Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
vie mi niekto poradit?? mam yamahu R6 a neskoro mi spina ventilator. az niekde pri 100 stupnoch. Da sa to nejako nastavit kedy ma zopnut?? Alebo treba vymenit nejaky snimac?? |
treba pozriet v manualy kedy ma spinat cidlo. nastavit sa urcite nic neda |
Neviem ako to má R6 ale môže to byť takto správne. Žiaden SS nemá rád dlhé státie na mieste, keď jazdí určite sa neprehrieva... Teplota nad 100 nemusí byť problém, hlavne tam nedávaj vodu ale chladiacu kvapalinu!!! |
problem je zi pri pomalych jazdach ako v kolone sa mi voda dostava na 110-113 stupnov. co pravidelne konci vytecenim chladiva |
no ale ked ti ten ventilator zopne pri 100 tak by to mal stihnut uchladit. pozri ci nemas chladic plny musiek alebo blata |
A máš tam chladiacu kvapalinu? Ono nejde o to či je nemrznúca ako si ľudia myslia a potom dajú do R6 vodu (snáď aspoň destilovanú) Chladiaca má úplne iné vlastnosti ako voda a keď ju tam výrobca predpisuje a neriedenú tak ju tam treba dať!!! |
awia oprav ma ak sa mylim ale "chladiaca kvapalina" sluzi predovsetkym na ochranu chladiaceho systemu pred koroziou a taktiez zabranuje zamrznutiu vody |
Najskôr ho budeš musieť vymeniť ,asi ti celkom neotvára,ved už má 9 rokov,tak sa nečuduj,už má svoje odslúžené |
raptor: Voda má nižší bod varu ako chladiace kvapaliny. |
raptor: Pokiaľ viem je to presne naopak, bod varu by mal byť vyšší ako voda aj preto sa používa. Ja už som to naozaj dávno neriešil ale dával som kedysi do CBR neriedenú chladiacu Motul a nikdy nebol problém. Snáď je bod varu napísaný na obale? |
egres pokial viem chladiace kvapaliny su robene hlavne na baze alkoholu ktoreho bod varu ak si dobre pamatam je okolo 67 stupnov celzia... voda ma bod varu 100 stupnov celzia pri nulovej nadmorskej vyske Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (19.05.2009 9:11) |
ako som pozeral tak chladiace kvapalainy maju bod varu od 160 po 180 stupnov C. Doteraz som daval riedenu. skusim dat neriedenu a uvidim ze co to urobi. Upravené 1 krát. Naposledy upravil 1mantak1 (19.05.2009 9:14) |
raptor: Nemrznúce zmesy do ostrekovačov sú na báze alkoholov.Do chladičov je to na báze glykolov.Bežne chladiaca kvapalina dosiahne 110 až 120 C bez varu. |
en.wikipedia.org/wiki/Cooling_fluid |
egres urcite sa zhodneme ze aj glykoly patria do skupiny alkoholov |
www.nauto.sk/e-shop/chladiace-zmesi/agip-antifreeze-eco... |
Na mojej gixerke sa ventilator zapina az pri 105 stupnoch a niekedy mi vyskoci teplota aj na 112c a ventilator to stiahne na tich 102 bez problemov, Upravené 1 krát. Naposledy upravil majlou (19.05.2009 9:21) |
egres mas pravdu Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (19.05.2009 9:22) |
aj ja davam momentalne neriedenu motul pre motocykle. je uz zarobena ako ma byt a uz sa neriedi. Upravené 1 krát. Naposledy upravil rapid (19.05.2009 9:26) |
rapid ja tiez presne to iste, ma zltu farbu ze?a predavaju to po litri |
hej je dost taka bledo zelená skoro fakt do zlta |
zadaj tvoj typ motorky a dostanes najlepsie riesenie pre tvoju motorku olej, chladiaca kvapalina atd... |
co riesite??ten ventilator sa mu vzopina spravne. |
www.ew2.lubesinfo.com/datasheetFS.asp?bid=188... |
mne moja yamaha fz1 tiez spina masivne 2 ventilatory az pri 100 stupnoch. v momente to schladi na 85 a potom sa to vypne .... je to uplne bezne 100 stupnov... |
tombar tu mu to zrovna nevyslo ale vynimka potvrdzuje previdlo Upravené 1 krát. Naposledy upravil milosZX9R (19.05.2009 12:49) |
sak hovorim malokedy, ale ved ty si expert na zx9r predsa (relatka, spinace) |
milosZX9R:Tam som chybne uvažoval že spojka dáva logickú 0 alebo jednotku.Nenapadlo ma že môže dávať v oboch polohách logickú 0.Preto som sa pýtal či štartuje zo zaradenou rýchlosťou a nevymáčknutou spojkou. |
egres pohoda, nemyslel som to zle Upravené 1 krát. Naposledy upravil milosZX9R (19.05.2009 13:04) |
System musi byt uzavrety, pretoze spravne funguje len pri spravnom tlaku. Rovnako tam treba naliat kvapalinu podla specifikacie vyrobcu a nie kadejake domace vylepsene lektvary |
motorke nevadi statie na mieste. vadi jej pomala jazda ked je teplo. |
to vadi kazdej moto |
mojej motorke nevadi pomala jazda ani ked je teplo |
Teraz ma napadlo, co mi nie je jasne. Idem pomaly domov, kym otvaram a zatvaram branu, spusti sa ventilator na chladici. Prejdem par metrov, ventilator stale fachci. Ked vypnem motor (zapalovanie) normalne klucom, ventilator sa hned vypne. Ked hned potom zapnem zapalovanie, ventilator sa zapne. Je vobec mozne, aby sa ventilator rozbehol sam od seba ked je vypnute zapalovanie (poloha kluca OFF), ako sa to stava bezne na aute? Alebo, vadi nejako motoru, ked ho vypnem vtedy, ked bezi ventilator, a ventilator sa tiez vypne a uz sa sam od seba nezapne? |
1mantak1: To, že sa ventilátor zapne až po dosiahnutí cca 100ºC je pravdepodobne v poriadku. Síce nepoznám konkrétne predpísané teploty zapnutia a vypnutia ventilátora na Tvojej moto, ale v drvivej väčšine prípadov to býva v rozmedzí od 95 až 105ºC. Nastaviť sa to väčšinou nedá, pretože to buď riadi termospínač, alebo priamo riadiaca jednotka motora. Je tu jeden dôležitý faktor, ktorý ovplyňuje bod varu chladiacej kvapaliny a to ako už viacerí spomenuli, prevádzkový pretlak v chladiacom systéme. V prípade, že Ti chladiaca kvapalina vyvrie už pri 110ºC, by som odporúčal skontrolovať tlakový uzáver, zväčša umiestnený na chladiči. V prípade, že je tento v poriadku, tak môže ísť o zanesený chladič, poškodený termostat, ktorý sa nedostatočne otvára a škrtí tak prietok chladiacej kvapaliny, čím sa účinnosť chladenia zníži, ale problémov môže byť viac, záleží na tom za akých podmienok k tomu vyvretiu dôjde. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Zephyr (19.05.2009 14:15) |
myslim si , ze neskoro by ho zoplo vtedy , ked by uz vrela voda , ale ked ho zopne pred tym malo by to uz uchladit , inak tam musi byt s niecim problem bud moc alebo malo nemrznucej ,lebo ked je neriedena je zas hustejsia a nema to riadny obeh a ked jej je malo tak skor vrie ako bolo uz hore spomenute , a tiez mozes mat zly stupel na chladici dod_banu pumpu zaneseny chladic...... Upravené 2 krát. Naposledy upravil TomasVFR (19.05.2009 14:32) |
ja mam podla manualu riedit chladiacu kvapalinu 1:1 s destilovanou vodou, vraj nie je dobre davat cistu neriedenu chladiacu kvapalinu (pouzivam Motul Motocool Expert) |
no ale motul motocool expert a ma aj na obale napisane ze sa ma pouzivat neriedeny.je uz zarobeny do -25, ale na viecku chladica mam tiez ze riedit 1:1, ale to urcite bolo myslene v pripade neriedenej nemrzky |
nechce sa mi to citat... |
zephyr vdaka velmi pekne hlavne ten 2 clanok mi pomohol.. |
Nie je to kua naopak s tou teplotou a tlakom? Cim vyssi tlak tym nizsia teplota vrenia a naopak? Upravené 1 krát. Naposledy upravil MarekZ (19.05.2009 16:25) |
1mantak1: aspoň som to tam nevypisoval zbytočne |
skontroluj si mnozstvo chladiacej kvapaliny pozri si jej hladinu |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 13856 | Včera: 121245