Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Caute. |
Aký máš prerušovač pôvodný žiarovkový a dorábal si ledkové blinkre a dokladal aj odpor kôli záťaži? |
Ak mas klasiku na ziarovky, a dal si umelu zataz, tak hladaj tam. ak je ten prerusovac origo urceny na spinanie led, tak to moze byt bud prerazeny tranzistor(FET,MOSFET,) alebo zlepene kontakty rele(zalezi od toho co je pouzite ako spinaci prvok). v pripade elektronickeho to este kludne moze byt porucha AKO, cize elektronicka ktora generuje pulzy pre spinaci prvok. |
je tam prerusovac presne urceny na led smerovky. On v pohode blikal, vypalilo poistku, dal som druhu a uz len svieti. Treba na to asi nejakeho elektrikara. ze? |
poistka sa nevypáli , len tak , že sa jej zachcelo. Väčšinou má na to dôvod , že niečo odišlo , skratovalo apod. Takže by som tipol , že v tom prerušovači niečo zasmradilo a zhaslo. |
jednoznačne prerušovač ak sa dá tak ho otvor a kukni na to možna to uvidíš hneť na prvý pohlad čo je tam dodrbkané. Prerušovač nerperušuje ale stále je spojený ako by si to tam mal na priamo. |
no asi ho len tak neotvorim. Je to taka krabicka, ako by bola jednoliata. |
takze som napokon rozobral tu krabicku a nic som nenasiel. Je to taky maly plosak z dvoma kondenzatormi. Nic tam nie je prepalene. Teda tak sa mi to zda. Este raz som kontroloval aj poistky a vsetko je v poriadku. |
Prerazeny tranzistor vyzera rovnako ako funkcny. jedina vec co sa da zistit vizualne je rezistor(odpor, ale niekedy ani ten), a to tak ze scerna. ostatne suciastky sa aj pri poskodeni vizualne nezmenia.v niektorych pripadoch, ak suciastky pracuju na hranici svojich moznosti, alebo nastane zavazna porucha moze dojst az k explozii niektorych suciastok.to ze tam nic nevidis, neznamena ze ten prerusovac je v poriadku, daj ho niekomu premerat. |
nejako sa to tu zopsulo |
mal som nahodene iba zadne smerovky a omylom som ich spustil. Vtedy vypalilo tu poistku. |
tak to si mal urcite te predne v skrate lebo ked by si mal predne odpojene tak by to iba rychlesie blikalo.... |
este ma napadla jedna vec. Ake maju tie smerovky uchyty? Ak kovove, tak sa mohlo stat, ze v pripade ze ti idu k smerovkam 2 kabliky, ze si ich prehodil a v podstate si dal '+' na kontakt ktory je spojeny s kostou '-'. Aj ked zrejme smerovky mas na gumickach, ci nie? Pripadne pozri, ci si niekde niektorou skrutkou nepresekol niektory drotik. |
do smerovky mi idu 2 kabliky. Prerezany nikde neni. A smerovky mam na gumicke. |
na 100 % ti odisiel prerusovac si musel diody naopak zapojit a problem je na svete prerusovac nemal kde dat prud a tag sa ti odpalil a diody budu dobre lebo na nich neni co pokazit ja byt tebu vimenim prerusovac a uvidis co to bude robyt. |
Arpad: |
CB750: no ja som spominal aj to co pises, pozri prispevok. ak dana suciastka pracuje na hranici svojich moznosti, a dojde k zavaznej poruche tak moze explodovat. inak za normalnych okolnosti nemoze ten kremikovy cip vyletiet z puzdra len tak . to ze ta suciatka tak dopadla nieco znamena, a rozhodne trpela kym sa rozlucila z tymto svetom.vies ak by nemal poistku na moto, a urobil skrat v obvode smeroviek, tak by ten tranzistor bol tiez vyditelne poskodeny aj zo zvukovym doprovodom. potom by uz neriesil preco to len svieti, lebo by to nesvietilo vobec. |
takze prerusovac ma 2 vyvody. |
sory,tak este raz: |
ta stvorcova vec v strede, na ktorej je odstrihnuta jedna nozicka, bude najpravdepodobnejsie ten tranzistor. Ale aky? Pod tym cervenym to nevidno. Skus to nejakym rozpustadlom dat dole. Staci z tej ciernej kocky v strede a na nej bude napisany typ. |
alebo skus najst nahradu, nie som si isty. Ale podla tej "schemy", co sa da vycitaz z toho plosaku, podla spojov a polarity kondenzatorov, tak by som usudzoval, zez pohladu na fotke ten vodorovny(plochy) kontakt je minus a ide k smerovkam, teda do prepinaca. a ten kolmy (uzky) kontakt je plus a na neho ide kabel od poistky. Je zrejme, ze sa jedna o NPN tranzistor s nasledujucim zapojenim kontaktov. Pohlad zo strany suciatok, cize z prvej fotky: Upravené 2 krát. Naposledy upravil janoval (24.11.2009 17:21) |
to bude unipolarny, najskor pravdepodobne mosfet z rodinky IRF. bipolarny potrebuje vatsi prud do bazy, a ma tiez vatsi odpor v priepustnom stave ako unipolarny.no kedze nemame zem, tak nemame ani prud! kolektor byva vzdy na puzdre, a odial je aj v tomto pripade napojeny, cize aj jeho vyvod(stredna nozicka) bude kolektor. puzdro tranzistora zo strany suciastok: |
ARPAD: hambim sa a skladam pred tebou klobuk. Upravené 2 krát. Naposledy upravil janoval (24.11.2009 18:43) |
tak snad uz len jednu vec poradim, dufam, ze zas nenapisam kravinu. |
Janoval: sak v pohode, mne nejde oto kto ma pravdu, a kto sa sekol, ale som chcel poradit ze co moze byt pricimou poruchy. |
Spytaj sa Arpada, ci ti nevyrobi ten, na ktory sem hodil link. Ten tak lahko neopdalis, ked je stavany na to, aby utiahol aj ziarovky. |
To by nebol problem, ale je to potrebne??? ved na tvojom staci len vymenit prerazeny MOSFET, a mal by znova fungovat.lepsie je nahradit ho odolnejsim,napr za tento: |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 159211 | Včera: 226835