Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Ahojte |
pocuj nesekol si sa niekde v údajoch 100Ah??? ved také už idú do auta a nie do moto na 350tku takych 10Ah je akurat mozno maximalne nejakých 14 viac nie a vôbec všimol si si aj rozmer alebo ju budeš vozit v privesnom voziku za sebou takeho obra ? |
aj mne to bolo nejaké divné. bolo to na nete autobtárie v Košiciach. bola to normálna na moto. |
Napíš link Košice, kde si hľadal. |
Leo 721: na tej stranke mali asi len prehodene udaje - malo to byt 10 Ah a 100 A. |
josi - súhlasím. |
Jack . tu ich maju a ešte to neopravili. |
chcel som túto |
leo721 - našiel som ju podľa čísla výrobku u Varty a má 4 Ah! |
CHalani poradte mi pls na moju jawku/čz 250 dvojvalec 6V najlepsiu alebo aspon postacujucu baterku co my vydrži za prijatelnejsiu cenu neveiete mi poraditlink pls?? |
Bratu mna by zaujimalo ako si napasoval na 634-ku 12V alternator......ze vraj to nepasuje na kluku....ako si to teda spravil? (mozno by som si prerobil...) |
Nakoľko Jawky nemajú el. štartér, je úplne zbytočné kupovať predimenzované (a drahšie, možno viac miesta zaberajúce) batérie. Navyše pri nepretržitom svietení dobíjanie je aj tak slabšie a ak to nemáš v poriadku, odíde ti skôr či neskôr tak silnejšia ako aj slabšia batéria. |
Manik121 - www.micronix.sk, inak sú v BB ale aj v Blave. Majú aj 6V kopec, aj poradia. |
že 100Ah ja zomriem však s tým môžem natočiť Ducato 2.8jtd :D:D:D:D |
Jack a josi - možno neoprávnene kritizujete predajňu kvôli nabíjaniu aku. Popri najrôznejšej "moderne" (t.j. gélové, prednabité suché,atď.) sa ešte predávajú klasické suché, od výroby bez elektrolitu. Nikdy neboli žiadnym spôsobom nabíjané a v cene nikdy asi nie je elektrolit, ak to predajca neponúka aj s "nakopnutím". Nariedenú kyselinu akumulátorovú kúpiš v predajniach napr. farby-laky, naleješ a dobiješ s desatinou prúdu menovitej kapacity, teda napr. pri 14 Ah dobíjaš 1 Ampérom po dobu 14 hodín. Pri novej batérii by sa to malo vybiť napr. žiarovkou, musíš sledovať vybitie voltmetrom, lepšie aj hustomerom elektrolitu (nevybíjať na nulu). Tiež sa to nedá ale za tri minúty... |
Oprava: - sekol som sa |
papiboy: nechcem ta sklamat, ale neformovane baterie sa uz dost davno nevyrabaju. Ked aj boli, formovali sa po naliati tromi nabijacimi cyklami, pricom prve nabijanie bolo 50 hodin prudom 0,05 C20. A k tvojim vypoctom: pri nabijani musis dodat do baterie (vzhladom na ucinnost procesu) cca 130% energie, takze 14 Ah nabijas 1,4A po dobu 13 hodin.Inak nabijaci prud 1/10 kapacity je prezity mytus a bateriu v konecnej fazi nabijania dost poskodzuje. |
josi, ja som napr. túto moju dnešnú vlani na jar kúpil (Moto Start 12N24), suchú, a zvlášť ma predávač upozornil, že to je klasika, a keď dolejem elektrolyt, musím to normálne formovať. Som to spravil ako doteraz vždy a šľape to úplne v poho. Nebolo to kúpené v Tescu. Čo sa týka nabíjacieho prúdu, nemá každý takú nabíjačku, kde korektne môže nastaviť nabíjací prúd. Ani ja. Preto osobne považujem za spoľahlivú skúšku meranie hustoty elektrolytu, resp. merací prístroj na nabíjačke (Absaar) zatiaľ pomerne spoľahlivo ukazuje stav dobitia. Tento spôsob, čo som popísal, som ja nevymyslel a uvádza to viacero zdrojov (je pravda, že to sú knihy z rôzneho obdobia), ktoré ja mám k dispozícii, navyše to bez problémov funguje. Konkrétne o prežitých mýtoch neviem, ale vždy rešpektujem znalcov, takže |
obaja mate aj kus pravdy aj nie, je tu o tom kopa tem.. a aj net ponuka na tuto temu takmer nevycerpatelny zdroj informacii.. staci tukat a citat |
Pozri obrázok |
papiboy: nikdy by som si nedovolil považovať ťa za mudrujúceho blbca (aj keď som podstatne starší). Tieto návody poznám, v podstate sa jedná o to, aby kupujúci, ktorý je väčšinou laik nebol zmätený kopou technických informácií. Niekedy, keď boli nabíjačky zásadne s konštantným prúdom sa nabíjalo prúdom 1/10 kapacity. Je to však na začiatku nabíjania zbytočne málo a na konci veľa. Mal by si vidieť 220Ah baterku na konci nabíjania pri 22A. Preto sa aj pri prúdových charakteristikách nabíjačov používa tzv. dvojstupňové nabíjanie: do dosiahnutia 2,4V/článok (plynovacie napätie) kus viac ako 1/10 a po dosiahnutí tohoto napätia kus menej ako 1/10. |
josi : aj keď si podstatne starší ( = 1 rok ), nezabúdaj, že ja som nedával inštrukcie o nabíjaní, ale som chcel odôvodniť, že predavač mohol mať dôvod žiadať dva dni na naštartovanie batérie. Surové batérie dneska bežný smrteľník skoro ani nezoženie, takže ani nebude nútený popísaný (ba ani podobný) postup riešiť. |
papiboy: mrzi ma, ak to vyznelo, ze chcem byt mudrejsi ako vyrobca... Som rad, ze ti baterky dobre sluzia... |
Josi, dúfam, že som ťa neurazil. Z tvojich pripomienok je jasné, že sa v tom vyznáš a ja som aj niekde uviedol, že nové trendy moc nesledujem. Obaja moji strýkovia boli automechanici a spomínam, že sa pohádali, či nabíjať kapacitou 1/20 alebo 1/10 a každý to robil po svojom . Ale nakoniec práve podľa návodov vyhralo 1/10. Ja čo som mal knihy (a niekde ešte asi aj mám), tiež bolo 1/10 - a návody to prakticky potvrdzovali. Držal som sa ich a basta. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 47564 | Včera: 241932