Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Po zime mi neslo nastartovat motorku,dal som bateriu na nabijacku,nenabijala sa ani dve hodiny a nabijacka ukazovala full. Ok,motorka nastartovala v pohode vsetko. Treti den od nabijania doma startujem motorku vsetko ok,zastavim na pumpe,starter ledva pretocilo,potom uz ani nepretocilo,motorku som roztlacil. Pridem domov,nechal som motorku vychladnut,asi po hodine,motorka startuje uplne normalne,po chvili vozenia,zhasinam...skusam nastartovat,znova nic,prvy start ledva pretoci,potom uz ani to. Zasa to iste,necham ju stat cca hodinku,motorka startuje uplne v pohode...dam bateriu na nabijacku,nabijacka ukazuje zasa full.....tak ja som z toho jelen teraz co to asi moze byt?? zla bateria? starter? .......inak je to Kawasaki ZX6R 2005 |
Baterka vie narobiť aj iné divy... |
Skus merat napatie baterie pocas startovania, ak napatie klesa hlboko pod 10 V tak je v haji bateria ale ak nie tak je vadny starter (stykac, uhliky alebo...). Da sa to poznat aj podla svietivosti kontroliek pri startovani (nesmu zhasnu). |
Baterka je prec ak nema kapacitu a nedokaze dat vykon. Skus is dat premerat baterku,alebo si pozicaj inu pripadne skus cez kable ci bude startovat v pohode z ineho zdroja. pripadne, kup si novu a o nu sa staraj. treba aj v zime kopnut do baterky. ak baterka nepracuje kladny pol natiahne na seba biely povlak. tzvany sulfanat. tento tym padom zabranuje elektrochemickej reakcii. cim vacsia je plocha sulfanatu tym je mensia kapacita akumulatora. Mozes dat baterku na nabijacku , ktora nie len nabija ale aj vybija. ak das trebars tri cykli nabitia a vybita, tak mozno baterka mozno ciastocne odbura ten sulfanat a zacne fungovat. nebude uz ako nova. jasne ze nabijacka hlasi, ze je nabita, lebo pre nu je obvod uzavrety a reakcia prebieha. ale ked ides nastartovat baterka nema kapacitu a nepretoci motorom. da sa to merat ale tym Ta nechem zatazovat. Baterku v zime nestaci len nabijat. Treba ju aj vybit ale nie pod 1,8V lebo ju znicis. najlepsie je mat nabijacku ktora dava aj vybijaci impulz a mozes ju nechat v udrziavacom rezme Upravené 1 krát. Naposledy upravil tom691 (04.03.2012 14:02) |
Takto na diaľku to je ťažko posúdiť. Nabitá baterka by mala mať napätie 12,7V +.-, ak môžeš tak si to zmeraj obyčajným tesco merákom, pri dobíjaní by mala mať viac okolo 14V +,-(ak nemá tak altík nedobíja), ak máš toto skontrolované a je to OK, tak potom to môže byť mínus pól na kostre, pozrie kde ho máš z baterky pripojený na konštrukciu motorky skontroluj dotiahnutie prípadne či neni zaoxidovaný spoj. |
to ze baterka ma spravne napatie neznamena ze madostatocnu kapacitu. fakt to treba merat pri zatazi, ale na tejto stranke tu uz boli prispevky. Upravené 1 krát. Naposledy upravil tom691 (04.03.2012 15:18) |
zasulfatovane dosky. tu vela motnosti nieje. bud desulfator, alebo odniest na dvor zberne nebezpecneho odpadu. |
bude to asi bateria,je tam este od vyroby ...6 rokov...poskusam cez tyzden,uvidim vdaka za rady |
Ak ma baterka 6 rokov, na 99% je v háji (aj my sme 99% ). Sú baterky, čo "idú" aj dlhšie, ale to sú výnimky a tieto baterky vydržali len preto, lebo boli veľmi starostlivo ošetrované, stála teplota, optimálne pracovné cykly, čo sa ale na motocykle určite nevzťahuje. |
bopsik |
...moja skusenost...moto zazimovana...OK zazimovana = silne slovo...baterko KO..banner nova 33€....nabit..teraz OK...start na 1x.... |
mam hondu CBR 600 RR.... no a mam problem v tom ze nemozem nastartovat... myslim ze to bude baterkou aj ked niesom si uplne isty lebo ked som meral stavu tak som mal cca 11,5 skusil som nastartovat a uz tam bolo cca 8,2... a potom mi vyplo uplne pristrojovku...a svetla v pretu prakticky skoro vobec nesvitia.... prikladam aj video ( nieje to moje video ale robi to v podstate to iste) baterku som dal dobit kamaratovi tka neviem ze ci to nahodou neodflakol... |
veď to pripoj s káblami napr. na auto a uvidíš. Poprípade baterku odpoj úplne a naštartuj to len na autobatériu, alebo inú motobatériu. |
raptor: však hovorím, že výnimky existujú, vidno že si sa o ňu staral, asi si ju nikdy nevybil do nuly, nezimovala 4 mesiace v mraze v šope, proste jak vo vatičke. Potom vydrží. Mne jedna bábika tvrdila, že mala v plechovke batériu 14 rokov. Nechce sa mi veriť, ale teoreticky je to možné... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Bopsik (06.03.2012 18:54) |
lost: Batéria je v pr....li, 11,5 V je stav vybitej batérie a pri takomto stave sa ti kontrolky,smerovky, svetlo síce rozsvieti, ale ako je počuť z videa aj to "rapčanie" zo štartéra je znakom malého štartovacieho prúdu, tak preto ti to tak robí. |
Bopsik: ...vysunie sa pastorok, zároveň spojí kontakty štartéra... Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (06.03.2012 20:04) |
Kedysi mi podobne blblo auto a robil to zaoxidovaný kontakt.Stačilo ním pohnúť a štartér točil ako nový. Po vyčistení problémy prestali. |
Kedysi, za mojich mladých čias štartéry fungovali takto: (ale po slovensky) |
A po nemecky: |
A aj po rusky som našiel, ale je to zatiaľ stále to isté... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Bopsik (06.03.2012 20:39) |
Z môjho fazer manuálu to vyzerá byť po starom: Upravené 1 krát. Naposledy upravil Bopsik (06.03.2012 20:56) |
Kukám na tú fotku z výstavy jak puk. Vyzerá to tam akoby štartér bol stále v zábere, len mi nie je jasné ako sa vypína zo záberu, resp. zapína do záberu. |
Veď jasne, že stály záber, pri alternátore je voľnobežka. Všetko rieši elektronika alebo relátka - preto píšem, že aj ty to tak máš na Fazeri... |
horcicak: To rapčanie je zo štartéra? Kua, ja som si myslel, že je to relé... |
nazdar sorry ze to tu znova otvaram ale mam presne rovnaky pproblem ako opisal shakal88 cize ide o to ze mi to moto raz startuje raz nie resp ani nepretoci potom presne ako pise v uvode o hodinku dve zas pretoci starter a aj nakopne, vlastne viem skoro isto ze to je vadna baterka a mam na nu este zarucak je tak rok stara, vlastne robila mi to aj minuly rok sem tam, ale neriesil som to pretoze som mal problemy s reglerom takze som si to s tym spojoval a ku koncu sezony som samozrejme neriesil novu baterku, ved naco aj aby mi cez zimu stala? cez zimu som ju mal pekne v teple 0 na zaciatku sezony som ju nabil a slapala az do teraz ked som mal vyjazd s mensimi trasami a castejsimi zastavkami. Teraz pri startovani mi merak ukazoval hodnoty 6-8-10 V ale verim tomu ze to zas za dve hodky nakopne tak neviem co mam povedat tomu predajcovi ze co je vadne ta kapacita alebo co? je to este v zaruke tak to chcem samozrejme vymenit. Viem ze je to zla baterka pretoze som meral pri nastartovani a pri otackach mala nieco cez 14V takze ju dobija Upravené 1 krát. Naposledy upravil maker77 (05.05.2013 14:13) |
maker77: Stále dokola tu už desiaty rok opakujem, že "pekne v teple" je dokonalá zbytočnosť a "na zaciatku sezony" nabíjať je dokonalá chujovina. |
vadim> tak to mas asi stastie Upravené 1 krát. Naposledy upravil dando (05.05.2013 15:34) |
dando: Tak nech ju opatruje ako oko v hlave a na noc jej spieva uspávanky, lebo slovenský dovozca Yuasy ku každej reklamácii Yuasy vyžaduje potvrdenie o štvrťročných kontrolách a údržbe v autorizovanom servise |
lepsie ako varta ktora odchadza bez porucania so zarukou. a zaruku ti da aj predajca, sice svoju, ale dobry predajca si drzi slovo |
tak ja som bol moju bateriu reklamovat vravel som dotyčnemu ze mi to akosi nedrzi kapacitu premeral to malo to nieco pod 12 V tak mi ju zobral na par dni ze ju premeria po 3dnoch mi vola ze si mam prist po bateriu ze bola "normalne vybita" tak si vravim asi som uz k**ot ale neva aspon to slapalo teda az do dnes ekdy som po 5dnoch zleho pocasia konecne nasadol na moto a zas stary znamy problem tocilo ju strasne pomaly a coraz menej aj svetielko neutral mi uz chudak zacal preblikavat tak neviem co natom tecn chlapik nerozumel ked mu vravim ze endrzi kapacitu ako docela to nasere ked ste na tripe alebo desi a nazad vam to uz nechyti.. kazdopadne som tu niekde cital ze pri startovani bateria nesmi klesnut pod 10V .. tak dal som dole sedlo a nameral som pri starte tak okolo 6-7 V tak co to znamena ze je ta bateria Kaput? neviem co uz povedat tomu predajcovi mam mu tam dotiahnut nepojazdnu amsinu a ukazat mu jak to nestartuje? |
ach jaj.... |
dobijanie funguje dobre ked mi vratili tu baterku akoze nabitu tak to naskocilo a meral som to pri otackach a bolo to tak okolo 14,08V takze vravim dobijat dobija regler som menil za regler do yamahy 1100(ja mam 535) takze musi stihat dobijat kontakty zaoxidovane nemam este mozem pozret ten kontakt na kostru z reglera ale ani tomu nedavam moc sance. mam pocit ze to bude v baterke Upravené 2 krát. Naposledy upravil maker77 (27.05.2013 10:28) |
14,1 je uplne nejlpesie asi co si tam mohol namerat. Takze tam problem nebude. Jedine ze by bol niekde zly spoj a slabo to dobijalo, ale reguluje ti to dobre. |
a kory spoj by to mohol ovplyvnovat? + - vzdy zatahujem napevno, ma nato vplyv aj kostra od regulatora? inak moc sa do elektriky nevyznam tak neviem kde by mohol byt problem prave som volal predajcovi baterie a ten mi vravel ze tam moze byt x veci co tu bateriu vybija ale ake pre pana? Alternator-Regulator-Akumulatror pokial viem de tam moze byt xy moznosti ze to vybija |
znova mi vratili bateriu ze je v poriadku a ze ju skusali aj pod zatazou, tak ja uz neviem chlapik mi vravi ze ci neni skrat v starteri ale to by som to ani nenastartoval nie? alebo vravel ze to bere vela amperov pri startovani ako to zistim? vedel b niekto poadit ? lebo zacinam byt z toho zufaly zas tam tu baterku dam a po par dnoch to zas nenakopnem... |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 167504 | Včera: 173046