuce |
takže je to ok ked to ma určitu volu |
Koľko máš vôľu (?) , lebo tiež to nemôže lietať ako krave chvost . |
je to tak do pol milimetra ale ešte to pre istotu premeriam, ale zda sa mi že jeden ma trošilinku väčšiu vôlu Upravené 1 krát. Naposledy upravil patino (24.07.2012 10:25) |
Tak dokonca 3mm : Moto poradňa: INTRUDER VL1500 LC motorka... , ale nedozvedeli sme sa , ako to chlap vyriešil ... |
brazel - ide aj o kotuc. ked som videl beringery, tak tam tie kotuce vyzerali tak, ze kazdu chvilu odpadnu. uplne sa to trepalo a hemlesilo. a brzdili jak betonova stena |
Patino, |
Lorenzo - je to vola aj verikalna aj horizontalna, ale ta vola je velmi malicka , vcera som to pozeral tak je to asi v poriadku ale dam to ešte skontrolovať, |
Ja mám tiež tak zvané plávajúce ale rukou s nimi nepohnem ani horizontálne ani vertikálne. |
patino, kúpiš to v Ducati, a odporúčam komplet predok vymeniť, to sa ti neoplatí nšetriť na tom mieste, myslím 30-40 eur ložisko + manžeta, neviem presne. ale Ducati Banská Štiavnica. |
www.ebay.de/itm/Radlager-Satz-vorn-Ducati-748-2000-03-7... Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (25.07.2012 9:17) |
brazel - aj bratislava ma predajnu Ducati pisal som tam uvidim čo mi odpišu |
Napr Brembo kotuce maju volu dost. (neviem ci vsetky druhy) Aj vertikalnu aj horizontalnu. Skusal som volu takehoto (nepouziteho/noveho) kotuca a mal volu viac ako milimeter! |
nepoznam moc plavajuce kotuce, ale mylim, ze plavat by mali najmenej tolko, kolko sa mozu zodrat brzd platnicky, ako to podobne je i u plavajucich strmenov, horizontalne by vsak volu mat nemali, tym by vznikalo vyosenie, cize "vajco", aky zmysel by malo potom aj vyvazovanie kola? |
spidooo- nieco pravdy na teorii o roztaznosti materialov bude, skor bych to vsak pripisoval pri vecsom namahani- supersporty |
trucktor> praveze plavajuci kotuc ma horizontalnu volu, aku inu volu si predstavujes? |
No takto, kotuc nikdy nieje rovny. Ma okom nepozorovatelnu osmicku. Je to preto aby vracal vysunute platnicky po zabrzdeni spat. |
Za odsunutie platničiek späť od kotúča by mala byť zodpovedná pružnosť gumených tesnení, ktoré sú okolo piestikov. |
akokolvek blaznivo to znie, kotuc je naozaj jemne vyoseny aby odtlacil platnicky. Je to par tisicin mm a to aj staci. Preto na moto alebo aute moze kotuc stale jemne brzdit. |
gumicky neodtlacaju dosticky od kotuca. to ste nikdy netlacili motorku? kazda jemne sucha o kotuce spidi ma recht. a brembo kotuce maju viditelnejiu volu |
He-he , keď som to hádam pred tromi-štyrmi rokmi napísal , že kotúče vlastne napomáhajú piestikom a roztláčajú platničky , utŕžil som tu posmech (že , raptor a spol.) , dnes sa to berie ako fakt , som rád , že to niektorí vedia . |
Prof. Ing. František Vlk, DrSc. píše: |
a vie mi pán docent vysvetliť, prečo jeho teoria o podtlaku a gumičkách zlyhava, keď mám dole koleso a stlačím brzdu? Lebo oddeliť doštičky od seba je vtedy sakra problém. |
vlk@udt.fme.vutbr.cz jestli jsi takový frajer, tak mu napíšeš, že nemá pravdu a vyvrátíš mu jeho tvrzení |
takový lehký návrh praktického pokusu: zvedni přední kolo do vzduchu, stiskni brzdu. Kolo je zabržděné, nejde s ním pootočit. Pusť brzdu. kolo není zabržděné, lze s ním volně točit. |
matus, daj ty len na profesora, on je macher v teórii, ty si macher v jazdení. |
Kua nedalo mi, musel som isť teraz do garáže pozreť na tie kotúče. A ahaho aj ja mám plávajúce Brembo, no jeden má väčšiu vôlu ako druhý o kúštik. Je to asi do 0,5mm hore-dole a o voľačo menej z boku-nabok. Tak aspoň viem prečo za nové pítajú takú pálku. |
matus - tak na tom videu to riadne lieta a klepe, mne to len jemne cka ani nie pol mm |
Hugila> ten citat je z nejakej jeho knihy? Lebo na internete neviem takyto citat najst. Upravené 1 krát. Naposledy upravil matus (27.07.2012 9:04) |
matus: |
mate pravdu obaja. tlak v brzde povoli, preto sa da kolesom pohnut, ale ze by sa dosticky nejako radikalne odtlacili.. ved to nerobia cely cas. dosticky sa v strmeni hybu aj tak len na malinky zlomok milimetra. a ja mam TUSIM tiez pruziny na brzde, ktore drzia platnicky od seba, aby pri vybrati kolesa nevypadli - ale to na djuukovi - brembo. na MT to neni. |
neeeni tu raptak ..prilejem ja.... Upravené 1 krát. Naposledy upravil demo (27.07.2012 9:48) |
matus - rotaciou tesneni sa podla mna mysli skor namahanie strihom. Cize z pravouhleho profilu sa natahuje na lichobeznikovy, samozrejme pri vacsom vysunuti, ked tam napr. nie je kotuc, sa to deje len do prekonania istej sily, potom sa uz tesnenia zacnu po povrchu valceka smykat (ako ked sa odthnu sanky alebo lyze), ale ostanu v deformovanom tvare. Ked tlak v sustave pominie tesnenia vratia valceky spat len o tu desatinku, kolko boli deformovane, tot moj nazor Upravené 1 krát. Naposledy upravil dazdo (27.07.2012 18:18) |
Hmm: |
odborníci Upravené 1 krát. Naposledy upravil Jura (13.05.2014 16:09) |
@ egres2: prasiatka sem im nedal, tak mi ich ani nebudú vracať |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 122656 | Včera: 197178