Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pekny vecer, jakozto mi po odsrobovani laveho dekla motora vypadla spojka, zistil som, ze niekde bude problem.. ta spojka je tam prakticky len natlcena (ihlan v spojke a ihnalova hriadel) a ma to drzat len tak(co teda nikdy uplne nebude), tak ma napadlo, ci by neslo spravit do hriadela(klukoveho)a tela spojky drazku pre tesne pero a natlct to tam nech to drzi.. lebo ak je doebany cely klukovy hriadel aj telo spojky tak to dokopy dava uz celkom slusnu sumu, a takto by to bolo lacnejsie a trvacnejsie.. malo by ti ficat, ak som spravne pochopil ako ta spojka funguje |
HLUPOST... perko sa dava iba na zaistenie polohy, sila musi byt prenasana cez plochu toho kuzela... daj si pekne zbrusit ten kuzel, ked ho mas dojebabrany a bude to super... spojkovy kos musis na kuzel nalisovat pomocou podloziek a nahonu na otackomer... |
no, tesne pera sa pouzivaju aj na prenos momentu, inak, myslis ze to bude fungovat ked sa to len zbrusi?bo netusim, aky sklon ma ten kuzel, tak ked sa budem snazit zbrusit tie ryhy, zmenim uhol a nepofici to, CI? |
presne ten vnutorny je doebany.. ihlan na hriadeli je este ako-tak vpohode.. kde taketo veci robia? |
Biro: ja som to vyriesil novou klukou (100€) a novym telom spojky (20€). Kamarat mal presne ten isty problem, vysustruzenie vlozky nepomohlo, pomohla iba zvaracka... |
no ved aj ja to asi budem riesit novou klukou a telom spojky .. len, ze ked uz ta stara kluka aj spojka su na srot, preco neskusit nieco taketo.. nemozem nic stratit.. ak sa to dobre natlcie, tak to bude drzat vacsim povrchom ako bez perovej drazky.. |
co som pocul, da sa to este riesit lepidlom(MZ forum cz), ale pera mi pridu stale najlepsie riesenie, fakt nikto neskusal tu spojku upevnit perami? povedzme 3 tesne pera kazde po 120 stupnov? |
no neviem... proste pera tolko nevydrzia podla mna... na simsone sekalo perko na magnete ked bol trochu povoleny... proste perka su LEN na zabezpecenie polohy... lepidlom by to bolo dobre, len ako to das dole potom??? |
mrfreezer na simsone na lavej strane kluky pod ozubenym kolieskom mas tiez pero a nestrihne ho. |
pera sa pouzivaju na prenost krutiaceho momentu aj na presuvnych kolesach, akurat uz nie su oznacovane ako tesne pera. A na mztacku kluku by som ho asi radsej nedaval. |
miso251SK: preco? ked sa tam zozenie pero svojimi rozmermi limitne sa priblizujuce normovanemu pero podla priemeru hriadela... pripada mi to technickejsie ako kydat tam lepidlo :D |
No klukovy cap je tepelne spracovany, takze frezovanie bude zaujimave, upinanie takisto, kedze chces frezovat do kuzela. Takisto sa musi vyrobit drazka v telese spojky, kde je takisto kuzel a tam sa to tiez bude upinat zle, v dielni musi byt dalsi stroj a to obrazacka. Pokial sa to podari, tak drazka je paradny koncentrator napati v razovo namahanom hriadeli. A nejde ani tak o to ake pero tam zmestis, ale o to ake by tam malo byt. Ak mas chut na zistovanie, ci ti pero strihne, otlaci, alebo to prezenies s hlbkou drazky, tak dotoho. Nehovorim, ze sa to neda, aj vypocet by sa zvladol, overit dimenzovacka je to najmenej... ale... za 120 evri nova kluka aj s unasacom spojky... za to na japonca nekupis sadu tesneni, ja by som to moc neriesil. Ked si este spocitas cas, kotry pi tom sustavnom skladani a rozoberani stravis, tak aj v pokladni v tescu si na tu novu kluku zarobis a mas istotu ze to je urobene dobre. |
miso251SK: ono pero je vpohode, zo strojnickych tabuliek sa zisti vpohode(malo by ist 5x5), aj frezara poznam sikovneho co by to spravil.. ale kde kurva drat zozeniem pera? |
pero urcis ale troma parametrami, a potom nasleduje kontrola pera na otlacenie a strih a kontrola (dimenzovacka) hriadela. Ale kludne do toho ved vyskusaj.... googli "tesne pero e-shop" |
ved to ma presne napadlo.. ked uz je ta kluka aj spojka doebana, tak vyskusam nieco nove.. nepocul som, ze by to niekto takto skusal.. skusim zohnat kajl zo zadnej brzdy zo 120ci :D malo by to mat spravny rozmer |
ja som o tom ale uz pocul a nedopadli 2x dobre... ale skusaj, mozno to vymyslis lepsie |
nevies ako to robili? ja by som dal 3 alebo 4 pera.. sak to potom vpodstate vznikne drazkovany spoj, a drazkovanie je pouzite na vsetkych ozubenych kolach v motore.. no uvidim, skusim, ak to pojde natlct az prilis lahko( dufam, ze ak to bude dobre vyfrezovane, tak sa len zvacsi konusova plocha na ktorej to bude trimac, takze to ani nebude prenasat az take razy..), tak to poistim tym loctite lepidlom.. dojebabrat uz takpovediat nemam co :D |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 121250 | Včera: 140502