Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Ako sa sprava motorka ked je pokazena privera? |
to znamena ze na 8000 zastane a vyssie sa nepohne alebo pojde len s mensim vykonom |
privera moze ostat otvorena alebo zatvorena alebo pol na pol .. |
Ked otocis klucom, priveru musi byt jesne pocut! |
mal som sice YZF 750 a mala exup. priveru ale princip je asi ten isty......isla asi do 5000 a potom zacala trhat a ostala na tych istych otackach....funguje to tak ako pisal Johny ale s tym rozdielom ze by potom mala ostat v neakej polohe a ostane ticho...mne to robilo tao, ze sa nevedela najst a stale sa otvarala a zatvarala... |
ak sa mylim opravte ma |
Johny091, mam pocit ze nie vsetky privery su elektronicky ovladane |
tomxx ma pravdu vacsinou endurka maju el.priveru.A ked ju otvori tak koniec vtedy zacina to prave orechove (vozenie)aspon pre mna |
poniektore starsie Gilery maju pomocou tlaku otvaranu priveru(XR1,MXR).Na Cagive som mal elektricku.Ako pise tomask,ked ju otvori zacina to prave orechove. |
privera je dobra vec lebo ozaj da druhy dych co by asi jawkam bodlo :D ale ked sa posekaka tak to moze byt dost neprijemne.. draha hracka to myslim je |
hej spravalo sa to presne tak ze asi pri 7000 zacala trhat a po chvile kaslania sa dostala vysie bolo to vycistene a uz to ide pekne hore bez problemov |
okolo 6-7tis.otáčok rozmýšla či naďalej rozpúta peklo ,alebo sa vykašle na teba . ináč pri tých 6000 (na 6.prevodovom stupni)mám najnižšiu spotrebu, a do kopcov aj vládze s dvoma dokonca. |
kamoss na cagive tamanaco ma elektricky ovladanu priveru ale uz mu po pamnuti kluca nerobi bzzzz ale uz nic ale ide v pohode ale nie vsetky endura maju elektricku priveru Upravené 1 krát. Naposledy upravil felesiga (17.04.2006 22:01) |
mne robi podobne na aprilii ale som si myslel ze to kvoli starej sviecke pred tyzdnom nechcela ist ani za p....u ale dal som volnobeh sytic az sa dostala do otacok a potom uz isla dobre a jak sa vlastne moze doje....t privera? ze sa neotvara reasp.nezatvara a jaka je oprava??? zacinam mat nedobry pocit skuste dat nazor zeby som vedel co je hyba |
Vačšinou býva niekde na prívere alebo na jej mechanizmu nejaký kryt ktorý sa dá zhodiť a dá sa skontrolovať činnosť prívery. ked nefunguje správne tak výkon ide dosť dolu(ak ostane privretá) alebo sa výkon moc nezmení ale zmení sa poriadne spotreba(namiesto 4L to zožerie 6L). ak je el. prívera tak po zapnutí zapalovania by sa malo ozvat nejaké lupnutie, resp. nejaký zvuk od serva prívery, ktorý sa nastaví na polohu pre štart. U mech. ovládanej prívery je často používaný systém, ktorý funguje na odstredivom princípe a tam pomože asi len zhodenie toho krytu. Inak ked sa motor netočí tak privera je zatvorená, t.j. je prierez výfukového kanála malý a pri zvyšovaní otáčok sa začina lineárne otvárať(zvyšovať prierez výfukového kanála). |
250cross |
Nazdar, |
felesiga: to nie je take lahke keby nebola vobec motorka by netahala vobec v nizkych otackach ked ma byt privera privreta... my sme to cistili bolo to rozobrate a vycistene a zacalo to ist |
Ja som sa akurat dnes dozvedel ze na mojej Gilere nie je privera .Ale cudne je ze sa sprava akoby bola. .tympadom aj zivotnost motora by som mal mat dlhsiu,nie? |
najcastejsia porucha priver je sposobena usadenim spalenin/karbonu/ na privere a v drazke privery,tym padom privera sa zasekava a nepohybuje podlapotreby/otacok/Preto do motorov s priverami by sa mali davat iba najkvalitnejsie plnosynteticke oleje.kde sa karbon tvori minimalne.Elektronicky ovladane privery pri zapnuti zapalovania by mali prebehnut z jednej krajnej do druhej krajnej polohy /otvori a zatvori/,co je mozne skontrolovat vizualne,ked das dole krytku ovladania /kde su uchytene bowdeny ovladania/ V pripade potreby oprava je pomerne jednoducha,staci vycistit priveru a zoskrabat karbon.Na niektorych starsich strojoch je privera ovladana membranou,tam traba funkcnost odskusat vytocenim motora do max otqacok. |
Nazdar, neviete niekto aky typ priveri je na Aprilii Tuareg 125 ? |
Aky je rok vyroby?Ak je starsie ako 1989 tak elektricke asi nie je.Mozno je tam asi membranove(otvara sa po dosiahnuti urciteho tlaku).Pozri ci ti nejdu nejake lanka do privery, ak idu, tak je electricky typ. |
2 felesiga: prívera pracuje na princípe že sa zvyšuje hrana výfukového kanálu zo vzrastajúcimi otáčkami(u vačšiny moto) a to zvyšovanie robí buď nejaká klapka, ktorá sa posúva hore-dole(v závislosti od otáčok) alebo válec(príp. časť válca), ktorý ma špecifický tvar, ktorý sa otáča a tiež mení výšku toho kanála. čo sa kazí: Najčastejšie sa asi vplyvom zlého oleja v benzíne zadre či už karbónom alebo tým že olej zhorí a nemažú sa púzdra alebo ložiská(keď sa niečo točí alebo posúva tak sa to musí v nieom točiť alebo posúvať-logické nie?), alebo sa zariadenie alebo mechanizmus čo ju ovláda nejakým sposobom pokazí(odíde riadiaca jednotka alebo servo-el. prívera, mech vada-niečo sa zasekne, alebo ak sa dá niečo na nej nastaviť a niekto to aj nastavoval a nastavil to zle. Ak necháš príveru stále otvorenú tak výkon znížiš asi tak do trištvrte plynu-jedná sa o dlhšie horenie paliva a tým pádom aj lepšia účinnosť motora. Zároveň ti spotreba paliva vystúpi znateľne(ak prevádzkuješ moto hlavne v tomto režime) |
noooo ja mam TDR 125 a motor ak je studený tak sa dostane do 4000 a potom ani pi...ked sa zohreje tak toci aj do 6500 ....ale mal by do 10000.... pri 6500 mi to sekne a ani panovy dalej - takze radim jak debil kazdu chvilu.. |
ludiik |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 162140 | Včera: 122990