Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Cawte vsetci, mam taky problem, ze mi na jawke vynechava lavy valec, a niesom si isty co by to mohlo byt tak sa chcem opytat skusenejsich, jawka sa da v pohode nastartovat, ako som cital ine diskusie bolo tam nieco aj zo svetlami, mne ide vsetko v pohode akurat ked motorka bezi tak pravy valec vsetko parada krasne bezi sviecka tehlovej farby, a lavy sem tam chyti sviecka cierna, karburator som cistil aj vyfuky som vypaloval, vymienal som iducky, sviecky, nastavoval som zapalovanie, iskru davaju obe sviecky, ale stale vynechava lavy, tak sa chcem spytat, ze co by to mohlo este byt co mam preverit a tak, ci by to nemohlo byt gufero pretoze ked som dal dole pravy dekel tak tam je olej tak newem co mam robit. Za vsetky rady vopred dakujem |
moze to byt gufero od spojky alebo slaba kompresia v tom valci |
Heh, to sa obcas stava |
mne to robilo to ze nedobijalo dobre baterku....mal som zle zapojene rele...nabil som bat. vozil som sa a po cca 5km isla na 1 valec... |
Johnny55 |
Pisal si, ze ked das dole pravy dekel tak tam je olej... to je simering (alebo medzikus) ale s lavym valcom spolocne nema. Daj dole hlavu valcov a zasrobuj naspat srobi s nejakymi medzikusmi, aby valce boli pekne na svojich miestach. Potom pri otacani motora treba pocuvat, ci jeden valec nasava tak ako druhy... ak nie, tak vymenit gufera a hotovo. |
no mal som zle zapojene rele...tak som patral po scheme lebo mne na zapalovani odislo....teraz to mam dobre a ide to |
Problém môže byť ak to nemá moc tlaky,že sú pripečené krúžky a netesnia.A ak dáš dole pravý dekel a je pod rotorom mastné,tak určite je v prdeli semering,ale to z ľavým válcom nemá nič spoločné. |
Iron Upravené 1 krát. Naposledy upravil malky05 (06.07.2009 20:32) |
ako si to pozeral? dal si dole kruzok z piesta a vlozil si ho do valca asi 30mm od vrchu a meral medzeru zamku ?kolko mal? |
Ja som mal 638 .Spravil som si vybrus nove piesty......poskladal a tiez po zohriati nesla pravidelne.. ja som to rieslil, ze som kupil nove klepietka na predzapal a dosteloval... pomohlo ale krasny 100 perc. chod valce nikdy nemali... darmo 350 ky maju s tym problem.... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Velo (06.07.2009 20:40) |
TomasVFR |
skus ale daj pozor aby si kruzok nedolamal a aby si ho pri davani naspat neotocil naopak znacka ma ist hore |
TomasVFR Upravené 1 krát. Naposledy upravil malky05 (06.07.2009 21:08) |
Vynechávanie ľavého valca s výskytom oleja pod pravým deklom má priamu súvislosť, napriek predošlým tvrdeniam, že to nesúvisí. Ľavý valec ovláda spodné ramienko, a to sa znečisťuje týmto olejom - kontakty sú dosť citlivé na znečistenie a vtedy ľavý valec vynecháva, pretože jeho ramienko sa znečisťuje skôr ako horné ramienko pravého valca. |
felika |
Ešte doložím, že príčinou znečistenia dolného ramienka môže byť aj nadmerné premastenie plste na mazanie vačky, potom sa mazivo dostáva na kontakty (a samozrejme najprv na ten spodný kontakt...) a valec začne vynechávať. Toto by bol ten menej bolestivý problém Upravené 1 krát. Naposledy upravil felika (06.07.2009 21:28) |
dakujem za rady, vsetko preverim a dam vediet ako to slape |
a este ked sa môzem opytat, ze ci ide medzi hlavy tesnenie, myslim ked dam dole este len tu prvu cast??? lebo ja som tam ziadne nemal, az nizsieked som dal dole dalsiu cast |
ono ked nevies ako to tesnenie vyzera resp ked nevies co mas hladat tak to nenajdes... |
Johnny55 |
lenze volakedy ked tesneni nebolo tak sa tam nedavalo nic len sa zabrusila hlava pastou na ventily |
Kokos malky05 pýtaj sa jawakov. Dotiahni si ešte hlavu toho valca, vyčisti kontakty, olej môže ísť aj po tyčke vypínania spojky. Je tam jedno gufero a to sa dosť ľahko mení. Vymontuješ vypínanie spojky taky trojuholníkovy plech, aj lanko spojky tam končí, vytiahneš staré gufero a dáš nové. Ja som to robil na 634ke a od vtedy pohodka. Neprská Ti troška olej spod tej lavej hlavy?ak ano tak vymen hliníkové podložky pod hlavami, hlavy dotiahni a cca po prejdení 100km dotahuj hlavy rovnomerne nech si podložky sadnu. Samozrejme nie kŕčovito ale s rozumom. |
ja som sice 350 nikdy nemal, ale ked pises, ze pod pravym valcom ti netesni gufero, tak moze prisavat aj falosny vzduch. A kedze na pravom valci mas sviecku hnedu a na lavom ciernu, tak v lavom mas preto bohatsiu zmes. Kazdopadne by som na tvojom mieste najprv skusil vymenit to gufero. Potom tak ako ti radil felika, vycisti poriadne ramienka, pripadne vymen za nove. Potom skus nastartovat, pobehaj chvilu, pozri ci drzi gufero, potom dolad zmes.... A az potom, keby to neslo, by som rozoberal vrch motora (valec a piesty). |
este jedna vec ma napadla... |
Tak to bol majster z veľkým ,,M",to by som si nepomyslel,že to takto bez toho medzikružia môže niekto poskladať. |
Iron to sa tomu necuduj.pozri si temu najvacsie chyby pri opravach to budes koukat |
TomasVFR |
mam este paru otazok, dnes som siel menit gufero co je na lavej strane pod vypinanim spojky a za ozubenym kolesom, ale nemohol som ho stamat dostat je mozne ze sa prilepilo? a ake tam ma ist gufero? pretoze ja som tam mal 30 x 52 x 10 a pozeral som na stranku tkmoto tak som tam take nenasiel? |
no tak to je hranicna hodnota pre vymenu najlepsie by bolo dat to premerat niekomu kto robi vybrusy ci budu stacit nove kruzky alebo treba vybrus |
Johny55-Nečuduj sa mojim názorom ,ale ak niekto poskladal motor bez takých dôležitých vecí,tak neviem čo z tým vlastne urobil,iba ak ho zlákala cena hliníku v kovošrote |
Prepáč Johnnny55,som si nevšimol,že máš až 2xn preto som ti teraz dal 3xn |
malky05 skus jawa obchody v okolí ak máš.Jemne ak to podpáčiš malo by ísť von to guferko.Neviem či budu v iných ako jawa obchodoch mať náhradné diely na jawu. |
to gufero ti podla cisla objednaju v kazdom obchode s autosuciastkami .... alebo skus zagooglovat - cez net sa uz d kupit vela veci |
djkorka |
malky - zopakujem, čo som už kdesi v diskusii písal: |
Iron - nechapem...co je 2xn a 3xn? mimochodom o skladani motoru na jawu toho viem dost ale dolezite su aj nervy ked nahodis motor s ktorym si sa sral tyzden a on sa dosere za 1 hodinu prevadzky |
možné príčiny vynechávania valca ak je sviečka čierna : |
som zasa tu, uz som pri konci svojej praci, ale potrebujem este niejaku radu, gufera som uz vymenil, ale spravil som si aj elektriku (zapalovanie) kupoval som nove ramienka a chcem sa spytať, čital som ako nastaviť zapaľovanie a tam pisalo ze je nutne skontrolovat a ocistit kontakty prerušovača tak aby celoplosne, a tu je moja otazka ze ja mam tie prerusovace nove a nedotykaju sa celoplosne, da sa to niejako nastavit či to treba zbrusit s pilnicom? Upravené 2 krát. Naposledy upravil malky05 (29.07.2009 10:38) |
nebrus! ked uvolnis tu skrutku co ich drzi pokope tak sa s tym da trochu pohnud dopredu a dozadu a tak nastavis aby sa dotykali. Aspon na pekaci (pinonier) sa to tak dalo spravit. |
Ahojte, nechcel som vytvarat novu temu. |
Ahoj maco.mne tiez sa dymy ale s praveho vyfuku.a mam tiez jawu 350-640ku s elektronickym zapalovanim a teraz mi obcas vynechava jeden valec.nove sviecky ngk som dal a kabel uhlikovy no ale pouzity.a olej davam do benzinu shell plnosynteticky vsx.tak neviem co a ako. |
maco musis zhodit lavy kryt, demontovat spojku a male koliesko a pod malym kolieskom je gufero |
No ked zhodim spojku tak sa dostanem k prevodovke a nie ku gferu na klukovke. Ci? Ako inak by mi valec nasaval olej? Upravené 1 krát. Naposledy upravil maco1985 (13.08.2009 11:50) |
hej iba stahovakom....ale zacinam teraz uvazovat ze tusim je tam lozisko a az potom gufero.nepamatam si to takze nech ma niekto opravi...250ky mali na lavej strane 2leziska a gufero bolo medzi nimi....Tak preto sa mi to myli |
Nemalo by tam byt lozisko. Teda aspon podla nakresu nie: Upravené 2 krát. Naposledy upravil maco1985 (14.08.2009 8:21) |
Asi nie, necham si poradit. |
musis pritiahnut a trocha poklepat po tom srobe a zase pritiahnut a zase poklepat...... |
Tak som to skusal, ale asi som slabo klepal alebo co, ani za nic sa nechcelo uvolnit, tak som pritahoval. Napravim stahovak a skusim znovu |
neboj sa jedine co mozes pokazit je stahovak. Trochu silnejsie pritiahni. Pobuchaj po stahovacom srobe c citom aby sa uvolnili pnutia a pritiahni zase atd atd |
Super tak som dostal viac odvahy |
nasunies ho jemne klepnes a dotiahnes maticu, zase trosku klepnes a jemne dotiahnes |
to kolecko je osadene na samosvornom kuzeli staci ked bude cisty a len to riadne zatiahnes |
Pani, gufero som vymenil. Po par silnych, citilivych, ranach primarne kolecko sa uvolnilo. S tym som vypalil aj vyfuky a vycistil karburator. |
No tak problem bol zjavne v karburatore. Nedotiahol som srob ktory drzi sedlo privodu benzinu a tak nebolo dost benzinu v plavakovej komore. |
Niekedy ked sa to ohreje tak si motor "sadne". doporuceje sa potom vsetky sroby s citom dotiahnut |
Dobrý večer , mám 634 s motorom 632 a podobný problém . Motor bol rozobraný /vytlačováky kľukovky som použil |
Je možnosť, že je zle nastavený odtrh a zle páli palivo nad valcom a sviečkou /odtrh sa prvý nastavuje pred predstihom/. To ak ide z jedného výfuku viac dymu ako z druhého. Možno to bude súvisieť aj s otáčkami. Alebo ešte ju môže pridúšať /niekde v okolí vzduchového filtra alebo niečo zle nastavené na karburátore/, keď ide ťažko do otáčok. |
Teraz ma napadlo, že keď to ma vape, tak tam sa odtrh ruší /aspoň sa mi zdá podľa obrázkov, ako vape vyzerá/. Tak jedine niečo v cesta za vzduchom alebo ten karburátor. |
vzduchový filter je nový , gumová spojka utesnená. netuším čo tomu môže byť , vyskúšal som už všetko |
moj typ je stredove celo - tak nejak podobne sa kedysi spravala aj moja jawka - po vymene cela bol pokoj |
vďaka za tip , asi to predsa bude tým len som si chcel byť istý či je to naozaj ono lebo to je dosť fuška zase rozoberať. ale pred montážou som čelo potrel tenkou vrstvou Loctitu tak myslím že po obvode by to nemalo prefukovať. Menil si len čelo alebo aj rozlisoval kľuku a ten labyrint v nej ? vďaka za rady |
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 37864 | Včera: 229065