Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Mier zo vsetkymi fanusikmi simsonov=))chcem sa spytat na znizenie hlavy valca=)nebavi ma na praxi robit to iste a chcme nieco psravit pre svojho mialcika=)cital a pocul som uz o otm kopec ale zatial som navodi a vyresy videl iba na pioenira.dokoazal by mi niekto povedat o kolko ju presne znizit a aky dopad do presne bdue mat??nezaujimama ci je to zbytocne ale ako to spravit=)dakujem pekne=)pripadne keby boli nejake stranky (ceske,slovenske) o tuningovani simsonov potesilo by ma to=)dakujem pekne=)) |
Ja som to robil na sustruhu ale viacmenej iba pre zarovnanie. |
No čo ,už je hotová tá 5 stupňová prevodovka na Simáku? Mistře! Upravené 1 krát. Naposledy upravil Ozzac (27.05.2009 22:46) |
Mistr:samotné zníženie hlavy nič nerieši! |
niekde som o znizovani hlavy na simsona cital, tusim to je na simsonviglu.cz, kde opisovali kolko mozes znizit a nebude to mat ziadne nasledky, ale ja osobne pred znizovanim hlavy by som si dal doporiadku hlavne ojnicu. |
Akoze nebude mat vysledky? Sak znizenim hlavy, zvysi kompresny pomer a tym aj vykon motora Upravené 1 krát. Naposledy upravil CBRider (28.05.2009 9:57) |
ozzac=))uz je davno=))ale nie odomna=) nakoneic som ju nerobil.bo som rozpraval aj s profakom na technologiu aj s majstrom a bolo by to dost narocne spravit..hlavne z financnej stranky kedze by som musel pokupovat materialy a aj casovo by to bolo dost narocne..jendoducho by sa mi to nevyplatilo=)) |
=)na rpaxi som si zniizl tu hlavu=)nasiel som an nete nejaky rozpis ze ak hlavu znizim o 0.6mm tak bue mat kompresny pomer 10.5 a to je taky ako ma 70ccm=)tka som zvedavyi..este ju pojdem odhrotovat a zacistit hrany poriadne..a nahodit a som zvedavy co to spravi..skusim tam dat aj karoborator z KTM 85tky...robil som si aj prirubu=))uz som ho tam a slo to fakt vybrone..skusim co to spravi teraz..ked tam mam este aj 17z koleso vyvodove=))vaaaaa=))to bude stroj=)) |
tak pani nahodil som to tam...najskor boli problemy kusok s upanim na frezovacke..bo zverak bol najskor maly..potom som dal vacsi ale bol problem ze ked som pritahoval tak sa na jednej strane hlava zdvihala a to by nebolo dobreee´=))tak bol oriesenie upatie na stol pomocou upiniek..hlava bola pekne rovno..na simsonviglu.cz som sa cosi docital a na jednom servery som nasiel ze ked hlavu znizime o 0.6mm dosiahneme kompresny pomer 10.5:1 vraj ma taky aj ked mam 70ccm..no neviem ale viem ze hend ako som to doneisol domov tak som to nahodil a slape to=))ani neviem co som dotoho ocakaval ale viem ze motor sa dostava do vyssich otacok a kedze mam 17z vyvodove kolecko tak po rovinke to ide ako sproste...a aj do kopceka to ide lepsie nez predtym..je to jednoducho zivsie=))takze odporucam znizenie hlavy a dokonca ak znizime o 1.2mm tak dostaneme pomer az 11.5=))waaaaaa=)) |
ale ver tomu ze ten motor tolko nevydrzi co original ale by som to chcel skusit ci to citit.. |
je to citit..urcite je...ja som toskusal hlavne preto lebo osm mal dve hlavy a tiez som cel vedet co to spravi...keby mam jednu tak vaham...ale takto som vlastne ani moc enmal co stratit=))to nevime ci to nevydrzi...ale majster mi vravle ze ked ju o moc zniizim tak mi moze prepalovat piest...ale to mi isto nespravi hned po par kilometroch...a ked sa ma cosi poakzit tka sa pokazi aj na originale=))takto sa apson bduem lepsie vozit=)) |
Mistr :::: a pocuvaj aj ja mam dve hlavi vcera som si to chcel spravit na praxi ale nevidel som ako to robil majster ale znizil mi to o 0,7 mm a dufam ze to bude dobra ale nebil ti piest o sviecku???? nebol tam problem lebo mne majster musel stiahnut aj tie cisla okolo prstena ci co tam je ta spajaca plocha a mnesa to teraz zda ze bude bit sviecku piest. co ty nato? |
Nebije to sviečku, u týchto 50tiek sa všeobecne sťahuje maximálne do 2mm, ale to už je extrém, robí sa to aj na spomínaných pionieroch, osobne mám zbrúsenú hlavu (nie moju čo mám na krku) a je to cítiť, má vyššie točky, čo znamená, že máš aj vyššiu maximálku, ale zas to je na úkor veškerích mechanických súčiastok za piestom, a + kúrevská spotreba žmurk, na karburátor som prešiel cca 100m |
Trojan chcel bi som sa ta spýtať ako si prišiel na to že sa znižuje u 50cm maximálne o 2mm? a ešte jedno prečo to má "vyššie" otáčky, a prečo velká spotreba, Dakujem. A samozrejme zníženie hlavy na seriovom akomkolvek motore mená totálne žiadny badatelný priaznivý vplyv, o že do 2mm je totálna blbosť to je úplne od konkretneho motore a nie že je to 50siatka tak len 2mm, 50ccm motor može maž vrtanie 30mm a môže mať vrtanie 45mm a tak pri vrtaný 30mm = V = 1,5 na 2 * 3,14 *0,2 = 1,413 ccm teda zmenšenie kompresného priestoru pri vrtaní 30mm je o 1,413ccm, pri vrtaní 45mm = V = 2,25 na 2* 3,14*0,2= 3,17925ccm čo je skoro dvojnásobok a ešte nehovoriac o to maký kompresní pomer bol original u jedného motora môžeš z hlavy zobať 1mm a bude mať kompresný pomer 13:1 a z iného motora môžeš zobrať 5mm a bude mať taký istí, to že 2 mm nejde povedať a u pioniera je to vela aj u simsona, stačí si to spočítať, a ešte zničíš si antidetonačnú štrbinku |
Čo sa týka zníženia hlavy, odpovedal si si sám, aj 2mm sú vela preto som tam napísal : maximálne do 2mm, ale to už je extrém , vyššie otáčky ? Zvýšená kompresia spôsobý vyšší tlak v spalovacom priestore čo má za následok silnejšiu detonáciu a pôsobí na piest väčšou silou ako pri klasickom prevedení Hlavy motora, a automaticky, ty MUDRC zvedavý, čím vyššie otáčky, tým vyššia spotreba benálu. |
Trojan dobre ked chceš vätšie otáčky hej tak tým pádom hovoríš že ty silnejšie tlačí piest ? a ovplyvnil si neako rýchlosť výplachu ? máš výfukový kanál vätší = vätší prietok ? abi spaliny rýchlejšie unikly ? alebo ho máš taký istí, nemá zmysel sa stebou baviť ked nepoznáš základný princíp 2T týmto som skončil ale inak je mi novinka zvyšovať otáčky kompresiou niečo to spoločné má ale nie to čo hovoríš ty |
JawaEVO: mam pocit, ze nevies o com rozpravas... ked sa tam dostane tolko isto benzinu... ale kompresny priestor bude mensi... detonacia prudsia... stupnu maximalne otacky motora... |
Ty frajer, JAWAEVO najväčší, ty zjavne nechápeš základným fyzikálnym zákonom ... a o akom výplachu to hovoríš ? jaký výplach ? výplach spalín ? vyjadruj sa presne pokial sa chceš hádať ... |
no zvacsis kompresny pomer ked prekroci 13:1 budes tam mat samozapal jak u diesela pocitaj ze kluka padne velmi rychlo |
Trojan a výplach asi čoho ? mám ty všetko hovoriť ako malému decku myslel som že vieš o čom sa bavíme, ja sa ta pýtam prečo vyšie otáčky ???? to že je vyšší tlak je pravda ale to pôsobý na vyšší točivý monent nie otáčky, ty abi si niečo urýchlil tak potrebuješ niečo zmeniť napr. vyššie otáčky zmeníš výšku výkukového kanálu výfuk sa skôr otvorí skôr klesne tlak vo valci a skôr môže začať plnenie, ked chceš niečo urýchliť napr. abi tlak klesol rýchlejšie potrebuješ vätší kanál a tým pádom na to stačí kratší čas, kratší čas = skoršie plnenie atd takže otáčky idú hore a nie blbým kompresním pomerom, hovorím ty naštudoj si teoriu 2T, a nie tvoje výmysli čo ta práve napadly. sú to len čiste výstrely do tmy ničím nepodložené či už skúsenbostami alebo literatúrou proste ničím považujem to za dalšie krčmové keci, a treba si uvedomiť že 2T nenie 4T !!!!!!!!!!!!!! a tieto motory sú úplne iné |
zacinam si uvedomovať ze citanim sa clovek naozaj vela dozvie ! |
dduuro nebude lebo ten vyšší tlak budeš musieť neako "znulovať" abi sa mohla nasať nová zmes nie ? zober si tlakovú nádobu máš dve také isté ja neviem 24L v jednej bude tlak 1Mpa a v druhej bue tlak 2Mpa v ktorej vyfučí skôr vzduch ? tam kde je ho viac alebo menej ? to bol ako príklad, a nehovoriac o tom že pre prekonavie vyšej kompresii potrebuješ aj vätšiu silu tak prečo bi mali otáčky ísť hore ? Trojan na to prišiel tak že jeho "terény pionierosimsononeviemčo" mu dákosi nešiel a zistil že to nemá bohvieakú kompresiu, tak si dal valec na výbrus a po výbruse akosi kompresia bola vätšia a pionieru sa zrazu chcelo aj viac točiť ako pred tým, tak si spočítal že mu to točí viac lebo má vyšiu kompresiu |
Trojan na to prišiel tak že jeho "terény pionierosimsononeviemčo" mu dákosi nešiel a zistil že to nemá bohvieakú kompresiu, tak si dal valec na výbrus a po výbruse akosi kompresia bola vätšia a pionieru sa zrazu chcelo aj viac točiť ako pred tým, tak si spočítal že mu to točí viac lebo má vyšiu kompresiu |
trojan: jawaevo síce občas píše ako maďar, ale v tomto má pravdu. Na dosiahnutie vyšších otáčok potrebuješ motor upraviť trochu viac ako inou hlavou... Vyššia kompresia znamená po určitú hranicu vyšší tlak na piest, tým pádom stúpne aj krútiaci moment atď... ale s otáčkami to nepohne, skôr by som povedal, že vyšší kompresný pomer núti motor vyvinúť viac sily aby piest pretočil cez hornú úvrať... takisto rastie tlak na piest aj keď ide v motore smerom nadol, čiže vyššia kompresia - viac opotrebenia valca a piesta. Samozrejme sériová výroba má určité tolerancie a rozumnou úpravou hlavy sa dá dosiahnuť vyšší výkon aj krútiaci moment, ale upravovanie má svoje hranice. Pri príliš veľkom tlaku hrozí riziko detonácií - samozápalov zmesi, rastie opotrebenie, rastú odpory ktoré motor musí prekonávať a v konečnom dôsledku môže mať nižší výkon ako sériový, o životnosti sa ani nemusíme baviť... Ak chceš otáčky a výkon , nebudeš mať takú životnosť, a naopak.. Príklad - honda cr 125 má tuším 43 koní, životnosť tak jednu sezonu, cr500 má len o pár koní viac, okolo 65, ale ten motor ťa v dobrom slova zmysle prežije... Prvý točí okolo 10 až 12 tisíc? (neviem, nechce sa mi hladať tabuľky) druhý približne 6000 - aj to si málokto dovolí jej ich dať |
baho: mysím že Trojan to s tou dlhšou jednotko dvojkou a trojkou myslel tak, že ten upravený bude mať kratšiu jednotku atď... bol som na pionier cupe a tie upravené pičle boli neskutočné... som sa čudoval ako rýchlo sa pri takom pinčli radia rýchlosti.... ale vlastne táto téma je o simsonoch tak nič... |
OK, veď tak by to aj malo byť - silnejší motor potrebuje menej času. Len sa z tej jeho vety dosť ťažko vyrozumievalo, čo vlastne chcel básnik povedať... ale tie pinčle majú trošku viac úprav ako len prehodená hlava.... |
noja som znizoval hlavu na pionieri mozno o 2mm ..(dokonca len tak od oka flexou) adopadlo to dobre....bolo citit ze je to zivsie lepsie ide do otacok....ale zasa sa rychlejsie prehrieva....a davaj si pozor na ojnicu a loziska |
nedá mi sa nezapojiť do tejto témy, nakoľko mám za sebou už zopár ročníkov pionier cupu, poznal som doslova všetky úpravy motorov a jazdcov do minulého ročníka(na tento ročník bohužiaľ nevyšiel čas), sám mám niekoľko úprav a osobne som čo to už(vďaka mojej práci) povyrábal.. |
cim je nissi zdvyh tym su vyssie otacky motora kedze piest ma kratsiu drahu preto simson maka trtrtrttrtrtrtrtt a jawa bum bum bum k zvysovaniu ot asi tolko s tym pomerom 13:1 mozes mat pravdu ale mne sa stalo ze som panelku zohrial tak ze som odpojil kabel od sviecky a motor mi isiel dalej ale to by som mohol napisat o tom aj clanok |
nema vyznam sa tu hadat o otackach..co keby niekto zobral digitalny otackomer a zmeral ich?.... |
Básnik tým chcel povedať, že predbehol sériového pioniera a hentá moja chrapa točila o niečo vyššie otáčky, ak neveríš skús si to, ja sa nebudem hádať, možno je to len PLACEBO ... a popritom mám upravené 1tku a 2ku ... (UŽ) pred tým to bol originál ... |
No čítam a neviem.Nemá náhodou motor s akým koľvek kompresným motorom tie isté voľnobežné otáčky?Nemá na otáčky vplyv množstvo zmesy?Nie je náhodou výsledok zvýšenia kompresného pomeru vyšší výkon bez zvýšenia otáčok? |
ked sme uz pri tych otackach....suhlasim s egresom....na otacky ma vplyv mnozstvo zmesy,sa ti to len asi zdalo ze to ma vyssie alle to len lepsie ide do otacok,skor sa rozbehne,....a vplyv nato ma aj zapalovanie ak mas kladivkove tak pri 6500 otackach (max) sa uz nestiha kladivko otvarat a je vzdy otvorene a iskra ho opaluje cize uz straca ucinnost....tak pochybujem ze si dal viac,alebo tam mas nejaky iny kondenzator? Upravené 1 krát. Naposledy upravil Atomix (24.01.2010 9:26) |
Egres2: Nemá náhodou motor s akým koľvek kompresným motorom tie isté voľnobežné otáčky? |
baho:Prečo si myslím, že kompresný pomer je o účinnosti a nie o "rýchlosti" behu motora?Rýchlosť horenia je konštantná, zvyšuje sa len tlak. |
Neviem. To sa už asi bavíme o dvoch rôznych veciach, ktoré spolu síce súvisia, ale... Nie som konštruktér motorov. |
Úvod Upravené 1 krát. Naposledy upravil scott777 (24.01.2010 12:11) |
Chlapci, výborná debata, skoro všetci máte v niečom pravdu a niekde ste teda hodne mimo. Neidem to konkretizovať, ALE padajú tu často poznámky o úrovni motorájdu. Takže : |
papiboy:Veď daj vedomosti ak máš alebo skúsenosti.Ja som znižoval hlavu na 21 tke spolu s výmenou sacieho kanálu-leštený ,novej kluky a 4 tej rýchlost od kamoša čo sa učil v P.Bystici //robili to ako učňovskú prácu/ a jazdil som 90 km. Škoda že vydržal len dva roky |
U toho voľnobehu asi žiadna veda, u "klasikov" ťažká kľuka, nízka kompresia, zamatový chod. Zvýšenie kompresie znamená ťažšie prekonanie HÚ, tak teoreticky asi toľko, mudrovať okolo toho sa dá veľa. V praxi je to stopro tak, preto som mal odvahu tú otázku položiť, pričom sám možno neviem odpoveď. |
papiboy |
scott777, veď ano |
hmmm chodí sem vela machrov typu "strašne vela som čítal o úpravách" a potom sa spýta ako vraj zvýšeiť výkon ? ale dobre to sa ešte dá ale ked začnú sem písať ich "skúsenosty" ako im idú j350 160km/h, 180km/h, alebo točia 10 tisíc či 11500, alebo pioniere im točia kôli inej hlave viac, normálny človek si to prečíta a zasmeje sa a ten ktorí im napíše pravdu tak je debil vela ludí to tu číta a potom je z toho zmagorených |
JawaEVO.Internet znesie podstatne viacej ako realita V podstate znesie všetko. |
Veď aj egres jazdil na Pionieri 90 |
Však natunujte obaja Pinčla podľa seba, ring voľný. Urobíme minizraz, dáme dokopy porotu (návrh: predseda egres, bereš?) a budeme porovnávať. Bude jasné, kto len kecá a kto to ozaj vie. My sme to vždy tak robili, ale nikdy sme sa nepobili. Bola to skôr sranda. |
Trojan:Veď nikto do teba nekopal.Normálna akademická debata. |
Ešte otázka ku kompresnému pomeru, hlavne k pár riadkom, ktoré pridal scott777 dnes o 12:11 pod názvami "jadro" a "záver" : |
papiboy neboj tiež to nebolo myslené na teba jasné sú pioniere ktoré jazdia 110 a viac, a tak 160km/h z 350 nereálne neni poznám dosť 350 ktoré sú upravené, prvá má klapky a motor original 4K max 151km/h, druhá klapky a 5K max 154km/h, moja klapky a 5K max 148km/h "ako jediná bez kapotáži a z original záberovím kolieskom čo je aj dôvod prečo nešla nad 150 a hlavne kôli úžasným piestom MADE IN HUNGARIA ktoré sú o 1,5mm krajšie od čapu hore ako originál takže mi to rozhodilo úplne časovanie" tieto 3 motorky majú dačo cez 30koní |
No, EVO, u Pioniera 110, to by som bol zvedavý Originálne potom tam bude asi maximálne plynové lanko.... |
ulba pocuj s jawkou som mal aj ja taku skusenost že bola taka napalena a ked som vytiahol kabel odsviecky tak som este presil dobry kus cesty mne vsak islo o to aby som zastal . |
Tuning malách 2T 50ccm motorov je o znižovaní hlavy, leštení kanálov, výmene sviečok "Pal" za NGK a potom Full Syn olejoch do benálu (to za našich čias nebolo, ale skúšali sme ricinový) |
papiboy Upravené 2 krát. Naposledy upravil scott777 (24.01.2010 22:53) |
scott, veď práve. Po hranicu detonačného spalovania môžeš zájsť aj doma, zmeníš palivo na vyššie oktanové číslo a je to. Dokonca sa nám stalo, že sme dali studenšiu (hodnotou, nie teplotou ) sviečku a šľapalo to relatívna v pohode. Takže ten tvoj úvod platí a amatérskym tunerom to aj stačí Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (24.01.2010 23:01) |
myslím, že by spadol z motorky ... sánku by si rozbil na asfalte ... WRLD PÍS ! |
papiboy:Jawa 21 ktorú som mal išla továrenských tachometrových za ideálnych podmienok 65km.Po prestavbe v pohode 70-75 a skrčený a s vetrom v chrbte som obiehal trabanty s ujkami v klobúkoch |
Mne padne sánka ak ma bude predbiehať pegas v NITRO úprave, alebo z pohonom na Ruský urán. |
Vidím,že to tu žije, tak trochu "praktickej" a ako vždy, únavnej teórie predsa len, to už aj preto, lebo to platí všeobecne: Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (25.01.2010 10:52) |
nedá mi nereagovať na niektoré uvedené bludy: |
neverican, musíš chápať starých psov, za našich čias neboli k dispozícii terajšie čudá. Pionier sa chápal, ako Pionier. Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (25.01.2010 18:02) |
Dnes pomaly nekúpiš iný ako podštvorcovaný motor tam je vačší "priestor" na ladenie ale pri pomere vrtanie X zdvih u pegasa sú všetky snahy tuniť rovné zázraku. |
neverican:Nová doba |
CB, veď nechaj tak. My sme z toho už aj tak vyrástli. Ja by som sem ani nešiel, len ma sralo, že sa tu šikovní chlapci hádajú namiesto toho, aby "konzultovali" - no a trošku ma to potom aj tá nostalgia uniesla - už som dokonca začal špekulovať, že kam som vlastne zašil ten starý dvojitý rám s tým širokouloženým "cantileverom" vzadu. Kua, čo to bolo roboty... Upravené 2 krát. Naposledy upravil papiboy (25.01.2010 21:21) |
Jáj bože, lebo starý vedátori všetko objavili všetko vedia ... nehádam sa .. asi hej |
Aspoň teda čo sa mňa týka: Upravené 2 krát. Naposledy upravil papiboy (26.01.2010 10:52) |
Trojan:Mladí vedátori len zlepšujú to, čo starí vedátori vymysleli. |
keby možno nebolo tých mladích vedátorov, tak by ste doteraz jazdili na 2T Jawkách ... |
Trojan:Ja viem, ale mali by si uvedomiť že najskôr bolo koleso a až potom motorka.Nič v zlom len keď sme boli v tvojom veku tak sme viacej načúvali starším a učili sa od nich. |
a povedal som niečo také, čo nieje možné ... ? Treba skúsiť ... |
Problém je v tom že sú rozumní chalani a potom tí druhí. |
CB750: vieš čo, ja ti takto poviem, veľa ludí tu splieta všelijaké machinácie o tom, že ak si dobrý "Tuner" tak pokazíš zopár motorov a tak, čo nieje absolútne nutné, chce cit a rozum ... mne ešte žiaden motor neodišiel a vždy išiel každý lepšie než originál, ale ja to tu nebudem presviečať lebo to tu nemá zmysel, tu si každý hovorí svoje, je to proste "zbytočné dreť si klávesnicu" ...s tým by som argumentoval ja ... |
Trojan, ja som začal akože "tunovať" (síce s výdatnou pomocou deda) ako 7-8 ročný. Vôbec som ale nebol génius, takže sa nie všetko podarilo podľa predstáv alebo to jednoducho nesplnilo očakávania. Asi to polo nesprávnou aplikáciou teórie a mojim dlhým vedením. |
P.S. Colin Chapman (viď LOTUS) povedal niečo také, že keď sa niečo nepokazí, tak je to predimenzované.... |
Vy ste lepší, vám všetko vyjde dobre, výkon je po každom zásahu väčší, O.K. - verím, gratulujem. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Trojan (27.01.2010 14:15) |
a nie vždy to ide ... treba to spraviť tak ako to má byť ... potom nieje žiaden problém ... PEACE |
..."mne ešte žiaden motor neodišiel a vždy išiel každý lepšie než originál"... Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (27.01.2010 15:59) |
No asi sme boli iný.Ja som asi v šiestich rokoch dostal Jawetu s odpadnutým magnetom.Asi mesiac som sa ho snažil namontovať a až potom som zistil že na oske je witmanov závit |
Trojan , Pali |
CB750 a preto neni zvyšovanie výkonu pre bežních ludí ale len pre tích zasveteních sú ludia ktorí tomu nerozumejú a napíšu "vykašli sa na to je to strata penazí", sú ludia ktorý napíšu blbosty čo kde tu kde počuli sami nerozumejú o čom vlastne píšu a tých pár ludí ktorý vedia tak bud nenapíšu nič preto že vedia že to nemá význam |
Takto si predstavujem pomoc: niekto má už niečo načítané (to znamení hladal) ak ma kontaktoval SS asi usúdil že moje práspevky neboli iba teoretické. Kľudne som mu vysvetloval a našli sme riešenie. Chalan poďakoval a šmitec, hotovo. Na takúto spoluprácu z mládežou sa budem tešiť vždy! |
CB750:plne s tebou súhlasím.Mám simsona (je to moja srdcovka)napchal som doň cca 30tis SKK a je to furt len timťon. |
Chlapi už sa toľko nejedujte. |
papiboy: bože mysli si čo chceš, veď mne je to tak šumafuk ... |
Najväčšia škoda, že sa nenávratne počas mojej ZVS stratil motor nanosený po "vreckách" z JAWA 50 Mistrál.Už sme ho nestihli poskladať. |
JAWA 50 Mistrál predbehol dobu o takých 10-15 rokov.Bohužiaľ v ďaka súdruhom sa do výroby nedostal. |
hruso25:Kamarát, ktorý ten motor nanosil z Považských str.hovoril, že bola vysoká cena oproti jawa 20-21 a mustangovi.To je podobne ako s jawa 500 typ 824,škoda 720. Upravené 1 krát. Naposledy upravil egres2 (04.02.2010 22:17) |
Koľko nocí a rokov strávili konštrukteri pri rysovacích doskách,vyrobili funkčné prototypy všetko pripravili do výroby a nakoniec to skončilo v zásuvke a v šrote.Ale kurňa dajak som od tej hlavy na sima odbehol. |
ten jawa 50 Mistrál to je ak sa nemýlim tá motorka čo už nemá ležatý valec ale tak nejako ako simson?? inak je to celkom pekná motorka... |
www.jawa-50.cz/clanek/jawa-50-typ-vm-238-mistral-protot... |
Chalani ja mam 60ccm 4 kanal a chcem si dat karburator amal 23 a znizit hlavu chcem sa opitat ci mi to nerozbije kluku ?? a o kolko si mam maximalne znizit hlavu ?? |
120milan45: objem spalovacieho priestoru hlavy + objem valca, celé deleno objem spalováku hlavy. takto vypočítaš kompresný pomer, ktorý by nemal byť viac ako 12. |
No tomu nechapema ale jamam 60 ccm a 4 kanal :D a ten amal ti nepomoze z vykonom ??? A podla teba je amal 21 dobry ? |
No kompresny pomer je 10,83:1 zevraj a kolko mozem znizit hlavu ? |
ak máš takýto kompresný pomer tak už hlavu neznižuj... znížiš s tým len životnosť a na výkone to asi ani nepocítiš... ten karbec je určite lepší ako originál, ale potom by bol dobrý ešte aj iný výfuk a celé to do kopy zladiť... |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 150447 | Včera: 243260