Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

baterka Jawa 350 - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiubaterka Jawa 350 - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Elektrika.

22.07.2009 8:11

baterka Jawa 350

leo721
 Kávičkár 

Ikona

Ahojte
Potrebujem poradiť ohľadne výmeny baterky v Jawke 350 634.
Mám ju prerobenú na 12 V a odišla mi baterka.
Pôvodnú som mal 12V/5Ah. Môžem tam dať aj takúto: Kapacita: 12V/100Ah, Vybíjací prúd: 10 A, Pólovanie: 0, CENTRÁLNE ODPLYŇOVANIE. Je to VARTA za dobrú cenu.
Dík za radu.


22.07.2009 8:43

Re: baterka Jawa 350

jawa555
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

pocuj nesekol si sa niekde v údajoch 100Ah??? ved také už idú do auta a nie do moto na 350tku takych 10Ah je akurat mozno maximalne nejakých 14 viac nie a vôbec všimol si si aj rozmer alebo ju budeš vozit v privesnom voziku za sebou takeho obra ?


22.07.2009 11:04

Re: baterka Jawa 350

leo721
 Kávičkár 

Ikona

aj mne to bolo nejaké divné. bolo to na nete autobtárie v Košiciach. bola to normálna na moto.
myslel som si, že Varta má asi novú technlógiu :-D
Tak som tam volal. a chlapík, že ďakuje že som ho upozornil na chybu, lebo aj pri ostatných moto baterkách mal také Ah. až 180. :-)))


23.07.2009 9:56

Re: baterka Jawa 350

Jack
 Kustomizér 

Ikona

Napíš link Košice, kde si hľadal.
Musím sa pozrieť, akú som dal ja pred 3-ma rokmi - mám 6V.
Určite sa ale pamätám, že sa baterky rozlišujú pre moto s elektrickým štartérom a bez neho. Samozrejme, že na Jawu môžeš použiť oboje - rozdiel bude len v cene.
Baterky pre štartér majú pri rovnakej kapacite vyššie skratové (štartovacie) prúdy.
Do Jawy teda stačia tie obyčajné.
Pri kúpe baterky si ďalej dávaj pozor, či ju dostaneš naplnenú elektrolytom, alebo bez neho! Žiadaj teda, aby v baterke bol elektrolyt a aby bola nabitá.
Ja som objednal baterku v "renomovanej" motopredajni a keď som videl, že ju predajca vyťahuje z krabice tak, že ju prevrátil, tak som sa spýtal, či je v nej elektrolyt? Pozrel na mňa, či som blbí? Samozrejme, že nie je! Tak, to si ju môžete nechať!- odpovedal som. Nakoniec sme sa dohodli, že doplatím a baterka bude za dva dni "all inclusive".


23.07.2009 21:48

Re: baterka Jawa 350

josi
 Kávičkár 

Ikona

Leo 721: na tej stranke mali asi len prehodene udaje - malo to byt 10 Ah a 100 A.
Jack: Ja by som zase nechcel naliatu baterku, o ktorej neviem, kolko mesiacov sa valala niekde v sklade. Bateria po naliati pracuje, aj ked sa nepouziva. Dnes sa vyrabaju baterie naformovane, kde vyrobca 20 min. po naliati zarucuje min. 60% kapacity(pouzitelna vo vozidle), takze nie je problem, ked to naleju pred tebou. Samozrejme jej prospeje, ak sa este dobije na 100%, ale netusim, co s nou chcu robit dva dni. A pytat doplatok je neserioznost.


24.07.2009 7:25

Re: baterka Jawa 350

Jack
 Kustomizér 

Ikona

josi - súhlasím.
Dva dni mali na to, aby zohnali elektrolyt a nabili ju.


30.07.2009 13:41

Re: baterka Jawa 350

leo721
 Kávičkár 

Ikona

Jack . tu ich maju a ešte to neopravili.
www.autobaterie-js.sk/index.php?page=shop.product_detai...


30.07.2009 13:42

Re: baterka Jawa 350

leo721
 Kávičkár 

Ikona

chcel som túto
www.autobaterie-js.sk/index.php?page=shop.product_detai...


30.07.2009 15:06

Re: baterka Jawa 350

Jack
 Kustomizér 

Ikona

leo721 - našiel som ju podľa čísla výrobku u Varty a má 4 Ah!
www.varta-automotive.cz/index.php?id=257...


22.08.2009 23:37

Re: baterka Jawa 350

Manik121
 Jogurťák 

CHalani poradte mi pls na moju jawku/čz 250 dvojvalec 6V najlepsiu alebo aspon postacujucu baterku co my vydrži za prijatelnejsiu cenu neveiete mi poraditlink pls??


09.11.2009 15:37

Re: baterka Jawa 350

KujiV6TDI
 Turista 

Bratu mna by zaujimalo ako si napasoval na 634-ku 12V alternator......ze vraj to nepasuje na kluku....ako si to teda spravil? (mozno by som si prerobil...) >:-)


10.11.2009 11:23

Re: baterka Jawa 350

Nakoľko Jawky nemajú el. štartér, je úplne zbytočné kupovať predimenzované (a drahšie, možno viac miesta zaberajúce) batérie. Navyše pri nepretržitom svietení dobíjanie je aj tak slabšie a ak to nemáš v poriadku, odíde ti skôr či neskôr tak silnejšia ako aj slabšia batéria.
A s tým 100 Ah je jasný preklep, kua veď to je hádam do LIAZky :-D


10.11.2009 14:43

Re: baterka Jawa 350

Manik121 - www.micronix.sk, inak sú v BB ale aj v Blave. Majú aj 6V kopec, aj poradia.


10.11.2009 14:56

Re: baterka Jawa 350

Joyo16
 Jogurťák 

Ikona

že 100Ah ja zomriem však s tým môžem natočiť Ducato 2.8jtd :D:D:D:D


10.11.2009 15:33

Re: baterka Jawa 350

Jack a josi - možno neoprávnene kritizujete predajňu kvôli nabíjaniu aku. Popri najrôznejšej "moderne" (t.j. gélové, prednabité suché,atď.) sa ešte predávajú klasické suché, od výroby bez elektrolitu. Nikdy neboli žiadnym spôsobom nabíjané a v cene nikdy asi nie je elektrolit, ak to predajca neponúka aj s "nakopnutím". Nariedenú kyselinu akumulátorovú kúpiš v predajniach napr. farby-laky, naleješ a dobiješ s desatinou prúdu menovitej kapacity, teda napr. pri 14 Ah dobíjaš 1 Ampérom po dobu 14 hodín. Pri novej batérii by sa to malo vybiť napr. žiarovkou, musíš sledovať vybitie voltmetrom, lepšie aj hustomerom elektrolitu (nevybíjať na nulu). Tiež sa to nedá ale za tri minúty...
Potom nabíjaš akože definitívne, a zase 14 hodín. Takže možno bol ten predávajúci nadpreiemerne korektný...
Ja zásadne kupujem len takúto klasiku, môžem to mať na poličke v garáži ako novú 10 rokov, a keď ju naštartujem, až vtedy začína jej život. (Do endura samozrejme gél, kua, však viac sa váľa ako jazdí...)


10.11.2009 16:46

Re: baterka Jawa 350

Oprava: :-(((((( - sekol som sa :-D
Desatina z 14 je 1,4 - takže dobíjať je možné aj s prúdom 1,4 A po dobu 10 hodín. Samozrejme aj 1A po dobu 14 hodín je v poho, len to je menej ako desatina a preto to trvá dlhšie.
Silnejší prúd a kratšie dobíjanie (ak to manuál k batérii vyslovene nedovolí) však môže aku poškodiť.


10.11.2009 20:48

Re: baterka Jawa 350

josi
 Kávičkár 

Ikona

papiboy: nechcem ta sklamat, ale neformovane baterie sa uz dost davno nevyrabaju. Ked aj boli, formovali sa po naliati tromi nabijacimi cyklami, pricom prve nabijanie bolo 50 hodin prudom 0,05 C20. A k tvojim vypoctom: pri nabijani musis dodat do baterie (vzhladom na ucinnost procesu) cca 130% energie, takze 14 Ah nabijas 1,4A po dobu 13 hodin.Inak nabijaci prud 1/10 kapacity je prezity mytus a bateriu v konecnej fazi nabijania dost poskodzuje.


10.11.2009 23:56

Re: baterka Jawa 350

josi, ja som napr. túto moju dnešnú vlani na jar kúpil (Moto Start 12N24), suchú, a zvlášť ma predávač upozornil, že to je klasika, a keď dolejem elektrolyt, musím to normálne formovať. Som to spravil ako doteraz vždy a šľape to úplne v poho. Nebolo to kúpené v Tescu. Čo sa týka nabíjacieho prúdu, nemá každý takú nabíjačku, kde korektne môže nastaviť nabíjací prúd. Ani ja. Preto osobne považujem za spoľahlivú skúšku meranie hustoty elektrolytu, resp. merací prístroj na nabíjačke (Absaar) zatiaľ pomerne spoľahlivo ukazuje stav dobitia. Tento spôsob, čo som popísal, som ja nevymyslel a uvádza to viacero zdrojov (je pravda, že to sú knihy z rôzneho obdobia), ktoré ja mám k dispozícii, navyše to bez problémov funguje. Konkrétne o prežitých mýtoch neviem, ale vždy rešpektujem znalcov, takže [dobre]


11.11.2009 0:16

Re: baterka Jawa 350

dazdo
 Turista 

Ikona

obaja mate aj kus pravdy aj nie, je tu o tom kopa tem.. a aj net ponuka na tuto temu takmer nevycerpatelny zdroj informacii.. staci tukat a citat


11.11.2009 0:18

Re: baterka Jawa 350

Pozri obrázok
josi, aby si ma nemal za mudrujúceho blbca, prikladám návod konkrétne z krabice mojej batérie. Prežité mýty neriešim a manuál je pre mňa písmo sväté...
Peace [dobre]


11.11.2009 15:36

Re: baterka Jawa 350

josi
 Kávičkár 

Ikona

papiboy: nikdy by som si nedovolil považovať ťa za mudrujúceho blbca (aj keď som podstatne starší). Tieto návody poznám, v podstate sa jedná o to, aby kupujúci, ktorý je väčšinou laik nebol zmätený kopou technických informácií. Niekedy, keď boli nabíjačky zásadne s konštantným prúdom sa nabíjalo prúdom 1/10 kapacity. Je to však na začiatku nabíjania zbytočne málo a na konci veľa. Mal by si vidieť 220Ah baterku na konci nabíjania pri 22A. Preto sa aj pri prúdových charakteristikách nabíjačov používa tzv. dvojstupňové nabíjanie: do dosiahnutia 2,4V/článok (plynovacie napätie) kus viac ako 1/10 a po dosiahnutí tohoto napätia kus menej ako 1/10.


11.11.2009 17:31

Re: baterka Jawa 350

josi : aj keď si podstatne starší ( :-D = 1 rok :-D ), nezabúdaj, že ja som nedával inštrukcie o nabíjaní, ale som chcel odôvodniť, že predavač mohol mať dôvod žiadať dva dni na naštartovanie batérie. Surové batérie dneska bežný smrteľník skoro ani nezoženie, takže ani nebude nútený popísaný (ba ani podobný) postup riešiť.
Ja batérie horeuvedeným spôsobom robím odjakživa a nikdy som sa s iným návodom nestretol, aj keď to už príliš ani nesledujem. Batérie mi slúžia k plnej spokojnosti a dlho. Dodržujem len priložené inštrukcie (pre laikov, aby som nebol zmätený) a nemám najmenší dôvod im nedôverovať. Moja skúsenosť je skôr opačná, keď napr. niekto sa preceňuje a myslí si, že vie veci lepšie, ako výrobca danej veci, ktorý inak vyžaduje dodržanie navrhovaného postupu a záruku dáva tiež za predpokladu dodržania určitých - ním stanovených - podmienok. Ale to je asi detail. Ja ťa o ničom presvedčiť nechcem, moto je len moje hobby [dobre]


11.11.2009 21:03

Re: baterka Jawa 350

josi
 Kávičkár 

Ikona

papiboy: mrzi ma, ak to vyznelo, ze chcem byt mudrejsi ako vyrobca... :-} Som rad, ze ti baterky dobre sluzia...


11.11.2009 23:50

Re: baterka Jawa 350

Josi, [dobre] dúfam, že som ťa neurazil. Z tvojich pripomienok je jasné, že sa v tom vyznáš a ja som aj niekde uviedol, že nové trendy moc nesledujem. Obaja moji strýkovia boli automechanici a spomínam, že sa pohádali, či nabíjať kapacitou 1/20 alebo 1/10 a každý to robil po svojom :-D . Ale nakoniec práve podľa návodov vyhralo 1/10. Ja čo som mal knihy (a niekde ešte asi aj mám), tiež bolo 1/10 - a návody to prakticky potvrdzovali. Držal som sa ich a basta.
Na vojne som bol radista a mal som vo voze štyri čierne hovädá, už si presne nepamätám, ale asi po 120 alebo 160 Ah. Toto bolo k rádiostaniciam, samozrejme ďalšie dva o niečo menšie mala Vétrieska štandardne. Chodili sme do akumulátorovne ako na klavír. Mali tam super techniku, ktorá ani neviem čo riešila, takže som si uvedomil, že to nie je až také jednoduché. Kamoš robil v akumulátorovni s ďalšími tromi, furt sa hádali, debatili vyťahovali grafy o narastaniu vnútorného odporu v závislosti od nabitia a čojaviemčo všetko - veľakrát sa drbali do rána. Tiež tam bol názor napr. 1/20 pri prvom nabíjaní, hneď som si spomenul na strýca, že aj ten druhý teda mohol mať pravdu...
Z toho celého som si zobral len jedno ponaučenie - držať sa návodu a nešpekulovať.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 47564 | Včera: 241932