Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Ahoj všetci, |
indukčná cievka je jednoduchý transformátor, ktorý transformuje zo 6V impulzu na zhruba 400V výboj pre sviečku |
Indukčná cievka má 2 vinutia, primár a sekundár. Keď sú kontakty prerušovača spojené, preteká primárnou cievkou el. prúd, v momente rozpojenia kontaktov prerušovača sa v sekundárnom vinutí indukuje el. napätie a medzi kontaktami sviečky preskočí iskra. Možno si si nevšimol, že na obrázku je vidieť aj druhé vinutie, ktoré končí na sviečke a druhý jeho koniec je uzemnený. V tomto prípade ide o tzv. magneto a preto je primárna cievka zároveň aj zdrojom prúdu pre zapaľovací systém, v prípade akumulátorového zapaľovanie musí byť na napájanie indukčnej cievky použitý cudzí zdroj prúdu a indukčná cievka slúži iba ako zdroj vysokého napätia pre sviečku. Ak ti toto vysvetlenie stačí, OK, ak nie zavolaj mi môžeme o tom debatovať |
Narychlo: |
www.kempi.fei.tuke.sk/filedata/hmp155/Magneticke%20obvo... |
Zdravím, |
Malá úprava schémy, aby bola názornejšia: Upravené 1 krát. Naposledy upravil lucifero89 (10.04.2012 9:44) |
Autotransformátorom je aj klasická samostatná indukčka, má len tri vývody. Myslím, že práve kvôli indukčkám sa volá tento typ trafákov "autotransformátorom". |
Zdravím.Neviem či to je ona ale mam na micicrooske. tinypic.com/r/2qnzifr/8 Upravené 2 krát. Naposledy upravil Jarko25 (13.07.2015 20:15) |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 53581 | Včera: 158941