Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

stisenie vyfuku +vata do vyfuku - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiustisenie vyfuku +vata do vyfuku - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
07.03.2010 20:51

stisenie vyfuku +vata do vyfuku

kiskovce
 Bahniak 

Caute borci,
mam doma necely rok Hondu XR250r a az cez zimu som sa v nej zacal parat lebo v lete sa ma jazdit. od kedy ju mam ma trapy jej hlucnost. (mozno niekto chce na svojej moto aby rycala co najviac ale mne to proste vadi, hlavne ked ma v lese pocut na kilometre daleko).

Otvori som vyfuk a nenasiel som tam ziadnu vatu a navyse je ta kovova membrana vo vyfuku dlha asi len 12-15cm img185.imageshack.us/img185/2589/arrowaj0.jpg (nie je to moja fotka len som si ju vypozical od "control" uzivatela aby sme vedeli o com sa bavime). Chcel by som sa vas spytat ci sa na takyto upraveny (asi) vyfuk da pouzit vata a ako sa to robi. a ci to aspon trochu stisi motorku.

a druha otazka je ci by mi pomohla ina koncovka vyfuku, na jednej upravenej hodne (kvoli znackam) ju maju. www.motorkari.cz/clanky/redakcni-testy/HM... pisu ze to stisilo motorku aby splnila limity pre hlucnost. myslite si ze by to pomohlo aj na XR250? a kde by som si taku koncovku zohnal, popripade je to tak ze nasadim a jazdim , alebo treba nieco este ladit potom ?

za nejake rady vopred dakujem


07.03.2010 21:28

Re: stisenie vyfuku +vata do vyfuku

fitko
 Kávičkár 

Ikona

natlač tam tu vatu ktora tam patrí a zanituj :-D


08.03.2010 6:59

Re: stisenie vyfuku +vata do vyfuku

dando
 Bahniak 

kup vatu z motosvetu, obal tu trubku a zloz.
vyfuk je to otvoreny takze hlucny, ak chces aby bol tichsi musis vymenit


08.03.2010 7:55

Re: stisenie vyfuku +vata do vyfuku

TRUBA
 Bahniak 

Ikona

ta perforovana rurka musi byt od zaciatku vyfuku az po koniec. -zozen a nadvar.
potom kup vatu 4t,natoc na tu trubku a cele to natlac do obalu a zanituj. vata uz potom nevypadne.


08.03.2010 12:41

Re: stisenie vyfuku +vata do vyfuku

superman
 Bahniak 

no ja ked som rozobral vyfuk nasiel som tam to isté co ty tak som na tu membranu nadvaril perforovanu trubku az po koniec ako pise truba a obalil som to vatou zlozil som to a od hlucnosti to moc nepomohlo ale malo to vyladenejsi zvuk len asi som ju tam moc natvrdo natlacil


08.03.2010 16:01

Re: stisenie vyfuku +vata do vyfuku

TRUBA
 Bahniak 

Ikona

vela zalezi od velkosti dierok v tej rurke,od dlzky celej koncovky a aj od toho ake druhy vaty tam natrepes.


08.03.2010 20:14

Re: stisenie vyfuku +vata do vyfuku

kiskovce
 Bahniak 

no vdaka za radu, skusim to dat nadvarit a dam tam aj tu vatu. raz mozno skusim aj tu zuzenu koncovku co ma ta homologizovana hodna,

stuple do usi uz mam pripravene :-(


26.03.2017 22:52

Re: stisenie vyfuku +vata do vyfuku

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Ahoj chcem poprosiť o radu tých čo majú skúsenosti s tlmičmi výfuku.
Chcem na pioniera spraviť iný a pritom tichší výfuk.
Preto sa chcem spýtať aby bol výfuk čo najtichší je lepšie :
1, priemer dierovnanej trubky v tlmiči spraviť rovnaký ako výletovku z výfuku alebo vačší a o koľko.
2, priemer trubky koncovky na výstupe z tlmiča spraviť rovnaký alebo musí byť menší ako dierovaná trubka. Mám teóriu, že čím vačší priemer, tak by mal byť nižší tón výfuku, aj ked u poldecáku to bude asi stále len fistula :-D
3, vatu mám takú dlhovlasú a dá sa hodne priliehavo a pevne natočiť na dierovanú trubku.
No je to tak správne, veď plyny budú potom obtiažne prechádzať do celého objemu tlmiča?


27.03.2017 0:22

Re: stisenie vyfuku +vata do vyfuku

krampus
 Geriatrik 

Ikona

re: tryskáč - keďže vieme, že dĺžka výletovej trubky u 2T motora má značný vplyv na výkon, alebo priebeh výkonu, sú mi známe iba dve metódy tlmiť hluk a to: 1.) perforovaná tubka v tlmiči má vnútorný priemer vonkajšieho priemeru výletovej trubky(nasúva sa), v tom to prípade "nepredlžuje" výletovú trubku.Táto úprava nevyžaduje tak častú výmenu a prípadné doplnenie vaty. 2.) samotná výletová trubka je preforovaná, okolo nej je natlačená vata v obale tlmiča, tu je treba podotkúť, že najmä u malých obsahov tento "systém" v rámci zachovania výkonu je treba častejšie kontolovať a dopĺňať vatu, lebo čím lešie je tam natlačená tým má celý výfuk správnu funciu.

Tón výfuku, nerieš, je nepodstatný, podstatný je výkon! >:-) :-D


27.03.2017 6:57

Re: stisenie vyfuku +vata do vyfuku

Skalaaa
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

Re: tryskac: ja viem len že do 4T aby bol dunivý každý dáva 2,8mm diery na perforovanú rúru, ostrejší zvuk 1-1,5mm :-}


02.04.2017 22:03

Re: stisenie vyfuku +vata do vyfuku

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

pár postrehov s pokusov ak by to niekomu pomohlo:
prvý pokus vata typu vlasy Mony Lisy - slabý útlm a typické "štekanie" pioniera, no možno som to moc napevno namotal.
druhý pokus vata typu vlasy Alberta Eistena , chuchvalce som len mierne povtláčal. Príjemnejší a podstane nižší tón, podobne mrmle susedov Gasgas300 ;-) Trubku som stočil s dierovaného plechu na priemer cca 30mm.
krampus spraviť tlmič rovno na perforovanú výletovku by zaujímavo skrátilo dľžku celého výfuku. No z výfukom sa len začínam hrať /nie ladiť to neviem/ a tak chcem mať možnosť skúšať s tlmičom a bez.
Určite je podstatnejšie ako tie lúčne koníky ťahajú a nie v akej tónine cvrlikajú :-D .
Zatiaľ sa mi zdá, že to s tlmičom ťahá z nižších otáčok ako bez neho, čo sa mi pripadá, že to je nejak naopak. :-~ Ibaže by bolo moc dlhé koleno.
Skalaaa to podporuje moju "ideológiu" čím vačšie diery vo výfuku tým lepšie. >:-)


02.04.2017 22:48

Re: stisenie vyfuku +vata do vyfuku

krampus
 Geriatrik 

Ikona

re.: tryskáč - "ladeným"výfukom som mal na mysli expanzný, tam sa vnútorný priemer výletovky pohybuje od 20-16 mm, pridajme 2x1,5 mm rúbku steny, t.j. 26 mm u 20-tky = 26 mm, potom nechápem načo, cit.: Trubku som stočil s dierovaného plechu na priemer cca 30mm..
Žiadne "vlasy deda vševeda" , použi vatu do 2T : www.motomix.sk/kategoria/enduro-motokross... , tá vydrží omnoho viac ako tie čo sme používali v praveku.
Diery perforovanej trubky 4-5 mm (max)
A v neposlednom rade nezabúdať: Koniec výfuku nesmie presahovať bočný obrys zadného kolesa (pravidlá stavby pretekových moto)


02.04.2017 23:24

Re: stisenie vyfuku +vata do vyfuku

Skalaaa
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

Tak dB killer hotový z duralu fí 58mm zúžený na 50mm diery po 4 stranách len po tri čiže 12dier 2,8mm zvuk krása ale pri začiatku tretej tiež 120km jazdy urvalo a vystrelilo na diaľnici zacpu len ten kruh 50mm tak sa ide páliť zo 4mm namiesto 2,5mm :-D


03.04.2017 19:41

Re: stisenie vyfuku +vata do vyfuku

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

krampusvýletovka má dieru cca 18 mm. V rámci môjho "diero-ideologického" :-D názoru som chcel aby preforovana trubka v tlmiči bola vačšieho priemeru. Obrys to nepresahuje tlmič je nad výfukom - ako býva na skutroch.
Prvú vatu som mal takúto a aj som ju podobne pevne namotal. Podľa mňa je to zle, lebo prakticky som zapchal otvory v trubke .Pozri obrázok
Má sa to na trubku namotávať, alebo iba napchať do priestoru medzi trubkou a obalom?
Druhú vatu som dal tú "chuchvcalcovú" viem, že ju skôr cez dierky d4 mm vyhádže ako tú dlhovlasú. V tejto fáze som s útlmom výfuku spokojný, no nejde mi doladiť karburátor Jikov 2920

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tryskac (03.04.2017 19:44)


03.04.2017 22:51

Re: stisenie vyfuku +vata do vyfuku

krampus
 Geriatrik 

Ikona

Jikov 2920 na taký výfuk naladíš ťažko, lebo .... podľa môjho názoru je neladiteľný, teda okrem hl. trysky, trysky voľnobehu a výšky ihly.
Ja napchávam, čím viac tým lepšie, že "upcháš" dierky nevadí, tlmíš rázové vlny a nie prechod plynov do priestoru .



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 115060 | Včera: 221117