Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Zdravím, Upravené 1 krát. Naposledy upravil majko11293 (28.06.2012 18:51) |
JA to robim tak ze ked ho za takych teplot vyberiem niekde trosku do kopca tak ked ten kopec dam vypnem a povinne sa kocham aspon 10 minut prirodou A odporucam to robit tiez ked chces aby ti po tom roztlacanie este naskocil...inac akym olejom riedis ? |
tak to si ma nepotešil, ja si ale myslim že by sa to tak prehrievat nemalo, ono mi to robi aj ked tak teplo nieje..proste sa to prehreje. Riedim Stihl olejom v pomere 1:50, nemoze byt aj tu chyba? Nemam tam dat viac oleja? |
moment ale robi to ked ides iba hore kopcom ? No ja neviem ci Sthil olej je pre simsona to prave ale ked ho tam pridas viac urcite tomu nepomozes...ja napriklad mam M2T a sice to produkuje trosku viac dymu ako by sa patrilo ale aspon ide :D |
Nie, robi to aj ked idem po rovinke..proste sa to prehreje a je tomu koniec. M2T som použival a robilo to to iste, prešiel som teda na Stihl. A myslel som to tak, že možno tam toho oleja je malo a nedokaže všetko premazat tak sa to preto prehrieva. Teda ak by som tam dal viac oleja tak by to možno premazalo všetko a by sa to menej hrialo, to je ale iba moja teoria |
Tak za pokus to stoji ved preco nie len ja som narazal na to dymenie ze cim viac oleja davas tym viac dymu |
to co opisujes, mi najviac pripomina falosny vzduch. ked sa simson zohreje, tak niekde vznikne netesnost (tesnenie sa roztiahne, alebo material ktory ma tesnit sa roztiahne a uz to stare tesnenie nezvlada) pozri si poriadne prirubu karburatora k valcu, ci mas dobre dotiahnute tie dve skrutky a stav toho tesnenia. potom to este moze byt gufero pri zapalovani, to je casta porucha simsonov, aj ja som si s nim uzil a priznaky velmi podobne ako opisujes. oleja viac nedavaj, stihl olej je pre simson az prilis dobry a 1:50 je dobry pomer. viac iba pri zabehu (1:33). |
Gufero pod zapalovanim som menil, asi pred mesiacom. Taktiez som nedavno čistil karburator a vymenil som aj to testnenie k valcu. Ja už fakt neviem kde by mohla byt chyba.. |
možnosti: može to robiť niečo od piestu že ti pukol krúžok tesnost ........ gufera su nekedy nevyspitateľne ja som menil raz aj 3x za mesiac........ može byť aj bohata zmes ..... sviečka aka je atd ........ mne to robilo na Mzte ale ta mala pokazeny sytič teda bohata zmes |
valec aj piest som kontroloval a je v poriadku...so zmesou som mal vždy problemy, nejako si to neviem poriadne nastavit. Farba sviečky je taka až do čierna, čo nieje myslim dobre.. |
to je veľmo bohata zmes musi byť tehlova |
pozri si ci sa ti vracia sytic naspat a ci ide lanko dobre, lahko. a nastavenie karbesu, citaj tu |
Tak dnes som prišiel na dalšiu vec...ked som sa bol trochu povozit a šiel som z kopca na 4ke, tak motorku zas začalo dusit a stracala otačky. Podradil som do 3ky, rozbehol ju a zaradil som 4ku a išla už zase motorka normalne... |
No takže karburator som konečne nastavil, skusil som ist aj uplne tak že som sytič odpojil od karburatoru a stale to iste. Sice motorku som dokazal dostat do večšich otačok ale opet mi zdochla po istej dobe. Už fakt neviem čo s tym...ešte ma napadlo či nemože byt problem v tom že nedostava benzin popripade ho dostava malo...? Totiž väčšinou ta hadička nieje uplne plna, väčšinou je v nej benzin tak do polovice..nechapem prečo ten benzin nechce tiect. Ked hadičku dam dole a kohutik otvorim tak sa normalne leje, ale ked hadičku opet zapojim tak len kvapka...akoby nedostavalo vzduch alebo čo..nechapem tomu. Zatka nadrže je original nova, tam by problem byt nemal. V karburatore som opet trysky vyčistil, tak kde je problem? Som zufaly už.. |
no takže gufero som vymenil, ihllu v karburatore som dal uplne hore no simson mi nechce nejak štartovat..nechapem..kde je zasa problem? |
85 tryska? original 50 ka valec ma 70ku.. a na 70ku valec davali 72 hl trysku |
mal som 72ku ale zdalo sa mi to malo, tak som tam dal 85ku a išlo to v pohode...alebo tu žeby bol prave ten problem? Upravené 1 krát. Naposledy upravil majko11293 (05.07.2012 12:32) |
neviem načo si tam daval dve gufera nechapem |
pekne video, dik ;) |
ložisko tam máš určite toho sa neboj . na tvojom mieste by som ešte raz vybral obidve guferá . Kúpil nové a vymenil . Najlepšie je keď si to trochu nahreješ teplovzdušnou (ten hliník nie gufero ) , tiež mi to tu niekto poradil lebo keď si to nové dobré zatlačil až k ložisku tak nemusí dobre tesniť a ak si to staré pri vyberaní poškodil je to na ..... najlepšie je to dať zarovno toho hliníkového kruhu do ktorého to zaklepávaš alebo max 1 až 2 mm za . ja to mám 1mm utopené a je to super |
tak ma napadlo, nemože to robit tyristor? |
keby to robí tyristor tak by to robilo asi stále |
tak to je zaujimave lebo tu: Moto poradňa: simson tyristor |
a od kedy ti to robí ? začalo to len tak samé od seba alebo si s ním niečo robil ? a sviečku máš akej farby ? Upravené 1 krát. Naposledy upravil sism000 (07.07.2012 20:51) |
s tym ze na volnobeh ti nedrzi ked mas plne otacky neprida a ked pustis plyn skape ti poradim, ale na to ostatne nie, mne toto iste robi na simáči ked dam vela oleja zahadze sviecku a potom robi toto, budto ho skus roztlacit, alebo Upravené 1 krát. Naposledy upravil s51e (07.07.2012 20:56) |
podla mňa je na príčine zmes,asi hooodne bohatá na tvojom mieste by som skúsil zrepasovať karbec(trysky,ihla,hladina,šrob zmesi,...)hlavnú trysku skús 70,72,75.tryska 85 je asi moc a pri rovnakom karburátore neplatí že čím vačší objem tým vačšia tryska |
karburator som ešte len pred par dnami nastavoval a čistil, tam problem nebude aj ked sviečka je trochu černejšia...a predsa väčšia tryska to tiež robit nemože, že je tam viac benzinu nevadi, nie? ..Takže myslite že to ten tyristor nebude? |
keď máš černejšiu sviečku tak tú skrutku čo máš na zmes povol cca o 1 otáčku . neviem aký máš karbec ja mám 16n3-4 a mám ho nastavení tak že ihla na 2hom záreze tá zablombovaná skrutka na prírube povolená o 3otáčky a skrutka na zmes o 1.5 a poriadne nastavení plavák . a sviečka tak krásne červená že červenšia už byť ani nemóže ja myslím že to tyrustorom nebude. |
šrob zmesi má iba vplyv ani nie do 1/4 plynu |
no nejak nemozem najst tu predošlu 72" trysku, takze momentalne tam musim nechat 85"...čo mam teda s karburatorom spravit? volnobeh mam nastaveny, ihlu mam uplne hore. Šrob zmesi ze o 1.5 otačky povoleny tušim.. |
pre kristove rany, nepytaj sa desat razy a vymen tu trysku, ci ti to treba 100x povedat? Upravené 1 krát. Naposledy upravil kilix (11.07.2012 14:57) |
Laskavo sa prestaňte somnou takto bavit! Sa tu normalne pytam čo mam robiť, každy je tu taky mudry a nič z toho. To 4x napisane vymen trysku bolo maximalne trapne. Myslel som že tu mi pomožete no vidim že som si myslel zle. Neviete nič len buzerovat. Upravené 1 krát. Naposledy upravil majko11293 (11.07.2012 15:10) |
človek vam tu napiše pravdu a nezmožete sa ani na odpoved? pekne |
tak ked si dal 72 tak musis teraz doladit karbec tak aby bola sviecka tehlova.motor bol zvyknuty na bohatu zmes a teras si mu dal 72 tak je to prenho malo preto treba doladit zmes na karburatore povol srub na bohatost smesi co je na prirube ku valci o 3 otacky von dolad s otackamy potom srub na bohatost zase zasrubuj max o tristvrte otacky dnu a ihlu daj na 2 zarez z hora ked nepojde skus roztlacit skus dakus pobehat vyber sviecku pozri aka farba a napis. |
no tak neviem či som neprišiel na možnu pričinu. Ked mi motor po prehriati zdochol všimol som si že je hadička do karburatora poloprazdna pričom nadrž je plna. Hadičku som z nadrze vytiahol no benzin tiekol, akonahle som ju naspet zasunul tak benzin do hadičky len kvapkal. Ako je toto možne? Zatku nadrže mam original, aj ked som nadrž otvoril tak benzin netiekol tak ako by mal. |
Skusil by som prečistiť kohút, aj ho vyšrobovať z nádrže či tam nie je bordel. Benzín tiecť môže ale nemusí to byť dostatočný prúd. A ešte ma napadá sviečka ak je príliš teplá prehreje sa a potom nepáli (teplá myslím tepelnú hodnotu sviečky) |
nie, nie. Nechapete. Kohut tam je novy, ale proste ked dam hadičku dole tak benzin z kohuta vyteka uplne ako len može, akonahle hadičku zasuniem tak skoro len kvapka. |
a hladinu v karburatore mas dobru? to bolo v jednej z tych liniek co som sem dal, ako nastavit/skontrolovat karburatorovu hladinu. ale to si asi pozeral. Upravené 1 krát. Naposledy upravil kilix (14.07.2012 20:28) |
no skoro ako si napisal. Hadičku vytiahnem z kohuta aj karburatora, benzin tečie perfektne. Ked jednu stranu hadičky nasuniem na kohut a druhu ešte na karburator nenasuniem tak samozrejme tiež tečie dobre ale akonahle zasuniem hadičku aj na karburator tak benzin začne len kvapkat. Ten filter na kohute som kontroloval a je čisty. |
ved ale hadam nechces aby sa ti do karbecu benzin prudom lial. a kde by sa tam tolko benzinu uskladnilo? napusti sa tam iba tolko, kolko treba a potom plavak privod uzavrie, takze uz dalej tiect nebude. system totozny ako na hajzli, tam tiez tecie iba kym neni nadobka plna |
Zase zo mna robiš debila. Mysliš si že ja neviem ako ma do toho tiect benzin?! Hadička na simsone ma byt vždy plna, no moja je skoro vždy poloprazdna. Takto tiect benzin nemože! |
majko11293: na mojom simsone som mal tiez vzdy prazdnu hadicku vzdy ked to tak bolo som otvoril viecko nadrze prylozil usta a tlacil som dnu vzduch a tak mi pretlacilo benzin a hadicka bola plna.robilo my to casto a zistil som ze co mas na viecku nadrze taku malu dierku v strede tak ta bola upchata.zober kompresor pryloz ku viecku a ono tu vsetku spinu prefukne von. |
no neviem ake viečko maš ty, ale ja mam toto: |
tak stare zatky original simson maju tu dierku v stredu uzaveru s hora. ta dierka ma byt v strede totho uzaveru z hora NEVIEM PRIDAT OBRAZOK S PC !! |
tak stihol som to trochu nakamerovat. Video je tu: |
tak to bude bud karburator ale tyristor ake farby mas sviecku teraz na tej tryske 72?na tom videu mas aku trysku 85 ci 72 teraz na tom videu?a vyber sviecku a napis akej je farby. |
na tom videu je 72" tryska. Sviečku som nepozeral ale najskor bude čierna ako vždy :D |
S tryskou to nemá vôbec nič spoločné, maximálne to, že skrz ňu preteká benzín. To je jasný prípad tyristoru, ktorý sa prehrieva. Treba ho vymeniť, ak si šikovný, preletuješ si to aj sám. Ak nie, daj to spraviť niekomu inému. Podobne je na tom aj pionier, kondenzátor sa prehreje a problém je na svete, bum, a zhodou okolností ide o rovnaký čas, rovnaký zvuk, a celkovo rovnaký zádrhel v lebeniach niektorých motocykilstov vekového priemeru 15 rokov. |
neviem či ti to pomôže ale tu je video čo robil môj sifón . kombinácia zle nastavený karbec ( čierna sviečka ) a zlí karbec čo som tu založil vela tém že mi ho dusí dal som starí poriadne som ho nastavil a frčí hlavne skús poriadne nastaviť ten karbec nech je červená sviečka . samozrejme ak je zlý ten tyristor tak sa ti to nepodari Video: Simson zas nedeUpravené 1 krát. Naposledy upravil sism000 (17.07.2012 20:49) |
ako ti radi sism, vymeň obydva gufera na kľuke ,postupuj hlavne pomali.Skrat na snímači otáčok sa prejavuje tým ,že simson pri jazde zdochne a nejde naštartovať ,akonáhle ochladne tak zase ide bez problémov,kým sa nezohreje. |
@hruso25 |
na základe vídea ťažko povedať v čom je chyba.Všetko ide pokus omyl. Típujem to na tie guferá. Ja som behom troch mesiacov menil tri na kľuke a to som mal pred tým štyri roky pokoj. |
gufera určite nie, to je blbost..mam ich vymenene, tam problem iste nieje |
simson sice nepoznam dufam ze nebudem za sprosteho ale vicko nadrze predsa nadrz utesnuje a nie odvzdusnuje ja mam odvzdusnenie vedene hadickov z nadrze pod motorku ktora moze byt upchata moze byt upchaty palivovy filter alebo aj vzduchovy filter teda ak to take filtre ma olej z fykuku u dvojtaktu je uplne bezna vecnikto nedokaze namiesat taku zmes aby vsetok olej zhorel a za druhe predsa dvojtak robi vyplach |
takže takto, benzin tečie dobre, vzduchovy filter je čisty ako aj vyfuk. Gufera boli menene, tu tiež problem nieje. Karburator mam nastaveny, sviečka vyzera takto: |
ja mám sviečku úplne inej farby úplne žiarivo červená . tá tvoja je akoby slabo vypálená šedá . škoda že neviem pridať foto a aký máš štýl jazdy ? myslím kým ide ? ak mu moc nakladáš môže sa prehrievať a preto začne blbnúť Upravené 2 krát. Naposledy upravil sism000 (20.07.2012 19:59) |
Je treba hľadať chybu (iskra, bezín) keď to neide- je prehriate. |
to som skušal, ked je motor prehriaty tak iskra je a aj benzin tečie normalne... a štyl jazdy mam taky normalny, nedusim motorku uplne a robi to aj ocovi takže ani tu chyba nebude.. |
ak máš náhradný karbec, tak ho skús vymeniť. |
chudobna zmes vysoka teplota az mozno do pridretia motora zapecene kruzky alebo kluka premerat tlak v motore vzdy je treba pocitat s tym horsim |
zmes je už dobra a zapečene kružky nemam lebo som mal cely valec dole a som to kontroloval.. |
takže skusil som si pozičat tyristor, vyzera to zatial v pohode no začalo mi strielat z vyfuku...čo s tym? Otec mi hovori že je to zle nastavenou zmesou...prosim rychlo o rady, mam karburator presne nastaveny podla DP, teda volnobeh je povoleny o 3,5 otačky a zmes o 1,5 otačky. Dakujem |
Streľba do výfuku= prerazená sviečka/skrat zapaľ. sústavy na kostru. |
čiže kde mam hladat chybu? |
no takže strielanie je v pohode. Prišiel som na to že chyba predsa len bude v tyristore. Ked som ho vymenil tak mi motorka po prehriati už nezdochla, ale akoby trochu stratila ťah. Neviem, tam kde mi predtym išla na 3ke teraz ide na 2ke. Nechapem. Taktiež ked vypnem motor a motor je horuci tak potom mi už nenaštartuje. |
a teraz máš akú farbu sviečky ? a klepe to odkiaľ od valca alebo prevodovky ? |
taka ako predtym, do siva...a vieš, to klepanie sa neda len tak zistit odkial to klepe...zvuk sa širi celym motorom..ale dal som dole magnet a ta tyč na ktorej magnet je(tušim je to klukovka) tak ma taku maličku vôľu, čo ja viem takeho pol milimetra...ma sa to trochu hybat alebo to ma byt uplne pevne? Zrejme bude treba vymenit ložiska na klukovke alebo niečo ine? Može toto sposobovat to klepanie? |
ešte keby sa pohráš zo zmesou a vyladíš ju aby bola sviečka červená ide ešte lepšie hlavne si zapamataj ako to máš teraz , keby to bolo ešte horšie aby si to mohol vrátiť do pôvodnej polohy . tá tyč na ktorej je magnet je kľuka , a má byť na pevno . keď je to len cca 0,5mm tak by to tak nahlas klepať nemalo . ale určite by som to vymenil lebo by to bolo už len horšie . a keď sa už rozhodneš vymeniť ich vymeň už všetky keď budeš mať rozpolení motor . |
ano, tak rozobral som cely motor a planujem vymenit všetky ložiska ako aj gufera. Všetky ložiska su v dost biednom stave tak dufam že to vyrieši moj problem. Klukovka je naštastie v poriadku tu menit netreba.. |
Toto robilo aj mne prisiel som rozriedil som benzin lebo tam bolo viac oleja . |
Mam problem s buchanim ked mi zacne odpalovat zacne to buchat. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 343270 | Včera: 129638