Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
napadla mi taka myslienka... ako som zhanal motorex ,ktorý je akosi tazko k zohnaniu... može ist do moto neaky shell alebo iný olej určený aj pre osobné autá , keď sa dodrží viskozita a API norma? dik |
Hysteria okolo olejov je podla mna iba biznis, nalej tam kludne inaksi olej, ked este aj viskozitu dodrzis neni o com diskutovat, na Discovery testovali nejaky skuter a naliali tam rastlinny olej a fungoval dalej bez problemov. |
Matko božá...vidíš? |
Ako uz naznacil spidooo, ak mas suchu spojku (napr. BMW GS) tak mozes dat aj olej urceny pre automobily. V pripade mokrej spojky ti bude ale smykat, preto len olej urceny pre motocykle. Kazdopadne co sa tyka parametrov oleja treba dodrzat pokyny vyrobcu motocykla (on vie najlepsie preco). |
tak tak. A hlavne u aut ide iny do prevodovky a iny do motora. V motorke to treba mazat vsetko jednym olejaom a este aj ta mokra spojka nezbednica k tomu... |
janoval , aj moto , ktoré vlastní MASAKER má dve nádržky na olej , jedna pre motor a druhá pre prevodovku . |
Brazel: máš síce pravdu , ale chcel som tému pojať tak všeobecnejšie... u crf je to s olejmi dost specificke.. skor z takeho vedátorského hladiska , že prečo ano prečo nie:D Upravené 1 krát. Naposledy upravil MASAKER (30.08.2011 14:28) |
brazel: tak toto som nevedel. Tak v tom pripade by som povedal, ze je do MOTORA este vhodnejsi bez prisad pre mokru spojku, ako s prisadami. Lepsie to klze/maze. |
jasnacka ze moze ist,urcite bude moto aj jazdit..kratsiu alebo dlhsiu dobu ...a keby vedel motor alebo mokra prevodovka kopat tak by ta poriadne nakopala,netreba mudrovat a objavovat objavene a osvedcene,znacky olejov kludne mozes menit,dokonca aj miesat ked je nudza lebo skoro vsetky pouzivaju spolocne aditiva,no lepsie je celu napln menit aj s filtrom |
Zas... |
,,Šetrime, nech to stojí čokoľvek" |
CB750: mna z vás ohne ja mojej doprajem kludne aj ten najdrahší a tato tema bola zalozená len z takeho vedátorského hladiska ;) bola otvorená pre tym ako som si precital clanok na CC . , a aj keby som si ho precital , tak by som hovná nekupoval... naviac mám pár km po výmene v servise ;) Upravené 1 krát. Naposledy upravil MASAKER (30.08.2011 22:55) |
Do motora som daval Motul 300V 15W50 Factory Line, ktorého mi ostala ešte neotvorená 4L bandaska ak by si chcel, to iste aj do prevodovky. Do prevodovky zvyknu dávať niečo iné, lacnejšie, normálne prevodový olej. Mal som pocit, že s 300V šlo radenie hladšie. 15W50 hlavne kvôli dobrému mazaniu aj pri extrémnych teplotných podmienkach. |
v prirucke mam 10w30 až 10w40 nie je 15w50 trosku velka zmena? Upravené 2 krát. Naposledy upravil MASAKER (30.08.2011 23:08) |
poznám kopu jazdcov, ktorý ho jazdiia kvôli zachovaniu mazacích vlastností aj pri extrémnych teplotách a podmienkach. Ak jazdíš aj v zime, na zimu daj inú viskozitu, ale ak bahníš pri 30stupňových teplotách, dal by som 15W50. Motoru ani s 15W50 pri 10 stupňoch neuškodíš |
v zime bude pravdepodobne moto "hybernovat" , takze to by ma tak nesralo:D(a pravdepodobne by sa novy olej do nej ani nestihol dostat... najazdim málo) a ako sa dá bahnit pri 30 stupnoch? :D ved čakám ako na božie zmilovanie kým zaprší ...:/ inak mas SS |
Ako bahniť pri 30 stupňoch? Kde je vôla, tam je cesta |
CRF toci cez 13-tisic, co je 2-krat tolko ako dobre auto. Automobilove oleje nie su stavane na take otacky a v motorke vraj po cca 1000km velmi rychlo stracaju tie najkvalitnejsie prisady zrovna kvoli vysokym otackam. Cital som o tom podrobnu studiu- nemam to z vlastnej hlavy. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 6168 | Včera: 216464