Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
1. nehádže iskru. poprosil bych nejake návrhy ako to opraviť Upravené 1 krát. Naposledy upravil michael1997 (24.08.2011 22:17) |
1.) daj tam sviečku, vymeň sviečku, nastav odtrh, vyčisti sviečku, skontroluj fajku, skontroluj kabeláž, skontroluj a vyčisti magneto(rotor) a stator, skontroluj - vymeň indučku Upravené 1 krát. Naposledy upravil Trojan (24.08.2011 22:36) |
fajka je dobrá a sviečka tiež, ostatné nezistím pretože ako som už napísal neviem dať dole magneto Upravené 2 krát. Naposledy upravil michael1997 (25.08.2011 0:05) |
Má to indučku alebo tyrák ? Ak to má indučku, máš to ukostrené ? Skús ju vymeniť. To magneto na pinšli sa dáva dole pomocou 8mičky šróbu, magneto si zaistíš proti otáčaniu,( predtým dáš dole vačku kladivka ) vložíš do stredu magneta ten šrób a našróbuješ ho dnu, magneto by malo zľahka vyskočiť. Nieje to tak aj na tej čezetke ? Neivem, s čezetkou som nerobil ... |
na čezete je to úplne iné ako na pinšli (vid. obr.) Pozri obrázok |
Zdar ----- no ja mam osobnú skusenost s touto masinou a je to cele takto ----- pokial je tam este origo zapalovanie tak inducka tam vobec nieje je tam len jedna vysokonapetova cievka ktora je napojena priamo na sviecku a ta cievka sa dost casto kazy cize tak ci tak musis dat dole magneto -potom tu cievku celu ocisti od stareho drotu a ked mas kde tak si ju daj previnut 0,8-1 mm hrobym medenym drotom (ked ma pamet neklame) tak na tu cievku sa vojde 80 zavitou po previnuti ta cievka vyda asi 8V a potom potrebujes klasicky namontovat inducke 6-alebo 12V a stej cievky uz len natiahnes drot cez prerusovac na inducku (poradil mi to jeden skuseny veteranista zo Spisskej n.vsi a skutocne to fungovalo bez jedineho problemu) a este ked chces dat dole magneto tak si kup alebo pozicaj od niekho dvoj-troj ramenny stahovak nie prilis velky ani prilis maly --- a ta matica v magnete je 14 alebo 17 trubkovy kluc nie golak ten ti tam nevojde vela zdaru pri oprave a drzim palec Upravené 1 krát. Naposledy upravil jaremic (25.08.2011 11:38) |
inac ta cievka sa da previnut aj doma rucne len na to treba dost trpezlivosti -a dost s toho bolia ruky |
Myslím, že sťahovák na magneto je rovnaký ako na Simson, alebo VAPE, závit M 27x1,25 |
sťahovák už som zohnal. |
nevie nekdo kdo by mi to mohol namotať, alebo lepšie kdo by zohnal novú?? |
namotať ? Cievku ? To nezvládneš sám ? Chce to pevnú ruku a trpezlivosť. Zohnal novú ? Kolko poznáš internet ? 2hodiny aj s inštaláciou Windowsu ? Panebože hľadaj na E bazároch, je toho kopa ... |
šak hladať budem, ale chcel som sa len opýtať či ju niekdo doma nemá alebo či niekoho nepozná kdo by predával. |
www.motoren.sk/shop/detail/1287/81 inac tu je kompletna nahrada za stare zapalovanie na CZ125/150 pokial by si chcel investovat co sa podla mojho nazoru neoplati kim tu masinu nerenovujes na veterana |
Trojana neposlúchaj, kto v súvislosti s veteránom ČZ 150 spomenie "tyrák" - nemá ani šajnu, o čo kráča... |
myslim ze pokila to nerenovuje na veterana do povodneho stavu mu to moze byt uplne jedno (ten navod co som tu dal je z veteran klubu Spisska nova ves - tych 125-150 cztiek tam maju vela a kazda jedna je takto prerobena a nikdy nebol problem s ohodnotenim a postavenim to na origo veteran SPZ (zlte znacky)--) cize pokial moze a aspon trochu tomu rozumie tak si to bez zbytocneho zhanania po internete spravy aj doma sam a za par supou sice aj ked s tym rucnym previjanim cievky je to babracka (robil som to ) ale vzdy je to jednoduchsie |
mohlo by byť aj toto? |
To je tá úprava, čo ti popísal vyššie jaremic. Kľudne to skús, bude to fungovať, previnúť cievku nie je žiadna veda (jadro je jednoduché, rovné), dbaj o spoľahlivé a masívne riešenie koncov drótu s dobrým kontaktom... Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (26.08.2011 23:46) |
akurat teras tak uvazujem ze dalo by sa to aj inac len je tu otazka ci potrebujes svetlo??? lebo dalo by sa s tym vybabrat aj inac tie ostatne dve cievky ked su v poriadku a robia elektrinu tak prepojit medzy sebou a uz len to napojit na zapalovanie a hodit inducku ------ ale to len vtedy ked by si nepotreboval svetlo |
to je dobrý nápad a aj by som to rád spavil, ale bohužiaľ ja tam ty svetelné cievky nemám |
1.)ten drôt mám namotávať pekne vedľa seba alebo to môže býť namotané hocijak? |
musi to byt pekne vedla seba a cievku do plna az po okraj tych bocnych kritou inac to nema vyznam lebo by ti to davalo prilis malo elektriny -ked to bude as po okraj tak potom to pekne omotat izolacnou paskou najlepsie by bolo ta stara textilna cierna ale ani ta gumena nebude problem mne to vychadzalo tak 80 zavitou aby bola as po okraj navinuta Upravené 1 krát. Naposledy upravil jaremic (27.08.2011 15:16) |
len tak pre info, čo by sa stalo keby som to namotal hocijak? |
Vojde ti tam potom menej závitov, budeš mať nižšie napätie a slabšiu iskru. Môže byť tak celá úprava k ničomu - hlavne keď máš už aj staré magnety slabšie... |
Musí to fungovať, ak si to namotal poctivo a riadne odizoloval, kde sa odizolovať malo. Nedávaj 12 V zapalovaciu cievku, len 6 V, tá má viac závitov na sekundáre. |
všimol som si že mám jeden drôt zle napojený , zajtra skusím |
podla mna to bude urcite len zlym zapojenim lebo neverim ze ta opravena cievka nedava dostatocny prud nato aby to hodilo iskru treba sa pohrat a urcite to bude fungovat |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 156695 | Včera: 137461